Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2024, 16:01   #261
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
...
Helder, duidelijk, en conclusief. Zoals zo'n test ook zou moeten zijn.
Ik denk alleen dat jij en vele anderen doel en middel door elkaar halen.
Het doel is om oneerlijk voordeel te vermijden.
Daarom wordt doping aangepakt.
Nu is het ook zo dat in de meeste sporten mannen een voordeel hebben tov. vrouwen door de extra spierkracht die het gevolg is van de extra testosteron.

Mannen niet te laten meedoen aan vrouwencompetities is dus niet een doel, maar een middel om oneerlijk voordeel te voorkomen.
Ik vermoed dat bij darts beide categorieën wel samen tegen elkaar uitkomen, want daar is geen voordeel van extra testosteron.
Dus als iemand de "verkeerde" chromosomen heeft, maar qua testosteron op vrouwenniveau zit, dan heeft die dat oneerlijke voordeel niet.

Als natuurlijk gedacht wordt dat het doel is om mannen en vrouwen te scheiden dan heeft Günter wel gelijk, maar dat is het doel niet.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 6 augustus 2024 om 16:10.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2024, 16:12   #262
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Denk jij dat XY personen bestaan die een vagina hebben én kans maken in de Olympische spelen in de mannencategorie ?
Een man met mislukte geslachtskenmerken is en blijft een man.
Op de aarde zal er dus altijd 1 man zijn, met de meest mislukte geslachtskenmerken.
Of dat dan zo ver gaat dan een volledig ontwikkelde en functionele vagina te hebben, daar twijfel ik aan.
Oud 6 augustus 2024, 16:13   #263
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ok, als T-doping op te sporen is, kan men een T-doping-test niet vervalsen. Tot men T-doping uitvindt die men niet kan opsporen, en dan je dus "man worden."
Met andere woorden, hormoontherapie zoals pubertijdsblokkers, is pure onversneden doping. Om man "te worden" of om vrouw "te worden."
Op basis van testosteronwaarde-vervalsing.
En in deze case is een T-test al helemaal onzin, omdat de bokser in kwestie zo weinig mogelijk testosteron in zijn lichaam wil, omdat hij anders als man zou worden ingedeeld. Dus, zijn medicijnen om t-waardes naar beneden te krijgen dan ook geen vervalsing/"negatieve" doping?
Ja, euh, nee he. De bokser zou in geval van een T-test gewoon uitgesloten worden van de vrouwencompetitie. Het is maar de vraag of dat eerlijk is, maar da's iets anders (ik vind van wel).

En wat betreft "T-blockers", ja dat is het beleid geweest bij Caster Semenya. Zij (hij?) MOCHT enkel nog meedoen bij de vrouwen als ze hormonen nam om haar (zijn?) testosteron te verlagen.

Het is geen oplossing voor deze mensen. Ik ben nu geneigd hen uit te sluiten van vrouwencompetitie. klaar.
Het is wel een oplossing voor XY-vrouwen die geen competitief voordeel halen uit hun interesekse eigenschappen (nl. geen verhoogde testosteron).

Enfin, ge kunt er ook nog over discussiëren of het misschien aanvaardbaar is om met hormonen het voordeel te "annuleren" en dan deze mensen toe te laten in de vrouwencompetitie. Ik denk dat casus Semenya aantoont dat dat ook niet zo simpel is...

Citaat:
Bovendien, gezien vrouwen ook natuurlijk testosteron aanmaken, blijft dat een inferieure determinant, ten aanzien van XY-chromosomen, want, tot het tegendeel bewezen wordt, kunnen XY-chromosomen niet aanwezig zijn in een vrouwelijk lichaam. Dus op een T-test kan je in theoretisch geval man zijn, terwijl uw lichaam uit XX-chromosomen bestaat.

De vraag blijft. Als een chromatin-test wordt uitgevoerd, bestaat er dan een kans dat de uitslag NIET XX NOCH XY is.

https://en.wikipedia.org/wiki/Maria_...ez-Pati%C3%B1o

In 1985 werd een chromatin-test uitgevoerd, met als resultaat XY, die een eerdere, niet-gespecifieerde test, nullifieerde.

Dus uw case Patino BEVESTIGT mijn stelling/vermoeden dat er ALTIJD een determinerend resultaat is bij een chromatin test, terwijl de eerste, niet-chromatin-test (via uw link niet verder gespecifieerde test) dus duidelijk fout was.

