Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2010, 12:03   #1
Cdude
Banneling

Standaard Vervelende allochtonen, hoe pak ik ze aan.

Citaat:
Workshops ' omgaan met hangjongeren'

Hangjongeren kunnen voor flinke overlast zorgen. Hen simpelweg aanspreken op storend gedrag heeft vaak niet het gewenste effect. Of u durft het niet. Daarom organiseert stadsdeel Centrum workshops om te leren hoe u hier het best mee om kunt gaan. Deze zijn gratis.

Na de succesvolle eerdere edities organiseert stadsdeel Centrum in september en oktober wederom vijf workshops ‘Omgaan met hangjongeren’. Er blijkt grote behoefte te bestaan aan tips om beter te kunnen reageren op of om te gaan met jongeren die zich op de een of andere manier vervelend gedragen en vaak in groepjes bij elkaar hangen.

Herkenbaar?
Stel, er staan drie jongeren in uw portiek, voor de vijfde dag op rij, een joint te draaien. U vindt het onprettig dat deze jongens uw deur blokkeren, maar ook de stank van de joint geeft overlast. U wilt ze wel aanspreken maar durft dit niet. Of: er zitten zes jongeren op de bankjes aan het water voor uw huis, met harde muziek uit hun telefoons. U hebt ze meerdere malen gevraagd of het zachter kan, maar ze luisteren nooit en worden alleen maar boos. Of: ’s ochtends vroeg treft u voor de zoveelste keer rotzooi aan op de speelplek voor uw huis: bierblikjes, zakken chips, peuken, etc. U weet dat er wel eens jongeren zijn en vermoedt dat de troep van hen komt, maar u weet niet hoe u de jongeren kunt aanspreken omdat u bang bent uitgescholden te worden, of erger nog, te worden bedreigd. Zomaar drie voorbeelden van situaties zoals zich die rond hangjongeren kunnen voordoen. Zijn deze situaties voor u enigszins herkenbaar? U bent helaas niet de enige.

Straatcultuur
Een van de moeilijkste opgaven voor burgers, maar ook voor politie, toezichthouders en docenten is het corrigeren van jongeren die zich de zogeheten ‘straatcultuur’ hebben eigen gemaakt. Het leven van deze jongeren speelt zich voor een groot deel op straat af, en men verkeert voortdurend in het bijzijn van een vaste groep. Vaak reageren deze jongeren anders dan we verwachten. Als iemand ze wil corrigeren, staan ze meteen op scherp; ook geven ze niet toe dat ze iets hebben misdaan. Cursusleider Hans Kaldenbach schreef verschillende boeken over deze straatcultuur en organiseerde vervolgens workshops rond deze voor veel mensen lastige kwestie.

Workshops
Een workshop duurt één avond. Tijdens deze bijeenkomst leren buurtbewoners hoe ze vat krijgen op jongeren met typisch straatcultuurgedrag. De praktijk staat daarbij voorop. Een acteur speelt op aanwijzen van buurtbewoners verschillende situaties na. Hans Kaldenbach illustreert hoe straatjongeren het effectiefst kunnen worden aangesproken. Want mogelijkheden om de situatie te verbeteren zijn er wel degelijk. Een deelneemster aan een van de workshops van vorig jaar: “Wat me opviel is dat we bijna allemaal denken dat je niks kunt zeggen tegen zulke jongens op straat. In de workshop heb ik geleerd dat dat wel kan, en hoe dat dan moet. Ik vind het best eng, groepen jongens, maar ik voel me sinds die avond veiliger en ben niet meer zo bang voor een nare reactie op

Laatst gewijzigd door Cdude : 9 september 2010 om 12:04.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 12:08   #2
Sunny
Banneling

Standaard

Even raden, het gaat om Schotse boy-scouts?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 12:34   #3
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Even raden, het gaat om Schotse boy-scouts?
http://dream-marriage.com-2010.org/2...w=russian160-7
Oud 9 september 2010, 12:38   #4
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Je topictitel gaat over allochtonen, het artikel gaat over hangjongeren. Zijn alle hangjongeren allochtoon?
Oud 9 september 2010, 12:41   #5
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Je topictitel gaat over allochtonen, het artikel gaat over hangjongeren. Zijn alle hangjongeren allochtoon?
Ja, de meesten zijn niet Europese vreemdelingen.
Oud 9 september 2010, 12:43   #6
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Hangjongeren? Zijn dat altijd jongens?
En hoe zit dat met de invulling van het begrip 'jeugdigen'?
Laatst was er een bende jeugdigen (altijd mannen?) opgerold. En van de 5 waren er 2 ouder dan 30 jaar.
Het zal wel NewSpeak zijn.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 12:43   #7
Discobitch
Banneling

Standaard

Pepperspray voor de meisjes, knuppeltjes voor de jongens.

