Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2012, 16:27   #241
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een speech van een staatshoofd gericht aan de bevolking is een staatkundige speech. Het is dus altijd een politieke speech.
8. politiek
staatkunde, staatkundig
P.S.
Evenwel, zijn er mensen die een politiek speech van een staatshoofd aangrijpen om daar een partijpolitieke speech van te maken. Vrijwel zijn dit altijd populisten.
Lang geleden dat ik me nog zo geamuseerd heb... Waarvoor dank.
Volgens uw argumentatie is alles wat de koning doet, gericht aan de bevolking, staatkundig, dus politiek. Hoe iemand zo humorloos kan zijn om de context van een opmerking niet te begrijpen....... En dan maar afgeven op de 'verzuurde Vlaming'.......
Oei, dit zal dan wel opgevat worden als een persoonlijke aanval......
Oud 30 december 2012, 16:41   #242
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Lang geleden dat ik me nog zo geamuseerd heb... Waarvoor dank.
Volgens uw argumentatie is alles wat de koning doet, gericht aan de bevolking, staatkundig, dus politiek. Hoe iemand zo humorloos kan zijn om de context van een opmerking niet te begrijpen....... En dan maar afgeven op de 'verzuurde Vlaming'.......
Oei, dit zal dan wel opgevat worden als een persoonlijke aanval......
Misschien had ik u dan niet begrepen. Maar indien u zich geamuseerd hebt, dan is alles goed. En hopelijk voor u, blijft alles goed.

Een toemaatje:
Wanneer de koning optreedt als staatshoofd, dan stelt hij inderdaad een politieke daad (onder de verantwoordelijkheid van de minister wel te verstaan). En dus ook wanneer hij als staatshoofd een speech houdt voor de bevolking. Dan zeker.

Ik vat zelden iets op als een persoonlijke aanval. Van een Klojo zeker niet. Volgens mijn bent u geen Klojo eerste klas, maar van derde klas. Maar een Klojo, dat bent u in ieder geval.

Laatst gewijzigd door system : 30 december 2012 om 16:49.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 16:53   #243
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Het word langzaamaan duidelijker dat dit forum gedomineerd wordt door aanhangers van extremistische partijen nml VB en N-VA. Het zou me geen bal verwonderen dat sommigen onder hen een rechtstreekse link hebben met hun partij en dat hun interventies georchestreerd worden.
Oud 30 december 2012, 16:57   #244
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Het word langzaamaan duidelijker dat dit forum gedomineerd wordt door aanhangers van extremistische partijen nml VB en N-VA. Het zou me geen bal verwonderen dat sommigen onder hen een rechtstreekse link hebben met hun partij en dat hun interventies georchestreerd worden.
Absoluut , alleen lijkt hun visie gedragen te zijn door een meerderheid.
Aanvaardt u een meerderheid ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 17:02   #245
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is toch al een hele tijd duidelijk dat dit forum gemonopoliseerd wordt door VB/N-VA militanten. Iedere normale discussie is daardoor ook zo goed als onmogelijk geworden. Ieder forumlid die het aandurft enige kritiek te geven op dito partijen, zal het geweten hebben en krijgt de volle laag.
De moderatie heeft blijkbaar met dat soort partij-propaganda geen probleem. Spijtig.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 17:09   #246
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat is toch al een hele tijd duidelijk dat dit forum gemonopoliseerd wordt door VB/N-VA militanten. Iedere normale discussie is daardoor ook zo goed als onmogelijk geworden. Ieder forumlid die het aandurft enige kritiek te geven op dito partijen, zal het geweten hebben en krijgt de volle laag.
De moderatie heeft blijkbaar met dat soort partij-propaganda geen probleem. Spijtig.
Maar Pietje toch , 75 procent van de bevolking denkt zo . Waarom zou de moderatie daar dan problemen mee moeten hebben ?
Omdat u toevallig één van die 25 procent "anderen " zou zijn ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 17:14   #247
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien had ik u dan niet begrepen. Maar indien u zich geamuseerd hebt, dan is alles goed. En hopelijk voor u, blijft alles goed.
Een toemaatje:
Wanneer de koning optreedt als staatshoofd, dan stelt hij inderdaad een politieke daad (onder de verantwoordelijkheid van de minister wel te verstaan). En dus ook wanneer hij als staatshoofd een speech houdt voor de bevolking. Dan zeker.
Ik vat zelden iets op als een persoonlijke aanval. Van een Klojo zeker niet. Volgens mijn bent u geen Klojo eerste klas, maar van derde klas. Maar een Klojo, dat bent u in ieder geval.
Laten we dan maar weer naar de essentie terugkeren.
Populisme, volgens Van Dale (ik mag aannemen dat dit een neutrale bron is ?) : populaire, oppervlakkige, enigszins demagogische betoogtrant
Demagogie, ook volgens VD : het ophitsen van de massa door leugenachtige voorstellingen
Dus het NVA, populistisch zijnde, hitst de massa op door leugenachtige voorstellingen
De vraag door de beginposter gesteld is dus : wat zijn die leugenachtige voorstellingen en uit wat blijkt dat de massa door het NVA wordt opgehitst ?
Totnogtoe enkel veel gelezen over die beruchte speech en wat randopmerkingen......maar over de kern van de zaak ??????