Het lichaam van Patino bestaat uit mannelijke chromosomen, en hij was, is, en blijft een man. Gedetermineerd door een chromatin-test. Niet te vervalsen.

Helder, duidelijk, en conclusief. Zoals zo'n test ook zou moeten zijn.
Verwacht je nu echt dat een persoon die 20 jaar als vrouw door het leven gaat, alle vrouwelijke kenmerken heeft, waar werkelijk NIEMAND aan twijfelde dat ze een vrouw is... tot ze een genetische test doet die stelt dat ze eigenlijk "een man is"; verwacht je daarvan dat iedereen, inclusief zijzelf, die nu een man moet noemen?

Meer nog, er zijn tal van XY vrouwen die nietsvermoedend hun ganse leven leiden als vrouw, niet wetende dat ze XY zijn. Geboren als vrouw, sterven als vrouw. Werkelijk niemand stelt de vrouwelijkheid in vraag. En dat zouden dan mannen zijn, of zo?

Dat toont toch aan dat een louter chromosomale benadering een beetje absurd is?...
Oud 6 augustus 2024, 16:15   #264
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een man met mislukte geslachtskenmerken is en blijft een man.
Op de aarde zal er dus altijd 1 man zijn, met de meest mislukte geslachtskenmerken.
Of dat dan zo ver gaat dan een volledig ontwikkelde en functionele vagina te hebben, daar twijfel ik aan.
De verloofde van Maria José Martinez-Patiño had toch niks in de gaten, dus het zal een "goed werkende" vagina geweest zijn bij haar.... euuh... hem!
Oud 6 augustus 2024, 16:30   #265
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
IOC legt het bij de federaties, dacht ik. In het geval van Imane Khelif and Lin Yu-ting, IBA.

Er is een akkefietje tussen IOC & IBA. Staat ook hier:

https://quillette.com/2024/08/03/xy-...helif-yu-ting/
Uiteraard. Maar als ergens in de wereld een meisje van 13 zich aanbiedt bij een club is het niet realistisch te verwachten dat de nationale bond bij elk meisje een test doet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2024, 16:30   #266
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik denk alleen dat jij en vele anderen doel en middel door elkaar halen.
Het doel is om oneerlijk voordeel te vermijden.
Daarom wordt doping aangepakt.
Nu is het ook zo dat in de meeste sporten mannen een voordeel hebben tov. vrouwen door de extra spierkracht die het gevolg is van de extra testosteron.

Mannen niet te laten meedoen aan vrouwencompetities is dus niet een doel, maar een middel om oneerlijk voordeel te voorkomen.
Ik vermoed dat bij darts beide categorieën wel samen tegen elkaar uitkomen, want daar is geen voordeel van extra testosteron.
Dus als iemand de "verkeerde" chromosomen heeft, maar qua testosteron op vrouwenniveau zit, dan heeft die dat oneerlijke voordeel niet.

Als natuurlijk gedacht wordt dat het doel is om mannen en vrouwen te scheiden dan heeft Günter wel gelijk, maar dat is het doel niet.
Nee, eigenlijk niet. Mijn doel bestaat er in om aan te tonen dat "trans" niet bestaat, en dat de natuur er voor gekozen heeft om mensen apart onder te verdelen in 2 categorieën, én dat je dus niet vrijwillig kan kiezen om te "transfereren" tussen beide categorieën. Wij noemen dat van oudsher mannen en vrouwen. Zoals we alles rondom ons heen "benoemen."

Die beide categorieën brengen voor- en nadelen met zich mee, en het voordeel van de ene groep gebruiken, om het nadeel van de andere mee te verslaan is geen keuze die je actief kan nemen.

Je kan niet "kiezen" of je bij de mannen of de vrouwen bokst, enkel de natuur kan dat.

Verder in de draad gaat de discussie dan over welke "test" de beste is om die categorie te bepalen, als fenotypische kenmerken de boel in de war sturen.

Een karyotypische test is geschikter dan een fenotypische test, om fenotypische verwarring op te lossen.

Het komt hier op neer; een vrouw met weinig baardgroei is een vrouw, maar een vrouw met véél baardgroei zou een man kunnen zijn. DAT is een fenotypische benadering.

En ik krijg géén antwoord op de vraag waarom een karyotypische test NIET superieur zou zijn. Want dan schakel je hormoon-inbalans en onduidelijke geslachtskenmerken uit als onzuiverheid in de test.
Oud 6 augustus 2024, 16:30   #267
gunter5148

Standaard

Citaat:
De verloofde van Maria José Martinez-Patiño had toch niks in de gaten, dus het zal een "goed werkende" vagina geweest zijn bij haar.... euuh... hem!
Geen idee, ik was daar niet bij.
Oud 6 augustus 2024, 16:39   #268
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
En ik krijg géén antwoord op de vraag waarom een karyotypische test NIET superieur zou zijn. Want dan schakel je hormoon-inbalans en onduidelijke geslachtskenmerken uit als onzuiverheid in de test.
Dat komt omdat je het antwoord negeert
Oud 6 augustus 2024, 16:40   #269
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Nee, eigenlijk niet. Mijn doel bestaat er in om aan te tonen dat "trans" niet bestaat, en dat de natuur er voor gekozen heeft om mensen apart onder te verdelen in 2 categorieën, én dat je dus niet vrijwillig kan kiezen om te "transfereren" tussen beide categorieën...
Dat is wel een heel specifiek doel dat totaal niet overeenkomt met de reden waarom in de sportwereld die test gedaan wordt.
Jouw doel is politiek-ideologisch en heeft niets met sportiviteit te maken.
Bovendien moet ik altijd wat lachen met dergelijke argumenten als "de natuur heeft beslist dat...".
Heeft de natuur dan beslist dat wij in auto's zouden rijden?
Nope, als het van de natuur afhing wandelden we nog altijd blootvoets op 2 benen rond.
Men maakt ook een verschil tussen geslacht en gender.
Ik denk dat je effectief niet van geslacht kunt veranderen, je kunt wel de uiterlijke kenmerken aanpassen zodat ze overeenkomen met je gender, die mensen (trans) eisen dan dat je hen met hun gender aanspreekt, terwijl ze biologisch gezien niet echt veranderd zijn.

Citaat:
Je kan niet "kiezen" of je bij de mannen of de vrouwen bokst, enkel de natuur kan dat...
Zoals gezegd, er zijn ook sporten die uniseks zijn, waar er dus geen opdeling is.
Sport is iets dat niet door de natuur is uitgevonden, maar wel door de mens.
De regels van die sporten hebben wij mensen uitgevonden, dus is er geen reden om te doen alsof de natuur daar een hardhandige keuze in maakt.
Zoals gezegd, dat onderscheid wordt gemaakt om een oneerlijk voordeel uit te sluiten, niet om in hokjes man/vrouw in te delen.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 6 augustus 2024 om 16:41.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2024, 16:42   #270
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ja, euh, nee he. De bokser zou in geval van een T-test gewoon uitgesloten worden van de vrouwencompetitie. Het is maar de vraag of dat eerlijk is, maar da's iets anders (ik vind van wel).

En wat betreft "T-blockers", ja dat is het beleid geweest bij Caster Semenya. Zij (hij?) MOCHT enkel nog meedoen bij de vrouwen als ze hormonen nam om haar (zijn?) testosteron te verlagen.

Het is geen oplossing voor deze mensen. Ik ben nu geneigd hen uit te sluiten van vrouwencompetitie. klaar.
Het is wel een oplossing voor XY-vrouwen die geen competitief voordeel halen uit hun interesekse eigenschappen (nl. geen verhoogde testosteron).

Enfin, ge kunt er ook nog over discussiëren of het misschien aanvaardbaar is om met hormonen het voordeel te "annuleren" en dan deze mensen toe te laten in de vrouwencompetitie. Ik denk dat casus Semenya aantoont dat dat ook niet zo simpel is...

Verwacht je nu echt dat een persoon die 20 jaar als vrouw door het leven gaat, alle vrouwelijke kenmerken heeft, waar werkelijk NIEMAND aan twijfelde dat ze een vrouw is... tot ze een genetische test doet die stelt dat ze eigenlijk "een man is"; verwacht je daarvan dat iedereen, inclusief zijzelf, die nu een man moet noemen?

Meer nog, er zijn tal van XY vrouwen die nietsvermoedend hun ganse leven leiden als vrouw, niet wetende dat ze XY zijn. Geboren als vrouw, sterven als vrouw. Werkelijk niemand stelt de vrouwelijkheid in vraag. En dat zouden dan mannen zijn, of zo?

