![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#242 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En verliezende partijen die al op voorhand samenwerking weigeren met de democratisch gekozen winnaar door het volk, zijn dan ook geen democraten, dat hebben ze al bewezen en daarvoor werden ze door de kiezers dan ook terecht afgestraft. Eigenlijk zouden politieke verliezers dan niet meer mogen deelnemen aan het volgende bestuur, ook niet als coalitiepartners, want zo kunnen ze anders hun invloed nog gebruiken om hun eerder wanbeleid te blijven voortzetten en de overwinnaar stokken in de wielen te steken om te saboteren en te verhinderen dat hij zijn partijprogramma kan waarmaken. En dan krijgen ze ook een kibbelkabinet zoals viv-aldi en wordt er helemaal niet meer bestuurd maar alleen nog oeverloos onderling gekibbeld terwijl intussen de maatschappij en het land instort.
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Derksen & Van der Gijp over de VVD
'Als ik dit had geweten, had ik niet op die partij gestemd' https://www.youtube.com/watch?v=nE1DE4ynOb8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Theo Van Gogh was niet beschikbaar voor commentaar.
![]() |
#245 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar als ze aan hun kiezers belooft hebben niet te zullen samenwerken met een bepaalde andere en ze vervullen die belofte is dat perfect ok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nu zitten we met de shit. Laatst gewijzigd door Gerard R. : 25 november 2023 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilders vandaag boos op X:
"Ze dachten jarenlang de PVV politiek te kunnen marginaliseren. Rutte beloofde ’mijn partijtje tot de laatste zetel af te breken’. Kaag beet me toe: ’Gelukkig zal u dalen in de peilingen’. Als ik in de Tweede Kamer sprak, keken ze in vak K het liefste weg op hun telefoon. Maar ze vergaten dat ik altijd doorga, nooit opgeef en tegenslagen me alleen maar sterker maken.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() (En "belooft hadden" moet met een D: beloofD hadden.) Citaat:
Dat is niet ok want dat is beloven dat ze de democratie en verkiezingsuitslag al op voorhand aan hun laars zullen lappen en dat de wil van de bevolking hen niks kan schelen...dat zijn geen democraten maar fascisten. Ze schofferen en beliegen dan zelfs hun eigen kiezers want er moet toch een coalitie gevormd worden met ongeacht welke partij die wint en democratisch verkozen werd door de bevolking om te kunnen besturen. Partijen die beloven niet te willen samenwerken met de overwinnaar die het volk democratisch verkoos, zijn bedriegers, ondemocratisch en onbetrouwbare leugenaars want ze zullen wel in een coalitie stappen (om aan de macht en de graaijobkes te geraken) met de partij waarmee ze beloofd hadden niet te zullen samenwerken. ![]()
![]() |
![]() |
#249 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Normaal, eenmaal een mens ouder is dan dertig, dan weet hij hoe dat werkt, en dan baseert hij zijn kiesgedrag op wat partijen in het verleden gedaan hebben, eerder dan wat ze zeggen dat ze gaan doen.
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#251 |
Minister
|
![]() Wat er zich nu afspeelt is een kopie van België, de laatste 8 jaar.
De overgrote winnaar van de verkiezingen wordt buitengesloten, en wordt op alle mogelijke manieren naar de zijlijn verwezen. De linkse partijen die beweren de rechtsstaat en democratie fanatiek te verdedigen, sluiten het meest actief de winnaar buiten. Er is dus helemaal niks democratisch aan deze partijen. Al blijven ze beweren dat ze dat wel zijn. De VVD in Nederland is een kopie van N-VA in België. Groot in omvang, maar kiezers verloren aan de winnaar (hier VB, daar PVV). Ondanks dat 75% van de aanhang een rechtse regering met de winnaar wil (zowel in NL als in BE is dit zo) is er een partijleider die weigert te doen wat 75% van zijn kiezers wil. In België is dat Bart De Wever, en in NL is het Yesilgöz. Dit lijkt mij een heel sterk argument om een nieuwe partijleider te kiezen. Maar zowel in NL als in BE blijft die leider aan zet. Het gevolg is dus dat die tweede partij zowel in NL als in BE verder zal leeglopen. Kiezers worden massaal bedrogen. Ik vermoed dat Nederland nu ook op een scenario afstevent waarbij de grote verkiezingswinnaar aan de kant komt te staan, en men nog 4 jaar verder moet met een ondemocratisch gedrocht. Konden ze dan maar opnieuw gaan stemmen. Er moet een opstand komen tegen deze schijndemocratie. De regering is tegen de mensen. Het systeem is gemaakt om mensen de illusie te geven dat ze in een democratie leven, maar ze hebben nu stilaan door dat dat niet het geval is.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 november 2023 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt het toch over het Limburgs orakel?
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goed bedoeld vraagje: bent u soms Nederlander? Want ik heb reeds dikwijls vastgesteld dat wanneer Nederlanders het over "België" hebben het feitelijk over Vlaanderen gaat.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 26 november 2023 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die ruimte is er in NL omdat Wilders weliswaar (terecht) als islamofoob wordt gepercipieerd maar zeker niet als racistisch. Dat laatste geurtje heeft het VB nu net wél aan zich hangen. En dat maakt alles moeilijker. Er lopen bij het VB tot in de hogere echelons gewoon openlijke racisten rond die wekelijks hun drek posten over migranten van een andere kleur. De strak georganiseerd brigades van de PVV hebben daar nauwelijks last van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarin heeft hij volgens mij helemaal gelijk.
![]() |
#256 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181019_03857455
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 26 november 2023 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iemand als BDW heeft het ook weleens gezegd. En die zit er met zijn neus bovenop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#260 |
Minister-President