![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De proef bewees dus dat uw stelling van c+v en c-v fout is. Correct?
|
|
|
|
#262 | |
|
|
Citaat:
Einstein spreekt over eenparige rechtlijnige bewegingen. Gij spreekt over draaibewegingen. De bewegingen waarover Einstein het heeft worden uitgedrukt in m/s De bewegingen waarover jij het hebt in toeren/min of omwentelingen per dag (in dit geval 1). De eenparige rechtlijnige bewegingen zijn relatief, de draaibewegingen niet natuurlijk. Als A recht beweegt tov van B, beweegt B in de tegengestelde richting van A. Als A draait, dan draait B niet in de tegengestelde richting. Begrijp je? Uw voorbeeld van de 'bewegende' sterren is inderdaad schijn, en heeft niets te maken met de relativiteitstheorie.
|
|
|
|
#263 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik vraag me zelfs af wat dan van hem zelf is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoewel je natuurlijk alles wat beweegt ook als stilstaand mag beschouwen. Of had Einstein dat nog niet bedacht in zijne onnozelheid? Denk je werkelijk dat de aarde plat is?.....post 209......antwoord graag. Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 november 2010 om 10:46. |
|||||
|
|
|
|
|
#264 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je leest waarschijnlijk net zoals je loopt: het schiet maar niet op.
Dat krijg je nou als je in Einstein gelooft...... ![]() Denk je werkelijk dat de aarde plat is?.....post 209......antwoord graag. Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 november 2010 om 11:00. |
|
|
|
|
|
#265 |
|
|
Natuurlijk is de aarde niet plat. Iedereen weet toch dat er bergen en dalen zijn, niet?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#266 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zo dom ben ik niet, hoor!! Ik kan me wel voorstellen dat ze dat in Vlaanderen doen. Citaat:
Waarom zou een trein die helemaal weg willen duwen? Dat zou van de gekke zijn. Er is echt wel een gemakkelijkere manier om van A naar B te komen. ![]() Denk je werkelijk dat de aarde plat is?.....post 209......antwoord graag. Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 november 2010 om 11:11. |
||
|
|
|
|
|
#267 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 november 2010 om 11:13. |
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#270 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
|
|
|
|
|
#271 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
|
Het voorbeeld van de trein is te moeilijk voor Harry. Hij WEET namelijk dat die trein beweegt.
Anders is het gesteld als je hem in een ruimteschip opstelt als waarnemer. Als dat ruimteschip^een vast waarnemingspunt heeft ten opzichte van de zon, zal de zon voor hem stilstaan en de planeten er omheen bewegen. Als dat ruimteschip echter als waarnemingspunt een punt dat vaststaat tov het middelpunt van ons heelal, zal hij de sterren met ongelooflijke snelheid voorbij zien vliegen. Ook onze eigen zon en aarde. Beweging is dus RELATIEF aan het punt dat je kiest als waarnemer. Wat Einstein steeds heeft beweerd. Alleen kan Harrie dat niet vatten als dat wordt herleid tot een trein.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#273 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je moet gewoon beseffen dat een trein echt beweegt ten opzichte van de aarde. Daar moet je mee beginnen. En dat de omgekeerde beweging van de aarde ten opzichte van de trein schijn is. Citaat:
Binnen een klein systeem ( trein en aarde ) kun je al meteen schijn en werkelijkheid onderscheiden. Maar in een groter systeem moet daar natuurlijk weer dingen aan toegevoegd worden. Want dan beweegt de trein samen met de aarde om de zon, zodat bij de beweging van trein ook nog eens die van de aarde opgeteld of afgetrokken moet worden, enzovoort. Eigenlijk heel gemakkelijk te snappen. Citaat:
Maar ja: ik moet me dan maar verzoenen met de uiterste domheid der mensen, die totaal zelf niet kunnen nadenken. Citaat:
Citaat:
Heel gemakkelijk. Citaat:
Wel is mijn IK het middelpunt van het heelal, maar ik verbeeld me niet dat ik werkelijk de aarde onder mijn voeten weg zou kunnen lopen. Dit is slechts mogelijk in de hogere schijn, niet in de lagere "werkelijkheid" = de materie. Ik kan me levendig voorstellen dat je een baby bent, die nog wat moeite heeft met de pot.... ![]() Denk je echt dat de aarde (pot) plat is......antwoord graag......lees post 209 |
||||||
|
|
|
|
|
#274 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ruik maar eens goed of je er iets van Einstein in kan vinden. Denk je echt dat de aarde plat is.....en dus ook onze brave Alboreto?......lees post 209. Antwoord graag..... |
|
|
|
|
|
|
#275 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dat is foute subjectieve filosofie. Citaat:
Niet vanuit een veelheid van individuen, maar uit de totale eenheid daarvan. Dus sociaal gezien. In de politiek heerst dezelfde verwarring en tegenstrijdigheid. Citaat:
Citaat:
In het laatste hebt gij mij dus alleen maar gelijk gegeven. Hartelijk dank Alboreto. Ongewild heb je toch nog iets goeds gedacht. |
|||||
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie uw eigen filmpje, waar de waarnemer aan de kant concludeert dat de licht van de raket een langere afstand af moet leggen, namelijk c + v mee en c - v terug. v = snelheid raket.... http://www.youtube.com/watch?v=KHjpB...eature=related Dat wil zeggen: in de meegaande richting, want dwars (zoals op het filmpje ) is het wat anders en wat ingewikkelder. Daaruit is de formule van Einstein ontwikkeld. nieuwe tijd is = 1/wortel uit 1 - v2/c2 |
|
|
|
|
|
|
#277 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zou opnieuw tegenstrijdig zijn. Citaat:
Citaat:
Is het zelfde principe. Citaat:
Citaat:
Denk je werkelijk dat de aarde plat is? Alboreto wel...... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 november 2010 om 12:38. |
|||||||
|
|
|
|
|
#278 |
|
Banneling
|
Ok, toon eens waar precies hij de draaibewegingen behandelt.
Hier het originele document (in het duits uiteraard) : http://www.physik.uni-augsburg.de/an...17_891-921.pdf Als engels je beter afgaat : http://www.fourmilab.ch/etexts/einst...el/specrel.pdf Laatst gewijzigd door parcifal : 9 november 2010 om 13:06. |
|
|
|
|
|
#279 |
|
Burger
|
Waarom discussieert iedereen hier nog met Harrie christus.
Het heeft absoluut geen zin. Hij zit zodanig vast in zijn eigen denkbeeld dat de evolutie in zijn eigenste navel kan gebeuren, hij zal nog blijven vasthouden aan zijn eigen gedacht. Het ergste wat zo iemand kan overkomen is om genegeerd te worden. Geef hem dus geen aandacht meer, dan verdwijnt hij vanzelf. |
|
|
|
|
|
#280 |
|
Banneling
|
Daarom waarschijnlijk dat ie nog steeds zit te denken over mijn vraag over hoe snel die bank recht tegenover hem in de trein beweegt tov hem...
|
|
|
|