![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Indien dat zo is zijn die gemeenten in overtreding, ja. In Kraainem gaat het om een weigering van het (volledig Franstalige) schepencollege om de bestaande, privaat opgerichte nederlandstalige bibliotheek te erkennen. Vlaanderen heeft het decreet zelfs aangepast om dergelijke bibliotheken toch zelf wat subsidies te kunnen toestoppen. Citaat:
Een Vlaming die geen Frans machtig is, zou dus in zijn eigen gewest geen deel meer kunnen nemen aan de besluitvorming. Dit draait de verhoudingen om. Franstaligen mogen gerust privé Frans blijven praten, maar moeten Nederlands leren als voorwaarde om deel te nemen aan het openbaar bestuur. Niet omgekeerd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind dat het in het Brusselse parlement Nederlandstaligen moeten vertegenwoordigd worden pro rata met hun stemmenaantal. Ik vind dat eigenlijk ook geen controversieel concept in een volwassen democratie. Brussel moet dan op haar beurt beslissen of het nog de hoofdstad wil zijn van Belgie, of liever gewoon een Franstalig onderonsje. Als het beslist tégen haar hoofdstedelijke functie voor alle Belgen, dan moet het er ook de gevolgen van dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Minister-President
|
![]() Er moet in Brussel geen vaste zetelverdeling zijn etc., Brussel moet wel tweetalig zijn vermits het de hoofdstad van België is, als Brussel niet tweetalig is dan moet het logischerwijze afzien van zijn rol als hoofdstad en de daarbij verbonden voordelen.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 28 mei 2009 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik info wil over het palestijns israelisch conflict ga ik niet kijken naar hamas website hoor, zelfs al zijn die ook maar een reactie op israel die zijn gewoonweg niet neutraal. Citaat:
Citaat:
En ik heb het arrest doorzocht op discrim en bij elke paragraaf gezocht naar een verwijzing naar artikel 10 of 11 en geen enkele gevonden, kan jij de paragraaf eens geven? Als ik zoch op artikel vond ik zowat alle artikels van de grondwet. Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Minister-President
|
![]() Of 3 talig of 4-talig, je begrijpt wat ik bedoel in ieder geval, het lijkt me eerlijk dat als we op het federaal niveau pariteit afschaffen en we schaffen belangenconflciten en dergelijke wangedrochten af (waardoor BHV dus ook gesplitst zou worden en we geen problemen meer hebben met de legaliteit van verkiezingen) dat we dan in Brussel de gegarandeerde zetelverdeling afschaffen. Het enigste dat men dan moet noteren is dat vermits Brusseld e hoofdstad is de openbare diensten iedereen in de landstalen ter woord moeten kunnen staan en dat men onderwijs, bibliotheken, vrijetijdsbesteding inricht in de landstalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hij bedoelde net dat het afschaffen van al die uitzonderingsprocedures er voor kan zorgen dat de kieswet netjes, eenvoudig en snel kan gewijzigd worden, zodat BHV verdwijnt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, gewoon met de grove kam door de wetboeken gaan zodat we geen wetten hebben die elkaar tegenspreken, zodat we geen structuren meer hebben waardoor iets als BHV al 50 jaar kan aanslepen,...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie de MR-FDF communautair helemaal geen zachte snaar bespelen, maar laat dat een verschil in mening zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Allee, nog 1 kans om een verschil te geven, maar dan moet je toch echt toegeven dat dezelfde criteria ook daar van toepassing zijn. Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat daar al tegen geprocedeerd is. Vlaamse politici vinden dat blijkbaar niet erg, en Franstaligen weten dat als dat ooit wordt opgeblazen het federale niveau de volgende aan de beurt is. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Echter, vandaag de dag stemmen veel Vlamingen voor de Franstaligen, de Vlaamse zetels zijn toch gegarandeerd. Als alle Vlamingen Vlaams stemmen en alle niet-Vlamingen Franstalig verliezen ze 4 �* 5 zetels. Me dunkt dat het dus de boodschap is de nieuwe Belgen duidelijk te maken dat Vlaanderen een beter alternatief kan betekenen dan de huidige plaatselijke baronnen van PS en MR. Dat is hoog tijd. Of Brussel de hoofdstad blijft van België zal dan moeten blijken uit de houding van Brussel tegenover Vlaanderen. Een hoofdstad die actief vijandig is tov. de grootste regio van het land lijkt me een tegenspraak. Als men dat zo volhoudt zal Vlaanderen bijvoorbeeld kunnen reageren door de extra fondsen voor de hoofdstedelijke taken in te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Denk dat het vanaf B begint van het hof? B.2.7 gaat over artikel 10 van de wet van 2003 over artikel 161bis van de Kieswetboek B6 lijkt me een samenvatting van alles daarboven geen zin om verder te lezen Kijk mij maakt het weinig uit het grondwettelijk hof heeft gelukkig deze uitspraak gedaan waarom is van 2e belang lijkt me. Citaat:
Citaat:
Als over de nieuwkomers: die zijn veelal franstalig en worden dagelijkse gebombaeerd door de franstalige media die enkele debielen in de rand laat zien die staan te kelen van "waalse ratten pak uw matten" die roepen tegen mensen die gewoon frans spreken en die affiches waar frans opstaan uit handen rukken en verscheuren. Ik begrijp hen dan dat ze een beetje wantrouwig staan . Citaat:
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wacht nog steeds op een reden waarom er dan een onderscheid zou moeten gemaakt worden wat betreft de criteria voor ongrondwettelijkheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en 6% http://verkiezingen2004.belgium.be/n..._tab_etop.html 60 000+ kiezers voor nl partijen op 470 000 stemmers dat is 12% http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel...edelijk_Gewest spreekt men van 7% die enkel nederlands thuis spreken + enkele % die gemend nl en frans - al diegene die niet stemmen en ik denk dat er meer fr stemmen op nl dan omgekeerd. Citaat:
||||||||
![]() |
![]() |