Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 21 april 2014, 15:43   #261
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Nee, je verdedigt geen vrije keuze. Gezichtbedekking is geen vrije keuze, maar het resultaat van religieuze indoctrinatie.
Zonder religieuze indoctrinatie -> geen boerka's.
2.
Vrouwen die een boerka dragen zijn onderdrukt.
Vrouwen die een boerka dragen uit vrije wil zijn nog meer onderdrukt.
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 15:44   #262
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarmee ontwijk je de vraag, je beantwoordt ze niet.
Probeer eens een antwoord te geven.
2.
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 15:46   #263
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik verplicht niemand om moslim te zijn. Integendeel. Ik ga regelmatig met moslims in discussie.
Wat is regelmatig ?
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 15:46   #264
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie ook geen reden om gezicht en haren te willen bedekken. Maar ik heb ook niet de ambitie om in andermans plaats te denken en beslissen.
.
Nee, Robinus heeft enkel de ambitie om de islamitische andermansen te verdedigen die hun vrije keuze voor de boerka aan hun vrouwen opleggen. Hij vindt het prima dat moslimextremisten in de plaats van hun vrouwen denken en beslissen. Hij noemt dat zelfs vrije keuze.
Vigilant is offline  
Oud 21 april 2014, 15:48   #265
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben voorstander van een cultuur van wederzijds respect. Wij verplichten hen dan niet om hun gezicht bloot te geven en zij verbieden hetzelfde niet voor ons.
Waar is hun respect voor ons, want wij zijn ongelovige honden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 21 april 2014 om 15:50.
Zipper is offline  
Oud 21 april 2014, 15:50   #266
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ik heb ook niet de ambitie om in andermans plaats te denken en beslissen.
Neen ?
Waarom doe je dan niet anders dan dat.
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 15:50   #267
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, Robinus heeft enkel de ambitie om de islamitische andermansen te verdedigen die hun vrije keuze voor de boerka aan hun vrouwen opleggen. Hij vindt het prima dat moslimextremisten in de plaats van hun vrouwen denken en beslissen. Hij noemt dat zelfs vrije keuze.
Geen enkele vrouw moet verplicht worden om met een autoritaire man samen te leven. Door een boerka te verbieden wordt die man niet minder autoritair.
Robinus V is offline  
Oud 21 april 2014, 15:52   #268
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie ook geen reden om gezicht en haren te willen bedekken. Maar ik heb ook niet de ambitie om in andermans plaats te denken en beslissen.

Absoluut niet. Is dat de enige manier waarop jij deze discussie kan voeren, de tegenpartij standpunten toekennen waar ze helemaal niet achterstaan?

Dat is hoe het vandaag is. En dat is niet ideaal. Ook wie het gezicht wil verbergen zou aan de samenleving moeten kunnen deelnemen. Dat is ook in ons eigen voordeel.

Ik ben voorstander van een cultuur van wederzijds respect. Wij verbieden hen dan niet om hun gezicht bloot te geven en zij verplichten hetzelfde niet aan ons.
Mag er nog gelachen worden met uw mening?
Mocht er wederzijds respect zijn, dan zag je geen hoofddoeken of burka's.
Die zijn immers niet nodig om hier te functioneren, maar juist de superioriteit die sommigen aan hun eigen overtuiging toeschrijven vormen de reden om dit op te leggen in deze samenleving.
De verwachting dat vrouwen zich bedekken, om toch maar geen " aanleiding te geven aan mannen en omdat vrouwen nu eenmaal verantwoordelijk zijn voor de eer van de familie" geeft aan dat die mensen onze cultuur afwijzen en eigen opvattingen daarboven zetten.
Binnen een open samenleving moet dit gedeeltelijk kunnen maar niet onbegrensd.
Dus geen burka's op straat, geen hoofddoeken op scholen of de werkvloer wanneer een werkgever dit niet wil.
Het Islamitisch gedachtengoed over vrouwen is ongelijk aan onze rechten, en zelfs ongelijkwaardig aan onze opvattingen over de positie van de vrouw,en de samenleving hoort er over te waken dat dit standpunt duidelijk blijft.
Dus nee, ik deel uw mening niet, en vindt het getuigen van kortzichtigheid te denken dat iedereen zo " respectvol" zou zijn naar anderen toe, dat is de lslam als leer duidelijk niet.
De principes over vrouwen binnen islam als leer zijn zelfs ronduit beledigend, en kunnen niet worden gelijkgesteld aan inzichten die hier gelden.
alice is offline  
Oud 21 april 2014, 15:52   #269
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waar is hun respect voor ons ???
Goede vraag. Een met de boerka bedekt gezicht is net het tegenovergestelde van het respect. Het is de openlijke etalering van minachting van het recht op vrouw zijn, van het recht op vrouwelijk te zijn, op vrij zijn, op sexy zijn, op gelijkheid zonder lastig gevallen te worden door islamitische sexisten en bepotelaars.
Vigilant is offline  
Oud 21 april 2014, 15:52   #270
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waar is hun respect voor ons, want wij zijn ongelovige honden
Ga jij ooit met moslims om of lees jij er enkel karikaturen over?
Robinus V is offline  
Oud 21 april 2014, 15:53   #271
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is hoe het vandaag is. En dat is niet ideaal. Ook wie het gezicht wil verbergen zou aan de samenleving moeten kunnen deelnemen. Dat is ook in ons eigen voordeel.
Waar zit hem juist dat voordeel voor ons ?
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 15:54   #272
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ga jij ooit met moslims om of lees jij er enkel karikaturen over?
Femme de la rue is geen karikatuur. Het is inmiddels een maatschappelijk probleem (dat de linkse club graag zo veel mogelijk wil "bedekt" houden).
Vigilant is offline  
Oud 21 april 2014, 15:55   #273
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen enkele vrouw moet verplicht worden om met een autoritaire man samen te leven. Door een boerka te verbieden wordt die man niet minder autoritair.
Mens toch...die man zal zich anders er wel bij moeten neerleggen dat zijn mevrouw zo niet naar buiten mag en indien hij haar de toegang tot buiten de woning om die reden ontzegd, hij strafbaar is voor vrijheidsberoving. Koppel daar maar een verblijfsvergunning intrekken aan, terwijl mevrouw mag blijven. Dan draait die man wel bij!
alice is offline  
Oud 21 april 2014, 15:55   #274
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Waar zit hem juist dat voordeel voor ons ?
Dat die vrouwen zo minder drempels hebben om tot een job te geraken, misschien?
Robinus V is offline  
Oud 21 april 2014, 15:55   #275
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Femme de la rue is geen karikatuur. Het is inmiddels een maatschappelijk probleem (dat de linkse club graag zo veel mogelijk wil "bedekt" houden).
Dat is zo, het gedrag van menige moslim tegenover vrouwen is ook ons probleem geworden.
alice is offline  
Oud 21 april 2014, 15:56   #276
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zegt het zelf. Op hun gezicht na. En dat is geen onbelangrijk onderdeel van het vrouwelijk schoon.