Dat toont toch aan dat een louter chromosomale benadering een beetje absurd is?...
De natuur is soms héél moeilijk te begrijpen, in de absolute marge, dus helaas voor Patino, maar inderdaad, hij is, was, en zal altijd een man zijn.
Die keuze is niet aan de mens zelf.
Louter emotioneel moet dat een hel zijn, alle begrip daarvoor, maar het is nog veel erger de realiteit te ontkennen, omdat deze niet voldoet aan je verwachtingen en gevoelens.
Oud 6 augustus 2024, 16:49   #271
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat je het antwoord negeert
Neen, dat komt omdat er geen antwoord IS. Jij, en niemand KAN het geven. Je kan mist spuien, en rond de pot draaien, dat wel, maar op een niet-te-beantwoorden vraag KAN je niet antwoorden.

Het is ook de reden dat ik de vraag op deze specifieke manier geformuleerd heb.

Er zijn 2 types mensen, XX en XY. We hebben die een naam gegeven. Het hadden andere namen kunnen zijn, maar de namen zijn wat ze zijn.

In de marge zijn er verwarrende uiterlijke kenmerken, maar de stelling blijft. 2 soorten mensen. XX en XY.

Wij hebben de ongelooflijke hoogmoed te denken dat ONZE generatie, het summum van kennis heeft, en dat wij de natuurlijke sociologische ontwikkeling van de mens naar eigen goeddunken kunnen overboord gooien, omdat bepaalde "gevoelens" niet worden ingevuld.

Ik speel dat spel niet mee. Ook deze generatie verdwijnt weer, en men zal onze generatie verwensen voor wat ze stuk gemaakt heeft, niet in het minst onze kinderen verhindert te hebben natuurlijk op te groeien.
Oud 6 augustus 2024, 16:51   #272
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is wel een heel specifiek doel dat totaal niet overeenkomt met de reden waarom in de sportwereld die test gedaan wordt.
Jouw doel is politiek-ideologisch en heeft niets met sportiviteit te maken.
Bovendien moet ik altijd wat lachen met dergelijke argumenten als "de natuur heeft beslist dat...".
Heeft de natuur dan beslist dat wij in auto's zouden rijden?
Nope, als het van de natuur afhing wandelden we nog altijd blootvoets op 2 benen rond.
Men maakt ook een verschil tussen geslacht en gender.
Ik denk dat je effectief niet van geslacht kunt veranderen, je kunt wel de uiterlijke kenmerken aanpassen zodat ze overeenkomen met je gender, die mensen (trans) eisen dan dat je hen met hun gender aanspreekt, terwijl ze biologisch gezien niet echt veranderd zijn.

Zoals gezegd, er zijn ook sporten die uniseks zijn, waar er dus geen opdeling is.
Sport is iets dat niet door de natuur is uitgevonden, maar wel door de mens.
De regels van die sporten hebben wij mensen uitgevonden, dus is er geen reden om te doen alsof de natuur daar een hardhandige keuze in maakt.
Zoals gezegd, dat onderscheid wordt gemaakt om een oneerlijk voordeel uit te sluiten, niet om in hokjes man/vrouw in te delen.
Mijn doel is alles behalve politiek ideologisch.
Neem de politieke ideologie WEG, en waar ik voor sta blijft overeind.
2 soorten mensen, XX en XY, perfect te testen door een chromatin-test.

AL DE REST is politieke ideologie.
Oud 6 augustus 2024, 16:51   #273
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
De natuur is soms héél moeilijk te begrijpen, in de absolute marge, dus helaas voor Patino, maar inderdaad, hij is, was, en zal altijd een man zijn.
Ok, ik neem er akte van dat er volgens jou bijgevolg vrouwen rondlopen (enfin, XY-mensen die heel hard op een vrouw lijken) die nooit zullen weten dat ze eigenlijk man zijn.

ok, interessant.

Citaat:
Die keuze is niet aan de mens zelf.
Maria José Martinez-Patiño heeft niet gekozen he. JIJ kiest voor haar (en anderen) dat ze een man is, omdat jij alleen een XY sex determinatie aanvaardt.

Citaat:
Louter emotioneel moet dat een hel zijn, alle begrip daarvoor, maar het is nog veel erger de realiteit te ontkennen, omdat deze niet voldoet aan je verwachtingen en gevoelens.
Voor Maria zal het lastig zijn, idd. Ik denk wel dat het meevalt voor zij die het van hun eigen niet weten dat ze eigenlijk man zijn.

