Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2009, 14:58   #261
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er is zeker een toegevoegde waarde aan de auto's gekomen.
Maar oorspronkelijk zijn auto's ontworpen door koetswerk herstellers en smidsen.
Jawel in de smederij. Ferrari en Lamborghini waren oorspronkelijk tractor bouwers. Geen ingenieurs. Smid. Koetswerk herstellers, of makers desgewenst, zijn nu plaatslagers carrossier. De officiële benaming is nog steeds koetswerk hersteller trouwens. De duurste bolides die je voor je geld kunt kopen zoals aston martin en nog wat, worden nog steeds manueel door carrossiers gemaakt en ontworpen met de hand, niet met machines.
En de raket is ontworpen door (denk ik) Braun, een duits die geobsedeerd was in zulke zaken en die alles behalve een hoogvlieger op school was. Hitler wist hem natuurlijk te motiveren met zijn zware botinnen in zijn achterwerk. Ontwerper van de V1 en de V2, later naar amerika gehaald en daar directeur van nasa geworden. (zal denk ik wel al overleden zijn inmiddels)
Later zijn de ingenieurs er wel bijgekomen en hebben ze veel verbeteringen aangebracht dat wel.
Maar kom, het is het origineel dat telt nietwaar?

Juist ja.

Citaat:
Vanaf 1930 studeerde hij aan Technische Universiteit van Berlijn, waar hij lid werd van de Verein für Raumschiffahrt (VfR). Hij was assistent van Hermann Oberth bij proeven met raketmotoren die op vloeibare brandstof liepen.
Kzou als ik van u was ni direct valse dingen vertellen over Dr. Wernher Von Braun.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 15:11   #262
Tavek
Banneling

Standaard

Kortom, het feit dat gij, Garry, goed geld hebt verdient zonder enig diploma, betekent niet dat dit voor iedereen geldt. Het hangt er vanaf wat ge wilt doen met uw leven.

Als er dollartekens in uw ogen staan raad ik iedereen aan om op zijn 18de zelfstandige te worden en een of andere dienst te verlenen. Als ge iet of wat interesse hebt in intellectuele uitdagingen of innovatief werken, is de unief your way to go !
Oud 31 maart 2009, 15:26   #263
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom, het feit dat gij, Garry, goed geld hebt verdient zonder enig diploma, betekent niet dat dit voor iedereen geldt. Het hangt er vanaf wat ge wilt doen met uw leven.

Als er dollartekens in uw ogen staan raad ik iedereen aan om op zijn 18de zelfstandige te worden en een of andere dienst te verlenen. Als ge iet of wat interesse hebt in intellectuele uitdagingen of innovatief werken, is de unief your way to go !
Alhoewel Votron en Mittler toch mensen met een universitaire vorming zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 16:52   #264
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alhoewel Votron en Mittler toch mensen met een universitaire vorming zijn.
het ene sluit het andere niet uit, en overal heb je mensen die overambitieus en vooral hebzuchtig zijn.
Oud 31 maart 2009, 18:01   #265
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het ene sluit het andere niet uit, en overal heb je mensen die overambitieus en vooral hebzuchtig zijn.
Dat klopt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 18:54   #266
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Welcome to the 21st century. Een MSc, MBA of PhD zijn tickets naar de goede jobs. Ook in de VS. Scholing wordt belangrijker en belangrijker omdat we steeds meer evolueren naar een kennismaatschappij waar wetenschap en technologie een grote rol spelen.
Met deze visie vind je waarschijnlijk ook dat ons onderwijs aan zo veel mogelijk kinderen maximale kansen moet geven om kennis op te doen en een diploma te halen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 19:44   #267
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ben je aanspreekbaar vandaag? Soms heb ik de indruk van niet.
Ik zal het er nog eens op wagen, hopelijk heb ik straks mijn neus nog.

Het gaat er niet om van te kiezen het ene of het andere. Er valt heel dikwijls niet te kiezen. We steken nu eenmaal niet allemaal het zelfde in elkaar. Ik weet goed dat ik niet zou kunnen aarden op een universiteit, universiteit of om het even welke andere schoolse situatie. Ik ben daar de persoon niet naar.

Ik kan mij niet tevreden stellen met iets te kunnen, ik wil allerhande zaken kunnen. Iedere schoolse leermethode gaat mij veeeeeeel te traag. Als ik voor alles wat ik wil kennen of kunnen naar de school zou moeten ben ik op mijn 250 ste nog niet afgestudeerd.

Op mijn twaalfde heb ik leren vliegen en voor mijn 18 heb ik de cursus gevolgd voor vliegbrevet “B”. Goed dat me dit zeer sterk fascineerde en dat ik daardoor zeer gedreven was om dat papiertje te hebben, zodat ik me daar wat gedeisd wist te houden

Om te beginnen, mijn moeder had een zeer bekende heren en dameskapperszaak op de Britselei in Antwerpen en ik moest maar kapper worden om de zaak verder te zetten. Ik ben kapper geworden maar hoe. Ze zullen mij in die school herinneren tot aan hun dood, wees daar maar zeker van.

Wat ge te leren krijgt gespreid over vier jaar kan je met gemak op een half jaartje ook afboksen. Dus de overige tijd heb ik nuttig gebruikt met de boel op stelten te zetten.

Toen ik bij het leger moest, ik had met gemak het postje als kapper kunnen bekomen maar nee, ik vond dat legerjaartje zo'n verloren tijd dat ik daar iets wou van opsteken, met andere woorden het zo nuttig mogelijk maken. Op mijn drie dagen vroeg ik aan om mechanieker te mogen zijn wat niet kon aangezien ik uit een volstrekt andere richting kwam. Niet getreurd, ik ga hier niet uitweiden over hoe ik het klaarde maar ik ben binnen gegaan als mechanieker. Hiertoe heb ik bij het leger een aantal cursusen gevolgt waarin ik slaagde. Lang heeft dat niet geduurd voor dat ik dat ook alweer beu was.

Na mijn legerdienst ben ik de technische voor gebouwenuitrusting gaan volgen in avondonderwijs. Ik heb dat uitgezongen voor het papiertje maar idem als in de kappersschool, wat je daar te zien krijgt hoeft geen drie jaar te duren maar eerder drie maand. Toen werkte ik voor BASF en gelijktijdig was ik al zelfstandige. Toen ben ik bouwkundig tekenen gaan volgen, drie jaar. Sorry dat kon ik echt geen drie jaar lang volhouden. Zo traag, daar kwam geen schot in.

Later heb ik mij in verschillende zaken waaronder waterbehandeling, omgekeerde osmose en elektronische besturingen gaan verdiepen in zelfstudie.

Ik heb zo iets als, wat die andere kan dat kan ik ook. Ik heb nog nooit een viool vast gehad maar ik weet zeker wanneer ze me er morgen een geven en ik krijg veertien dagen de tijd om te oefenen dat ik daar een aardig stukje muziek zal uit weten te krabben. Zolang ik daar maar niet voor hoef in een school gaan te zitten. Snap je?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 20:45   #268
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja.
Citaat:
Vanaf 1930 studeerde hij aan Technische Universiteit van Berlijn, waar hij lid werd van de Verein für Raumschiffahrt (VfR). Hij was assistent van Hermann Oberth bij proeven met raketmotoren die op vloeibare brandstof liepen.
Kzou als ik van u was ni direct valse dingen vertellen over Dr. Wernher Von Braun.
Neen ik wil het zelfs nog wat aanvullen desnoods.

Hij was van gegoede familie en 25 jaar als hij lid van de hitler partij is geworden om na 3 jaar voor de SS te dienen.
In 1930 was hij 18 jaar. Zijn studies waren kantje boord en met hakken over de sloot. Verder was hij wel bezeten van ruimtevaart.
Onder Hitler moest gans het strafkamp Dora mittelbau voor hem werken. Joden dus. Duizenden gratis arbeiders.
Duizenden raketten waren ook mislukt alvorens er een haalbaar resultaat was.
Toen die er eindelijk was heeft hij er 1610 op Antwerpen geschoten en 1944 op Londen. Heel veel doden als gevolg natuurlijk.
Achteraf verklaarde hij dat hij dat niet wist.

En los daarvan was de straalmotor al in Engeland in 1930 ontwikkeld, maar was het niet sterk genoeg. Dat wist hij na (heel erg veel mislukkingen) te verbeteren dat wel.
Maar ook dat kwam oorspronkelijk weer van een ander dus.

Dat zet alles wel al een beetje beter op zijn plaats nietwaar?

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 maart 2009 om 20:49.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 20:56   #269
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen bij ons is er geen interesse om sanitair te verkopen, loodgieter te spelen of muren te plekken.

Kzou als ik van u was een googlen achter de verschillende spin offs van onze universiteiten. Ondertussen zitten daar ook al een paar forse bedrijven tussen.

Misschien als laatste: als ge interesse hebt in een bepaald vakgebied, is het vaak het interessantste om binnen een grote onderneming te blijven dan om op uw eentje te beginnen. Dat doet ge pas als ge echt een commercieel product kan produceren of dienst kan verlenen. High tech bedrijven ontstaan bijna allemaal in de schoot van een ander bedrijf of instituut.

Het gaat er ook niet om wie in wat geïnteresseerd is.
Bedoeling van de hervorming van het onderwijs is dat mensen zo goed mogelijk moeten terechtkomen op meerdere niveaus.
Wat een ander doet, dat zijn niet uw zorgen.
Maar wij als aannemers vinden geen geschoold of gekwalificeerd personeel meer.
En dat zijn zorgen. Serieuze zelfs.
Als hooggeschoolde met een wat hoger iq dan de gemiddelde moet men dat ook aanvaarden en meehelpen aan het zoeken van oplossingen daarvan.

En los daarvan doet u maar wat u bezig kan houden, maar zet de rest niet werkloos om u zelf te vergenoegen.
Oud 31 maart 2009, 21:07   #270
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen ik wil het zelfs nog wat aanvullen desnoods.

Hij was van gegoede familie en 25 jaar als hij lid van de hitler partij is geworden om na 3 jaar voor de SS te dienen.
In 1930 was hij 18 jaar. Zijn studies waren kantje boord en met hakken over de sloot. Verder was hij wel bezeten van ruimtevaart.
Onder Hitler moest gans het strafkamp Dora mittelbau voor hem werken. Joden dus. Duizenden gratis arbeiders.
Duizenden raketten waren ook mislukt alvorens er een haalbaar resultaat was.
Toen die er eindelijk was heeft hij er 1610 op Antwerpen geschoten en 1944 op Londen. Heel veel doden als gevolg natuurlijk.
Achteraf verklaarde hij dat hij dat niet wist.

En los daarvan was de straalmotor al in Engeland in 1930 ontwikkeld, maar was het niet sterk genoeg. Dat wist hij na (heel erg veel mislukkingen) te verbeteren dat wel.
Maar ook dat kwam oorspronkelijk weer van een ander dus.

Dat zet alles wel al een beetje beter op zijn plaats nietwaar?
Als de studies kantje boordje waren, haal je geen doctoraat. Nu, je kan aanvoeren, dat "Hitler" hem die cadeau zou hebben gedaan, maar zijn latere acties in het leven bewijzen dat deze man een erg capabel ingenieur was. Ik geloof er dus geen snars van.

En slave labour: verandert niks aan Von Braun zelf. De raketten blijven hetzelfde, en trail and error hoort er nu eenmaal bij.
Oud 31 maart 2009, 21:09   #271
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat er ook niet om wie in wat geïnteresseerd is.
Bedoeling van de hervorming van het onderwijs is dat mensen zo goed mogelijk moeten terechtkomen op meerdere niveaus.
Wat een ander doet, dat zijn niet uw zorgen.
Maar wij als aannemers vinden geen geschoold of gekwalificeerd personeel meer.
En dat zijn zorgen. Serieuze zelfs.
Als hooggeschoolde met een wat hoger iq dan de gemiddelde moet men dat ook aanvaarden en meehelpen aan het zoeken van oplossingen daarvan.

En los daarvan doet u maar wat u bezig kan houden, maar zet de rest niet werkloos om u zelf te vergenoegen.
Als gij eens snel stopt met mijn beroep aan te vallen en af te breken, want dat is blijkbaar de hobby geworden. Ik heb een aantal jaren terug vakantiewerk gedaan in een fabriek, en ik heb daar ook zo de wind van voren gekregen van de arbeiders daar. Ik vond mezelf niet te goed om bij hun te komen werken, maar toen ik klaar was daar na een maand is het laatste wat ik zei: so long suckers, blijf nog maar wat werken voor 1100 euro per maand zonder enig toekomstperspectief, ik ben weg naar het unief....

