Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2005, 19:18   #261
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ik snap ook de logica niet van sommige mensen hier die vinden dat windows gratis moet zijn. Ik snap deze redenering helemaal niet hoor.
Zou geen slecht idee zijn want:
als men iets koopt, dan is dat de bedoeling dat men het produkt kan gebruiken op die manier die men zelf wil; dat je er 100% controle over hebt en bij windows is dat niet het geval; zo is men bv verplicht om een internetaansluiting te hebben om je windows te registreren (tenzij je ergens ne wpa-killer vindt) en kan je slechts 3 maal je windows terug installeren/registreren vooraleer je weer naar de winkel moet lopen voor een nieuwe key.. zo zijn er nog tal van 'louche' zaken met windows wat volgens mij niet door de beugel kunnen.
Oud 11 april 2005, 19:41   #262
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik snap ook de logica niet van sommige mensen hier die vinden dat windows gratis moet zijn. Ik snap deze redenering helemaal niet hoor.
Terwijl je zegt dat je gek moet zijn om voor Windows te betalen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 21:29   #263
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Omdat je het gratis kunt dowloaden en omdat het toch niet gecontroleerd word. Niet omdat ik vind dat het gratis verspreid moet kunnen worden. Cdees kan je ook gratis downloaden, wil ook niet zeggen dat ik vind dat de free record shop gratis hun cdees moeten verkopen é.

Laatst gewijzigd door illwill : 11 april 2005 om 21:29.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 21:35   #264
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Zou geen slecht idee zijn want:
als men iets koopt, dan is dat de bedoeling dat men het produkt kan gebruiken op die manier die men zelf wil; dat je er 100% controle over hebt en bij windows is dat niet het geval; zo is men bv verplicht om een internetaansluiting te hebben om je windows te registreren (tenzij je ergens ne wpa-killer vindt) en kan je slechts 3 maal je windows terug installeren/registreren vooraleer je weer naar de winkel moet lopen voor een nieuwe key.. zo zijn er nog tal van 'louche' zaken met windows wat volgens mij niet door de beugel kunnen.
1) Hoe kom je erbij dat je een internet aansluiting moet hebben. Onzin! Fabeltjes van Bill Gates haters.

2) Je kan je windows zoveel installeren als je zelf wil. 3 keer, ik weet niet waar jij je windows hebt gehaald maar... Je moet trouwens je windows maar 1 keer registreren, eenmaal bekend is dit geldig voor altijd.

3) Tal van louche zaken...zullen we beginnen met 1?
Oud 11 april 2005, 21:37   #265
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind jij dat windows gratis moet zijn? Zo ja, vind jij dat cdees gratis moeten zijn, moeten BMW's gratis zijn? Waar ligt het verschil dan? Bedrijven maken een product en verkopen dit, waarom valt MS hier volgens sommigen buiten?
Oud 11 april 2005, 21:42   #266
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Vind jij dat windows gratis moet zijn? Zo ja, vind jij dat cdees gratis moeten zijn, moeten BMW's gratis zijn? Waar ligt het verschil dan? Bedrijven maken een product en verkopen dit, waarom valt MS hier volgens sommigen buiten?
Dat is geen antwoord op mijn bemerking he. Jij stelt dat ik vind dat windows gratis moet zijn. Dat is niet waar. Maar ik stel vast dat je hier toetert dat je windows moet downloaden omdat er geen FBI agenten aan je deur staan als je dat doet en tegelijk ga je uit de bol bij de gedachte aan een gratis windows.

Om jouw voorbeeld dan te volgen:
Jij zegt : het is normaal dat een BMW niet gratis is, maar als ik er eentje onbewaakt zie staan zou ik gek zijn om hem niet te pikken want ik kan toch niet worden gepakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 22:58   #267
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ik denk dat in dat geval veel mensen windows legaal zullen hebben en ipv office bvb works of openoffice ofzo. Maar overschakelen op linux is momenteel geen optie voor 99% van de gebruikers.
Windows is nu ook niet zo duur hé.
Ik denk toch dat een 5-tal procent zou overschakelen. Dan zullen misschien ook grote ketens op een trend inspringen en een (relatief) gebruiksvriendelijke Linux-versie met een aantal nieuwe pc's meegeven.
Hoewel. Er is eigenlijk geen enkele reden waarom ze dat dan wel zouden doen en nu niet.

