![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 16 maart 2013 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de liberalen deze onzin gaan blijven herhalen, dan is de overwinning in 2014 al binnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Net voor de 'z' van zilverfonds.
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De vriendjes. De postjes. De corruptie. Dat is de lijfspreuk van de VLD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bedoelt u zoals het stuk autosnelweg, die de Route de Wallonie vanuit Doornik via Moeskroen verbindt met de E17 ter hoogte van Kortrijk en door toedoen van de Waalse politici meerdere tientallen jaren afgesloten werd omdat het tracé van de weg naar Komen-Waasten hen niet beviel? Hun voorkeur kon enkel gerealiseerd worden door de onteigening van 1/4 van de gemeenten Menen en Wervik. Nochtans werd een bestaande vlottere 4-baans expressweg aangeboden en die was slechts enkele kilometer langer. Ondertussen diende de gewone weg tussen Kortrijk en Doornik door overmatige slijtage enkele malen volledig heraangelegd te worden en werd er geen rekening gehouden met de negatieve economische gevolgen voor beiden! Waalse federale loyauteit in actie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Minister
|
![]() N-VA eist totale autonomie in 2014
Veel duidelijker kan niet. Men gaat niet moeten zeggen wij hebben het niet geweten. Of de particratie zal niet moeten zeggen de NVA heeft de mensen belazerd en is niet duidelijk geweest. Dus: de kiezer zal weten voor wat hij of zij al of niet kiest. Gelet op het feit dat de particratie alles zal inzetten om angst bij de kiezers te verspreiden om hen aan de macht te houden. Democratisch correct. Als de keizer kiest voor het een of het ander. En dan zien we wel. Inderdaad indien de NVA sterk uit die verkiezing komt. Zal meer dan waarschijnlijk niet het oude patroon van de particratie gevolgd kunnen worden, zijnde: doe hen verplicht kiezen voor het uiterlijke tegenover de wereld. Want daarna doen wij toch weer onze zin. Feit is dat men niet steeds de kiezers op Vlaamse bodem hun keuze kan negeren. Vraag wat kiest de kiezer? 1/ Blijft het zoals het is. Dat bewijst niet te functioneren door enorme schuldenberg. 2/ Word het een systeem zoals in Zwitserland met sterke regio’s en summiere protocol federale president. >> Dat bewijst te functioneren wegens economisch zeer sterk. Met democratisch zeer veel zeggenschap van de bevolking met volksraadpleging waar de uitslag ervan gerespecteerd word als te verwezenlijken. 3/ Of einde België met barst? Waar niemand weet wat dat brengt.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder blijf ik erbij dat ik de Fransen niet vertrouw en naar Spanje wil rijden over een Vlaamse corridor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- Waar haalt u dit, collega? - Ik heb dat ooit eens ergens gelezen. - Waar dan? - In de Knack. - De Knack? Ah bon, de Knack... Bladspiegel, zeker? - Nee, nee, een serieus interview. Met Professor Senelle. - In welk nummer was dat? - Ja, dat was zo in een nummer, ik weet het niet, zoek het zelf eens op, hé, ambetanterik. - En wat die Senelle daar volgens u beweert, klopt dat? - Ja, dat klopt. - Hoe weet ge dat zo precies? - Ja, natuurlijk, allez, dat is toch zo klaar als een klontje? Die corridor... - Wat is er met die corridor? - Die willen ze natuurlijk om te vermijden dat Brussel automatisch bij Vlaanderen wordt gevoegd als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept. - Zeggen ze dat? - Nee, patron, dat is wat ik ervan maak. Je moet die Franstaligen niet zo maar geloven, hé. Altijd op uwe qui-vive zijn, hé! - Dat is waar, Perre, dat is waar. Maar zeg eens, ik moet u ook niet zo maar geloven, hé. - Nee, meneer. Dat is waar. - En wat ge daar zegt, dat zo'n verbod op enclaves ipso facto betekent dat Brussel bij Vlaanderen wordt gevoegd, waar haalt ge dat? Ook uit de Knack? - Nee, meneer, dat heb ik zelf bedacht. - Ik sta versteld van u. - Dank u, meneer. - Wie heeft u hier eigenlijk aangenomen? - Gij, meneer. - Dat is ook weer waar. Zo ziet ge maar. We maken allemaal fouten. Weet ge wat, als gij de uwe rechtzet, dan beloof ik dat ik de mijne niét zal rechtzetten. - Euh? Dat begrijp ik niet, meneer. Als ik uw fout dan gij... - 't Is heel simpel, Perre. Gij spoort dat bewuste verbod op enclaves op en we spreken er niet meer over. - Ah, oké! Sorry, patron, ik was even in de war. Ik dacht dat u mij promotie ging geven. - Alles op zijn tijd, Perre, alles op zijn tijd. En laat me nu verder werken. Ik moet nog een vacature uitschrijven om u te vervangen. - Oké, patron. Succes ermee! Ik ga nu dat bewuste artikel zoeken! Diene Knack, ik heb die vast nog wel ergens liggen thuis. Tot ziens, meneer de patron en welbedankt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Jij bent nog de slechte sketch-schrijver niet.
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg u dat ik dat in de knack gelezen heb. Wat moet ik nu dan doen ? Voor u een knack kopen en die u opsturen ? Of mij minstens herinneren in welk nummer en op welke bladzijde dit artikel stond.. En dit niet alleen voor dit gegeven , maar voor alles wat ik lees, in welk boek op welke pagina ? Jezus Christus man, is alles wel in orde in de bovenkamer. ![]() En , ter uwer informatie : ik weet aan welke voorwaarden een eindverhandeling moet voldoen , ik heb er destijds zelfs 2 geschreven. U maakt uzelf onsterfelijk belachelijk. Laatst gewijzigd door Pericles : 16 maart 2013 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat doe je daar in feite mee met een diploma pol & soc ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Aan mijn universiteit was geen pol & soc, maar zelfs die van Handelswetenschappen noemden zichzelf geen wetenschappers.
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht nog altijd op zijn bron waaruit zou moeten blijken dat Brussel zelfbeschikkingsrecht zou hebben . Brussel is geen volwaardig gewest. Tal van bevoegdheden zijn overgedragen aan Vlaanderen en Wallonië.
Bovendien kunnen de Vlamingen elke beslissing aangaande het lot van Brussel blokkeren. |
![]() |
![]() |