Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2011, 15:20   #261
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

tja, die flikkers worden al opgewonden van wat hoofdhaar, wat zou je dan verwachten van wat blote borsten, een natte droom al wakende?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 16:20   #262
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
U slaat de bal mis wat mij betreft maar bedankt voor het gedeelte van uw bijdrage dat wel on topic is.
Moslim! Als het even mag. Kan je dan even verduidelijken waar die bal juist werd misgeslagen. Zeg mij niet dat je afhaakt met de staart tussen de benen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 20:10   #263
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Ik kan niet akkoord gaan met dergelijk strand omwille van diverse redenen maar ik zal mij beperken tot mijn meest fundamentele bezwaar.

Het strand is openbaar domein. Het behoort toe aan de staat en dus de gemeenschap. Ieder lid van de gemeenschap moet dus dit strand op een gelijke manier kunnen gebruiken binnen het algemene kader van de wettelikheid. Men noemt dit overigens het gelijkbenuttigingsbeginsel.

Zo is het u en uw geloofskroost toegestaan bedekt het strand te betreden en plaatst te nemen tussen de andere mensen. Deze andere mensen hebben evenzeer het recht plaatst te nemen op ditzelfde strand al, dan niet volledig bedekt.
Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat U geschaadt wordt in de uitoefening van de riten en gedragsregels van uw geloof aangezien u op dit gemeenschappelijke gekleed kan gaan hoe U wil, binnen de wettelijke context. Dat kan dus niet de reden zijn dat U om een halal strand verzoekt.

U verzoekt om een Halal strand omdat U niet langer geconfronteerd wenst te worden met anderen die niet dezelfde waanideeën delen en die, zeker als het warm is, al eens iets willen uittrekken, of die zich graag ontspannen in design bikini's hiertoe ontworpen. Het is dus niet zozeer uw halal zijn dat het probleem is, doch het niet halal zijn van anderen.
m.a.w.: Eeen gemixt strand !!

Citaat:
U zal moeten leren leven met het feit dat niet iedereen het woord van Allah waardevol vind en dat niet iedereen uw mening en geloof deelt.
Daaar schuil hetprobleeem vooor sommge !!

Citaat:
U zal moeten respecteren dat anderen zich op het strand anders willen kleden net zoals zij dienen te respecteren dat U graag volledig bedekt in het zand speelt.
mekaaars levnsstijl respekterne (samengevoegd op 1strand ,
en ene mag andere nietconfrontere of uitmakne omwille vanhun gewooonte oflevenstijl !!
m.a.w. leeer metmekaar levebn , we hebbe 1 AARDE , helpdie om zeep ,
en ....

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:06   #264
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moslim! Als het even mag. Kan je dan even verduidelijken waar die bal juist werd misgeslagen. Zeg mij niet dat je afhaakt met de staart tussen de benen.
Over wat er over mij persoonlijk stond zei ik --> is niet van toepassing op mij. Dus over leuzen zoals 'u moet leren leven met dit en dat...' geldt ; die forummer kent mij niet en weet niet hoe ik leef, laat staan dat ik er van lessen heb te krijgen in met wat ik moet leren leven en met wat niet want

1)ik kies zelf wel
2)het was een fout veronderstelling
dus
slaat de bal mis wat mij betreft.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:19   #265
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Over wat er over mij persoonlijk stond zei ik --> is niet van toepassing op mij. Dus over leuzen zoals 'u moet leren leven met dit en dat...' geldt ; die forummer kent mij niet en weet niet hoe ik leef, laat staan dat ik er van lessen heb te krijgen in met wat ik moet leren leven en met wat niet want

1)ik kies zelf wel

2)het was een fout veronderstelling
dus
slaat de bal mis wat mij betreft.
Dus jij mag kiezen, maar anderen moeten wel leren leven met jouw opvattingen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:35   #266
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Als het je kan troosten: ik voel me ook erg ongemakkelijk als er in monokini gebaad wordt. Ik kijk dan ook altijd weg, hoewel ik graag blote borsten zie. Toch gun ik de dames de vrijheid om dat te doen. Ik zou het erg egocentrisch van mij vinden moest mijn ongemakkelijkheid hun doen en laten inperken.

