![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ten eerste zijn er zo veel bedrijfswagens omdat de belastingen op lonen belachelijk hoog zijn. Bedrijfswagens afschaffen zonder hier eerst iets aan te doen is dus ontegensprekelijk zeer veel werkende mensen treffen in hun portefeuille want bedrijven kunnen onmogelijk een equivalent van zo'n wagen (vaak in combinatie met tankkaart e.d.) aanbieden in loon. Ten tweede is ons openbaar vervoer niet afgestemd op de hedendaagse arbeidsmarkt. Als je om half negen naar je werk kan vertrekken en elke dag om 16u30 terug in het station staan zit je nog enigszins goed, maar dat gaat in de privé natuurlijk voor niemand op. Neem daarbij dan nog eens de armtierige dienstverlening (stiptheid, plaats, enz.), de talrijke stakingen, zo goed als onbestaande verbindingen naar vele plaatsen en amper tot geen bediening buiten de schooluren/werkuren van ambtenarij en men begrijpt waarom mensen massaal voor een bedrijfswagen gaan. Vele werkgevers doen het zelfs niet (alleen) vanuit financieel oogpunt maar ook voor de flexibiliteit van hun medewerkers. gezien de toestand van ons OV ben ik er trouwens ook van overtuigd moest men bedrijfswagens gaan vervangen door loon, dat zeer veel mensen met dat loon zelf een wagen zouden aanschaffen. Wie gelooft dat mensen massaal ons halfbakken OV gaan nemen is aan het dagdromen. Los eerst die zaken maar op, alvorens je de oplossingen voor dit mismanagement afneemt en daarmee opnieuw de werkende mensen treft.
Laatst gewijzigd door doremi : 2 december 2014 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het (belangrijke) bedrijf hier rechtover gaan de rolluiken om 8U30 naar boven en om 16u30 naar beneden...Tussen 12 en 13 uur kom je ze overal tegen. In het postkantoor hier wat verder zie ik hetzelfde. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 december 2014 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is niet 1 bedrijf dat vestigingsplannen heeft in Limburg. In Nederlands Limburg opent het ene na het andere bedrijf. De loonkost is daar 21% goedkoper. Ik vrees dat deze tendens niet enkel voor Limburg geldt. In deze context is het onmogelijk om ambtenaren een dubbel pensioen te betalen. Er zijn onvoldoende mensen om dat te financieren. Trouwens, waarom zouden ze tot 67 jaar werken om zelf maar een half pensioen te krijgen. Werklozen massaal schorsen, het leger afschaffen, bedrijfswagens afschaffen, ... het zal niet helpen. Uiteindelijk zal er politieke moed zijn en anders de Troika. Het ambtenarenfeest is voorbij! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U mag geloven wat u wil, maar voor een meerderheid van de werknemers in de privé is het OV niet afgestemd op de hedendaagse werktijden. Zeker niet voor die werknemers met een bedrijfswagen die meestal in hun resp. bedrijf toch enige verantwoordelijkheid hebben.
Laatst gewijzigd door doremi : 2 december 2014 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 december 2014 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Gouverneur
|
![]() Bruto niet uiteraard, netto echter verdient de belg vaak veel minder dan mensen die gelijkaardige functies doen in andere landen. Ikzelf heb in het begin van mijn carriere tijdlang in Nederland gewerkt, daar verdiende ik netto 15% meer en mijn werkgever moest in totaal minder bruto investeren.
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle "verworven" rechten zijn onbetaalbaar, ook uw dubbel pensioen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Gouverneur
|
![]() Neen, die mensen zijn nu ook verplicht een wagen aan te kopen. Op zich ook een schande die situatie. het is dan ook geen toeval dat inderdaad veel mensen uit de medische sector overgaan naar de privé.
![]() |
#251 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik neem aan dat jouw vervuiling enkel slaat op de bedrijfswagens, niet op lege bussen die immens vervuilend zijn. Idem wat betreft boten. Hef taksen op havens en alle vrachtverkeer uit het buitenland. Gaat hier lekker duur landje worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoog tijd dat al de bruggepensioneerden teruggehaald worden....het feestje is over....Bye bye Benidorm....Bye bye Pattaya ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Probleem met dit soort petities is dat men alleen maar spreekt over afschaffen van de bedrijfswagen maar niets over de oorzaak zijnde de verhouding bruto en netto bij uitbetaling van loon (zowel voor werkgever als werknemer). Voor mij kan zo'n voorstel alleen in een tandem. nl. x-procent meer nettoloon + minder voordeel bij bedrijfswagens. Ageren tegen bedrijfswagens zonder echter iets aan de huidige fiscale toestand te willen doen (of daar iets van te zeggen) is wederom in de zakken zitten van de werkende mensen en alle werkgevers (ook de klainere KMO e.d.) en dat zijn verre van allemaal mensen met toplonen! Daarom sta ik niet achter deze petitie. Lijkt me een duidelijk standpunt.
![]() |
![]() |
#255 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Gouverneur
|
![]() Voila en daarom vind ik elk voorstel dat alleen spreekt over afschaffen van -of beperken van bedrijfswagens zeer gevaarlijk aangezien dat nefast zou zijn op zeer veel vlakken.
![]() |
#258 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach jongentje toch, jij ben zelf een vleesgeworden frustratie. Jij doet er misschien 100.000 per jaar voor je werk maar er zijn werknemers die 100m van hun werk wonen en geen extra km doen en toch een bedrijfswagen krijgen omdat het fiscaal zo voordelig is voor de werkgever. Citaat:
Voor mij mogen ze dit Frans systeem direct invoeren, inclusief dezelfde belasting die ze hierop heffen in Frankrijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel trouwens vast dat de teller nu bijna op 12.000 staat en dit na één dag. Er is dus wel degelijk een draagvlak om dit te herzien en ons land leefbaarder te maken. Dat er beter openbaar vervoer moet komen met het vrijgekomen geld staat buiten twijfel. Liefst wel door niet politiek benoemde managers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat men op internet trouwens voor eender welke populistische stelling makkelijk 50.000 'handtekeningen' vindt is geen nieuws en allerminst bewijs voor eender welk draagvlak.
![]() |