![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Data en feiten kan je terugvinden bij het trimbos-instituut in de nationale drugsmonitor. http://www.trimbos.nl/projecten-en-o...e-drug-monitor en bij European Monitoring Center for Drugs and Drug Addiction http://www.emcdda.europa.eu/ Citaat:
Je hebt een naam van 1 land genoemd. Durf jij beweren dat dat "een verband aantonen" is! Citaat:
In de meeste landen is er een streng tot zeer streng verbod met zware tot zeer zware straffen; en toch is geen enkel land drugsvrij. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De zin: "Er staat niet bij wat er misdadig is aan het consumeren van drugs." verwijst naar wat drugs dan zogezegd zo schandalig maakt, en inderdaad kan niemand daar een echt goed antwoord op geven, toch niet als het algemeen moet uitgedrukt worden. Op de koop toe beginnen nu artikels te verschijnen waaruit blijkt dat sommige drugs een ronduit positieve invloed uitoefenen. Ik zal seves eens zoeken waar ik het gezien heb, maar ik dacht dat het ging over psilocine (actief produkt van paddo's). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Merk ook op dat roken een heel ander verhaal is dan een pil slikken of een poederke opsnuiven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Minister
|
![]() In België is dat niet meer mogelijk. En terecht. Niet-agressieve mensen horen niet in de gevangenis. De gevangenis dient om de maatschappij te beschermen tegen gevaarlijke individuen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Begin eerst eens met de artikels/opinistukken te lezen van mensen die iets voor het zeggen hebben. Ik stel het stuk van P. De Grauwe voor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Jongens jongens jongens toch. Citaat:
Vergeet ook niet dat ze bijna geen cijfermateriaal hebben, dus wat er zich onder de modder afspeelt... Ook: Citaat:
Citaat:
In Portugal zijn ALLE drugs gedecriminaliseerd. Zij kunnen zeer lage cijfers presenteren qua drugsproblematiek. Nu gij. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op korte termijn is decriminalisatie en regulering in de importlanden een stap in de goede richting, maar er moet ook snel werk gemaakt worden van de exportlanden, want daar zit de maffia het stevigst in het zadel. Merk op dat die landen vaak ook verregaand corrupt zijn, en dergelijke voorstellen tot legalisering/regulering van de produktie dus met man en macht zullen tegengewerkt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() [quote]Bon, daar wordt democratisch over beslist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Minister
|
![]() Nog wat juice over Saoudi-Arabië:
Saudi princes throw parties boasting drink, drugs and sex Death Penalty: More Drug Executions in Saudi http://alcoholrehab.com/internationa...-saudi-arabia/: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 11 december 2011 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
Banneling
|
![]() Ars nova
[quote] Citaat:
Citaat:
Opiniemakers hebben niks te zeggen. Politiekers en stemmers wel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is ook de reden waarom de kiezers drugs buiten de deur houden. Hogere redenen dus die het druggebruik overstijgen en het verdedigen van het eigen druggebruik. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is voor jou puur een ethisch moreel gevoel. Wat voel je wanneer je de nefaste gevolgen van het verbod voor de maatschappij merkt? Kan je tenminste akkoord gaan met de doelstelling om de gezondheidsrisico's voor de consument en de nadelen (criminaliteit, maffia sponsoren) voor de maatschappij te verkleinen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wie zou er anders uw banaan lusten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Desinformatie en leugens, dat is alles wat je hier aan de lopende band schaamteloos verspreidt. Citaat:
Jij maakt er puur van. Alle andere componenten negeer je. Ik neem aan dat je alleen geïnteresseerd bent in de herhaling van altijd dezelfde denial Maar de ethisch morele gronden zijn wel de reden waarom de oorlog tegen de drugs nog niet verloren is en waarom het nog wel eens zeer lang zou kunnen duren voor dat wel het geval is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 21:11. |
|||||
![]() |
![]() |