![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door dpg : 4 juni 2019 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Van Rompuyke 25.000 als eerste tsjeef, Rutten akela van de smurfen: 44.866 Bruntje baby Tobback: 19.284 Groen onbekendje: 19.284 Belangertje ook onbekendje: 18.567
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De bedoeling van elke politicus is toch van te veranderen wat vroeger beslist werd en niet in zijn voordeel speelt. Anders dient de macht van zijn mandaat hem niet. Maw, Di Rupo doet EXACT wat men van een goed politicus verwacht. Trouwens, het idee dat er 10 jaar uitdoving was, lijkt toch wel een quasi ideale grap om de andere een toegeving laten te doen, he. Want je rekent er toch wel op dat in de 10 komende jaren, er wel een "window of opportunity" zal zijn om die uitdoving ongedaan te maken, niewaar, gezien er minstens om de 5 jaar verkiezingen zijn, heeft de slinger minstens 2 keer kans om heel even naar de "goeie" kant uit te slaan om die lont te doven he. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De deelstaten parlementen hebben hier niks te piepen. Maar bovendien is het een muizeval. Want EENS art 35 de lijst laat vastleggen van de federale bevoegdheden, is het zo goed als onmogelijk om die lijst IN TE KORTEN. Wie daar dus een bron van "confederalisme" in kan zien, heeft volgens mij geestverruimende middelen gebruikt. Wie gaat er hier zijn Hugo Schildtske doen, en zo zot zijn om in de naam van het confederalisme de federale staat voor eens en voorgoed zekere bevoegdheden laten te hebben die in beton gegoten zijn en nooit of te nimmer naar de deelstaten kunnen gaan ? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 4 juni 2019 om 18:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OK, tijdens verkiezingscampagnes mag men niet teveel ernstige zaken verwachten van onze slogan-debiterende partijtoppers die op zoek zijn om via wat holle retoriek stemmetjes te ronselen, maar toch blijft het een weinig fraai gegeven. Pleiten tegen wetgeving die uit je eigen pen is gekomen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkele volgens mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“Naar aanleiding van de verkiezingen in haar land heb ik het gewaagd te wijzen op de goede uitslag van het Front National. De liefde was plotseling over. Wanneer je wil meepraten over politiek moet je de politieke situatie in je eigen land niet trachten weg te moffelen. Als je dit niet kan zwijg je best over de situatie van een buurland.” U beweert of minstens suggereert dat ik “de politieke situatie” in mijn eigen land heb trachten weg te moffelen. U verbindt er bovendien de conclusie aan dat ik derhalve best zwijg over de situatie van een buurland. Ik reken er op dat u, zoals van een man van eer mag verwacht worden, onverwijld uw bewering zult staven door middel van het citeren van de post waarin ik de politieke situatie in mijn eigen land tracht weg te moffelen. Ik neem reeds vele jaren zo nu en dan deel aan dit discussieplatform. Ik heb hier nog nooit, het weze aanvankelijk als Hallebarde en/of nadien als Gwylan, commentaar gegeven op en/of een standpunt ingenomen inzake de politiek in en van mijn land en/of inzake de verkiezingsuitslagen van eender welke Franse politieke partij. Gelet op uw bewering is het aan u om onweerlegbaar aan te tonen dat ik dat wel heb gedaan en bovendien meer specifiek inzake de partij Front National thans Rassemblement National, bij gebreke waaraan u op uw blote knieën uw verontschuldigingen kunt aanbieden omwille van uw onterechte verdachtmakingen te mijnen aanzien. Het staat u voor het overige vanzelfsprekend vrij om het “merkwaardig” te vinden dat ik “zo goed op de hoogte ben van artikel 35 van de Belgische grondwet”. Ik kan slechts hopen dat ik niet de spreekwoordelijke uitzondering ben die tenminste een minimum aan kennis van zaken tracht te vergaren alvorens ergens een woordje over mee te praten……. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- stel iets voor dat in uw nadeel is en dat verleidelijk lijkt voor de tegenpartij ; negocieer daar toegevingen voor aan de andere kant. Lijkt billijk als voorstel. - koppel er wel gewoon een voorwaarde aan vast: het voordeel komt pas los binnen 10 jaar - reken erop dat je tussen nu en binnen 10 jaar wel de politieke kans zal hebben om de lont uit het vat te halen. => netto winst van de toegevingen. Maar wel een risikootje dat het niet zal lukken. Mooi, nee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het risikootje dat het niet zal lukken: met BDW zéker niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Conclusie: om aan het belgisch corset te ontsnappen is er slechts een uitweg: een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring door het Vlaams Parlement. Tenzij natuuurlijk de meerderheid van de Vlaamse vertegenwoordigers er niet in slaagt om hun belgicistische besmetting te onderdrukken en ervoor kiest om ad vitam aeternam aan de belgische francofonie vastgeketend te zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of beschouw jij de 2/3 meerderheid dat noodzakelijk is voor een herziening van de Grondwet een 'anti-Vlaamse grendel'? Ik stel de vraag gezien Vlaams-nationalisten nogal graag woorden op hun eigen wijze definiëren... Btw, in een confederaal model, waar elke deelstaat soeverein is, zijn grendels bijna onontbeerlijk. Net om te vermijden dat een deelstaat verplicht wordt iets te doen waar zij geen zin in heeft. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als het kan, is het niet nodig, en als het nodig is, kan het niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2019 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zal de Vlamingen niet opleveren ,wat ze binnen een Nederlandstalige staat kunnen bereiken. Frankrijk blijft een belangrijk buurland van België dat altijd een zware stem blijft hebben in Wallonië ,Brussel en België. Alleen samen met Nederland kan Vlaanderen de Nederlandse taal en cultuur overeind houden in Europa en zeker niet met Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 5 juni 2019 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft geen zin om daarover te praten, vermits dat niet kan bestaan, aangezien de weg er naartoe niet bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |