![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander v/e onafh. Vlaanderen zonder de multiculturele etterbuil Brussel ? | |||
Ja, want een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel zou makkelijker een écht rechts vreemdelingenbeleid kunnen voeren |
![]() ![]() ![]() |
23 | 26,74% |
Neen, want ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen met Brussel erbij |
![]() ![]() ![]() |
38 | 44,19% |
Neen, want ik ben tegen een onafhankelijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
25 | 29,07% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Banneling
|
![]() Cynicus, bouw een muurke op de rand van uw perceel en verklaar uw eigen onafhankelijk staatje!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dan niet zoals vroeger: toen gingen er Vlamingen wonen in Brussel, en na één generatie spraken ze geen half woord Nederlands meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Staatssecretaris
|
![]() Neen, zeker niet zoals vroeger. Het is de bedoeling dat ze hun moedertaal getrouw blijven en de Nederlandstalige aanwezigheid in Brussel versterken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Vreemdeling
|
![]() Voor geen geld ter wereld zou ik het wespennest Brussel bij Vlaanderen willen zien. Het is een tijdbom, waar 70% van de allochtone jongeren niets anders doen dan amok maken, omdat ze niets anders kunnen. Ze gaan iet naar school, en als ze het toch doen leren ze er niks (proficiat voor de uitzonderingen, want die kleine minderheid is er ook wel). Wat moet je daar in 's hemels naam mee aanvangen? Bovendien hebben we in Vlaanderen al genoeg werklozen (en toekomstige werklozen bij de steeds minder studerende jeugd). Het wordt tijd dat we daar eerst een oplossing voor zoeken, Brussel is vandaag totaal onbelangrijk. Laat het maar een stadstaat wezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik zou het toch jammer vinden om Brussel, dat Historisch gezien bij Vlaanderen hoort, te verliezen. Een Brussel in een onafhankelijk Vlaanderen zou zijn franstalig karakter gauw verliezen (denk maar aan Gent en Maastricht).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die allochtonen zie ik nog het snelst overschakelen naar het Nederlands. Wat kan het een Turk nu schelen of die Nederlands of Frans moet leren?? Hij neemt de taal die hem de beste kans bied op een job. Nu is dat nog Frans, binnen een onafhankelijk Vlaanderen zal dat eerder Nederlands zijn. Ik zie eerder problemen met de Brusselse bourgeoisie uit Elsene, Ukkel,... Brussel is een tweetalige stad. En is het de taak van Vlaanderen om te waken over die tweetaligheid. Een onafhankelijk Brussel zal onmiddellijk een Franstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 25 mei 2006 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() Nu de toekomst van ons land er onzeker uitziet, zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() Nu we weer eens in een communautaire impasse zitten, zou ik dit constructieve voorstel nog eens onder de aandacht willen brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 19 juli 2008 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 'Pax Francophonia', zoals die gepredikt wordt door Reynders en Maingain, bedoel je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ironie is dat de de grootste Vlaamse partij in Brussel die status heeft verworven door autochtone Franstalige stemmen te werven door op allochtonen te zeiken die veelal hun kinderen naar Nederlandstalige scholen sturen (als daar tenminste nog plaat is). Brussel is een meertalige stad waar de stammentwist tussen Vlamingen en autochtone Franstaligen in toenemende mate een conflict in de marge is. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 juli 2008 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Berg de ouwe francofone droom maar snel op,U hebt de kans gehad ,en hem verkeken,nu zijn wij aan zet... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |