![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#202 |
Vreemdeling
|
![]() Alles is te koop, en als Wallonië het al zonder de vlaamse subsidies zal moeten doen, hoe gaan ze de geldhonger van de brusselaars stillen?
|
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
#204 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ho, het is niet dat ze plots van de Russen zijn gaan houden hoor. Aan de andere kant is de situatie voor de Russen nogal penibel: naar Rusland terugkeren is een kaartje enkele reis, waarbij ze ook hun werk en pensioensrechten verliezen. Dus de Estse nationaliteit trachten te verwerven is zowat de enige keus om hun werk en rechten te behouden. Maar dan moeten ze wel de taal kennen, en vermits Ests zowat een plat dialect van het Fins mag genoemd worden is dat niet zo vanzelfsprekend.
|
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de wetgever bijzondere modaliteiten voor één (klein) deel van het electoraat aanvaardt, dan zal die wetgever toch moeten kunnen uitleggen wélke precies die 'gewettigde belangen' zijn die de afwijking van de elders geldende kieswet rechtvaardigen. Wat onderscheidt 'de Brabanders' in die mate van de overige 'Belgen' dat voor hen 'bijzondere modaliteiten' moeten worden onderhandeld alvorens ze zich (kunnen) neerleggen bij een gelijke behandeling?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#208 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [quote=Bad Attila;4939431]In een rechtstaat telt nu eenmaal de wet, en de wet alleen. De Franstaligen in de Rand hebben dus het afdwingbaar subjectief recht om het Frans te gebruiken in hun contacten met overheden, zij het mits naleving van de omzendbrieven Peeters, Maertens en Keulen (als ik er geen vergis).
Enkel de Franstaligen in de faciliteitengemeenten, de Rand is meer dan de Zes, niet waar? |
![]() |
![]() |
#209 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg gewoon: ALS er zoiets komt als inschrijvingsrecht, dan is dat niet noodzakelijk discriminerend in de zin van de Grondwet. Dat in tegenstelling tot al diegenen die nu al pronken met "dat is discriminerend!". Meer zeg ik niet. Ik neem absoluut geen standpunt in over de wenselijkheid of niet van zo'n inschrijvingsrecht, ik herhaal het, het kan mij niet schelen.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 23 augustus 2010 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Kawadude;4939478]
Citaat:
![]()
![]() |
#212 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoe mooi zou het zijn om na de onafhankelijkheid een simpele taaltest af te nemen. Wie Nederlands spreekt krijgt een paspoort, wie geen nederlands spreekt niet en is dus illegaal. Kunnen we alle franstaligen buiten zetten.
Hoe mooi zou dat zijn. |
![]() |
![]() |
#213 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [quote=Bad Attila;4939487]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarna kan ik terug aan tafel gaan zitten, ja. ![]()
![]() |
#215 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Kawadude;4939494]
Citaat:
![]() (BHV en faciliteiten zorgen altijd voor verwarring omdat het om twee verschillende zaken gaat).
![]() |
#217 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=Kawadude;4939494]
Citaat:
Je hebt voor zover ik weet nog (naast de 6) Voeren, Spiere, Ronse, Bever, Mesen en daar het kleinste dorpje van Vlaanderen, maar ik ben vergeten hoe het heet. Uiteraard zijn er ook faciliteiten in Edingen, Moeskroen, Komen-Waasten en Vloesberg, maar daar worden de faciliteiten niet toegepast. Meestal omdat het niet nodig is omdat Vlamingen zich aanpassen. En als je toch een nederlandstalig schooltje probeert op te starten krijg je stenen naar je kop. Er zijn ook faciliteitengemeentes in duitstalig België en daar, maar die gemeenten ken ik niet vanbuiten hoor. |
|
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
![]() CDA achterban gaat bijna akkoord met een minderheidsregering met VVD en gedoogsteun van PVV ![]() daar heb je ook geen communautaire spanningen dus zal Nederland niet splitsen. ga op een ander zeveren aub. Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 augustus 2010 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samen met de inwoners van dat land kunnen we dan proberen een nieuw en béter Europa op te bouwen. De EU zal er moeten mee leren leven dat ze een netto-betaler kwijt is. En dat haar 'hoofdstad' dan een exclave zal zijn, zal de EU er maar moeten bijnemen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#220 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat: