Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 januari 2011, 15:43   #261
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik heb het daar soms ook wat moeilijk mee. Ik bedoel maar, wat heb ik gemeen met pakweg een Fin, een Italiaan of een Tsjech? En kom niet VB-gewijs af met 'dezelfde christelijke normen en waarden' alstublieft...
Wel, beste Zwartengeel, daar ben ik het nu toch niet helemaal mee eens. Historisch is er, ondanks de vele oorlogen die op het Europese continent werden uitgevochten, toch een gemeenschappelijke basis. Er is enerzijds de Judeo-Christelijke achtergrond en anderzijds het vrijwel overal doorgedrongen gedachtengoed van de Verlichting. Uiteindelijk is de prille kiem van de notie "democratie" toch in Europa terug te vinden in het oude Griekenland. Daarna is dit begrip van "democratie"uitgewerkt in het parlementair systeem, opnieuw in Europa. Dat gedachtengoed heeft zich bij ons toch diep geworteld. In bv. de arabische landen is dat allemaal veel oppervlakkiger.
Oud 24 januari 2011, 16:57   #262
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat is totaal naast de kwestie. Ik vroeg niet wat ik gemeen heb met een Quatarees, maar met een Fin, een Tsjechiër of een Italiaan.
Je hebt het weer niet begrepen he. Als je een tijdje in Qatar gewoond hebt, zal je veel beter beseffen wat je gemeen hebt met een Fin, een Tsjech of een Italiaan. En ja, daar horen ook die Christelijk-Europese normen en waarden bij, hoe hard je dat ook wil ontkennen.
fonne is offline  
Oud 24 januari 2011, 16:59   #263
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
hij heeft zich wel gekleed in verhouding tot zijn intelligentie zo te zien
Het typische uniform van een klein-linkseling, zo te zien aan het rode neusje.
fonne is offline  
Oud 24 januari 2011, 18:11   #264
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Er werd een vlag verscheurd. Welke zou het zijn?

Zou tommmmmmmmmmm nu zijn avatar aanpassen???
Miguelito is offline  
Oud 24 januari 2011, 18:15   #265
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Vechtpartij omwille van Vlaamse vlag op SHAME-betoging

07:04 De SHAME-manifestatie tegen de politieke impasse zondagnamiddag zou politiek neutraal zijn. Dat blijkt slechts theorie. Een man uit Overijse nam de proef op de som met een Vlaamse vlag, maar dat bekwam hem slecht.

Halverwege de optocht werd hem de vlag uit de handen gerukt en kwam het tot een opstootje. "Ik wilde vooral zien op welke limieten de vrijblijvende boodschap van de hele betoging zou stuiten bij het zien van die vlag", aldus Filip De Troij uit Overijse in de Corelio-kranten. Hij droeg samen met zijn twee zonen een leeuwenvlag.

Er kwamen al snel bitsige reacties en er ontstond een vechtpartij. "Mijn vlag werkte als een rode lap op een stier." Filip De Troij en zijn zonen bleven gelukkig ongedeerd.
spread the word
Miguelito is offline  
Oud 24 januari 2011, 18:16   #266
kameleon
Minister

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=9tT2ivQlu88
kameleon is offline  
Oud 24 januari 2011, 18:22   #267
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
De Standaard:
De Belgische vlag is meer dan ooit een Franstalig symbool.
De brabantse kleuren werden meer dan een keer door de franstaligen verkracht.
Citaat:
Vind het altijd grappig dan zulke 'gemengde' koppels worden aanzien als hét bewijs dat we allemaal Belgen zijn... Wat dan met Vlaams-Nederlandse koppels? Vlaams-Braziliaanse koppels? Frans-Duitse koppels? Canadees-Indische koppels? Etc...
De "argumenten" van belgicisten worden steeds lachwekkender.
Ik ben zelf het kind van een "gemengd" koppel. Van een (nederlandstalige) Waal en een Vlaamse. Nooit heb ik problemen gehad met Walen in het dorpje van mijn vader. Tot dat ik in contact kwam met andere franstaligen en dat waren alleen maar negatieve contacten.
Miguelito is offline  
Oud 24 januari 2011, 18:33   #268
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vind het altijd grappig dan zulke 'gemengde' koppels worden aanzien als hét bewijs dat we allemaal Belgen zijn... Wat dan met Vlaams-Nederlandse koppels? Vlaams-Braziliaanse koppels? Frans-Duitse koppels? Canadees-Indische koppels? Etc...

De "argumenten" van belgicisten worden steeds lachwekkender.
Hier leeft zo'n gezegd gemengd koppel, want mijn vriend is afkomstig van Wallonië en hij is meer dan ooit voorstander dat Walen en Vlamingen elk hun eigen weg moeten gaan. Hij begrijpt niet waarom de mensen uit zijn landsgedeelte zo halsstarrig vasthouden en niet willen veranderen.

Tja en dat slechts zo'n 20 % Vlaming is, spreekt boekdelen vind ik; nog maar eens wordt hier aangetoond dat we steeds meer en meer verschillend worden.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 24 januari 2011, 20:32   #269
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Vooral Brusselaars waren er. Het zijn de enigen die zich nog Belg voelen.

Misschien moeten we België laten inkrimpen tot de oppervlakte van het Brusselse gewest met paritaire samenstelling in de wetgevende en uitvoerende macht. Of die ministaat België of Brussel heet moeten de Brusselaars maar uitmaken.