Dat gevoel van weg kijken is volgens veel mensen een soort complex dat geconstrueerd wordt. Die constructie moet afgeworpen worden om bevrijd te worden. Dat noem ik dwaling.
Ik pleit niet voor een beperking van de vrijheid voor die dames(hoe dwalend dat het ook is).
Dat gevoel dat u laat wegkijken noem ik natuurlijk. (fitra)
Ik pleit voor een ruimte van een ware vrijheid naast een dwalende vrijheid.
Misschien bestaat het al gedeeltelijk, zijn er stranden in belgie waar monokini verboden is?

Ik verduidelijk mij verder

Ik geloof zoals de islam leert, dat schaamte natuurlijk is en dat je er uzelf van losmaken onnatuurlijk is. De mens is een speciaal dier.

De 'neutrale zone' in de maatschappij is er een zonder beperkingen of duidelijke normen? Dat is schadelijk volgens mij want dat is een mythe want geen bh is ook een norm maar dan vanuit mijn standpunt normeloos, maar je kan dat evengoed omdraaien dus er bestaat geen neutraliteit maar je kan dat wel nastreven. Door andere normen te accepteren naast ofwel moet de maatschappij neutraal zijn, ambtenarij en al. Zal denk ik niet gebeuren, bewijs mij dat een minirok neutraal is? vb een naakte vrouw is uiterste van het spectrum en een boerka is ander uisterste. Het ene is natuurlijk om mee rond te lopen volgens x maar onnatuurlijk voor y en vise versa. Wie heeft gelijk; ca n'existe pas. Hoe los je dat op? De meerderheid die de minderheid verdrukt zoals nu? De meerderheid zegt hoofddoek is niet neutraal blote benen wel, dus dat is zo want ge moet u aanpassen aan de meerderheid, beseft men wel wat voor een beperking van de vrijheid men aan het verdedigen is?
Mijn standpunt is vb dus dat een niqab dragen op de tram WEL voortkomt in de fitra(natuur) van de vrouw maar op poedel naakt NIET. Ik kan dat niet bewijzen, das ook niet mogelijk en das normatief. Maar ik geloof dus dat naakt lopen tegen de natuur van de mens, het enige wat ik vraag is om daar een ruimte voor te erkennen, niet om de onnatuurlijke naaktstranden te verbieden. Moest de neutrale zone streven naar neutraliteit zou ik wrslk dit idee niet verdedigen.
Oud 11 augustus 2011, 11:38   #267
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dus jij mag kiezen, maar anderen moeten wel leren leven met jouw opvattingen?
als je de verduidelijking van een duidelijke zin niet snapt kan ik met jouw niet spreken.
Oud 11 augustus 2011, 11:39   #268
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gevoel van weg kijken is volgens veel mensen een soort complex dat geconstrueerd wordt. Die constructie moet afgeworpen worden om bevrijd te worden. Dat noem ik dwaling.
Ik pleit niet voor een beperking van de vrijheid voor die dames(hoe dwalend dat het ook is).
Dat gevoel dat u laat wegkijken noem ik natuurlijk. (fitra)
Ik pleit voor een ruimte van een ware vrijheid naast een dwalende vrijheid.
Misschien bestaat het al gedeeltelijk, zijn er stranden in belgie waar monokini verboden is?

Ik verduidelijk mij verder

Ik geloof zoals de islam leert, dat schaamte natuurlijk is en dat je er uzelf van losmaken onnatuurlijk is. De mens is een speciaal dier.

