![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tja, als iemand er onzin bij trekt wat onderuit gehaald kan worden, doe ik dat graag
![]() Dus jij weet nog wat jouw buurman deed 90 jaar geleden? Het toont in ieder geval aan dat ooggetuigen verslagen van zeer slechte kwaliteit zijn.
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 30 december 2015 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of omdat niemand (mij) kan aantonen dat zulke wonderen bestaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() Je moet het eens filosofisch mythologisch en metaforisch lezen.
De maagd die onbevlekt een vis maakt. En die stand van planeten en sterren bepaalt de vibratie van ons bewustzijn. Energy is vibration. En alle atomen vibreren op een bepaalde frequentie. What vibrates it? |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() Neen, de vraag was oprecht.
Daarna gaf ik een nuance op uw kijk over de maagd en Jezus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal het anders vragen: Wat is het lot van iemand die publiekelijk wonderen verricht? De ene gaat hem lynchen omdat het werk des duivels is, maar wat doet de sceptischt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus, hoe kan je dan, zonder enig bewijs of aanwijzing, bij hoog en bij laag blijven beweren dat er wél iets zou zijn? Geef mij één concreet bewijs dat er überhaupt iets is nadat je bent gestopt met roken en een tuintje op je buik hebt. Eéntje maar. Echt, meer hoef ik niet.
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bedienaars van die godsdiensten verzekeren zich op deze manier van job, geld en macht. Pure oplichting. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terug naar het onderwerp van de draad.
Kan de Schoof als atheïst, maar braaf van karakter en levenswijze, in de hemel geraken? De hoogste piefen van de kaloten in Rome geraken niet akkoord. Maar hier in de velden en akkers van Vlaanderen, zitten slimme mensen die het beter menen te weten. Mijn gat ja. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() The James Randi Educational Foundation's Million Dollar Challenge has been terminated. Please see http://web.randi.org/home/jref-status for details. Maar je kan altijd nog voor de Sisyphusprijs van Skepp gaan. ![]() SKEPP is principieel bereid elke ernstige bewering over vreemde of paranormale eigenschappen te onderzoeken en mensen te testen die beweren over zulke vermogens te beschikken. We stellen daarvoor een bedrag ter beschikking van 25.000 euro, dat werd gedeponeerd bij een Belgische notaris. Wie kan aantonen dat hij/zij over paranormale vermogens beschikt of claims kan hard maken die onmogelijk zijn volgens de huidige wetenschappelijke kennis, ontvangt van SKEPP vzw de som van 25.000 euro. Dit bedrag werd gedeponeerd bij een Belgische notaris. Enkel beweringen waarvan het resultaat objectief kan vastgesteld worden, komen in aanmerking voor de test. Elke test moet zo opgevat worden dat het resultaat duidelijk is en niet vatbaar is voor enige betwisting, of dat erover moet gestemd worden. We zullen indien nodig u daarmee helpen en adviseren.
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Valt geloof in de logica van de wetenschap te plaatsen? Ik dacht het niet. Alleen gaat u daar steeds weer als beginaxioma van uit. Om welke reden zouden natuurlijke en bovennatuurlijke werkelijkheid met dezelfde toetsing afgewogen kunnen worden? Ik zie dat niet, tenzij u uitgaat van dat axioma. Alleen is dat dan weer onbewezen en houdt dus een interne tegenspraak bij jullie in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen enkele verzekering, daar geloof zich nu eenmaal niet laat dwingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of die dogma's dan mee evolueren? Zijn het dan nog überhaupt dogma's? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan niet afkomen met vage ellende als 'god's wegen zijn ondoorgrondelijk' of 'het is gods plan' en dergelijke onzin. Allemaal non-antwoorden. En toch blijf je maar claimen dat er wél iets is, net als J.K. Rowling dat doet met vliegende bezems. Dus Jan, welke concrete, dus aanwijsbare, aanwijzingen er zijn voor een leven na de dood, waardoor jij weet dat er überhaupt een bovennatuurlijke werkelijkheid aanwezig is?
![]() |