Als iedereen nu zou stoppen met een schichtige, wetneukende bleiter te zijn en een beetje assertiever zou zijn, zou het fenomeen hangjongeren vanzelf ophouden en zou heel die mediaheisa rond de islam gewoon verstikken.

Ja, er zijn straatkriminelen, ja, velen ervan zijn mocro, ja, ze kunnen gewelddadig doen, maar dat is heus niks nieuw hoor. Onze samenleving is bijzonder veilig tegenover pakweg 100 jaar geleden.
Als mensen nu gewoon assertiever worden.

Alle jongens, werk aan jullie conditie, en in plaats van bongobons en andere idiote cadeautjes te geven aan jullie vriendinnetjes, koop er pepperspray voor.
Het beste cadeau dat men aan een meisje kan geven.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 12:45   #8
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Pepperspray voor de meisjes, knuppeltjes voor de jongens.

Als iedereen nu zou stoppen met een schichtige, wetneukende bleiter te zijn en een beetje assertiever zou zijn, zou het fenomeen hangjongeren vanzelf ophouden en zou heel die mediaheisa rond de islam gewoon verstikken.

Ja, er zijn straatkriminelen, ja, velen ervan zijn mocro, ja, ze kunnen gewelddadig doen, maar dat is heus niks nieuw hoor. Onze samenleving is bijzonder veilig tegenover pakweg 100 jaar geleden.
Als mensen nu gewoon assertiever worden.

Alle jongens, werk aan jullie conditie, en in plaats van bongobons en andere idiote cadeautjes te geven aan jullie vriendinnetjes, koop er pepperspray voor.
Het beste cadeau dat men aan een meisje kan geven.
pepperspraybezit is illegaal.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 12:45   #9
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, de meesten zijn niet Europese vreemdelingen.
Ok, wou even informeren. Je hebt die gegevens op basis van harde statistieken en daar hoef ik dus niet meer achter te vragen, wellicht?

Maar bon, ik kom ook wel eens in Brussel en zie wat ik zie. Alleen vind ik de titel nog altijd misleidend. Bij mij in 't dorp heb je dat ook, hangjongeren. Vervelende types, maar geen enkele allochtoon.
Oud 9 september 2010, 12:47   #10
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Omgaan met terreurjeugd

Welkom iedereen op de cursus Omgaan Met Terreurjeugd. In deze cursus leert u omgaan met uw angsten voor die lieve, leuke, lekker gekke, exotische jongeren in uw wijk. Door een moeilijk seksueel zelfbeeld, een culturele kloof, onderdrukking door ons blanke kapitalisten en natuurlijk de sociaal economische omstandigheden zijn deze jongens met het hart op de goede plaats soms wat hinderlijk in uw wijk aanwezig. Rechtse schreeuwers op bijvoorbeeld het internet roepen dan gelijk om "harde aanpak", maar wij weten wel beter. Met deze jongens moet je het gesprek aangaan. In debat treden, samen de wijk bij elkaar houden, met veel kracht, geloof, hoop en liefde. Wat u in deze cursus kunt verwachten: 1) Hoe u de gedachte "weg met ons" in woord en daad in de praktijk brengt. 2) Hoe u ervoor zorgt dat u zwaargewond raakt als iemand uw portiek staat onder te zeiken. 3) Hoe u hangjongeren lief aanspreekt met "heren", "vrienden", of "lieve medelanders". 4) Hoe u uw vrouw en dochter kunt inzetten als afleidingsmanoeuvre (de "hoer"-methode). 5) Hoe u er mede zorg voor draagt dat linkse partijen steeds minder serieus worden genomen en de PVV de komende jaren monsterzege op monsterzege zal stapelen. Duidelijk? Mooi, dan starten we de cursus met het doorgeven van de spraaktotem.
http://www.geenstijl.nl/ 090910

Altijd leuk de ingezonden commentaren bij Geen Stijl.
Oud 9 september 2010, 12:49   #11
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
pepperspraybezit is illegaal.
Ik wist dat er iemand ging demonstreren hoe goed hij of zij de hielen kan likken van het systeem, maar dit is toch wel recordtijd.