De 'neutrale zone' in de maatschappij is er een zonder beperkingen of duidelijke normen? Dat is schadelijk volgens mij want dat is een mythe want geen bh is ook een norm maar dan vanuit mijn standpunt normeloos, maar je kan dat evengoed omdraaien dus er bestaat geen neutraliteit maar je kan dat wel nastreven. Door andere normen te accepteren naast ofwel moet de maatschappij neutraal zijn, ambtenarij en al. Zal denk ik niet gebeuren, bewijs mij dat een minirok neutraal is? vb een naakte vrouw is uiterste van het spectrum en een boerka is ander uisterste. Het ene is natuurlijk om mee rond te lopen volgens x maar onnatuurlijk voor y en vise versa. Wie heeft gelijk; ca n'existe pas. Hoe los je dat op? De meerderheid die de minderheid verdrukt zoals nu? De meerderheid zegt hoofddoek is niet neutraal blote benen wel, dus dat is zo want ge moet u aanpassen aan de meerderheid, beseft men wel wat voor een beperking van de vrijheid men aan het verdedigen is?
Mijn standpunt is vb dus dat een niqab dragen op de tram WEL voortkomt in de fitra(natuur) van de vrouw maar op poedel naakt NIET. Ik kan dat niet bewijzen, das ook niet mogelijk en das normatief. Maar ik geloof dus dat naakt lopen tegen de natuur van de mens, het enige wat ik vraag is om daar een ruimte voor te erkennen, niet om de onnatuurlijke naaktstranden te verbieden. Moest de neutrale zone streven naar neutraliteit zou ik wrslk dit idee niet verdedigen.
Jij bent aangekleed geboren?

Een kind wordt naakt geboren en heeft met die naaktheid niet het minste probleem. Dat wordt hem/haar aangeleerd.
Oud 11 augustus 2011, 11:40   #269
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Uw neutraliteit is per definitie niet neutraal. Neutraal bestaat niet. Voor nudisten is naakt neutraal, voor religieuze gekken is elke vierkante centimeter huid bedekken neutraal.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 11:42   #270
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
als je de verduidelijking van een duidelijke zin niet snapt kan ik met jouw niet spreken.
Dat je nogal selectief bent in je gesprekspartners, is wel duidelijk. Dat je moeilijke vragen ontwijkt, heb je in dit topic in het verleden al meermaals aangetoond. Dat je enkel reageert op posts waarin je voor de zoveelste keer een onsamenhangend verhaaltje kan neerpoten, daar twijfelen er hier maar weinigen aan.

Jij was diegene die hier eerder al opriep dat anderen respect moeten hebbene n tonen voor jouw geloof en opvattingen. Met je vorige uitspraak toon je echter aan dat dat éénrichtingsverkeer is, en dat jij een gelijkaardig gedrag niet moet vertonen. En toch blijf je verwonderd dat mensen je niet volgen in je dogma's?
Oud 11 augustus 2011, 11:44   #271
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Heel wat van die monokinibaadsters zijn permanent bezorgd of niemand naar hen zit te loeren. Vervelend als je de blik van zo'n baadster kruist die je dan een blik toewerpt van "is er iets te zien ?". Mijn gevoel is dan eerder medelijden.

Ik heb met verbazing gestaard, een tiental jaren geleden tijdens een snikhete zomer, in het provinciaal domein van Hofstade, waar van kop tot teen in het zwart geklede dames zich bezighielden met de kroost naast hun man in slip. Mijn gevoel was nogmaals medelijden.
De kans bestaat dat het waar is maar de kans is groter dat je liegt.

En natuurlijk waren die dames onderdrukt en houden moslimmannen zich niet bezig met hun kinderen hoe cliché je moest eens weten..
Oud 11 augustus 2011, 11:52   #272
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naaktstranden behoren niet vanouds tot de maatschappelijke voorkeur in ons land. Is er plaats voor hallal stranden aan onze vlaamse kust? Dat wil zeggen enkel met aura bedekt toegelaten. En wat het boerkaverbod betreft (dat beter niqab verbod zou heten) naaktlopen in de stad is strafbaar maar het mag op sommige stranden, daarom zou ik pleiten voor de oprichting van een hallalstrand voor het hele gezin en voor iedereen die liever bedekt het strand bezoekt. Graag uw mening?
Zou goed zijn voor de integratie
Oud 11 augustus 2011, 11:54   #273
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Praktiserende moslims voelen zich nogal ongemakkelijk bij een bikkini dress code of mono kini, daarom zou het leuk zijn moesten we een plek hebben waar we niet steeds naar de grond moeten kijken, en waar we onze kinderen kunnen meenemen.
Het staat u vrij om terug te keren naar uw eigen land. Moeten wij ons hier alles laten afnemen?
Oud 11 augustus 2011, 11:56   #274
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is zowat een dikke 65km strand waar je niet naakt mag rondlopen en waar bikini/badpak iets anders dus verplicht zijn. Je hebt een klein stukje waar nudisme wel toegelaten is.