Ik denk dat dan vooral veel mensen met een oude Windows zullen blijven zitten (die ze indertijd met hun pc hebben meegekregen). Ik gok toch dat een 5-tal % van de mensen WEL met Linux overweg kunnen maar het nu niet doen uit luiheid. Als daar echter €100 of meer tegenover staat, kan die stap misschien wel gemaakt worden.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 23:01   #268
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn bemerking he. Jij stelt dat ik vind dat windows gratis moet zijn. Dat is niet waar. Maar ik stel vast dat je hier toetert dat je windows moet downloaden omdat er geen FBI agenten aan je deur staan als je dat doet en tegelijk ga je uit de bol bij de gedachte aan een gratis windows.

Jij zegt : het is normaal dat een BMW niet gratis is, maar als ik er eentje onbewaakt zie staan zou ik gek zijn om hem niet te pikken want ik kan toch niet worden gepakt.

Pas op! je bent verhaaltjes (metaforen zijn voor verhaaltjes, he) aan het maken!
Oud 11 april 2005, 23:09   #269
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1) Hoe kom je erbij dat je een internet aansluiting moet hebben. Onzin! Fabeltjes van Bill Gates haters.

2) Je kan je windows zoveel installeren als je zelf wil. 3 keer, ik weet niet waar jij je windows hebt gehaald maar... Je moet trouwens je windows maar 1 keer registreren, eenmaal bekend is dit geldig voor altijd.

3) Tal van louche zaken...zullen we beginnen met 1?
1) klopt. @gorefest: als je geen Internet hebt, dien je gewoon te bellen naar Microsoft (Belgium, dus aan lokaal tarief) voor een key.

2) Enkel en alleen als je pc in dezelfde configuratie blijft.
Nu weet ik trouwens zeker dat je WinXP versie een gekraakte versie is. Verklaart overigens waarom je Windows Update werkt.

3) implementatie van IE, implementatie van Messenger, implementatie van media player, MS-VM die het gebruik van Java blokkeerde indertijd, idem met ActiveX en JS, koppelverkoop, implementeren van Frontpage in IE, en deze dan meteen HTML laten genereren die enkel onder IE werken waardoor concurrent-browsers minder waard zijn, bugs in software creëren om update-verkoop te stimuleren, software-innovatie tegengaan om update-verkoop te stimuleren...
Als je wil, zal ik eens een lijstje proberen op te zoeken. Dit komt nog maar enkel van mij.

Doet me denken: heel da spel met die sleutelgenererenprocessen etc is toch hét bewijs dat MS wel degelijk iets aan het doen is tegen illegale Windows-versies.
Oud 12 april 2005, 05:54   #270
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

1) Ik toeter helemaal niet dat je windows moet downloaden. Iedereen doet wat ie zelf wil. Ik heb er gewoon een mening erover.

2) Ik wist helemaal niet of jij vind dat windows gratis moet zijn of niet. Als ik jou quote dan heb ik het niet percé altijd tegen jou, degene die vinden dat windows gratis moet zijn weten dat ik het tegen hen heb.

3) Word je niet opgepakt tegenwoordig wanneer je een bmw jat? Waar woon jij kerel?

4) Heb jij al eens een cd gecopieerd?
Oud 12 april 2005, 05:58   #271
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
1) klopt. @gorefest: als je geen Internet hebt, dien je gewoon te bellen naar Microsoft (Belgium, dus aan lokaal tarief) voor een key.

2) Enkel en alleen als je pc in dezelfde configuratie blijft.
Nu weet ik trouwens zeker dat je WinXP versie een gekraakte versie is. Verklaart overigens waarom je Windows Update werkt.

3) implementatie van IE, implementatie van Messenger, implementatie van media player, MS-VM die het gebruik van Java blokkeerde indertijd, idem met ActiveX en JS, koppelverkoop, implementeren van Frontpage in IE, en deze dan meteen HTML laten genereren die enkel onder IE werken waardoor concurrent-browsers minder waard zijn, bugs in software creëren om update-verkoop te stimuleren, software-innovatie tegengaan om update-verkoop te stimuleren...
Als je wil, zal ik eens een lijstje proberen op te zoeken. Dit komt nog maar enkel van mij.

Doet me denken: heel da spel met die sleutelgenererenprocessen etc is toch hét bewijs dat MS wel degelijk iets aan het doen is tegen illegale Windows-versies.
3) Ik vind dat een heel slimme commerciele zet van MS om hun eigen producten zoveel mogelijk te verkopen, wat is het verschil met andere bedrijven?
Oud 12 april 2005, 16:04   #272
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
3) Word je niet opgepakt tegenwoordig wanneer je een bmw jat? Waar woon jij kerel?
Als je een BMW ziet staat, helemaal verlaten, en je rijdt er mee weg, is er veel kans dat je ongemerkt overal naartoe kunt rijden.

Laat hem daarboven niet keuren, dan moet je zelfs het chassisnummer niet wegvegen.

Komaan, illwill, wat houd je tegen? Er is weinig kans dat je gepakt wordt, hoor.

Dus als je geen geweten hebt: go for it, dude!!
Oud 12 april 2005, 16:05   #273
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
3) Ik vind dat een heel slimme commerciele zet van MS om hun eigen producten zoveel mogelijk te verkopen, wat is het verschil met andere bedrijven?
Het zijn louche zaken.

Je vroeg naar voorbeeld van louche zaken van Microsoft, ik geef je voorbeelden van louche zaken van Microsoft. Of andere bedrijven dat ook doen of niet, heeft hier geen blaas mee te maken.

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 12 april 2005 om 16:05.
Oud 12 april 2005, 17:03   #274
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je een BMW ziet staat, helemaal verlaten, en je rijdt er mee weg, is er veel kans dat je ongemerkt overal naartoe kunt rijden.

Laat hem daarboven niet keuren, dan moet je zelfs het chassisnummer niet wegvegen.

Komaan, illwill, wat houd je tegen? Er is weinig kans dat je gepakt wordt, hoor.

Dus als je geen geweten hebt: go for it, dude!!
Ermee wegrijden en met het crimineel feit wegkomen is nog een groot verschil é.
De kans dat ik gepakt word omdat ik illegaal windows gebruik is 0, hoe groot is de kans dat je gepakt word volgens jou indien je een auto jat? Komt nog bij dat ik elke dag windows gebruik, hoeveel kans om gepakt te worden heb je indien je de hele dag auto's jat?

Waarom zou ik mijn leven verbrotten door dergelijke criminele feiten? Ik denk dat jij je auto nergens graag laat staan.

Laatst gewijzigd door illwill : 12 april 2005 om 17:09.
Oud 12 april 2005, 17:08   #275
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn louche zaken.

Je vroeg naar voorbeeld van louche zaken van Microsoft, ik geef je voorbeelden van louche zaken van Microsoft. Of andere bedrijven dat ook doen of niet, heeft hier geen blaas mee te maken.
Ik vind dit geen louche zaken. Indien BMW een autoradio ontwikkeld en deze samen met zijn auto verkoopt, is dit dan een louche zaak? Een bedrijf mag toch wel doen wat hij wil met zijn eigen producten zeker.

Dat heeft er wel mee te maken omdat men over andere bedrijven niet klaagt, het is bij velen gewoon een rage geworden om gewoon anti MS te zijn terwijl ze zelf windows op hun pc hebben staan. Als ik niets van BMW moet hebben dan zal er ook nooit 1 op mijn oprit staan, de anti MS's beweren dat het geen reet waard is en dat er beter is maar ze gebruiken nog wel steeds windows...tja, ze maken enkel zichzelf wat wijs hoor.
Oud 12 april 2005, 18:04   #276
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Goh, voor mij hoeft Windows niet gratis te zijn.
Maar ik vind het wel gemakkelijker dat (Gentoo) Linux voor een lagere prijs een (voor mij althans) beter besturingssysteem levert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ach, je kan daar nog dagen over discussieren. Maar de markt geeft een duidelijk antwoord: op enkele freaks na staat op elke pc windows. Hoewel het meer kost.
Nochtans: sommige Linuxversies zijn simpel genoeg om door de gemiddelde computergebruiker gebruikt te worden (op de installatie na dan -- maar veel computergebruikers kunnen ook windows niet installeren).
De meesten kennen Linux niet, waardoor ze er ook niet om vragen. Dit verandert echter langzaam maar zeker.
We zullen eens zien of binnen 10 jaar nog op zo veel PC's windows staat...

