Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2011, 21:37   #241
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ontwetende 123 Bekijk bericht
Ik lach niet om dassen en pakken, ik vind het namelijk helemaal niet iets om te lachen.
Je wordt tegenwoordig verplicht om bepaalde dingen te dragen, omdat je anders niet aan werk komt enz.
Ik wil vrij in mijn leven zijn, ook als ik werk wil ik kunnen dragen wat ik wil dragen. Een mens is al erg beperkt in zijn keuze,s door omgeving vrienden enz, en dat moet niet nog erger worden.
Waar gaan we heen? Begrijp je wat ik bedoel?
Waar komen we vandaan, bedoel je? Voor het grootste deel van de menselijke geschiedenis bestonden er duidelijke regels omtrent je kleding naar gelang de klasse, stand of zevende shakra waartoe je behoorde.

Lijkt me een beetje raar om in een tijdperk van een volledig gebrek aan (openbare) kledingvoorschriften (buiten naaktheid) te roepen dat de repressie je leven beheerst.
Oud 14 november 2011, 21:39   #242
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is juist het erge.
De kleding verandert de persoonlijkheid van iemand idd niet, maar waarom zou je niet met je kleding ook laten zien wie en hoe je bent?
Mensen zijn zeer beperkt in hun vrijheid.
Met je kleding toon je hoogstens een fractie van wie je bent.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 21:40   #243
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Met je kleding toon je hoogstens een fractie van wie je bent.
Klopt. En toch beoordeel je de mens eerst op wat ge ziet en niet op de inhoud.
Oud 14 november 2011, 21:42   #244
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Klopt. En toch beoordeel je de mens eerst op wat ge ziet en niet op de inhoud.
Dat is dus iets wat ik afgeleerd heb in mijn buitenlandse jaren. Ik kijk eerst naar het gezicht en de ogen sindsdien. En naar de handen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 14 november 2011, 21:43   #245
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat is dus iets wat ik afgeleerd heb in mijn buitenlandse jaren. Ik kijk eerst naar het gezicht en de ogen sindsdien. En naar de handen.
Waarom precies de handen?
Oud 14 november 2011, 21:44   #246
ontwetende 123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Waar komen we vandaan, bedoel je? Voor het grootste deel van de menselijke geschiedenis bestonden er duidelijke regels omtrent je kleding naar gelang de klasse, stand of zevende shakra waartoe je behoorde.

Lijkt me een beetje raar om in een tijdperk van een volledig gebrek aan (openbare) kledingvoorschriften (buiten naaktheid) te roepen dat de repressie je leven beheerst.
Zo moeilijk is dat toch niet?
We kunnen toch gewoon stellen dat mensen lekker zelf moeten weten wat ze aantrekken waardan ook, ook op werk?
Ik begrijp het probleem niet.
ontwetende 123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 21:47   #247
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen toch gewoon stellen dat mensen lekker zelf moeten weten wat ze aantrekken waardan ook, ook op werk?
Als jij je eigen baas bent, mag je ook gerust aantrekken wat je wil.
Oud 14 november 2011, 21:47   #248
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom precies de handen?
Omdat handen niet liegen.
Oud 14 november 2011, 21:50   #249
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Tenzij je de vingers kruist...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 21:50   #250
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe oud ben jij, als ik dat mag vragen?
Oud 14 november 2011, 21:51   #251
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Tenzij je de vingers kruist...
Dan liegen die handen nog steeds niet.
Oud 14 november 2011, 21:53   #252
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ahzo.
Oud 14 november 2011, 21:54   #253
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan liegen die handen nog steeds niet.

Die kan wel liegen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 21:54   #254
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahzo.
Handen zijn het eerste die een mens verraden zodra die even niet nadenkt over z'n pose. Daarom zal ik in de gesprekken met mensen die ik voor de eerste keer ontmoet ervoor zorgen dat ze zich ontspannen, dat ze zich op hun gemak voelen.

Laatst gewijzigd door Txiki : 14 november 2011 om 21:55.
Oud 14 november 2011, 21:55   #255
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht

Die kan wel liegen.
Oud 14 november 2011, 23:49   #256
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lach niet om dassen en pakken, ik vind het namelijk helemaal niet iets om te lachen.
Je wordt tegenwoordig verplicht om bepaalde dingen te dragen, omdat je anders niet aan werk komt enz.
Ik wil vrij in mijn leven zijn, ook als ik werk wil ik kunnen dragen wat ik wil dragen. Een mens is al erg beperkt in zijn keuze,s door omgeving vrienden enz, en dat moet niet nog erger worden.
Ik ben soms blij dat ik nen overall aanheb zenne
Citaat:
Ik doe aan waar ik op het moment zelf zin in heb en waarvan ik het vind dat het past in de setting waarin ik me ga begeven.

