![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() De draad is weggezakt in geblaat van Dawkinslezers, depressieve atheistiesche psychologiedoctorandae en andere typetjes die zich per se superieur willen voelen om de bijtende eenzaamheid te doorstaan.
"Joe!". |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lees wat er staat, scat. Fred beweert van individuele mensen - Gould, Miller, de Duve etc- dat ze niet "echt" geloven, louter omdat ze tot een bepaalde godsdienst behoren (behoorden).
![]() |
#243 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb gezegd: 'VAAK heeft dat niks met God te maken'. Ik heb mij niet uitgesproken over die specifieke mensen. Mijn punt was: Katholiek of Moslim of gelijk wat zijn, is niet gelijk aan echt in God geloven. Om exact te weten hoe en wat die specifieke wetenschappers geloven, zou ik ze moeten kunnen spreken. Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 7 september 2010 om 07:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
|
![]() Fred, ik wacht nog steeds op een antwoord van je
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Staatssecretaris
|
![]() Jullie vergelijken het geloven in God met het geloven in kabouters.
Welk zinnig antwoord moet ik daar nu op geven. Het énige wat ik daar op kan zeggen is dat jullie blijkbaar de redenering van iemand die in God gelooft niet kunnen volgen. Of beter, niet WILLEN volgen. Want jullie zijn best verstandig genoeg om mee te gaan in mijn redenering. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 7 september 2010 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=zeCHi...eature=related Laatst gewijzigd door parcifal : 7 september 2010 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
|
![]() Citaat:
Edit Fred, ik zal het je gemakkelijker maken: Geef me een logisch, geredeneerd argument waarom uw god niet vergelijkbaar is met Thor, Zeus of Ganesha & we zullen verder spreken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 7 september 2010 om 10:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Enkele van mijn bedenkingen: -Om te beginnen is het bijzonder onwaarschijnlijk dat er "zomaar" natuurwetten zijn. -En dan de evolutietheorie, die is eigenlijk gebaseerd op kopierfouten van het DNA. Als dit zo veel gebeurt, dan zouden er veel meer misbaksels moeten rondlopen, zowel bij mensen als bij dieren. -Jullie zullen het verontwaardigd ontkennen, maar als je echt de evolutietheorie volgt, dan moet je alle zwakkeren elimineren wegens geen goed DNA. En doe jij het niet, dan doet de natuur het wel. Waarom doen wij dat niet? Waarom beschermen wij onze zwakkeren, gezien in het licht van de evolutietheorie? -Voor mij persoonlijk het belangrijkste: als alles een doelloos spel van de natuur was geweest, dan waren wij geen mensen geweest zoals we nu zijn. Wij hadden bijvoorbeeld deze discussie niet gevoerd want dat had ons geen bal geïnteresseerd wegens geen voordeel voor de voortplanting en/of het behoud van de soort. Waarom doen wij dat toch? Waarom vragen wij ons überhaupt af waar we vandaan komen? -Bewustzijn, liefde, kunst enz.. zijn niet te rijmen met een evolutietheorie die er enkel maar op uit is om een soort te doen voortbestaan. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Staatssecretaris
|
![]() vergissing
Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 7 september 2010 om 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | ||||||
|
![]() Citaat:
Het enige wat wij weten is van toepassing op het heelal, we weten niet wat er zich buiten het heelal bevindt, als er al iets is, we weten ook niet op deze natuurwetten nog gelden eens buiten ons heelal. Met heelal bedoel ik dan de door ons waarneembare ruimte, dat is te zeggen, alles in onze 'blaasbel'. Citaat:
Niet elke kopieerfout leidt tot een schadelijk defect, vaak zijn de verschillen miniem, een voorbeeld van een mutatie is bv het kleur van de iris, of de capaciteit om kleuren te onderscheiden, indien deze mutaties niet schadelijk zijn maken deze mutaties een kans om te overleven. Een schadelijke mutatie is veel minder waarschijnlijk om te overleven & zich voort te planten. Feit is echter, dat je positieve mutaties niet opmerkt omdat ze heel vaak miniem zijn, terwijl de gevolgen van een schadelijke mutatie vaak dramatisch zijn, denk maar eens aan harlequin babies. Citaat:
Het overleven van schadelijke mutaties in de kudde is beperkt, aangezien de echt schadelijke mutaties resulteren in sterfte, en dit vaak voordat het individu zich kan voortplanten. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nieuwsgierigheid -> ontdekking van nieuwe landen, werktuigen -> meer middelen om te overleven Wij discussiëren tegenwoordig over existentialisme, god(en) en andere onderwerpen omdat wij min of meer tijd teveel hebben ![]() Citaat:
EDIT fuck, Amon_re was eerder Laatst gewijzigd door Dionysus : 7 september 2010 om 11:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 7 september 2010 om 11:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Minister-President
|
![]() Het valt allemaal samen te vatten in het volgende zinnetje:"wetenschap doet mensen vliegen, religie doet ze in gebouwen vliegen."
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elke MENS tot INSECT is UNIEK. Ze verschillen allemaal van elkaar. Geen variatie zegt u? Dit werd u minstens 5 KEER uitgelegd door Pve anderen en mij, duidelijk, stap voor stap en nog steeds kom je met DEZELFDE kinderlijke vragen? ![]() Ik citeer mezelf dan maar even : " je begrijpt de wereld rondom je niet en vlucht in een waanbeeld". Net als de mensen vroeger de maan aanbeden, of een rivier god... ![]() ![]() Knowlegde = power Laatst gewijzigd door Cdude : 7 september 2010 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fred begrijpt alleen Jip en Janneke en stelt daarna dezelfde vraag ![]() De chaostheorie = machinetaal |
|
![]() |
![]() |