[SDX-argumentatie]Vrouwen die er een probleem van maken dat ze naakt over de straat moeten lopen, horen in een instelling. De identificatie gebeurt het best met helemaal geen kledij aan.[/SDX-argumentatie]

En over die gezichten, voor mij is dat één van de belangrijkste dingen voor de schoonheid van een vrouw. Ik ben waarschijnlijk niet de enige.
Nu ben ik om, je hebt me overdonderd met je argument.

Verplicht naakt lopen is natuurlijk krek hetzelfde als je gezicht vrijlaten om herkenbaar te zijn.
SDX is offline  
Oud 21 april 2014, 15:56   #277
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Absoluut niet. Is dat de enige manier waarop jij deze discussie kan voeren, de tegenpartij standpunten toekennen waar ze helemaal niet achterstaan?

Ik ben voorstander van een cultuur van wederzijds respect. Wij verplichten hen dan niet om hun gezicht bloot te geven en zij verbieden hetzelfde niet voor ons.
Dat wederzijdse respect van hen dat kennen we.
Dat zie je als je als vrouw door een moslim wijk loopt en uitgemaakt wordt voor hoer.
Dat zie je als je als homo door zo'n wijk loopt en lastig gevallen wordt.
In uw linkse vooringenomenheid ben je blind voor de problemen die moslims creeeren, jij bent een voedingsbodem voor extremisme langs beide kanten. Door problemen niet te erkennen beginnen ze te etteren en worden ze groter.
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 15:56   #278
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat die vrouwen zo minder drempels hebben om tot een job te geraken, misschien?
Excuseer??? Gaan we vrouwen met de burka aan laten werken? Denk het niet, en evenmin mag ze een uitkering krijgen.
alice is offline  
Oud 21 april 2014, 15:57   #279
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mens toch...die man zal zich anders er wel bij moeten neerleggen dat zijn mevrouw zo niet naar buiten mag en indien hij haar de toegang tot buiten de woning om die reden ontzegd, hij strafbaar is voor vrijheidsberoving. Koppel daar maar een verblijfsvergunning intrekken aan, terwijl mevrouw mag blijven. Dan draait die man wel bij!
Als er aan de vrouw gevraagd wordt of zij van haar man binnen moet blijven, zal zij dat ontkennen. Gevolg van een boerkaverbod is dus gewoon dat die vrouwen hun huis niet meer uit kunnen komen. Is zij daarmee geholpen?
Robinus V is offline  
Oud 21 april 2014, 15:58   #280
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat wederzijdse respect van hen dat kennen we.
Dat zie je als je als vrouw door een moslim wijk loopt en uitgemaakt wordt voor hoer.
Dat zie je als je als homo door zo'n wijk loopt en lastig gevallen wordt.
In uw linkse vooringenomenheid ben je blind voor de problemen die moslims creeeren, jij bent een voedingsbodem voor extremisme langs beide kanten. Door problemen niet te erkennen beginnen ze te etteren en worden ze groter.
Precies..dat gemekker zet al jaren geen zoden aan de dijk en maken de problemen enkel erger, waar ook moslims slachtoffer van zijn.
alice is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be