Laatst gewijzigd door Voltian : 6 augustus 2024 om 16:57.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2024, 16:56   #274
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, dat komt omdat er geen antwoord IS. Jij, en niemand KAN het geven. Je kan mist spuien, en rond de pot draaien, dat wel, maar op een niet-te-beantwoorden vraag KAN je niet antwoorden.

Het is ook de reden dat ik de vraag op deze specifieke manier geformuleerd heb.

Er zijn 2 types mensen, XX en XY. We hebben die een naam gegeven. Het hadden andere namen kunnen zijn, maar de namen zijn wat ze zijn.

In de marge zijn er verwarrende uiterlijke kenmerken, maar de stelling blijft. 2 soorten mensen. XX en XY.

Dit was uw vraag:

Citaat:
Ik blijf de vraag herhalen; is er een mogelijkheid dat een chromatin-test een uitslag biedt dat er géén resultaat bekomen wordt?

Het antwoord op die vraag is "Ja".

IOC gebruikte die test om bedriegers te vatten. Ge weet wel, mannen die zich voordoen als vrouw. Dan leek dat sommige vrouwen XY resultaat hadden. Maar die zagen er helemaal niet uit als een man. Vagina en al.

Dus, het antwoord op die vraag is "Ja"

Citaat:
Wij hebben de ongelooflijke hoogmoed te denken dat ONZE generatie, het summum van kennis heeft, en dat wij de natuurlijke sociologische ontwikkeling van de mens naar eigen goeddunken kunnen overboord gooien, omdat bepaalde "gevoelens" niet worden ingevuld.

Ik speel dat spel niet mee. Ook deze generatie verdwijnt weer, en men zal onze generatie verwensen voor wat ze stuk gemaakt heeft, niet in het minst onze kinderen verhindert te hebben natuurlijk op te groeien.
Daar gaat het niet over.

Gevoelens hebben er niets mee te maken

Laatst gewijzigd door Voltian : 6 augustus 2024 om 16:57.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2024, 17:00   #275
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Mijn doel is alles behalve politiek ideologisch...
Citaat:
Mijn doel bestaat er in om aan te tonen dat "trans" niet bestaat, en dat de natuur er voor gekozen heeft om mensen apart onder te verdelen in 2 categorieën, én dat je dus niet vrijwillig kan kiezen om te "transfereren" tussen beide categorieën.
Het kan moeilijk politiek ideologischer.
Met sport of fair play in de sport heeft het duidelijk niets te maken.
Oud 6 augustus 2024, 17:02   #276
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ok, ik neem er akte van dat er volgens jou bijgevolg vrouwen rondlopen (enfin, XY-mensen) die nooit zullen weten dat ze eigenlijk man zijn.

ok, interessant.

Maria José Martinez-Patiño heeft niet gekozen he. JIJ kiest voor haar (en anderen) dat ze een man is, omdat jij alleen een XY sex determinatie aanvaardt.

Voor Maria zal het lastig zijn, idd. Ik denk wel dat het meevalt voor zij die het van hun eigen niet weten dat ze eigenlijk man zijn.
Patino, samen met nog een handvol voorbeelden, zijn mensen die zich op de marge bevinden, in de natuur. Dat is hun schuld niet. Dat is niemand z'n schuld.
Dat is de schuld van de natuur en de manier waarop zij selecteert.

Al die mensen verdienen ons respect, en onze sympathie voor de slechte hand die ze toebedeeld kregen.

Maar dat geldt voor heel wat andere mensen ook; slecht DNA, vroeg kinderen verliezen, natuurrampen, en ga zo maar door.

Net zoals iedereen zijn leven te leiden heeft, geldt dat voor hem ook.

Maar op basis van dit anekdotisch bewijs een sociologische ontwikkeling van millennia kapotmaken, om nadien tot de conclusie te komen dat de deconstructie foutief was, daar wint niemand iets bij.

Het is misschien hard. En koud. En gevoelloos. Maar zo is de natuur.

Er zijn 2 soorten mensen. XX en XY. En een chromatin-test is een feilloze manier om beide soorten van mekaar te onderscheiden.