Citaat:
Ik denk toch dat een 5-tal procent zou overschakelen. Dan zullen misschien ook grote ketens op een trend inspringen en een (relatief) gebruiksvriendelijke Linux-versie met een aantal nieuwe pc's meegeven.
Hoewel. Er is eigenlijk geen enkele reden waarom ze dat dan wel zouden doen en nu niet.

Ik denk dat dan vooral veel mensen met een oude Windows zullen blijven zitten (die ze indertijd met hun pc hebben meegekregen). Ik gok toch dat een 5-tal % van de mensen WEL met Linux overweg kunnen maar het nu niet doen uit luiheid. Als daar echter €100 of meer tegenover staat, kan die stap misschien wel gemaakt worden.
In Amerika worden PC's in Walmart al uitgerust met Linspire.

Citaat:
Windows heeft een monopolie in besturingssystemen (of toch voor de thuisgebruiker).
Hierdoor dringen ze hun producten (zoals Messenger, Internet Explorer of Windows Media Player) op door ze bij Windows te voegen.
Omdat al een programma bij Windows is gevoegd, gaan mensen niet meer op zoek naar (mogelijk betere) alternatieven, waardoor die geen inkomsten meer hebben en failliet gaan.

In Linuxdistributies worden standaard veel Media Players, verschillende Messengers en verschillende webbrowsers ingevoegd, zodat de gebruiker WEL kan kiezen tussen verschillende alternatieven.

Laatst gewijzigd door DenMathias : 12 april 2005 om 18:09.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2005, 19:06   #277
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind dit geen louche zaken. Indien BMW een autoradio ontwikkeld en deze samen met zijn auto verkoopt, is dit dan een louche zaak? Een bedrijf mag toch wel doen wat hij wil met zijn eigen producten zeker.

Dat heeft er wel mee te maken omdat men over andere bedrijven niet klaagt, het is bij velen gewoon een rage geworden om gewoon anti MS te zijn terwijl ze zelf windows op hun pc hebben staan. Als ik niets van BMW moet hebben dan zal er ook nooit 1 op mijn oprit staan, de anti MS's beweren dat het geen reet waard is en dat er beter is maar ze gebruiken nog wel steeds windows...tja, ze maken enkel zichzelf wat wijs hoor.
ge haalt er wel maar een paar voorbeelden uit.

Wat vindt ge van da voorbeeld dat hun software andere software blokkeren?
Oud 12 april 2005, 19:10   #278
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ermee wegrijden en met het crimineel feit wegkomen is nog een groot verschil é.
De kans dat ik gepakt word omdat ik illegaal windows gebruik is 0, hoe groot is de kans dat je gepakt word volgens jou indien je een auto jat? Komt nog bij dat ik elke dag windows gebruik, hoeveel kans om gepakt te worden heb je indien je de hele dag auto's jat?

Waarom zou ik mijn leven verbrotten door dergelijke criminele feiten? Ik denk dat jij je auto nergens graag laat staan.
Met die BMW kun je ook elke dag rondtoeren. Windows heb je ook maar 1 keer moeten jatten.

Troost je: ik laat de auto waar ik mee rijd (ik heb er zelf geen) wel eens staan. Ik ben er zeker van dat de meerderheid van deze bevolking eerlijk is.
Oud 12 april 2005, 22:15   #279
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge haalt er wel maar een paar voorbeelden uit.

Wat vindt ge van da voorbeeld dat hun software andere software blokkeren?
Dat vind ik idd niet correct en daar zijn ze ook voor gestraft. Dit gebeurt dus ook niet meer en ze hebben er dubbel en dik hun prijskaartje ook voor betaald. Wat was de boete weer?
Oud 12 april 2005, 22:17   #280
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met die BMW kun je ook elke dag rondtoeren. Windows heb je ook maar 1 keer moeten jatten.

Troost je: ik laat de auto waar ik mee rijd (ik heb er zelf geen) wel eens staan. Ik ben er zeker van dat de meerderheid van deze bevolking eerlijk is.
Je ontwijkt de vraag...nogmaals ik heb geen enkel risico om gepakt te worden omdat er geen enkele controle bestaat, hoeveel risico loop je door met een gestolen auto rond te karren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be