![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het is de mens wiens onnatuurlijk handelen het ecoleven beïnvloedt en vernietigd. Ge moet het die wespen niet kwalijk nemen, die volgen hun instincten. Wij al lang niet meer dus ge moet niet komen klagen als de natuur u in het gezicht kletst ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 augustus 2011 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Onze leefwereld is een architectuur van enkelingen. Not by God. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Enfin, onze winters zijn nu wel strenger als anders... Dus kweetni. Het is een suprise Another Jack ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsda nepoppperwezntje bestaaat , wieheeef dan da wezentje ontworpe ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Minister
|
![]() Het universum is niet oneindig, doofus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eeerlijk: Da'hoeft /moetzelfs nie meeer voor mij !!!! Citaat:
btw: Thx vooo de link ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 7 augustus 2011 om 15:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Minister-President
|
![]() Dat weten we inderdaad niet, maar het is even waarschijnlijk als zou het beperkt zijn, het is iets wat we niet kunnen detecteren. Voor beide zijn goede argumenten.
Of god bestaat is simpel: er is geen enkele aanwijzing voor. Bovendien maakt god de wereld zeer complex. Occam's razer eist dat god niet bestaat in dit geval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is zeggen als: dit sterrenstelsel is oneindig. Ons universum zal omringt zijn met vele andere universa. Zonder twijfel. Dat wil dus zeggen dat er nog iets buiten deze "ruimte/vacuüim/universum is. En wat zich buiten het universum bevindt, zal zich ook nog ergens anders in bevinden. Tot we uiteindelijk bij God/oneindigheid terecht komen. (naar mijn bescheiden mening) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het universum is letterlijk 'alles wat er is' in onze realiteit. Er kan dus niets naast bestaan, moest je oneindig lang, oneindig snel kunnen vliegen in een rechte lijn (moest dat fysisch kunnen dus) zou je toch nooit aan een grens komen, je zou eeuwig rondvliegen binnen hetzelfde universum, zoals een schip op een planeet zonder land oneindig lang kan blijven rondvaren in een rechte lijn. Zoals het oppervlak van een bol zich kromt in 2 dimensies, zo kromt de ruimte om zichzelf in 3-dimensies. (althans dat is een bepaalde interessante theorie ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 8 augustus 2011 om 21:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Minister
|
![]() In onze realiteit, en daar zijn we dan uitgesproken he.
Misschien eens inzien dat er misschien meer realiteit is dan gij ziet. En wat gij ziet, is zeker niet de realiteit. Dat is een voorgeschapen systeem, geen realiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gij spreekt vanuit onze leefwereld. Dat is gelijk ge een bacterie wilt uitleggen hoe de mens functioneert. Wij zijn in dit geval de bacterie en kunnen niet buiten deze dimensie kijken. DE realiteit is relatief. Het universum is niet oneindig en daar ga ik nooit op terugkomen. Het universum is nog maar enkeke miljarden jaren oud. Dat wil dus zeggen dat er een hele reeks aan gebeurtenissen vooraf ging. Als jij liever gelooft dat het universum oneindig is, dan doe je dat maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik spreek vanuit het wetenschappelijke cosmologisch model dat we momenteel hebben ontwikkeld, na decennia van onderzoek en experimenten, o.a. met ruimtetuigen binnen en buiten ons zonnestelsel. Citaat:
We kunnen niet buiten onze 4 dimensies kijken omdat die hogere dimensies niet bestaan behalve in een wiskundig fysisch model. Net zoals de vierkantswortel van -1 niet bestaat als reel getal. Maar niets belet wiskundigen om dan maar imaginaire getallen te bedenken, waarbij men dan zegt dat de oplossing van de vierkantswortel van -1 het imaginaire getal i is. Citaat:
Voor ons is het heelal hoogstwaarschijnlijk oneindig, maar niet volgens het simplistisch model van een ballon die uitdijdt. Zo eenvoudig is het natuurlijk niet. Er bestaat geen 'buiten' het heelal en er bestaat ook geen 'voor' of 'na' het heelal. Dat zijn allemaal naieve begrippen. Geloven? Waarom zou ik iets geloven? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Minister
|
![]() Is onze realiteit dan niet onze leefwereld? Enfin, bekijk de wetenschap vandaag nog eens, .. Het universum is zeker niet het enige. Er zijn er meer.
Er bestaat echter wel een voor en na. Ik wil graag dat je eens links geeft waarin men spreekt over een oneindig universum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Minister
|
![]() Maar in wat zit ons universum dan te groeien? Men spreekt van een universum dat uitdijt, juist? Dan moet er toch niet iets zijn waarin het kan uitdijen?
|
![]() |
![]() |