Het is niet omdat iemand een das om heeft, dat die das van die persoon plots iets anders zou maken. Vergis jullie niet: persoonlijkheid geeft een touch aan de kleding, niet omgekeerd.
Grotendeels is dat zo, maar een kleine minderheid voelt zichzelf wel meer dan een ander vanaf ze een kravat aandoen
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 01:11   #257
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dassen en pakken net zo chik. Als ze in het straatbeeld meer gedragen zouden worden, zou ik ze op gewone gelegenheden ook meer dragen.

We moeten terug naar de jaren 50:

Toen liepen vrouwen er ook nog deftig bij. Tegenwoordig lijkt de straat vol te lopen met tippelaarsters.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 01:29   #258
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niks tegen mensen die graag in kostuum lopen, maar zelf kan ik da nie verdragen rond mijn lijf
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 04:37   #259
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat wil dat nu weer zeggen?

Waarom zeg je dat nu? Wat weet ge nu van mij in het openbare leven? Ik "haat" niemand omwille van zijn kleren. Ieder het zijne; leef, en laat leven.

Je begrijpt duidelijk niets van wat ik wil zeggen.
Man man, zo serieus. Lighten up!
Ge geeft zelf aan dat ge die sjofele jeans&sneakers kantoortjes niet zo leuk vindt. Toen ik aankwam op m'n job hadden de meesten daar "nette" schoenen en kleren aan, sommigen een pak. Maar ik ben natuurlijk niet zo, ik kom m'n werk doen in de kleren die ik aangenaam vind rond m'n lijf. Ik ga geen 4u rechtstaan op hakschoentjes (die ik sowieso niet draag), geef me dan maar een stel sneakers. En als ik m'n bureau niet eens moet verlaten, wil ik iets dat niet begint tegen te trekken als ik daar 8u op die stoel geplant zit. Als een baas het nodig vindt me te ontslaan omwille van m'n kledij, dan moet ie dat als de bliksem doen. Daar wil ik zelfs niet werken. Beter kijkt hij naar het werk dat ik doe. Respect voor anderen zit niet in de kleren die je draagt, maar in de manier hoe je naar hen kijkt en met hen omgaat. Ik denk niet dat ook maar één baas daar iets kon op aan te merken hebben bij mij. In ieder geval zag ik m'n collega's ook veranderen, het was zelfs zo erg dat degene die ALTIJD in kostuum en hemd en das verscheen ineens jeansbroeken en truien begon te dragen. Een vrouwelijke collega die altijd in mantelpakjes kwam begon ook al eens iets meer casual te dragen. Ik heb eveneens de strandslipper-van-1-euro-uit-de-wibra geïntroduceerd.
Sorry dat ik ervan uitga dat ge het niet zo tof zou vinden mocht ge zo op een kantoor zitten waar een kwiet een beetje de vestimentaire gewoontes komt downsizen waardoor ge nog de enigen zou zijn die in kostuum verschijnt zenne.
Oud 15 november 2011, 04:41   #260
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Man man, zo serieus. Lighten up!
Ge geeft zelf aan dat ge die sjofele jeans&sneakers kantoortjes niet zo leuk vindt. Toen ik aankwam op m'n job hadden de meesten daar "nette" schoenen en kleren aan, sommigen een pak. Maar ik ben natuurlijk niet zo, ik kom m'n werk doen in de kleren die ik aangenaam vind rond m'n lijf. Ik ga geen 4u rechtstaan op hakschoentjes (die ik sowieso niet draag), geef me dan maar een stel sneakers. En als ik m'n bureau niet eens moet verlaten, wil ik iets dat niet begint tegen te trekken als ik daar 8u op die stoel geplant zit. Als een baas het nodig vindt me te ontslaan omwille van m'n kledij, dan moet ie dat als de bliksem doen. Daar wil ik zelfs niet werken. Beter kijkt hij naar het werk dat ik doe. Respect voor anderen zit niet in de kleren die je draagt, maar in de manier hoe je naar hen kijkt en met hen omgaat. Ik denk niet dat ook maar één baas daar iets kon op aan te merken hebben bij mij. In ieder geval zag ik m'n collega's ook veranderen, het was zelfs zo erg dat degene die ALTIJD in kostuum en hemd en das verscheen ineens jeansbroeken en truien begon te dragen. Een vrouwelijke collega die altijd in mantelpakjes kwam begon ook al eens iets meer casual te dragen. Ik heb eveneens de strandslipper-van-1-euro-uit-de-wibra geïntroduceerd.
Sorry dat ik ervan uitga dat ge het niet zo tof zou vinden mocht ge zo op een kantoor zitten waar een kwiet een beetje de vestimentaire gewoontes komt downsizen waardoor ge nog de enigen zou zijn die in kostuum verschijnt zenne.
Nog wakker ofwa
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be