Dat geldt ook zo voor onze bokser in kwestie.
Oud 6 augustus 2024, 17:10   #277
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Patino, samen met nog een handvol voorbeelden, zijn mensen die zich op de marge bevinden, in de natuur. Dat is hun schuld niet. Dat is niemand z'n schuld.
Dat is de schuld van de natuur en de manier waarop zij selecteert.

Al die mensen verdienen ons respect, en onze sympathie voor de slechte hand die ze toebedeeld kregen.

Maar dat geldt voor heel wat andere mensen ook; slecht DNA, vroeg kinderen verliezen, natuurrampen, en ga zo maar door.

Net zoals iedereen zijn leven te leiden heeft, geldt dat voor hem ook.

Maar op basis van dit anekdotisch bewijs een sociologische ontwikkeling van millennia kapotmaken, om nadien tot de conclusie te komen dat de deconstructie foutief was, daar wint niemand iets bij.

Het is misschien hard. En koud. En gevoelloos. Maar zo is de natuur.

Er zijn 2 soorten mensen. XX en XY. En een chromatin-test is een feilloze manier om beide soorten van mekaar te onderscheiden.

Dat geldt ook zo voor onze bokser in kwestie.
Het is helemaal niks sociologisch. Het is louter biologisch.

Het gaat niet om transitie, het gaat om geslachtsdeterminatie en -voor sport- zijn er meer geschikte manieren om geslacht te determineren dan chromosomaal.

Man, dit is vermoeiend!
Oud 6 augustus 2024, 17:19   #278
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dit was uw vraag:

Het antwoord op die vraag is "Ja".

IOC gebruikte die test om bedriegers te vatten. Ge weet wel, mannen die zich voordoen als vrouw. Dan leek dat sommige vrouwen XY resultaat hadden. Maar die zagen er helemaal niet uit als een man. Vagina en al.

Dus, het antwoord op die vraag is "Ja"

Daar gaat het niet over.

Gevoelens hebben er niets mee te maken
Een chromatin-test is TE correct. Dat is de reden dat deze niet meer gebruikt wordt.
De mening van het IOC, dat een correcte test discrimineert, is dus GEEN antwoord op mijn vraag of een chromatin-test niet goed zou zijn om chromosomen, en dus de opdeling tussen mannen en vrouwen, te identificeren.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1450892/

zo wordt dat dan vertaald; "The discredited sex chromatin test, which identifies only the sex chromosome component of gender and is therefore misleading,"
"Gender verification testing may in time be abolished when the sporting community are fully cognizant of its scientific and ethical implications."
(we stoppen met testen, om de tere zieltjes niet te kwetsen....)

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11252710/

"On-site gender verification has since been found to be highly discriminatory, and the cause of emotional trauma and social stigmatization for many females with problems of intersex who have been screened out from competition. Despite compelling evidence for the lack of scientific merit for chromosome-based screening for gender"
(de test is te juist, dus discriminerend)
Sex is natuur. Gender is gevoel. De test is juist voor de natuur, maar te juist voor het gevoel.

Wat een complete onzin.

Zoals ik eerder al zei; onze generatie gaat compleet verwenst worden voor de deconstructie van ons mens-zijn.
Oud 6 augustus 2024, 17:21   #279
gunter5148

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niks sociologisch. Het is louter biologisch.

Het gaat niet om transitie, het gaat om geslachtsdeterminatie en -voor sport- zijn er meer geschikte manieren om geslacht te determineren dan chromosomaal.

Man, dit is vermoeiend!
Volgens het ioc is een chromatin-test te correct om GENDER te identificeren.
En dat is correct, omdat gender een gevoel is.

Men gebruikt dan maar een PCR test (tiens, waar kennen we dat nog van), die NOTOIR incorrecte resultaten oplevert, indien niet correct toegepast

dus, welke zijn dan de meer geschikte manieren om geslacht te determineren? Een PCR test die fouten amplifieert, bij een bloedstaal van een vrouw met net genoeg T-cellen om als man aanzien te worden?
Of een man met net genoeg oestrogeen om als vrouw aanzien te worden?

Het is helemaal niet vermoeiend. Ik loop gewoon cirkeltjes rond de dwanggedachten.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 augustus 2024 om 17:27.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2024, 17:31   #280
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiteraard. Maar als ergens in de wereld een meisje van 13 zich aanbiedt bij een club is het niet realistisch te verwachten dat de nationale bond bij elk meisje een test doet.
Waarom niet ?

Mag de lat bij een nationale bond niet hoger liggen dan bij amateurs ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be