Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 29 april 2014, 16:59   #241
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik weet grosso mode zeer zeker wat in het onderwijsakkoord staat. Daar gaat het trouwens niet eens over . Het gaat over het feit dat de uitvoering van het onderwijsakkoord uitgesteld wordt tot 2016 als het aan De Wever ligt. Zeg maar gerust: afgevoerd.
Dat werd zo overeengekomen in het akkoord. 2016 staat daar expliciet in vermeld. Je draait jezelf steeds dieper in de stront jongen. Volgende keer toch wat beter je huiswerk maken hé. Het gaat dus zeer zeker over wat er in het akkoord staat en over het feit dat je maar wat graag Peeters en Tobback gelooft in plaats van het akkoord te lezen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 29 april 2014 om 17:00.
fox is nu online  
Oud 29 april 2014, 17:20   #242
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat werd zo overeengekomen in het akkoord. 2016 staat daar expliciet in vermeld. Je draait jezelf steeds dieper in de stront jongen. Volgende keer toch wat beter je huiswerk maken hé. Het gaat dus zeer zeker over wat er in het akkoord staat en over het feit dat je maar wat graag Peeters en Tobback gelooft in plaats van het akkoord te lezen.

Vlaams minister-president Kris Peeters heeft het onderwijsstandpunt van N-VA in 'Het Nieuws' op VTM onbegrijpelijk genoemd. "Deze Vlaamse regering heeft een masterplan voor het onderwijs onderhandeld met twee ministers van N-VA", zei hij. "Als er een beslissing is genomen in een regering moet je ook nadien zeggen: 'Wij waren daarbij en zullen dat uitvoeren met de andere partners'."
Het Oosten is offline  
Oud 29 april 2014, 17:23   #243
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams minister-president Kris Peeters heeft het onderwijsstandpunt van N-VA in 'Het Nieuws' op VTM onbegrijpelijk genoemd. "Deze Vlaamse regering heeft een masterplan voor het onderwijs onderhandeld met twee ministers van N-VA", zei hij. "Als er een beslissing is genomen in een regering moet je ook nadien zeggen: 'Wij waren daarbij en zullen dat uitvoeren met de andere partners'."
Nogmaals, jij gelooft wat Peeters zegt, ik kijk naar het onderwijsakkoord. Wat is objectief? Kris Peeters of het onderwijsakkoord? In het onderwijsakkoord dat ook getekend werd door Deheer Peeters staat expliciet 2016 en wordt er geen enkele keer gewag gemaakt van een brede eerste graad.

U mag gerust Kris Peeters achterna hollen. De feiten zijn wat ze zijn en ik heb u de paragrafen daaromtrent van het onderwijsakkoord onder de neus geschoven. Die negeert u. Dat is intellectueel oneerlijk de discussie aangaan. De feiten zijn wat ze zijn. Kris Peeters en Bruno Tobback liegen en u weigert dat te erkennen door de teksten van het onderwijsakkoord niet te lezen.

N-VA zegt vandaag nog steeds dat ze het onderwijsakkoord zullen uitvoeren volgens de afspraken in het akkoord. Dat Peeters en Tobback er van alles gaan bij fantaseren is hun zaak.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 29 april 2014 om 17:24.
fox is nu online  
Oud 29 april 2014, 17:34   #244
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, jij gelooft wat Peeters zegt, ik kijk naar het onderwijsakkoord. Wat is objectief? Kris Peeters of het onderwijsakkoord? In het onderwijsakkoord dat ook getekend werd door Deheer Peeters staat expliciet 2016 en wordt er geen enkele keer gewag gemaakt van een brede eerste graad.

U mag gerust Kris Peeters achterna hollen. De feiten zijn wat ze zijn en ik heb u de paragrafen daaromtrent van het onderwijsakkoord onder de neus geschoven. Die negeert u. Dat is intellectueel oneerlijk de discussie aangaan. De feiten zijn wat ze zijn. Kris Peeters en Bruno Tobback liegen en u weigert dat te erkennen door de teksten van het onderwijsakkoord niet te lezen.

