![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, beste Zwartengeel, daar ben ik het nu toch niet helemaal mee eens. Historisch is er, ondanks de vele oorlogen die op het Europese continent werden uitgevochten, toch een gemeenschappelijke basis. Er is enerzijds de Judeo-Christelijke achtergrond en anderzijds het vrijwel overal doorgedrongen gedachtengoed van de Verlichting. Uiteindelijk is de prille kiem van de notie "democratie" toch in Europa terug te vinden in het oude Griekenland. Daarna is dit begrip van "democratie"uitgewerkt in het parlementair systeem, opnieuw in Europa. Dat gedachtengoed heeft zich bij ons toch diep geworteld. In bv. de arabische landen is dat allemaal veel oppervlakkiger.
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt het weer niet begrepen he. Als je een tijdje in Qatar gewoond hebt, zal je veel beter beseffen wat je gemeen hebt met een Fin, een Tsjech of een Italiaan. En ja, daar horen ook die Christelijk-Europese normen en waarden bij, hoe hard je dat ook wil ontkennen.
|
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Minister
|
![]() Zou tommmmmmmmmmm nu zijn avatar aanpassen???
|
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#266 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#268 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tja en dat slechts zo'n 20 % Vlaming is, spreekt boekdelen vind ik; nog maar eens wordt hier aangetoond dat we steeds meer en meer verschillend worden.
![]() |
#269 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vooral Brusselaars waren er. Het zijn de enigen die zich nog Belg voelen.
Misschien moeten we België laten inkrimpen tot de oppervlakte van het Brusselse gewest met paritaire samenstelling in de wetgevende en uitvoerende macht. Of die ministaat België of Brussel heet moeten de Brusselaars maar uitmaken. Vlaanderen en Wallonië kunnen dan gewoon onafhankelijke staten worden. |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar mijn gevoel zijn het vooral de Walen die zich Belg voelen, omdat hun voortbestaan af hangt van die schijn-identiteit. |
|
![]() |
![]() |
#271 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#273 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#274 |
Minister
|
![]() de franstaligen hun motto: "we will aaaaaaaaaaaaaaall go dooooooown togetheeeeeer"
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kunnen we niet meer spreken over een derde of zelfs vierde wereldland,maar worden zij eerder het begrip van het nieuw onstaan woord zevende wereldland.... |
|
![]() |
![]() |
#277 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Of hoe ongelofelijk naief de jonge Vlaamse organisatoren wel niet zijn...
#278 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volgens mij was "The third from the left on the top row" veruit hun beste nummer.
#279 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat men ook links laat liggen is het ingaan tegen die vermeende uitspraken als "we komen wel overeen als Vlaming en Waal, zie maar!" doelende op de betoging.
Ik verzeker u: met een bende door een stad lopen en tieren en zuipen, dat kan ik ook met elke Mongool, Rus of Argentijn. Maar vraag mij niet om er een begroting mee op te stellen. Met andere woorden: axelle red, arno en stijn meuris moeten het dan maar eens zelf gaan doen, aan de tafel gaan zitten in Brussel.
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is het beest dat ze in hun onwetendheid opgeroepen hebben.