Vlaanderen en Wallonië kunnen dan gewoon onafhankelijke staten worden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 24 januari 2011, 21:00   #270
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Vooral Brusselaars waren er. Het zijn de enigen die zich nog Belg voelen.

Misschien moeten we België laten inkrimpen tot de oppervlakte van het Brusselse gewest met paritaire samenstelling in de wetgevende en uitvoerende macht. Of die ministaat België of Brussel heet moeten de Brusselaars maar uitmaken.

Vlaanderen en Wallonië kunnen dan gewoon onafhankelijke staten worden.
Omdat de Brusselaars natuurlijk 'thuis' waren. De Walen trokken toch ook massaal naar Brussel. Wallonië ligt zelf nog een eindje verder dan Vlaanderen.

Naar mijn gevoel zijn het vooral de Walen die zich Belg voelen, omdat hun voortbestaan af hangt van die schijn-identiteit.
bgf324 is offline  
Oud 24 januari 2011, 23:25   #271
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er werd een vlag verscheurd. Welke zou het zijn?

Er zou een boete moeten staan op het scheuren van de Vlaamse Leeuw.
Inno is offline  
Oud 25 januari 2011, 00:08   #272
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Omdat de Brusselaars natuurlijk 'thuis' waren. De Walen trokken toch ook massaal naar Brussel. Wallonië ligt zelf nog een eindje verder dan Vlaanderen.

Naar mijn gevoel zijn het vooral de Walen die zich Belg voelen, omdat hun voortbestaan af hangt van die schijn-identiteit.
Denken ze, België is evengoed een handicap voor Wallonië. Ze zijn geobsedeerd door verlatingsangst terwijl het bij de Vlamingen helemaal niet zo'n groot probleem is om solidair te blijven met Wallonië. Het enige grote probleem voor de Vlamingen is dat ze massa's geld in een bodemloze put lijken te gooien. Het geld voor Wallonië moet beter besteed worden. Idem voor Brussel. Brussel moet hervormd worden, pas dan kan er meer geld komen. En Vlaanderen wil ook zijn eigen problemen kunnen oplossen. Op het Belgisch niveau lijkt alles muurvast te zitten dus prefereert men het Vlaamse niveau, waar besturen nog wel mogelijk is.
Oud 25 januari 2011, 00:10   #273
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Denken ze, België is evengoed een handicap voor Wallonië. Ze zijn geobsedeerd door verlatingsangst terwijl het bij de Vlamingen helemaal niet zo'n groot probleem is om solidair te blijven met Wallonië. Het enige grote probleem voor de Vlamingen is dat ze massa's geld in een bodemloze put lijken te gooien. Het geld voor Wallonië moet beter besteed worden. Idem voor Brussel. Brussel moet hervormd worden, pas dan kan er meer geld komen. En Vlaanderen wil ook zijn eigen problemen kunnen oplossen. Op het Belgisch niveau lijkt alles muurvast te zitten dus prefereert men het Vlaamse niveau, waar besturen nog wel mogelijk is.
Eenvoudige, glasheldere en juiste analyse die ze in Wallobrux maar niet (kunnen?) (willen?) snappen.
Zeno! is offline  
Oud 25 januari 2011, 00:17   #274
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

de franstaligen hun motto: "we will aaaaaaaaaaaaaaall go dooooooown togetheeeeeer"
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 25 januari 2011, 03:10   #275
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
de franstaligen hun motto: "we will aaaaaaaaaaaaaaall go dooooooown togetheeeeeer"
We will take all your money before we go down

Misschien moeten we na het splitsen van België gewoon ons geld terug eisen?
bgf324 is offline  
Oud 25 januari 2011, 03:42   #276
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
We will take all your money before we go down

Misschien moeten we na het splitsen van België gewoon ons geld terug eisen?
hazo,gij wil dus dat die nog dieper in de put moeten worden geduwd dan ze nu al zitten....

Dan kunnen we niet meer spreken over een derde of zelfs vierde wereldland,maar worden zij eerder het begrip van het nieuw onstaan woord zevende wereldland....
Svennies is offline  
Oud 25 januari 2011, 10:51   #277
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Teneur van de betoging:

Of hoe ongelofelijk naief de jonge Vlaamse organisatoren wel niet zijn...
Oud 25 januari 2011, 10:53   #278
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Zo schitterend vind ik 2 belgen niet. Wat hebben ze gepresteerd buiten Lena lena?
Volgens mij was "The third from the left on the top row" veruit hun beste nummer.
Oud 25 januari 2011, 11:02   #279
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Wat men ook links laat liggen is het ingaan tegen die vermeende uitspraken als "we komen wel overeen als Vlaming en Waal, zie maar!" doelende op de betoging.
Ik verzeker u: met een bende door een stad lopen en tieren en zuipen, dat kan ik ook met elke Mongool, Rus of Argentijn. Maar vraag mij niet om er een begroting mee op te stellen.

Met andere woorden: axelle red, arno en stijn meuris moeten het dan maar eens zelf gaan doen, aan de tafel gaan zitten in Brussel.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:32   #280
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Of hoe ongelofelijk naief de jonge Vlaamse organisatoren wel niet zijn...
Dit is het beest dat ze in hun onwetendheid opgeroepen hebben.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  2011-01-23 marre des revendications flamandes.jpg‎
Bekeken: 86
Grootte:  69,8 KB
ID: 77628  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be