Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 17 mei 2006, 07:16   #241
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Een VB'er die beweert dat er niet zoiets kan bestaan als morele superioriteit?! Moet een unicum zijn.

Wacht, ff om te testen... is het Westen moreel superieur aan de islamwereld?

En voila...
Guy Verhofstadt, Tweede Burgermanifest: “De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (…) Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?”
Knorretje is offline  
Oud 17 mei 2006, 07:39   #242
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
als er wat schandalig gebeurt is is het gebeurt dor de mensen van de witte brigade die onschuldige vrouwen verkracht hebben, en onschuldige mannen mishandelt hebben. hetgeen den dolf heeft gedaan valde onder de oorlog, hetgeen daarna is gebeurt is vééééééééél schandaliger. een dorgangskamp werden de mensen niet mishandeld. alleen wanneer het gebruikt is geworden door onze "eigen" mensen zijn d meeste misdaden gepleegt. Op meestal onschuldigen die de represaile van hun gebuur niet overleefden.
Als ge u haast kunt ge nog met een overlevende praten, of met iemand die er onmiddelijk na de bevrijding was, en de waarheid ontdekken. Vooral niet doen als u liever onzin blijft uitkramen

Laatst gewijzigd door spherelike : 17 mei 2006 om 07:47.
spherelike is offline  
Oud 17 mei 2006, 07:40   #243
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door spherelike : 17 mei 2006 om 07:48.
spherelike is offline  
Oud 17 mei 2006, 07:43   #244
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Liefdadigheid is niet onmiddellijk iets waar moslims in uitblinken. Dat hebben we ook gezien bij de tsunami waar de rijke Arabische landen na veel aarzelen een sommetje opzij zetten, terwijl het Westen veel vlugger en veel grotere bedragen had overgemaakt.
Moet je u dringend bijscholen, een goede moslim schenkt wel degelijk via de moskeeen voor minder bedeelde broeders, het is zo voorgeschreven.

Ze zijn wel nogal eigen volk eigen godsdienst gericht, maar dat zal voor u wel geen probleem zijn neem ik aan.
spherelike is offline  
Oud 17 mei 2006, 07:45   #245
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ja, dat heb ik me ook altijd afgevraagd: waarom wil iemand per sé correct zijn? Is dat een soort neurose of zo? Filo, licht me in asjeblief!
correct is synoniem van juist, goed, rechtvaardig, .....

Het is niet omdat een aantal mensen dit staduim van gedrag niet kunnen bereiken, en het begrip tot scheldwoord gemaakt hebben, dat het geen na te streven doel meer is.
spherelike is offline  
Oud 17 mei 2006, 11:25   #246
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door fernand
als er wat schandalig gebeurt is is het gebeurt dor de mensen van de witte brigade die onschuldige vrouwen verkracht hebben, en onschuldige mannen mishandelt hebben. hetgeen den dolf heeft gedaan valde onder de oorlog, hetgeen daarna is gebeurt is vééééééééél schandaliger. een dorgangskamp werden de mensen niet mishandeld. alleen wanneer het gebruikt is geworden door onze "eigen" mensen zijn d meeste misdaden gepleegt. Op meestal onschuldigen die de represaile van hun gebuur niet overleefden.

Negationisme? Is Filip Dewinter het hiermee eens? Oostfronter als grootvader?
Neen moeder als lid van de weerstand geeerd door de stad gent!
fernand is offline  
Oud 17 mei 2006, 11:27   #247
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
en Voorposter als vader soms?
Neen zelf belezen man. ben niet geindoctrineerd langs een zijde. heb ook de andere klok gehoord, en mijn gevolgtrekking uit gemak. grootvader opgeeist, voor alle gemak. anders begint u daar ook over te lullen
fernand is offline  
Oud 17 mei 2006, 11:28   #248
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als ge u haast kunt ge nog met een overlevende praten, of met iemand die er onmiddelijk na de bevrijding was, en de waarheid ontdekken. Vooral niet doen als u liever onzin blijft uitkramen
Tja als ge 62 bent zal men wel met overlevenden hebben gepraat. en het zou beter zijn dat u zich wat haast om met mensen van de repressie te spreken. dan kan u verhalen horen uit eerste hand inplaats van geselecteerde verhalen!
fernand is offline  
Oud 17 mei 2006, 11:31   #249
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Moet je u dringend bijscholen, een goede moslim schenkt wel degelijk via de moskeeen voor minder bedeelde broeders, het is zo voorgeschreven.

