Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2010, 12:28   #241
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Hoe oud ben je ?

Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 13:29   #242
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Niemand heeft belangstelling voor jou migranten met onverstaanbare teksten die enkel via internet een publiek vinden.
Maar blij dat je zo oplettend bent op een typfout te wijzen!

Zoals ik al zei:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is altijd zo leuk op dit Forum. Als iemand denigrerend probeert te doen over de veronderstelde taaldeficientie van een migrant, kun je er zeker van zijn dat je in dezelfde post taalfouten gaat vinden.

Dit is overigens uitstekend te verstaan voor Nederlandstaligen: http://www.youtube.com/watch?v=91k_lJeeYxk

jouw

typefout

Die migranten dus die beter Nederlands spreken dan jij, beter schrijven, beter rappen, en waarschijnlijk ook beter kunnen luisteren.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 september 2010 om 13:34.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 13:36   #243
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat een geluk toch dat Eberhard op onze spelling waakt.
Neuh, ik waak niet over de spelling.

'Maar als je vraagt, moet ik je geven'. (NAG- Niet klaar voor dit)
Oud 14 september 2010, 13:43   #244
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Die pedofiele priesters mogen wat mij betreft gefusilleerd worden, het heeft echter geen zin in élke discussie met hen af te komen. Pedofiele paters & pastoors, en gewelddadige straatboeven met al dan niet islamietische roots, dat zijn 2 verschillende facetten van éénzelfde zieke maatschappij. Eventueel kan men ze tezamen opsluiten, dat zou wel een goede oplossing zijn. Wat denk je er van ?
Tsja, iemand fussileren voor pedofiele misdrijven zou voor mij niet hoeven. Een langdurige gevangenisstraf kan een goed midddel zijn. Samen op een cel? Is in veel landen al heel gewoon. Alhoewel ik niet uitsluit dat veel pedo-priesters niets liever zouden willen. Met een liefst jeugdige medegedetineerde opgeloten worden.

Maar goed, u weet net zo goed als ik dat de politiek & de clerus de pedo's met man en macht uit de Vlaamse cel zullen houden.
Oud 14 september 2010, 14:13   #245
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
straatburmeester = straatburgemeesters

Dat is altijd zo leuk op dit Forum. Als iemand denigrerend probeert te doen over de veronderstelde taaldeficientie van een migrant, kun je er zeker van zijn dat je in dezelfde post taalfouten gaat vinden.

Twee in één (simpel) woord.

De meest populaire plaat ooit uit ons taalgebied is overigens van een migrant.

Spelen met taal:

http://www.youtube.com/watch?v=91k_lJeeYxk
Wat een slijmerige muziek...Wat een bijdrage...

Laatst gewijzigd door den dinges : 14 september 2010 om 14:17.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 14:25   #246
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Tsja, iemand fussileren voor pedofiele misdrijven zou voor mij niet hoeven. Een langdurige gevangenisstraf kan een goed midddel zijn. Samen op een cel? Is in veel landen al heel gewoon. Alhoewel ik niet uitsluit dat veel pedo-priesters niets liever zouden willen. Met een liefst jeugdige medegedetineerde opgeloten worden.

Maar goed, u weet net zo goed als ik dat de politiek & de clerus de pedo's met man en macht uit de Vlaamse cel zullen houden.
Het gerecht functionneert inderdaad niet zoals ik dat zou willen. Daarom dat zowel pedo-priesters als gangsta-llochtonen vrij op onze straten rondlopen en hun criminele activiteiten onggestraft en ongestoord verder zetten.
Wat de opsluiting van deze schurken betreft : ik weet niet of de geile paterkes en pastoorkes het zo prettig zouden hebben met losgeslagen jonge bandieten samen in een klein celletje. Eerst en vooral zouden de rollen omgedraaid zijn, en ten tweedde zou er wel eens flink wat geweld bij te pas kunnen komen...Stel je Van Geluwhe voor in een overvolle cel samen met drie Marrokkaanse kickboksers van 20 jaar, in de genre van " Moordenaars van De Moor "...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 15:45   #247
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Hoe oud ben je ?

Ahum, men vraagt een dame niet naar haar leeftijd. Maar een kind ben ik al lang niet meer, onze Eberhard daarentegen kijkt waarschijnlijk nog naar kindershows. Waarover ik overigens geen woord kwaad wil zeggen ... sinds mijn kinderen beweren dat ik spoedig zal gaan dementeren, kijk ik naar Teletubbies en vind het heel plezant.
Oud 14 september 2010, 15:49   #248
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei:

jouw

typefout

Die migranten dus die beter Nederlands spreken dan jij, beter schrijven, beter rappen, en waarschijnlijk ook beter kunnen luisteren.
Niet per se een fout, die "typfout".
Het woord is van oorsprong een samenstelling van type en fout; type is een zelfstandig naamwoord met verschillende betekenissen, waaronder 'gegoten letter'. Een typefout was van oorsprong een fout in het zetwerk: er stond een verkeerde (gegoten) letter in het zetsel. Maar tegenwoordig kent bijna niemand die technische achtergrond meer en is deze betekenis van type nauwelijks meer bekend.

In het Groene Boekje en de meeste woordenboeken staan desondanks nog altijd typecursus, typefout en typemachine. Het Witte Boekje (2006) rekent die vormen niet fout, maar kiest in principe voor samenstellingen met de werkwoordstam typ (die zónder e wordt geschreven): typcursus, typfout en typmachine. De gedachte aan 'het typen' overheerst immers (en niet die aan 'het type'): een typcursus is een 'cursus om te leren typen', een typfout is een 'fout bij het typen', een typmachine is een 'machine om mee te typen'. Op dezelfde manier zijn samenstellingen als zetfout (van zetten) en tikfout (van tikken) gevormd.
Oud 14 september 2010, 15:50   #249
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Typ(e)foutje, Eberhard?
Oud 14 september 2010, 16:03   #250
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Typ(e)foutje, Eberhard?
POWNED
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 16:46   #251
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei:

jouw

typefout

Dat betwijfel ik sterk, gezien de kwaliteit van wat u "muziek" die "succesvol" is noemt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 18:14   #252
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik sterk, gezien de kwaliteit van wat u "muziek" die "succesvol" is noemt!
Och u heeft alle recht om hedendaagse Nederlandse muziek, die hééééééél toevallig voornamelijk wordt gedomineerd door migranten-jongeren (u weet wel, die mensen die volgens u enorme problemen met de nl taal zouden hebben), kwalitatief ondermaats te vinden.

De eerste witte Vlaming die bij dit succces ook maar in de buurt kan komen is voorlopig niet in zicht.

Zoals eerder gezegd niet zo gek, want de meeste witte muziek-Vlamingen zijn al lang uitgeburgerd. English please.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 september 2010 om 18:15.
Oud 14 september 2010, 18:19   #253
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ahum, men vraagt een dame niet naar haar leeftijd. Maar een kind ben ik al lang niet meer, onze Eberhard daarentegen kijkt waarschijnlijk nog naar kindershows. Waarover ik overigens geen woord kwaad wil zeggen ... sinds mijn kinderen beweren dat ik spoedig zal gaan dementeren, kijk ik naar Teletubbies en vind het heel plezant.
Anyway, ik wou alleen maar aantonen WAAROM u de zéééééééééééér bekende YEEEEEES-R niet kon kennen.

Zeg tegen uw kinderen dat als je naar rapmuziek begint te luisteren ze de nodige maatregelen moeten nemen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 september 2010 om 18:21.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 18:22   #254
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Och u heeft alle recht om hedendaagse Nederlandse muziek, die hééééééél toevallig voornamelijk wordt gedomineerd door migranten-jongeren (u weet wel, die mensen die volgens u enorme problemen met de nl taal zouden hebben), kwalitatief ondermaats te vinden.

De eerste witte Vlaming die bij dit succces ook maar in de buurt kan komen is voorlopig niet in zicht.

Zoals eerder gezegd niet zo gek, want de meeste witte muziek-Vlamingen zijn al lang uitgeburgerd. English please.
Rap ? hoe origineel..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 18:34   #255
kameleon
Minister

Standaard

In Nederland was het zover gekomen dat de Nederlandse regering iemand ging vergelijken met Le Pen, Hitler, Haider, enz... Deze man waarschuwde nog voor de negatieve, agressieve reacties ten gevolge hiervan op zijn leven en achtte deze mensen mee verantwoordelijk voor zijn eventuele dood. Helaas zetelt dit krapuul ondertussen gewoon verder en is er ook nooit één straf uitgesproken tegen hen.

http://www.youtube.com/watch?v=vbcuyUVb-nY

Alles doen ze voor wat stemmen van een paar allochtonen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 09:08   #256
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een geluk toch dat Eberhard op onze spelling waakt.
Tegen lastige allochtonen biedt een correcte spelling geen bescherming. Een goede uitspraak van het Arabisch vaak wél, en dat weet ik uit ervaring. Mij zullen ze nooit een haar krenken: ik zeg dat ik me tot de islam heb bekeerd, en ze gaan niet kijken of er een stukje van tussen mijn benen is weggeknipt, zoals bij de Barbarijse zeerovers gebruikelijk was.
Oud 15 september 2010, 17:44   #257
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die jongeren hebben ook problemen met de taal en dat blijkt ook vaak uit de teksten die uit onverstaanbare straattaal bestaat!
Die jongens hebben misschien enig succes omdat ze gratis te beluisteren zijn via internet maar wat verkoopcijfers betreft zijn ze niet eens bestaande!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 19:25   #258
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die jongeren hebben ook problemen met de taal ...
Dat 'ook', dat slaat op jou?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 september 2010 om 19:26.
Oud 15 september 2010, 19:30   #259
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die jongens hebben misschien enig succes omdat ze gratis te beluisteren zijn via internet ...

Iedere artiest is te beluisteren op internet (God zij gezegend). De één wat meer dan de ander. Alleen zien we daar gek genoeg nauwelijks nog witte Vlamingen tussen die hun eigen taal de moeite waard vinden.

De witte Vlaming....Uitburgeren? Hun Nederlands niet goed genoeg?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 september 2010 om 19:31.
Oud 15 september 2010, 19:49   #260
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedere artiest is te beluisteren op internet (God zij gezegend). De één wat meer dan de ander. Alleen zien we daar gek genoeg nauwelijks nog witte Vlamingen tussen die hun eigen taal de moeite waard vinden.

De witte Vlaming....Uitburgeren? Hun Nederlands niet goed genoeg?
Hoe zit het met de verkoopcijfers van die onbekende rappers?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be