Wil je dus geen nudisten zien, ga niet naar Bredene. Keuze met overschot elders.
Wil je geen mono/bikini of badpak zien, ga dan gewoonweg niet naar een strand, ga wel en kijk naar de grond of, beter nog, leer ermee leven. Dat laatste is doodeenvoudig als je maar in staat bent om met je hoofd na te denken en niet met dat kleine ding tussen je benen.

Je bent in een maatschappij waar dat wel algemeen aanvaard is; die maatschappij hoeft zich niet aan te passen aan jouw wensen of de wensen van een minderheid.
2
Oud 11 augustus 2011, 11:56   #275
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat je nogal selectief bent in je gesprekspartners, is wel duidelijk. Dat je moeilijke vragen ontwijkt, heb je in dit topic in het verleden al meermaals aangetoond. Dat je enkel reageert op posts waarin je voor de zoveelste keer een onsamenhangend verhaaltje kan neerpoten, daar twijfelen er hier maar weinigen aan.

Jij was diegene die hier eerder al opriep dat anderen respect moeten hebbene n tonen voor jouw geloof en opvattingen. Met je vorige uitspraak toon je echter aan dat dat éénrichtingsverkeer is, en dat jij een gelijkaardig gedrag niet moet vertonen. En toch blijf je verwonderd dat mensen je niet volgen in je dogma's?
Ik mag echt wel kiezen hoe ik leef hoor.
Oud 11 augustus 2011, 11:57   #276
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het staat u vrij om terug te keren naar uw eigen land. Moeten wij ons hier alles laten afnemen?
ik ben in mijn land
Oud 11 augustus 2011, 11:57   #277
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mensen met de Koran al dan niet doen is hun eigen verantwoordelijkheid. Ik pleit voor een hallal strand ik eis niets. Jammer dat je mannen beschuldigt van iets dat vrouwen net zo goed doen. Ik ben in Saoudi geweest en heb me daar niet anders gedragen dan hier. Dat mag ook niet want je vreest Allah en niet de mensen, de regels gelden overal. Als iemand zegt ik sla mijn blik niet neer maar ik weet dta ik het zou moeten doen, dan is dat begrijpelijk (wie is perfect??) maar als je zegt dat het niet moet maar mag dan ga je rebelleren tegen het woord van Allah.
Dat is niet tegen het woord van Allah, maar tegen het woord van Mohamed.
Oud 11 augustus 2011, 11:58   #278
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar wel aan een nudistenminderheid? Is het zo logisch om iemand die bedekking verkiest boven naaktheid te beschuldigen van dat die niet zelf nadenkt maar op z'n geslachtsorgaan gericht is? Het is trouwens nogal een grove belediging maar dat zal wel mogen omdat u geleerd heeft zelf na te denken.
Maar je mag je aan het strand helemaal bedekken, je mag het alleen niet van anderen eisen.
Oud 11 augustus 2011, 12:05   #279
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Maar je mag je aan het strand helemaal bedekken, je mag het alleen niet van anderen eisen.
Ik eis niets.
Ik doe een voorstel als je daar niet mee akkoord bent leg dan uit waarom niet.
Oud 11 augustus 2011, 12:16   #280
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

En uw voorstel valt bij de overgrote meerderheid niet in goede aarde, beter bij neerleggen dan he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be