![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een andere draad vraagt-ie vandaag hoe het kan dat er op diepgevroren fruit ziektekiemen zitten... Dat mag dan blijkbaar weer wel en ook dat had hij aan AI kunnen vragen. Maar nogmaals: daar is het hem niet om te doen. Blijkbaar is zijn nieuwe obsessie nu trollen geworden. Na zijn bevliegingen over coins, medical marihuana, minderjarigen-privacy en religie is het weer eens wat anders. Geef het wat tijd, dat gaat wel weer over. Zo gaat het altijd met Cufi's dwangneuroses.
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik gebruik ook altijd kwaliteitverf die een rib uit mijn lijf kost. Maar meestal is die na een jaar of vijf a zeven toch wel weer aan vervanging toe. Maar zoals gezegd, de ramen in mijn voorgevel krijgen ook wel wat te verduren omdat ze op het zuiden zijn gericht... Bovendien heb ik een gruwelijke hekel aan dat schilderwerk. Schuren, afplakken, grondlaag, schuren, bijwerken, schuren, verflaag, schuren, verflaag,...
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste pakweg tien jaar had ik ook geen problemen. Maar de laatste jaren begint dat toch hier en daar de kop op te steken. De technologie van 30 jaar geleden is ondertussen ook wel flink verbeterd (scharnieren, afdichtingen,...). Als ik het me goed herinner zijn ze van Meranti, maar dat is enkel als mijn geheugen me niet in de steek laat... Eigenlijk zijn ze gewoon aan vernieuwing toe...
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens: ik heb bijna gedurende heel de leeftijd van mijn ramen die dingen moeten bij regelen.
Blijkbaar zijn de scharnieren niet van geweldige kwaliteit geweest destijds. En dat was al toen ze er nog maar een paar jaar inzaten. Ondertussen heb ik de garagepoort al moeten herstellen omdat de scharnieren daar gewoon uit het hout aan't scheuren waren... Versleten materiaal. Maar ja, na dertig jaar...
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ramen fabrikant, hier in de buurt (Mecona Oudsbergen) heeft één gevel van glas, je merkt daar binnen niets van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zou eventueel voor de schuiframen achteraan zonwerend glas gebruiken maar dan moet ik eerst de orientatie van de toekomstige bouwgrond afwachten. Als de achterkant op het noorden kijkt heeft zonwerend glas natuurlijk weinig zin. De andere ramen worden wss uitgerust met rolluiken. Maar ik hou het in het achterhoofd. Het is ook één van de opties die bij de schuiframen niet 'in de weg' gaan zitten als er later nog een veranda bijgebouwd zou worden.
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens dit hout droog is, is het bijna niet meer bewerkbaar. Ik merkte dat zeer goed aan de freeskes die ik nodig had om de diepte voor het dikkere glas uit te frezen. Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 januari 2025 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rolluiken beschermen wel heel veel, vooral omdat ze automatisch reageren op zon en op regen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nadeel van afzelia is dat het hout kan bloeden (speciale primer nodig) en het heel zwaar is.
![]() |
![]() |
#254 | |
|
![]() Citaat:
Op het zuiden staat de zon dan hoog en wordt het grotendeels weerkaatst terwijl het in de winter (of vroege lente en late herfst) aangenaam is wanneer de lagere zon binnenschijnt.
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Citaat:
Mijn tuinhuis mee geverfd en zelfs op de brandende zuidkant gaat dat toch al een 12 jaar mee. Mijn ramen steken er sinds 2006 in. Trimetal op afzelia hout. Op de noordkant is het nog steeds in orde.
![]() |
![]() |
#256 |
|
![]() Ik prefereer hout. Maar als het alu en/of PVC zou zijn, kies dan voor Schuco. Beetje duurder maar zeer degelijk.
![]() |
#257 | |
|
![]() Citaat:
Zo is het hier gedaan. Ik lig hoger gelegen en ik moet al 2,5 tot 3m diep graven voor grondwater. Maar met onze zware kleigrond die moeilijk water laat doorsijpelen heb ik de buitenkant afgecementeerd en Thoroseal op gesmeerd. Vervolgens een zwaar noppenmembraam tegen de muur geplaatst en een drainage voorzien. Mijn kelder is altijd droog.
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee jaar onbehandeld laten staan vooraleer te beitsen. De ramen zagen er toen niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schrijf was! Er kwam een verkaveling met ne nieuwe weg en alles er op en er aan. Naast de weg werd een gracht aangelegd, op een meter of 6 van de kelder van mijn zus. Door de aanhoudende regen werd de kelder een zwembad. De projectontwikkelaar moet nu zorgen dat die kelder terug droog wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kelder, tot Aquafin de rioleringen in 't staat had herdaan moest het al grof doen qua weer wou de kelder eens per 10 jaar zo'n 5 cm water krijgen.
Na de werken werd het al gauw 30 cm, en da's nu telkens bij een goeie hoosbui boven Brussel. De dompelpomp staat stand-by.