Ze zijn wel nogal eigen volk eigen godsdienst gericht, maar dat zal voor u wel geen probleem zijn neem ik aan.
Raar dat wij ons steeds moeten bijscholen. U bent alwetend, alleen in ééén richting. U staat zelfs niet open om een onderwerp critisch te bekijken. Al wat Bij U niet past is zever. Leer eens te kijken verder dabn hetgeen er op uw bord ligt, en zoek zelf, inplaats van na te apen!
fernand is offline  
Oud 17 mei 2006, 11:33   #250
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar dat wij ons steeds moeten bijscholen. U bent alwetend, alleen in ééén richting. U staat zelfs niet open om een onderwerp critisch te bekijken. Al wat Bij U niet past is zever. Leer eens te kijken verder dabn hetgeen er op uw bord ligt, en zoek zelf, inplaats van na te apen!
tiens, ik krijg de indruk dat u dat ook doet? het onderwerp van maar 1 kant te bekijken.
vlijmscherp is offline  
Oud 17 mei 2006, 11:40   #251
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Best grappig. Leuke interne strijd in het vooruitzicht. Dit krijgt VLD-allures.
vergeet het maar... de speech van Filip Dewinter was duidelijk genoeg !

"Skinheads, hooligans... enz niets mee te zien !"
"Zij mogen het Vlaams Belang niet misbruiken !"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 17 mei 2006, 11:44   #252
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
m- o r a l i t e i t e i t
h i l a r i t e i t e i t
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 17 mei 2006, 11:44   #253
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen moeder als lid van de weerstand geeerd door de stad gent!
Treed jij bovenstaande stelling bij dat de Duitse bezetters toffe knullen waren? 't is maar een vraag hé?

Laatst gewijzigd door Black Cat : 17 mei 2006 om 11:45.
Black Cat is offline  
Oud 17 mei 2006, 12:08   #254
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat laatste is wel een probleem, daar de menslievendheid ook vereist dat men hulp biedt ook al deelt men dezelfde godsdienst niet. Christelijke missionarissen hebben dat altijd in gedachten: eerst de materiële nood van de mens lenigen, dan pas het religieuze. Moeder Theresa is daarvan het mooiste voorbeeld, iets wat totaal onbekend en ook bijna onmogelijk is in de islam.

De moslim schenkt alleen de zakaat, een bepaalde (strikt bepaalde) bijdrage van zijn inkomen (en berekend naar gelang de stroming binnen de islam). Die bijdrage kan worden gebruikt voor de armen, maar ook om de "oemma" uit te breiden en dus de zaak van de islam te ondersteunen. Nu hebben we gezien dat er niet al teveel "zakaat" is gegaan naar Indonesië bijvoorbeeld. Ook naar Albanië gaat niet veel zakaat om humanitaire projecten. Wel wordt in Albanië de zakaat geïnvesteerd in de bouw van... moskeeën.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 mei 2006, 12:30   #255
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
correct is synoniem van juist, goed, rechtvaardig, .....

Het is niet omdat een aantal mensen dit staduim van gedrag niet kunnen bereiken, en het begrip tot scheldwoord gemaakt hebben, dat het geen na te streven doel meer is.
Wat in uw ogen correct is hoeft dat niet noodzakelijk te zijn in mijn ogen. Of in de ogen van mijn moslimvriend...
Pieke is offline  
Oud 17 mei 2006, 13:42   #256
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Wat in uw ogen correct is hoeft dat niet noodzakelijk te zijn in mijn ogen. Of in de ogen van mijn moslimvriend...
Mogen we dan niet hopen dat de mensenrechten een zekere objectieve fundering hebben die het "over kleuren valt niet te twisten", te boven gaat?
Oud 17 mei 2006, 18:45   #257
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tiens, ik krijg de indruk dat u dat ook doet? het onderwerp van maar 1 kant te bekijken.
U vergist u inderdaad. ik heb verwezen naar de misdaden began in breendonk door onze mensen op onze mensen. ik heb nooit ontkend dat het geen gevangenkamp is geweest van de diutsers.
Men is zo vlug verblind door haat , dat men zelfs niet leest wat er staat, maar steeds iets ga achter zoeken. maar wie zoekt die vind!
fernand is offline  
Oud 17 mei 2006, 18:47   #258
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Treed jij bovenstaande stelling bij dat de Duitse bezetters toffe knullen waren? 't is maar een vraag hé?
WAAR leest u dat dat ik de duitsers toffe knullen vind?
Ik vind geen enkele bezetter of kolonisator een toffe knul!
fernand is offline  
Oud 17 mei 2006, 22:03   #259
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
WAAR leest u dat dat ik de duitsers toffe knullen vind?
Ik vind geen enkele bezetter of kolonisator een toffe knul!
Ik heb het over dit citaat van kingtinger
De duitsers van toen waren tenminste nog sympathiek.De arabieren en de afrikanen zijn dat zeker niet.
Oud 17 mei 2006, 22:13   #260
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb het over dit citaat van kingtinger
De duitsers van toen waren tenminste nog sympathiek.De arabieren en de afrikanen zijn dat zeker niet.
U vergeet dat de Palestijnen ook hebben meegevochten met de duits. Dat arrafat zijn oom een groot bewonderaar van nonkel dolf was. En ook de grootste jodenhater Schurchill was een fervent bewonderraar van ome dolf.
Maar dan heeft hij zijn karke gedraait. Ome dolf heeft natuurlijk ook geleerd van pompa winston hoe men concentratiekampen moest maken. En hoe men de boeren vrouwen en kinderen het best kon doodhongeren. Maar ja nonkel dolf was een heel goede leerling!
fernand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be