Proficiat! Je hebt aangetoond dat je weet wat er staat in een stoffig wetboekje. Dat is inderdaad waar, en inderdaad, men moet enige voorzichtigheid vertonen bij het dragen/gebruiken, anders pakken de hangjongeren/ouderen in blauwe kledij je.

Maar dat lijkt mij niet bijzonder relevant.

Overigens: je klaagde over de Vlaamse slavenmentaliteit. Je hebt deze zonet gedemonstreerd.
Oud 9 september 2010, 12:50   #12
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, wou even informeren. Je hebt die gegevens op basis van harde statistieken en daar hoef ik dus niet meer achter te vragen, wellicht?

Maar bon, ik kom ook wel eens in Brussel en zie wat ik zie. Alleen vind ik de titel nog altijd misleidend. Bij mij in 't dorp heb je dat ook, hangjongeren. Vervelende types, maar geen enkele allochtoon.
Voorde harde statistieken : gelieve u te wenden tot de studiediensten van PVDA-Spa-PS-Groen. Daar worden ze achter slot en grendel in de onderste schuiven bewaard.
Oud 9 september 2010, 12:51   #13
Anna List
Banneling

Standaard

niks beters om snel inzicht te krijgen in de multiculturele maatschappij dan af en toe een gezonde fluim in u gezicht krijgen
Oud 9 september 2010, 12:53   #14
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

En wat met xenofobe en islamofobe hangpersonen op fora? Je kent ze wel. Ze durven niet buitenkomen dus wordt het hanginstinct op het Internet bevredigd. Die elke topic met dezelfde grijsgedraaide liedjes komen overlasten. Bestaat hier ook een aanpak voor? Uitgezonderd de negeerfunctie natuurlijk.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 12:53   #15
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Ik wist dat er iemand ging demonstreren hoe goed hij of zij de hielen kan likken van het systeem, maar dit is toch wel recordtijd.

Proficiat! Je hebt aangetoond dat je weet wat er staat in een stoffig wetboekje. Dat is inderdaad waar, en inderdaad, men moet enige voorzichtigheid vertonen bij het dragen/gebruiken, anders pakken de hangjongeren/ouderen in blauwe kledij je.

Maar dat lijkt mij niet bijzonder relevant.

Overigens: je klaagde over de Vlaamse slavenmentaliteit. Je hebt deze zonet gedemonstreerd.
je ziet het verband blijkbaar niet ... het is door de Vlaamse slavenmentaliteit dat die pepperspray en wapenbezit illegaal zijn.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 september 2010 om 12:59.
Oud 9 september 2010, 12:54   #16
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voorde harde statistieken : gelieve u te wenden tot de studiediensten van PVDA-Spa-PS-Groen. Daar worden ze achter slot en grendel in de onderste schuiven bewaard.
Gemakkelijk antwoordje. Ik betwist overigens niet het probleem van hangjongeren en de link met allochtonen, maar had graag de cijfers gezien. Blijkbaar weet jij je weg in die onderste schuiven, ik niet.
Oud 9 september 2010, 12:54   #17
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
je ziet het verband blijkbaar niet ... het is door de Vlaamse slavenmentaliteit dat die pepperspray en wapenbezit illegaal is.
Euh, ik denk net dat dat zijn punt is ...

(edit) ah bon, tiens, toch niet

Laatst gewijzigd door backfire : 9 september 2010 om 12:55.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 12:54   #18
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
je ziet het verband blijkbaar niet ... het is door de Vlaamse slavenmentaliteit dat die pepperspray en wapenbezit illegaal is.
Ja, daarin heb je gelijk.

Daarom roep ik op tot het niets aantrekken van deze wetgeving.

Als men een ondergrondse wapencultuur kan induceren in de bevolking, kan dit op lange termijn er misschien voor zorgen dat wapenbezig wel legaal kan worden gemaakt. Zoals met cannabis gebeurde in Nederland.
Oud 9 september 2010, 12:58   #19
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Hangjongeren? Zijn dat altijd jongens?
En hoe zit dat met de invulling van het begrip 'jeugdigen'?
Laatst was er een bende jeugdigen (altijd mannen?) opgerold. En van de 5 waren er 2 ouder dan 30 jaar.
Het zal wel NewSpeak zijn.
Gevolg van neef/nicht inteelt...30'ers met verstandelijke vermogens van pubers
Oud 9 september 2010, 12:59   #20
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:

(edit) ah bon, tiens, toch niet
Jawel hoor. Maar het wordt een vicieuze cirkel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be