![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan haal ik hun programma erbij en bewijs zwart op wit dat ze qua pensioenen in essentie niets anders voorstellen. Paling, emmer snot, ... ![]()
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bevriende meelevende arts. Alles wat je nodig hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat houdt dus wel in dat de traditionele partijen wél oplossingen hebben. Ik vraag u daarnaar, en u kaatst gewoon de bal terug. Sterker nog, u komt ervoor uit dat uw geliefkoosde partij geen enkele oplossing heeft voor de pensioenproblemen. Recht de muur in dus...
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans maakt de VLD sinds 1999 onafgebroken deel uit van elke federale regering. Dat is een kwart eeuw.
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over de KWALITEIT v.h. leven. Naast de euthanasie zou er een zachtere vorm moeten zijn voor mensen die écht het gevoel hebben dat hun leven "voltooid" is. Sommige kankerpatiënten krijgen op het einde van hun leven dure medicatie om hun leven nog enkele dagen te rekken... De vergrijzing is niet enkel de verantwoordelijkheid van de mensen die in de ouderenzorg werken... P Lesaffer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar veegt je niet mee uit dat jouw flutpartijtjes verantwoordelijk zijn voor de toestand waarin België vandaag verkeerd.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 april 2024 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
|
![]() Citaat:
Het blijft een partij om tegen de schenen van al de anderen te schoppen. Ik vind het hallucinant dat u zonder blikken of blozen toegeeft dat uw partij geen oplossingen heeft. En Panda doet hetzelfde met Open VLD. Pensioenproblemen? Niets aan te doen, dan gaat het systeem maar failliet, ook al wisten ze het 50 jaar op voorhand.
![]() |
![]() |
#270 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij zwaar fysiek lijden mag men wel degelijk euthanasie aanvragen.
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan weliswaar voorstellen hebben om er mee om te gaan, maar oplossen? Ik sta nog steeds verbijsterd te kijken naar je intellectueel onzinnige pirouettes. Dat wordt nog onderbouwd door het feit dat alle systemen die een probleem van vergrijzing hebben daarmee worstelen. PatrickVE zou ongetwijfeld wel oplossingen hebben, maar zijn moorddadige spielereien zijn politieke fictie. Je geeft gewoon toe dat het VB een partij is die problematiseert wat niet kan opgelost worden.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 8 april 2024 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de vele reacties op radio, in de geschreven pers, vanuit de politiek, valt positief op te merken dat velen het positief vinden dat het debat daar eindelijk kan & mag over gaan. Dat is nog mijlenver van een beleidsaanpassing, maar het begint met het bespreekbaar te maken en het niet langer onder de mat te vegen.
![]() Citaat:
En waar ik er als individu volledig mee eens ben. Citaat:
Het verloop van dit draadje toont glashelder aan dat tegenstanders van keuzerecht van de burger in zijn eigen levenseinde vanuit de conservatieve rechtse en extreem-rechtse hoek zich per direct gaat focussen op kosten/baten discussies en gaan misbruikt worden als munitie om het debat direct te verdrinken in de zever. Citaat:
En vormt dus absoluut géén antwoord op de probleemstelling. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 april 2024 om 17:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |||||
|
![]() ![]() ![]() ![]() Het zit in de lucht, als berkenstuifmeel of zo? Is het dat wat je zegt? Citaat:
Maar blijkbaar pak jij liever het aantal ouderen aan... Citaat:
Citaat:
Je kronkelt als een paling in een emmer snot. Citaat:
Tot daar de superieure kwaliteit van de traditionele partijen... Citaat:
Proficiat, daar moeten we zeker voor stemmen... En diezelfde pipo's zijn er dan nog trots op dat ze de pensioenen verhoogd, dus ze hebben het probleem erger gemaakt, en het systeem gaat nog sneller in elkaar storten? Proficiat!
![]() |
![]() |
#275 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb al honderden keren gezegd dat ik niet tegen euthanasie ben, maar het wordt wel griezelig als in één adem de kost van de vergrijzing gekoppeld wordt aan hoe ver euthanasie mag reiken. Het blijft griezelig als de oproep niet komt van patiënten maar van een ziekenfonds baas... Het is een tweede leugen om te doen alsof de vergrijzing geframed wordt als een kosten/baten probleem. Dat is het altijd geweest. Niemand vindt het erg dat mensen langer leven op zich. Het is prachtig dat meer mensen tot 100 jaar kunnen worden. Het zijn de problemen die ermee gepaard gaan die opgelost moeten worden: * pensioenen die niet meer betaalbaar zijn * te weinig medisch en verzorgend personeel * de kostprijs van de ouderenzorg voor de oudere zelf * eenzaamheid bij bejaarden als familieleden/vrienden niet meer komen of zelf al gestorven zijn Die problemen zijn al 50 jaar bekend, en worden al 50 jaar verwaarloosd door rotpartijen zoals de VLD. En dan komt men vertellen dat mensen levensmoe zijn, en dat ze misschien graag de stekker er zouden willen uittrekken...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 8 april 2024 om 17:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn keuze als liberaal is duidelijk : enkel de burger beslist. En de wetgever dient hem die keuzevrijheid te geven en zelfs te waarborgen. En zelfs al heeft maar 5 of 10% van de totale populatie van betrokken senioren hier een vraag naar, dan maakt dat geen verschil. Het is een PERSOONLIJKE keuze. Dat die andere 90 of 95% daar geen vraag naar hebben maakt niet uit, en is moreel en ethisch evenwaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Terzake gezien? Daar gaat het WEL over, betweter. Ook daar zag men onmiddellijk hoe de 2 met elkaar verweven zijn. Geld/personeel en de roep om euthanasie bij "voltooid leven". De rest van je post is zeik van Boeremie, zoals gewoonlijk.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 8 april 2024 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is het een budgettair debat. Het is dus zeer wenselijk om zoveel mogelijk oudjes te overtuigen om er een eind aan te maken. Win win. Ik zie het probleem niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terzake waarin Van Gorp begint met te zeggen dat de discussie over de kwaliteit van leven en die over de kostprijs niet aan elkaar gekoppeld zijn?
![]() |
#280 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb jaren met een brief / envelop op zak gelopen met de verontschuldiging voor mijn zelfmoord. Met ook toen 1000 Bf check er bij om de vuile boel op te kuisen. Dit hield mij sterk, sterk om verder te vechten tegen het onmogelijk!!! De beslissing vast gelegd te hebben voor mijzelf Hoe en wanneer dat ik er zou uitstappen!! = als ik zelf de pijnen niet meer aankon. is Volgens mij de enige rede dat ik hier nu nog kan schrijven, ik die verschrikkelijke jaren heb overwonnen. Door de wetenschap genoeg is genoeg oplossing Dit zonder ook maar enige hulp verkregen te hebben 40 jaar lang!!! Waardoor ik van mening ben dat iemand inderdaad zelf moet kunnen beslissen wanneer het is genoeg geweest !!! Ter verduidelijking: Anno 1983 bestond euthanasie niet zoals nu ! Als prehistorie kankerbehandeling kreeg ik in december 1983 net zoals Hoskins behandeling wijze toen 5000-RAD resectie radiotherapie bestralingen op hooft – nekgebied om te verschrompelen door verbranding, om kankercellen te doden. Met als resultaat verbranding hersenstam en hypofyse wat 20 jaar “quarantaine” als gevolg had door vreselijke pijnen zoals bij MS en onbeheerste spastische spier krampen. Nadien 10 jaar vechten om uit dat isolement te geraken. Nu 10 jaar aan de volgende stap bezig van de 40 jarige strijd. Waarbij ik nu dagelijks met de elektrisch fiets 10KM heen en na eten en uren her-sterkenen 10 Km terug als revalidatie fiets oefening omdat terug onmiddellijk te gaan slapen. ( dit schrijf ik dus van in het restaurant van Van Der Valk waar ik dagelijks 365 dagen enkele uren aanwezig ben = mijn leven nu) Dit terwijl ik NOOIT ook maar enige hulp of verzorging gekregen !! Totaal onmenselijk onbegrip, Omdat de CM mutualiteit stelde dat ik MOEST DOOD ZIJN. Rechtsprocedure die ik dan ook nog moest voeren tegen CM duurde van tot 1997 = Geen statuut daardoor, waardoor niets of niemand hielp of mij bijstond op deze wereld!!! Terwijl het RIZIF sinds 1983 mij erkende als +66 invalide!!! Ondanks uitspraak dat de CM mij als i+ 66% invalide moest erkennen is er nooit hulp of verzorging gekomen. Financieel is omdat ik de pensioen leeftijd bereikt heb nu in orde. Dus ja ik stel dat mensen zelf moeten kunnen beslissen wanneer het voor hen zelf genoeg is geweest. Die fabel / geloof en andere machtswellustelingen CM getrouwen enz. zouden zich er niet mogen mee bemoeien, met het “voltooid leven”!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 8 april 2024 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |