![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet u Groot Nederland? | |||
met een Koningshuis |
![]() ![]() ![]() |
16 | 45,71% |
als Republiek |
![]() ![]() ![]() |
19 | 54,29% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Europees Commissaris
|
![]() Met een koningshuis vrees ik. Een noodzakelijk kwaad, maar Nederlanders geven het Huis van Oranje gewoon niet zomaar op omdat het hoort bij hun culturele 'traditie'. Britten zijn in hetzelfde bootje ziek als ze opgaan in hun monarchisme, ja, ook de Schotten, want ze hebben hun eigen officieuze nobiliteit.
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() [quote=Hertog van Gelre;4065563]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 april 2009 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar Europa ligt in dit geval dwars. Omdat de uitdieping van de Westerschelde schade toebrengt aan de natuur moet dit (verplicht) worden gecompenseerd. Van Europa moet een deel van Zeeland (wat zeer te lijden heeft gehad van de watersnoodramp en met wat zeer veel moeite en emoties weer teruggewonnen is) worden 'teruggegeven' aan het water. Met andere woorden: De boeren moeten hun land onder water laten lopen. Het goedkoopste is de door u genoemde polder maar dit gaat gepaard met veel Zeeuwse emoties. Dus heeft men de commissie gevraagd een onderzoek in te stellen en een alternatief voor te stellen. Niemand wil onder het verdrag uit, de Westerschelde wordt sowieso uitgediept, maar de consequenties ervan zijn wel erg wrang. Dat Nederland alternatieven voor deze polder zoekt lijkt me logisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 18 april 2009 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 april 2009 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
|
![]() system, ben je een superklager of zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
|
![]() Citaat:
Dat er gezocht wordt naar een meer bevredigende oplossing voor iedereen, en vooral voor de plaatselijke bevolking ontgaat u geheel. Ik begin het zat te worden dat u alles 25 keer uitgelegd moet worden. Hebben uw docenten zich nooit in die directie uitgelaten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 april 2009 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je neerleggen bij een alleenheerschappij getuigt nooit van een democratische ingesteldheid. Ook niet als de meerderheid van de bevolking zich daar wél bij neerlegt. In een democratie ligt de macht bij het volk. Of ze die macht nu wil of niet.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de meest perverse definitie van van "democratie" die ik in mijn leven al tegengekomen ben.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Overigens hebben we het over Nederland en België. Geen van beide kennen een alleenheerschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet erkennen dat dit juist is. En dat ik daar ook veel respect voor heb. Laatst gewijzigd door system : 18 april 2009 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn koning? En dan nog "koning" met een hoofdletter "K"?
Citaat:
Ik ben een tegenstander van de Benelux, maar een voorstander van Vlaams-Nederlandse samenwerking, en liefst ook met Wallonië of Luxemburg erbij. Ik bedoel daarmee, dat ik niet geïnteresseerd ben in de samenvoeging van het huidige België met het huidige Nederland. Beide landen zullen een revolutie moeten ondergaan. Als België blijft vasthouden aan haar statuut als Franse vazalstaat, aan haar monarchie, aan haar onderdrukking van haar volkeren, zal de fusie niets opleveren. Net zoals, als Nederland blijft vasthouden aan haar statuut van Brits-Amerikaanse vazalstaat, aan haar monarchie. In beide landen is eerst een regimeverandering nodig.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De voornaamste reden om in te stemmen met een monarchie, lijkt mij het ontvluchten van verantwoordelijkheid te zijn. Veel mensen durven de verantwoordelijk voor hun beslissing niet dragen, en schuiven daarom de macht door naar een alleenheerser. Die houding is in Vlaanderen een zeer gekend fenomeen, maar blijkbaar ook in Nederland. Monarchie en alleenheerschappij zijn synoniemen. Monos = alleen, arkein = heersen.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 18 april 2009 om 21:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie over de monarchie is daar een onderdeel van, en vormt dus wel degelijk een struikelblok. Net zoals het feit dat Nederland zich vandaag internationaal opstelt als marionet van de VS. Als we naar Verenigde Nederlanden gaan, dan moet dat als bedoeling hebben een democratisch en een socialer klimaat te scheppen. En het is evident dat daar geen plaats is voor de Oranje-Nassau's.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat had ik al door, ja.
![]()
|
![]() |
![]() |