![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het hebben over "cultuur" natuurlijk ook. Wat is "cultuur" anders dan een amalgaam van gebruiken en attitude in een bepaalde streek, bij een bepaalde volksgroep etc... Cultuur is niks anders dan "veralgemenen" artisjokske. Laten we dan zeggen dat ik een voorkeur heb voor de Poolse CULTUUR als het op arbeidsethiek op aankomt. Dat m�*g van Youssef hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 maart 2008 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
In uw volgende bericht zijn ze meestal goed geïntegreerd En dan kan het weer niet anders dan dat ze minder geïntegreerd zijn. Ik herhaal nog eens, in de hoop dat je deze keer mijn woorden niet verdraaid, niet uit de context haalt.. (geldt ook of vooral voor jou Circe) Citaat:
Het gaat dus over iemand, in België geboren en getogen. In België zijn diploma behaald. Sommige werkgevers nemen geen Belgen van allochtone afkomst in dienst, omdat ze zelf racistisch zijn, sommige werkgevers doen dit niet, omdat ze vrezen dat sommige van hun werknemers racistisch zijn, en dit voor spanningen zal zorgen op de werkvloer. Als je sommige berichten op dit forum leest, kan je niet ontkennen dat er racisten rondlopen in België. En kom niet weer af met je vooroordeel over werkethiek. Ik werk in een bedrijf met 1700 werknemers. Er werken Belgen uit alle streken van Belgie, Er werken Belgen en niet-belgen afkomstig van: Frankrijk, Nederland, Spanje, Brazilië, Chili, Argentinië, Marokko, Turkije, Egypte, Zaïre,.... Ik kan je verzekeren, a.d.h.v. de werkethiek, kan je niet bepalen wat hun afkomst is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar uiteindelijk werkt de man toch. Ik heb indertijd ook nog ettelijke maanden, een stuk onder mijn studieniveau gewerkt, en heb daar geen drama van gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij gaat het over 30+, mensen die de vlieger/boot/vrachtwagen nemen om het goed geluk af, en zich hier vestigen en proberen de European dream waar te maken... Allochtonen die hier geboren zijn en werken, die zijn geintegreerd, en als een werknemer met 'buitenlandse afkomst' een bepaald voordeel heft om een job uit te oefenen zou je goed zot moeten zijn als werkgever om die niet in te schakelen in uw bedrijf. Als ze het alsnog moeilijker hebben, dan zal het inderdaad nog altijd dat tikkeltje cultuurverschil zijn die het maakt. Maar anderzijds zijn ze gewoon van zich te moeten bewijzen, dus hun inzet is meestal heel hoog en goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ging het daarover? Lees nog eens goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je antwoordt voortdurend naast de kwestie. Lees mijn bericht aandachtig, en probeer het dan nog eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij vertelde over een Belg van allochtone afkomt, hier geboren, hier zijn diploma gehaald. Electriciteit of zo, dat weet ik niet meer. In elk geval een diploma waar veel werkgevers naar zoeken. Toch vond deze interimmedewerker geen werk voor deze Belg. Hij is nu vrachtwagenbestuurder." Uiteindelijk gaat het toch maar over een persoon die zijn diploma electriciteit niet zo direct kan valoriseren, en dan een job aanneemt onder zijn niveau. En volgens een medewerker van een interimbedrijf heeft dit met niet anders dan racisme te maken, wat ik ten zeerste betwijfel. Of zijn we zover gekomen dat een werkgever een Belg van Marokaanse afkomst (of is een Congolees, of ne Turk - ne Pool, of ne Chinees, of ne Indier zal het zeker niet zijn) zomaar klakkeloos moet aannemen, uit schrik om anders voor racist versleten te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom hebben en krijgen en behouden ze dan in veel gevallen dan toch nog de dubbele nationaliteit ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ze zijn steeds door afkomst TURK of Ageriën. dus zonder dat ze het willen hebben ze deze nationaliteit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tweede generatie allochtonen, die dus volgens mij gewoon belgen met een bruin kleurtje en een accentje zijn, zijn volgens mij perfect geintegreerd en zitten hier niet te parasiteren op het sociaal systeem de eerste generatie allochtonen, die hebben volgens mij en een cultuurchock en een opleidingskloof, en dusdanig grote problemen met integratie dat ze effectief hier minder geschikt werk vinden, en effectief hier sneller regels overtroeden en daarom in de criminaliteit lopen, en effectief hier problemen hebben om de taal te leren, en dus vallen ze op in de statistieken... Allochtonen zouden moeten beantwoorden aan integratiecriteria vb 1° knelpuntberoep of vaardigheid om het aan teleren vb 2° vertrouwd met electriciteit - gas - lopend water en dat zoiets geld kost vb 3° rijexamen afgelegd of bekwaam het af te leggen vb 4° hoger opleiding, braindrainer vb 5° gelooft niet in scheiding van kerk en staat en heeft standpunten tegen onze grondwet. als je op die puntjes allemaal goed scoort, zou je probleemloos moeten functioneren in ons belgenland. Een ingangsexamen die deze vaardighedentest; En dit op basis van de studie van de huidige gevallen die hier rondfloreren en precies niet functioneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vraag mij altijd af hoe ze dat doen om deze niet dubbel te tellen bij de wereldbevolkingsstatistieken.
|
![]() |
![]() |