Wat nu die speech betreft, zonder humor deze keer : reeds m�*�*�*�*�*nden aan een stuk wordt dle NVA gelinkt aan 'populisme', wordt het VB gelinkt aan 'tegen de vreemdelingen' en beide partijen aan 'de schuld zoeken bij de bevolking van het ander landsgedeelte'. Nu dezelfde termen gebruikt worden door de koning is 'men' stomverbaasd dat er ook maar iemand zou kunnen denken dat die naar het VB en de NVA zouden kunnen verwijzen. Hypocriet, da's 't woord dat ik zocht.......
Tussen haakjes, het feit dat een optreden van de koning 'gedekt' ('k vind geen andere uitdrukking, sorry, excuseer, enz....) wordt door Di Rupo wil nog niet zeggen dat dit een politiek optreden is...... Dat wil enkel zeggen dat in politiek opzicht, bij gebeurlijke brokkenmakerij, Di Rupo verantwoordelijk is, en niet ALbert, koning der Belgen.....

P.S. IK weet tenminste van mezelf dat ik een klojo ben.....(waarschuwing, deze laatste zin bevat humor)
Oud 30 december 2012, 17:22   #248
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch al een hele tijd duidelijk dat dit forum gemonopoliseerd wordt door VB/N-VA militanten.
Het staat iedereen vrij om deel te nemen aan de discussies. Ik zie dan ook niet hoe dit forum zou kunnen gemonopoliseerd worden.

Citaat:
Iedere normale discussie is daardoor ook zo goed als onmogelijk geworden.
Als "normale" discussies die discussies zijn waarin men jou onzin komt bevestigen, dan kan je wel eens gelijk hebben.

Citaat:
Ieder forumlid die het aandurft enige kritiek te geven op dito partijen, zal het geweten hebben en krijgt de volle laag.
Gelukkig dat omgekeerd de N-VA en het VB zo worden gespaard he.

Citaat:
Nogmaals: het staat iedereen vrij om deel te nemen aan de discussies. Als je geen tegenargumenten hebt, dan is dat niet de fout van de moderatie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 17:30   #249
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Absoluut , alleen lijkt hun visie gedragen te zijn door een meerderheid.
Aanvaardt u een meerderheid ?
U bedoelt door HUN meerderheid.
Oud 30 december 2012, 17:36   #250
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je hebt het ook gemerkt, ze komen er op af zoals vliegen op stront. Het doet me een beetje denken aan die moslimjongeren die, bij een conflict, iedereen opbellen en in geen tijd staan ze daar met 50.
Oud 30 december 2012, 17:40   #251
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt het ook gemerkt, ze komen er op af zoals vliegen op stront.
Mooie vergelijking. Wij zijn inderdaad die vliegen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 30 december 2012, 17:44   #252
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een speech van een staatshoofd gericht aan de bevolking is een staatkundige speech. Het is dus altijd een politieke speech.

