![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Je buren mag je niet lastig vallen; zowel 's nachts als 's middags, 's morgens, 's overdags. Samenleving begint met je buren. 1 Vlaming begrijpt ons niet (niemand). Net daarom is-ie onze buur niet. Hij bestaat voor niemand in het gebouw. Hij verdiende het. Het is dus om het even uit welk land je komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat staat zeer ver van het aanvaarden van alternatieve vormen van levensstijl. Citaat:
Daarom hebben we een wetgeving om te voorkomen (of te proberen) dat mensen benadeeld worden. Zo is het verboden om mensen te discrimineren (bijvoorbeeld bij aanwerving) op basis van geslacht, seksuele voorkeur, afkomst,.... Maar er is geen wet die je kan verbieden om te denken dat vrouwen, homo's, allochtonen,....minderwaardig zijn. Citaat:
Het verbod om te roken op café is er ook maar gekomen na gelobby en internationale druk. Waaraan hebben we een verbod op cannabis te danken? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In elk geval, moet je elkaar kunnen begrijpen. Als de beide partijen hardnekkig zijn, dan is het erg. In mijn geval had ik toch het recht om naar muziek te luisteren. Maar ik heb geen dorst aan recht. Van mijn ouders heb ik gekregen wat ik mocht hebben en wat ze hebben kunnen geven. Van mijn rechten hebben ze me nooit gescheiden. Net daarom heb ik geen 'rechtendorst'. Relatienetwerk, menselijkheid, het sociaal zijn is primair voor mij. Rechten ken ik ook (die zijn echt secundair). Maar dat gebruik ik zelden; alleen tegen diegenen die dat verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook hij bepleit in dat werk meer aandacht voor een gemeenschappelijke sokkel en bekritiseert het multiculturalisme als ideologie. Het heeft me wel verbaasd dat hij de hoofddoek in loketfuncties verdedigde, terwijl die hoofddoekenkwestie in essentie toch weer wijst op een gebrek aan zelfrelativering: het primaat van de religie staat voor de betrokkene boven de eisen van een functie. Scheffer is overigens, in tegenstelling tot sommige andere debaters, een toonbeeld van sereniteit, nuance en intellectuele eerlijkheid. Wat niet van iedereen gezegd kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
Het is de intentie en het handelen van een persoon tov een andere, die mijn mening daarvan wel kan aanpassen, daar niet van, maar in wezen beschouw ik iedereen als gelijkwaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
Het valt me ook op dat diversiteit nog bijna louter in termen van cultuur of religie wordt gezien: alsof je op de werkvloer geen baat kunt hebben met verschillende persoonlijkheden (denkers en doeners), psycho-intellectuele verschillen (verbaal of praktisch-inzichtelijk), etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
|
![]() Af en toe hang ik eens de ijverige Hans uit, maar de tekst is grotendeels geïnspireerd op het werk van Nathan Glazer, m.n. We are all multiculturalists now. Voor alle duidelijk: de titel is eerder een verzuchting dan een toejuiching.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | ||
|
![]() Citaat:
Maar uiteindelijk is de uitdaging wel dezelfde: grote groepen mensen die een objectieve positie van achterstelling ondanks het opheffen van wettelijke en praktische barrières maar moeizaam te boven komen en het onvermogen om daar verandering in te brengen, met alle frustraties - ook binnen die groepen zelf - vandien. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
|
![]() Door steevast "vervelende" vragen te ontwijken of te doen alsof het debat in Nederland los staat van de Belgische situatie, zal er inderdaad weinig discussie mogelijk zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |