Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2010, 09:45   #261
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Op basis van statistiek k�*n je niemand executeren...of wél?
Uiteraard kan dat wel. In een rechtbank baseert men zich ook op probabiliteiten en waarschijnlijkheden van (on)schuldigheid. Dat is veel objectiever dan moordenaars en pedo's gewoon vrij te laten zoals in jouw utopie.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 09:51   #262
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
altijd die emo-antwoorden e..

Ik geloof in iemand een tweede kans te geven ongeacht wat die mens heeft gedaan
En dat is geen emo-argument ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 09:52   #263
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En dat is geen emo-argument ?
Iedereen (ongeacht wat ze gedaan hebben) een tweede kans willen geven is pure emo-argumentatie.
Oud 14 januari 2010, 09:55   #264
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Iedereen (ongeacht wat ze gedaan hebben) een tweede kans willen geven is pure emo-argumentatie.
Een gevolg van 2000 jaar Christelijke indoctrinatie?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 09:55   #265
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
eindelijk iemand die zwart op wit durft schrijven dat we niet in een democratie leven.
We leven wel in een democratie, we leven gewoon niet in een radicale democratie waar het volk over alles mag stemmen. Wij beslissen wie er aan de macht komt, en die machthebber beslist over wat er gebeurt. Ik zou niet willen weten wat er allemaal gebeurt indien het volk over alles een referendum zou mogen houden.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 09:57   #266
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Uiteraard kan dat wel. In een rechtbank baseert men zich ook op probabiliteiten en waarschijnlijkheden van (on)schuldigheid. Dat is veel objectiever dan moordenaars en pedo's gewoon vrij te laten zoals in jouw utopie.
Wie zij hier iets van ze vrij te laten? Ik denk dat iedereen het eens is dat ze niet vrij in de maatschappij mogen rondlopen. En die 2de kans moet er voor mij ook niet komen, maar de kans om nog vrij te kunnen komen indien hij onschuldig blijkt, die moet er wel zijn.
Oud 14 januari 2010, 09:57   #267
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een gevolg van 2000 jaar Christelijke indoctrinatie?
Ik vermoed eerder een simplistische naïeve vorm van redeneren bij de persoon in kwestie.
Oud 14 januari 2010, 09:59   #268
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
We leven wel in een democratie, we leven gewoon niet in een radicale democratie waar het volk over alles mag stemmen. Wij beslissen wie er aan de macht komt, en die machthebber beslist over wat er gebeurt.
Dat is een particratie, we stemmen op een partij. Geen democratie, daarin stemt het volk de wetten, geen partij.

Citaat:
Ik zou niet willen weten wat er allemaal gebeurt indien het volk over alles een referendum zou mogen houden.
Een beetje elementaire democratie.
Oud 14 januari 2010, 10:00   #269
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar de ouders gaan zich een pak beter voelen.

En dat is, erg belangrijk.
En hoelang zullen zij hun beter voelen? Tot ze met vragen zitten na de rouwperiode, en dan is er niemand meer die ze kan beantwoorden.
Oud 14 januari 2010, 10:00   #270
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zij hier iets van ze vrij te laten? Ik denk dat iedereen het eens is dat ze niet vrij in de maatschappij mogen rondlopen. En die 2de kans moet er voor mij ook niet komen, maar de kans om nog vrij te kunnen komen indien hij onschuldig blijkt, die moet er wel zijn.
Ik had het tegen filo, niet tegen jou.
Oud 14 januari 2010, 10:02   #271
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat is een particratie, we stemmen op een partij. Geen democratie, daarin stemt het volk de wetten, geen partij.

Een beetje elementaire democratie.
In België : het volk verkiest vertegenwoordigers die de wetten maken. Dat wordt hier verstaan onder democratie.
Oud 14 januari 2010, 10:04   #272
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In België : het volk verkiest vertegenwoordigers die de wetten maken.
In België kiezen we een partij of een vertegenwoordiger die de wetten stemt, zonder dat het volk daar verder iets aan te zeggen heeft.

Citaat:
Dat wordt hier verstaan onder democratie.
Dat is een particratie, geen democratie.
Oud 14 januari 2010, 10:05   #273
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik had het tegen filo, niet tegen jou.
Dat weet ik, maar waar pleit hij voor hun vrijlating?
Oud 14 januari 2010, 10:09   #274
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
In België kiezen we een partij of een vertegenwoordiger die de wetten stemt, zonder dat het volk daar verder iets aan te zeggen heeft.

Dat is een particratie, geen democratie.
Die scheidingslijn is moeilijk te trekken, omdat je als je als burger wordt benadeelt door een wet, dan kan je daar nog altijd tegenin gaan.

Laatst gewijzigd door Sam M. : 14 januari 2010 om 10:10.
Oud 14 januari 2010, 10:14   #275
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die scheidingslijn is moeilijk te trekken, omdat je als je als burger wordt benadeelt door een wet, dan kan je daar nog altijd tegenin gaan.
Wat is er onduidelijk aan die scheidingslijn? In een democratie beslist het volk, in een particratie beslissen de partijen. Lijkt mij vrij éénduidig.
Oud 14 januari 2010, 10:21   #276
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat is er onduidelijk aan die scheidingslijn? In een democratie beslist het volk, in een particratie beslissen de partijen. Lijkt mij vrij éénduidig.
Representatieve democratie wordt ook wel parlementaire democratie genoemd. De representatieve democratie ontstond als praktische oplossing bij het groeien van het aantal mensen binnen de democratie: het was praktisch niet mogelijk dat iedereen direct over elk onderwerp meebesliste. De meeste westerse democratieën zijn parlementaire en daarmee representatieve democratieën.

U mag het noemen hoe u wilt, laten we zeggen dat België een particratie is, ik vindt daar niks mis mee. Als je een referendum zou houden over bijvoorbeeld belastingen in België denkik dat niemand nog belastingen zou moeten betalen, maar is dit dan goed?

Het is helemaal niet eenduidig, omdat de partijen door het volk worden aangeduid, dan beslist het volk toch ook, dus dat is democratisch, het is gewoon geen democratie in de meest volstrekte zin van het woord. En dat hoeft ook niet.

Laatst gewijzigd door Sam M. : 14 januari 2010 om 10:23.
Oud 14 januari 2010, 10:22   #277
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover men als buitenstaander zich een beeld van deze dader en zijn misdaden kan vormen vrees ik dat er in dit geval weinig ruimte is voor gegronde twijfel wat zijn schuld of onschuld betreft.
Voor wie met deze zaak beroepshalve bezig is moet (on)schuld zo klaar als een klontje zijn.
Voor dergelijke gevallen hoef je bijgevolg niet te twijfelen of je wel de echte dader te pakken hebt en kan je met een gerust geweten een passende strafmaat toepassen.
Men voelt zich zo verheven dat men onomstotelijk bewezen meervoudige moordenaars een tweede kans wil geven maar bij een hond die uit nature bijt krijst ieder om "het spuitje".....een beetje consequentheid aub, ook voor dit beest.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 10:23   #278
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Representatieve democratie wordt ook wel parlementaire democratie genoemd. De representatieve democratie ontstond als praktische oplossing bij het groeien van het aantal mensen binnen de democratie: het was praktisch niet mogelijk dat iedereen direct over elk onderwerp meebesliste. De meeste westerse democratieën zijn parlementaire en daarmee representatieve democratieën.

U mag het noemen hoe u wilt, laten we zeggen dat België een particratie is, ik vindt daar niks mis mee. Als je een referendum zou houden over bijvoorbeeld belastingen in België denkik dat niemand nog belastingen zou moeten betalen, maar is dit dan goed?
u denkt verkeerd. in Zwitserland worden die referenda gehouden, ook over belastingen, de belastingen werden er nooit afgeschaft.

u behoeft dringend een beetje meer vertrouwen in de basisdemocratie en de mensheid in haar geheel ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 10:26   #279
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Voor zover men als buitenstaander zich een beeld van deze dader en zijn misdaden kan vormen vrees ik dat er in dit geval weinig ruimte is voor gegronde twijfel wat zijn schuld of onschuld betreft.
Voor wie met deze zaak beroepshalve bezig is moet (on)schuld zo klaar als een klontje zijn.
Voor dergelijke gevallen hoef je bijgevolg niet te twijfelen of je wel de echte dader te pakken hebt en kan je met een gerust geweten een passende strafmaat toepassen.
Men voelt zich zo verheven dat men onomstotelijk bewezen meervoudige moordenaars een tweede kans wil geven maar bij een hond die uit nature bijt krijst ieder om "het spuitje".....een beetje consequentheid aub, ook voor dit beest.
U denkt dat ik voorstander ben om hond die een kind bijt meteen een spuitje te geven, dat heb ik nooit gezegd. Ik heb ook nooit gezegd dat een moordenaar een tweede kans verdient. En als men nu de doodstraf invoert voor deze man, zullen anderen het ook eisen voor andere misschien minder duidelijke zaken, en dan zijn we terug bij af.
Oud 14 januari 2010, 10:29   #280
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
u behoeft dringend een beetje meer vertrouwen in de basisdemocratie en de mensheid in haar geheel ...
Die zin kan je zo in "1984" schrijven.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be