![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Banneling
|
![]() WAAR haalt centrum rechts het geld voor hun belasting vermindering sprookjes ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs als jij het uitblijven van een hypothetische loonsverhoging wil inbrengen als een netto kost (wat op zich absurd is), dan nog is de notie dat 1 zulk een indexsprong you 870 euro netto per jaar kost propaganda van de bovenste plank. Wees maar zeker dat iedereen die dat herhaalt dat goed genoeg weet, maar rekent op de goedgelovigheid en gretige verontwaardiging van hun gevolg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat is er "abnormaal" aan mijn berekening ? Dit is de kost voor een normale hooggeschoolde tweeverdiener op jaarbasis. Exclusief natuurlijk de cumulatieve kost op termijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is ook niet hoe personen- of vennootschapsbelasting werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat jij schrijft is juist als en alleen als er niemand ooit nog nieuw in dienst treedt, van functie verandert, opslag krijgt, als er nooit nog een nieuwe CAO wordt onderhandeld. Dat zijn absurde veronderstellingen, en de realiteit in het buitenland bewijst dat dergelijke uitspraken over "verloren loon" pertinent vals zijn. Op korte termijn heeft dat een effect, maar op korte termijn is er op dit moment nauwelijks inflatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij zijn van die miserie bespaard, en zeker de zwakkere sectoren blijven hierdoor niet achter. En als ik van u was zou ik even snel terug gaan lezen hoe de indexsprong is opgevat: ook al is de inflatie slechts 0.1 %...we zullen allemaal moeten wachten tot we 2 % hebben verteerd voordat we terug een index krijgen. Dus dat kan jaren duren. De mensen verdienen in BE niet te veel, maar de overheid gaat met een te groot beslag boven op de lonen. Maar een indexsprong is inderdaad gemakkelijker dan op zichzelf besparen he.... En al dat rechts-liberaal gepeupel vindt dit natuurlijk fantastisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kan jij je dan vinden in de blanco cheque voor de werkgevers, vermindering van de loonlasten van 33% naar 25%, ZONDER ENIGE garantie dat de werkloosheid en de staatsschuld zal dalen naar 2019 ? En.....de verdriedubbeling van de uitgaven van defensie in de komende jaren, die volgende regeringen ONMOGELIJK nog kunnen betalen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oh sorry, ik wist niet dat je een stjeef was, ik zal de fout niet meer maken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op de nieuwe starters na, heeft het gros van mijn white-collar populatie hier een increase gekregen tussen de bijna 2% en de 5%, afhankelijk van hun prestaties. Zij die vorig jaar slecht gepresteerd hebben, kregen niks. Daar heb je geen vakbonden of CAO's voor nodig. Simpele meritocratie; werkt veel motiverender dan een standaard opslag die iedereen krijgt, los van wat hij/zij doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De poetsvrouwen, de verkoopsters, de horeca bedienden, etc...kunnen fluiten naar verhogingen indien de index er niet is. Ik zal wel een loonsverhoging kunnen versieren (zoals ik dit jaar ook heb gedaan) maar zij zullen dat veel moeilijker kunnen. "ik trap het af als ik geen 2 % krijg" antwoord baas: byebye |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U noemt een belastingsvermindering "een blanco cheque" geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vrijzinnige troltsjeef.
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is helaas de waarheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zwakkere sectoren blijven inderdaad niet 'achter' wat betreft verplichte loonsverhogingen. Dat maakt het voor bedrijven uit die zwakke sectoren onmogelijk om concurrentieel te blijven. Weet je wat een groot effect heeft op iemand's koopkracht? Werkloos worden. Dat de deindustrialisatie in Belgie veel sneller gaat dan in de buurlanden, ontkent niemand. Citaat:
Een indexsprong bij ons zal binnen een paar jaar exact dezelfde impact op een gemiddeld loon hebben als de 30+ opeenvolgende 'indexssprongen' in Nederland, ttz. geen enkele. Citaat:
Een indexsprong is geen besparingsmaatregel, maar een manier om de concurrentiekloof tussen ons en onze buurlanden een klein beetje te beperken. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Minister
|
![]() Blue-collars volgen nog, zelfde principe, alleen moeten die wachten tot augustus
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Europees Commissaris
|
![]() Weg met die politiekers. Afmaken. Kop op een paal. Zelfs die van het dorp waar jullie wonen.
Zij zijn het die al die vreemde apen op jullie loslaten.