N-VA zegt vandaag nog steeds dat ze het onderwijsakkoord zullen uitvoeren volgens de afspraken in het akkoord. Dat Peeters en Tobback er van alles gaan bij fantaseren is hun zaak.
Ja dat zal wel. Peeters en Tobback zijn de fantasten. Die praatjes kennen we. Weer eens, toch eigenaardig dat twee van de partijen die het onderwijsakkoord hebben afgesloten (en die mekaars politieke vrienden niet altijd zijn), menen dat de NVA hier aan het draaien is.
Het Oosten is offline  
Oud 29 april 2014, 17:43   #245
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat zal wel. Peeters en Tobback zijn de fantasten. Die praatjes kennen we. Weer eens, toch eigenaardig dat twee van de partijen die het onderwijsakkoord hebben afgesloten (en die mekaars politieke vrienden niet altijd zijn), menen dat de NVA hier aan het draaien is.
Toon me dan de passages uit het onderwijsakkoord waarin de brede eerste graad overeengekomen werd. En dan SP.A en CD&V samen tegen de gemeenschappelijke vijand vechten zou zelfs jij moeten begrijpen.

Maar bon, graag de passages in het akkoord die de beweringen van Peeters en Tobback ondersteunen. Ik heb u mijn passages al gegeven, nu jij nog. Zo gaat dat in een volwassen discussie. Misschien moet je dat eindelijk ook eens proberen.
fox is nu online  
Oud 29 april 2014, 17:51   #246
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon me dan de passages uit het onderwijsakkoord waarin de brede eerste graad overeengekomen werd. En dan SP.A en CD&V samen tegen de gemeenschappelijke vijand vechten zou zelfs jij moeten begrijpen.

Maar bon, graag de passages in het akkoord die de beweringen van Peeters en Tobback ondersteunen. Ik heb u mijn passages al gegeven, nu jij nog. Zo gaat dat in een volwassen discussie. Misschien moet je dat eindelijk ook eens proberen.
Om hem te helpen : hier kun je een link naar de nota met de volledige tekst van het onderwijsakkoord vinden.
HRobin is offline  
Oud 29 april 2014, 21:18   #247
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Koop het. Het kost iets van een 19 €.
Dat wordt waar ik woon niet verkocht.
SDX is offline  
Oud 29 april 2014, 21:36   #248
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Om hem te helpen : hier kun je een link naar de nota met de volledige tekst van het onderwijsakkoord vinden.
Volgens Tobback vertrekt de hele onderwijshervorming vanuit de vaststelling dat veel kinderen op hun twaalfde nog niet weten welke richting ze uit willen. "Kinderen van 12 jaar worden gedwongen om te kiezen voor een richting en stelsel met een hiërarchische waardering. De goeden kiezen aso, de minder goede tso of bso. De bredere eerste graad biedt daar een antwoord op. Dat belet niemand om op 12 te kiezen voor Latijn, maar het biedt wel een antwoord voor de grote meerderheid die dat op 12 jaar nog niet weet", aldus Tobback. De studiekeuze uitstellen zorgt volgens de sp.a-voorzitter voor meer gemotiveerde leerlingen in alle richtingen.

"Ik vind het daarom ongelooflijk pijnlijk dat iemand als Bart De Wever er een verhaal van aso tegen de rest van maakt. Dat is het niet, en mocht het toch zo zijn, zou het erg zijn. Want het is toch niet alleen de groep in aso die bepaalt of we samen welvaart bouwen. Ook degenen die succesvol uit het aso komen en bijvoorbeeld een onderneming starten zullen de anderen nodig hebben als ze personeel zoeken", aldus nog Tobback.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 april 2014 om 21:37.
Het Oosten is offline  
Oud 29 april 2014, 21:43   #249
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens Tobback vertrekt de hele onderwijshervorming vanuit de vaststelling dat veel kinderen op hun twaalfde nog niet weten welke richting ze uit willen. "Kinderen van 12 jaar worden gedwongen om te kiezen voor een richting en stelsel met een hiërarchische waardering. De goeden kiezen aso, de minder goede tso of bso. De bredere eerste graad biedt daar een antwoord op. Dat belet niemand om op 12 te kiezen voor Latijn, maar het biedt wel een antwoord voor de grote meerderheid die dat op 12 jaar nog niet weet", aldus Tobback. De studiekeuze uitstellen zorgt volgens de sp.a-voorzitter voor meer gemotiveerde leerlingen in alle richtingen.

"Ik vind het daarom ongelooflijk pijnlijk dat iemand als Bart De Wever er een verhaal van aso tegen de rest van maakt. Dat is het niet, en mocht het toch zo zijn, zou het erg zijn. Want het is toch niet alleen de groep in aso die bepaalt of we samen welvaart bouwen. Ook degenen die succesvol uit het aso komen en bijvoorbeeld een onderneming starten zullen de anderen nodig hebben als ze personeel zoeken", aldus nog Tobback.

Stierenkloten he vriend! Al uw zever heeft hier niks te zoeken, wel wat werd overeengekomen in het onderwijsakkoord.
Tobback mag staan springen en tieren al wat hij wil, het is en blijft een leugenaar.

Nergens maar dan ook nergens werd overeengekomen om een brede eerste graad in te voeren, en het ASO af te schaffen.

Denkt U dat N-VA zo hard op tafel zou staan, als ze niet wist dat bijna alle leerkrachten achter het N-VA standpunt stonden?

Laatst gewijzigd door giserke : 29 april 2014 om 21:47.
giserke is offline  
Oud 29 april 2014, 22:27   #250
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet grosso mode zeer zeker wat in het onderwijsakkoord staat. Daar gaat het trouwens niet eens over . Het gaat over het feit dat de uitvoering van het onderwijsakkoord uitgesteld wordt tot 2016 als het aan De Wever ligt. Zeg maar gerust: afgevoerd.
Mijnheer, als u zich wil bemoeien met onderwerpen waarvan u niet het minste verstand hebt, doe dan tenminste enige moeite om u niet constant volkomen belachelijk te maken.

Wijl andere forumdeelnemers degelijke en precieze argumenten en zelfs de nota met de volledige tekst van het onderwijsakkoord voorbrengen (link in post 251), volhardt u domweg in uw vermeend groot gelijk middels uw even wollige als betekenisloze stelling dat u “grosso mode zeer zeker weet wat in het onderwijsakkoord staat”.

Dat het grosso modo moet zijn laat ik even terzijde, maar beseft u werkelijk zelf niet dat u met dergelijke manier van argumenteren het laatste restje geloofwaardigheid van de belgicistische stellingname onderuit haalt ?
Gwylan is offline  
Oud 29 april 2014, 23:05   #251
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijnheer, als u zich wil bemoeien met onderwerpen waarvan u niet het minste verstand hebt, doe dan tenminste enige moeite om u niet constant volkomen belachelijk te maken.

Wijl andere forumdeelnemers degelijke en precieze argumenten en zelfs de nota met de volledige tekst van het onderwijsakkoord voorbrengen (link in post 251), volhardt u domweg in uw vermeend groot gelijk middels uw even wollige als betekenisloze stelling dat u “grosso mode zeer zeker weet wat in het onderwijsakkoord staat”.

Dat het grosso modo moet zijn laat ik even terzijde, maar beseft u werkelijk zelf niet dat u met dergelijke manier van argumenteren het laatste restje geloofwaardigheid van de belgicistische stellingname onderuit haalt ?
Ik vrees dat de nodige hersens mankeren (en de haat te groot is) om eender wat te beseffen.
Oud 29 april 2014, 23:05   #252
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Stuyckp,

Dit is hier geen N-VA forum maar een publiek politiek forum.
Nog 25 dagen...
Boduo is offline  
Oud 29 april 2014, 23:12   #253
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Verloren moeite.
Alleen wat Tobback beweert gaat als zoete koek in die keikop.
Oud 29 april 2014, 23:23   #254
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik vrees dat de nodige hersens mankeren (en de haat te groot is) om eender wat te beseffen.
Een bijkomend probleem is dat hij zich ook onder zijn andere forumnamen al ruimschoots belachelijk heeft gemaakt, en het hem dus al lang geen soelaas meer kan bieden om de ene forumidentiteit enkele weken op non-actief te zetten en een andere in te schakelen. Het wordt stilaan schrijnend, vind ik.
Gwylan is offline  
Oud 30 april 2014, 00:11   #255
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een bijkomend probleem is dat hij zich ook onder zijn andere forumnamen al ruimschoots belachelijk heeft gemaakt, en het hem dus al lang geen soelaas meer kan bieden om de ene forumidentiteit enkele weken op non-actief te zetten en een andere in te schakelen. Het wordt stilaan schrijnend, vind ik.
Het IS allang schrijnend. En het meest schrijnende is dat hij het zelf niet inziet.

Wie de reacties leest die hij onder zijn beide nicks post kan er niet naast kijken dat er dezelfde persoon achter schuilgaat. Dezelfde stijl, hetzelfde belerende schoolmeesterstaaltje, dezelfde haat, dezelfde fout geschreven partijnaam.

Het toppunt is dat hij het gebruik van zijn eigen dubbelnicks denkt te kunnen verantwoorden door mij eveneens een dubbelnick in de schoenen te schuiven. Iedereen met een minimum aan doorzicht weet nochtans dat Knuppel en Gwylan extreem van elkaar verschillen. Toch staan er altijd wel een paar niet al te snuggere companen klaar om deze meneer uit het Oosten te ruggensteunen. Terwijl de belgicisten met meer hersens zwijgen en laten begaan. Nooit zal je hen één woord van kritiek horen geven op de belachelijke reacties van System of Het Oosten.
Oud 30 april 2014, 06:26   #256
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mensen pakken op een tikfout is nog zo het enige wat u nog presteert de laatste tijd. Maar een pover resultaat. Meestal een resultaat te schrijven op het conto van personen die niet veel zinnigs meer te vertellen hebben.

Maar zoals ik reeds vroeger zei, iedereen die het verwaand schoolmeestertje bij mij komt uithangen is aan het verkeerd adres. Uw post:

Citaat:
Wil dan zo goed zijn om in uw beste Koeternederlands uit te leggen welke "waarde van de symboliek" verscholen zit in uw "peperdure Armani-kostuums"-stelling, wel wetend dat die pakken helemaal niet peperduur zijn.
'Koeternederlands' bestaat niet. Dat is geen Nederlands. Dat is vermoedelijk 'Gwylans'. En dus verwaande schoolmeesteres, blijf maar bij uw leest.

Voor straf: 30 minuten in de hoek staan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 06:53.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 06:42   #257
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Mensen pakken op een tikfout is nog zo het enige wat u nog presteert de laatste tijd. Maar een pover resultaat. Meestal een resultaat te schrijven op het conto van personen die niet veel zinnigs meer te vertellen hebben.
Wel grappig, want als er iemand hier niks zinnigs heeft gezegd bent u het wel. Een afgang van formaat en dan nog veel praat verkopen... -)
Cheminot is offline  
Oud 30 april 2014, 07:11   #258
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Wel grappig, want als er iemand hier niks zinnigs heeft gezegd bent u het wel. Een afgang van formaat en dan nog veel praat verkopen... -)
Mensen pakken op taal- of tikfouten, vind ik een groot zwaktebod. U niet blijkbaar.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 07:13   #259
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 07:28.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 07:16   #260
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen. Wanneer De Wever plots komt oreren op een partijcongres om electorale redenen dat er niet aan het ASO wordt getornd, ja dan kan men de onderwijshervorming wel vergeten.

Besluit:
Onbetrouwbaar die De Wever.
Onbetrouwbaar die NVA.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be