8. politiek
staatkunde, staatkundig

P.S.
Evenwel, er zijn mensen die een politiek speech van een staatshoofd aangrijpen om daar een partijpolitieke speech van te maken. Vrijwel zijn dit altijd populisten.
Populisten zullen dan wel zijn, degenen die de koning transformeren in een staatshoofd, in hun eigenbelang.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 17:48   #253
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechtstreekse link? Wat verstaat u daar eigenlijk onder? Er zijn hier wel een aantal mensen (waaronder mijzelf) die lid zijn van N-VA. Maar van "georchestreerde interventies" heb ik in elk geval nog niet veel gemerkt. Elke reactie die ik op dit forum plaats komt louter uit eigen initiatief. Ik zou trouwens mij niet erg gelukkig voelen en erg kregelig worden mocht ik daartoe "richtlijnen" krijgen van een of andere partijbonze.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 17:49   #254
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt het ook gemerkt, ze komen er op af zoals vliegen op stront. Het doet me een beetje denken aan die moslimjongeren die, bij een conflict, iedereen opbellen en in geen tijd staan ze daar met 50.
En dan ? Beetje teleurgesteld dat niet iedereen eerbiedig op de knieen gevallen is, voor hetgeen de koning van zijn autocue heeft afgelezen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 17:51   #255
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het word langzaamaan duidelijker dat dit forum gedomineerd wordt door aanhangers van extremistische partijen nml VB en N-VA.
Tja, wanneer aanhangers van extremistische partijen zoals SP.Am VLD, en CD&V geen argumenten hebben, blijven ze weg natuurlijk.

Citaat:
Het zou me geen bal verwonderen dat sommigen onder hen een rechtstreekse link hebben met hun partij en dat hun interventies georchestreerd worden.
Het zou me geen bal verwonderen dat je maar wat insinuaties aan het plaatsen bent in een zoveelste idiote poging om jouw grote boeman te kunnen discrediteren.
Oud 30 december 2012, 18:13   #256
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Rechtstreekse link? Wat verstaat u daar eigenlijk onder? Er zijn hier wel een aantal mensen (waaronder mijzelf) die lid zijn van N-VA. Maar van "georchestreerde interventies" heb ik in elk geval nog niet veel gemerkt. Elke reactie die ik op dit forum plaats komt louter uit eigen initiatief. Ik zou trouwens mij niet erg gelukkig voelen en erg kregelig worden mocht ik daartoe "richtlijnen" krijgen van een of andere partijbonze.
Iedereen heet dan ook niet Quercus.
Oud 30 december 2012, 18:14   #257
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En dan ? Beetje teleurgesteld dat niet iedereen eerbiedig op de knieen gevallen is, voor hetgeen de koning van zijn autocue heeft afgelezen ?
De enen knielen voor de koning en de anderen gaan plat op hun buik voor hun messias.
Oud 30 december 2012, 18:16   #258
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus het heeft geen enkele jota te betekenen.
Genoeg om jaren nadien nog herinnerd te worden. Het heeft dus blijkbaar toch iets betekend,
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 18:19   #259
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Boehoe, ze geven mij geen gelijk.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 18:21   #260
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pff, wat een armtierig en kreupel gepraat. Hier zien we wel welk gedwee NVA-slaafje u bent. En met zo'n beschreienswaardig geschrijfsel wordt uw geloofwaardigheid er nog slechter op. Voor zover dat eventueel nog zou kunnen.

pikt het? Wilfried Martens is het prototype van de kazakkendraaier die zijn carrière opbouwde met radicale Vlaamse standpunten en dan zijn volk in de kou liet staan om zelf tot het anti-Vlaamse establishment toe te kunnen treden.
Nog een geluk dat Martens als CVP-er trouw bleef aan de klassieke gezinswaarden van zijn partij: hij startte daarvoor zelfs drie gezinnen zelf op.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be