![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volgens mij zijn ze nu aan 't kaarten... ook wel zwartepieten genaamd. De kans op een akkoord lijkt bijzonder klein en het enige wat men nu nog wil, is de schuld in de schoenen van de een of de ander (in beide gevallen de Vlamingen in 't algemeen en de N-VA in 't bijzonder) schuiven. Benieuwd hoe de dappere Vlamingen van CD&V, sp.a en Groen! zullen reageren en welke "kant" zij zullen kiezen. Zullen zij wijzen op de onverzettelijkheid van N-VA of nét van de Franstalige partijen die weigeren om van België een volwaardige democratie te maken met naast rechten ook plichten.
|
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De ergste merde die er is.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 24 augustus 2010 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#264 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens is er geen enkel principe in de rechtstaat dat het afschaffen van de faciliteiten tegenhoudt. Vlamingen kunnen dat niet alleen, da's juist, maar mijn punt was net dat de Franstaligen deloyaal en onbetrouwbaar zijn met betrekking tot gemaakte afspraken. Zonder twijfel streeft men nu, unaniem, en met zeer grote ijver, het tegengestelde na tot wat men was overeengekomen met de Vlamingen. Het argument "juridisch kan je ons niet tegenhouden" is irrelevant. Deze twee gegevens indachtig, waarom zouden Vlamingen nog nieuwe afspraken willen maken met de Franstaligen? Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n post is gewoon walgelijk en zou de Franstaligen juist dwingen om massaal in uw buurt te gaan. En dat ze dan opzettelijk in het Frans spreken als ze naast u zijn.
|
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien dan gelijk ook selecteren op uiterlijke kenmerken ? Proficiat "De Kleine" u hebt voor vandaag de "pot" gewonnen". ![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 augustus 2010 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ach, wat hij zegt is niet veel beter dan mensen die zeggen dat Vlaams-nationalisme in de genen zit hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ken toch een aantal families die allemaal hevige aanhangers zijn van het VB. Vroeger waren dat VU aanhangers, misschien zijn het ondertussen wel N-VA aanhangers. Die vlaamsnationalisten gaan dan van de ene dag op de andere "in blok" overstag. Misschien omdat ze teleurgesteld zijn, misschien omdat ze op een gegeven moment hun partij te soft of te hard vinden.... Feit is dat de meeste frakkendraaiers te vinden zijn in het vlaamsnationalistische kamp. |
|
![]() |
![]() |
#269 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(het opvolgen van de omzendbrief Peeters is daar wel een tegenvoorbeeld van). Faciliteiten? Wettelijk. Belangenconflicten? Wettelijk. Dat de Vlamingen niet akkoord zijn met een aantal zaken, is hun goed recht, en zij hebben dan ook het recht om verandering te eisen. Maar tussen iets vragen en iets krijgen, is er een wereld van verschil. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En het verhaal is identiek t.o.v. de Franstalige visie, ik ben het vaak totaal oneens met hen... Want dat is nu eenmaal het groot probleem in de communautaire discussies: vaak hebben zowel de Vlamingen als de Franstaligen (gedeeltelijk) gelijk, maar zijn beiden overtuigd van hun Eigen Groot Gelijk. ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 24 augustus 2010 om 09:26. |
|||||
![]() |
![]() |
#270 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Oh, voor alle duidelijkheid: mijn voorouders zaten nooit in 't "verkeerde" kamp. Ik heb echter een natuurlijke afkeer van "vissen die zich laten meedrijven met de stroming". Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 24 augustus 2010 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#272 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zeg nu zelf, toch een win-win situatie? Zij leren een andere taal en ze krijgen het recht om in een mooi land te wonen. En als er een 'pot' zou zijn, dan heb jij die al vaak gewonnen. Als ik jou tien euro zou geven voor elke idiote uitspraak die je zou doen, zou jij rijk en ik arm zijn. |
|
![]() |
![]() |
#273 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wilde ik zeggen. Dat "in blok" overstag gaan komt er meestal nog bij. |
|
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben het allemaal goed begrepen. |
|
![]() |
![]() |
#277 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#280 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat de Belgofonen van de Vlamingen elke paar jaar een stuk van hun grond afnemen, laat hun zware belastingen betalen als huur van hun eigen resterende grond, neem hen hun democratische rechten af, schilder hen in het buitenland af als achterlijke fascisten maar vooral....noem hun aldoor, almaar, bestendig, blijvend, constant, continu, continueel, duurzaam, gedurig, gestaag, gestadig, non-stop, onafgebroken, onophoudelijk, onophoudend, staag, stadig, steeds, volhardend, voortdurend en altijd RACIST.