Het is een hobby van jullie om hooggeschoolden aan te vallen, en dat heeft maar 1 oorzaak: afgunst, nijd, jaloezie. De eigen onkunde om op school door te zetten wordt er mee duidelijk.

Ik heb er genoeg van.
Oud 31 maart 2009, 21:17   #272
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als gij eens snel stopt met mijn beroep aan te vallen en af te breken, want dat is blijkbaar de hobby geworden. Ik heb een aantal jaren terug vakantiewerk gedaan in een fabriek, en ik heb daar ook zo de wind van voren gekregen van de arbeiders daar. Ik vond mezelf niet te goed om bij hun te komen werken, maar toen ik klaar was daar na een maand is het laatste wat ik zei: so long suckers, blijf nog maar wat werken voor 1100 euro per maand zonder enig toekomstperspectief, ik ben weg naar het unief....

Het is een hobby van jullie om hooggeschoolden aan te vallen, en dat heeft maar 1 oorzaak: afgunst, nijd, jaloezie. De eigen onkunde om op school door te zetten wordt er mee duidelijk.

Ik heb er genoeg van.
Omdat men er een sport van maakt om working poor als onnozelaars te bespotten, krijgt men een omgekeerde reactie natuurlijk ook.

Ik heb er ook genoeg van.
Oud 31 maart 2009, 21:30   #273
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de studies kantje boordje waren, haal je geen doctoraat. Nu, je kan aanvoeren, dat "Hitler" hem die cadeau zou hebben gedaan, maar zijn latere acties in het leven bewijzen dat deze man een erg capabel ingenieur was. Ik geloof er dus geen snars van.

En slave labour: verandert niks aan Von Braun zelf. De raketten blijven hetzelfde, en trail and error hoort er nu eenmaal bij.
Nee ik wil aantonen dat ook de gewone mens mits competentie en talent in staat is tot uitzonderlijke prestaties.
Dat dit geen exclusief domein van de universiteit alleen is.

En de academische titels destijds, dat moet men in de tijdsgeest zien.
Enkel de begoede families konden zich een studie permitteren en er "moest" daar een titel bijbehoren.

De rest mocht gaan werken op fabriek of op het land.

Trouwens Hermann Oberth vonden ze ook maar zus en zo met zijn ruimtevaart aanvankelijk...die in principe een beetje gebaseerd was op de verhalen van ...Jules Verne.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 maart 2009 om 21:33.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 22:12   #274
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb er genoeg van.
Tavec, je spreekt je zelf weer tegen jonge. Eerst heeft je studie niets te maken met loon maar met interessant werk en nu is het weer van, “domme kloten blijven jullie maar werken voor 1100 in de maand, ik ben weg naar de unief”.

Stop nu toch eens met dat eeuwige dikke nekken gedoe man.

Ik wil best aannemen wanneer jij je zo arrogant hebt opgesteld dat je dan de wind flink van voor hebt gekregen. Wanneer er anders iemand bij was geweest die je wat op de proef tracht te stellen en je zou echt iemand van aanzien zijn, dan zou je je daar boven zetten en begrip hebben voor die personen en dan zou je in plaats van de wind van voren te hebben gekregen eerder hebben kunnen rekenen op respect.

Maar ja kerel, ik heb het al gezegd, je hebt het of je hebt het niet, fijngevoeligheid bedoel ik deze keer. Het is net zoiets als educatie. Je moet dat van thuis meegekregen hebben. Ik zeg altijd, Mercedessen dat kan iedereen kopen die wat geld heeft maar educatie, fijngevoeligheid, mensenkennis en begrip, niet, en dat brengen ze je ook niet bij op de unief zelfs al slijt je daar 25 jaar van je leven, dan ben je nog op dat gebied een dikke nul.

Ik kan mij best voorstellen, aan de manier waarop jij hier uw misprijzen voor een minder geschoold iemand ten toon brengt, hoe je daar, figuurlijk dan althans, jij je als een ongelikte beer zult voorgedaan hebben. Niet verwonderlijk dan dat je flink de wind zal tegen gekregen hebben.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be