![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#262 | |
|
![]() Citaat:
Mischien zou je dan aan een waal die je in het frans aanspreekt op straat moeten antwoorden in het nederlands en vise versa in Walonië. En zo een boodschap met nut overbrengen. Maar natuurlijk u heeft gelijk kritiek is veel leuker!! Kritiek is gemakkelijk. Als je dan nog eens kritiek geeft en je ogen vooraf sluit zal het zeker lukken. Leterme zaak: De walen overdrijven zeer zwaar! Maar de dag dat Di rupo (zal nooit gebeuren denk Van Cauwenberghe) Vlamingen dom gaat noemen dan gaan we wel wat anders zien spuwen uit de mond van de vlaamse leeuw. Dus i.p.v. gratise kritiek te geven op de respons van walonië tegen iemand die hen "dom" noemt (ironisch,sarcastisch,...of niet) zet je eens in hun plaats en bedenk wat jij zou doen. Het is een geval , zoals di rupo ook heeft gezegt, van puur respect! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou dan eindelijk eens wat 'milde' kritiek zijn. Door de bank genomen zijn de verwijten die we naar het hoofd geslingerd krijgen een stuk erger te noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
|
![]() Ontkennen helpt niet! De dag dat ik u op straat tegenkom en u zeg dat u een dommerik bent dan slaat u mij in elkaar, waar of niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
dat cd&v terug die Belgicistische partij van weleer kan worden. Het succes van de VU in de zeventiger jaren verplichtte de toenmalige cvp om steeds meer Vlaamse standpunten in te nemen en maakte het mogelijk dat mensen zoals VDBrande , VDBerghe , Suyckerbuyk, Eric VRompuy een min of meer vooraanstaande politieke rol konden spelen. Langs Flamingante kant is er geen concurrentie meer voor de tsjeven want n-va en cd&v zijn ... geen partijpolitieke concurrenten meer, dacht ik zo. Het bewijs wordt trouwens geleverd door het palmares van het koppel Leterme-Bourgeois na 2 en een half jaar 'Vlaamse' Regering: niks, nada Vlaamse verwezenlijkingen. Met tsjeef VDBrande was het idd anders en ... beter. Citaat:
Na de verkiezingen : 'N'ayez pas peur'. Mijn felicitaties aan de n-va en haar leiding.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 19 augustus 2006 om 09:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bwa na de vele verwijten over racisme en fascisme zou 'dom' wel eens een aangename afwisseling zijn.
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
|
![]() Citaat:
Of er nu 10 of 100% Franstaligen wonen in een Vlaamse gemeente maakt geen reet uit. De bestuurstaal van een gemeente hangt af vh hogere niveau, niet van een al dan niet tijdelijke meerderheid van anderstaligen in die bepaalde gemeente. Althans dit is zo afgesproken geweest in 1962/63 hier in België. Ook door de Walen.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 19 augustus 2006 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je draait rond de pot he. Al jarenlang krijgt Vlaanderen een continue stroolm verwijten en beledigingen te slikken. Leterme zegt één keer dat ze niet kunnen Nederlands lezen en het hek is van de dam.
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
Verandering van taalgrens - uitbreiding van Brussel in casu territoriale aansluiting met Wallonië is zeker geen bijkomend element om de Belgische Staat langer of beter overeind te (kunnen) houden. Welintegendeel. Bovendien, wordt daardoor het risico groter dat Brussel aan onze neus gaat voorbijgaan ingeval van separatisme. En mijn beste Belgische SuperStaaf, ook die mooie postjes en vorstelijke salarissen die niet noodzakelijk bij een Belgische splitsing, maar zeer zeker bij het verlies van Brussel voorbehouden aan 'Noord-Belgen' op de tocht komen te staan. Al es aan gedacht?
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 19 augustus 2006 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Dank zij de Volksunie. Dank zij 'grote' politicus Wilfried Martens.
![]() |
![]() |
#275 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben blij dat Leterme eens het probleem aankaart en terecht de onwil van de franstaligen benadrukt. Hopelijk verandert hij het geweer niet van schouder en blijft hij een sterke positie innemen tijdens de komende onderhandelingen voor staatshervormingen. Over de taalgrens schreeuwt men natuurlijk moord en brand en gaat men weer de toer op van "antidemocraat, seperatist, enz." Vlaanderen heeft nood aan politici die de Vlaamse belangen verdedigen, we hebben er al genoeg die een kruipige houding aanemen en die Vlaanderen verraden. Afwachten of Yves standvastig blijft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Staatssecretaris
|
![]() De faciliteiten afschaffen zou een goed signaal zijn voor de ingeweken franstaligen om Nederlands te leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
Franstaligen hoeven als zodanig voor mij geen gebenedijd NLs woord te kennen. Maar de bestuurlijke , administratieve , gerechtelijke taal in Vlaanderen dient onverkort het Nederlands te zijn zonder de minste faciliteiten. Overigens ga ik ook akkoord met je visie over Brussel en bepaalde randgemeenten in de context van een secessie, zoals gesteld in een draad over de toekomst van Brussel. Maar dat is een ander verhaal.
![]() |
![]() |
#278 |
Staatssecretaris
|
![]() Typisch voor de franstaligen (media, politici,...) is in plaats van toe te geven dat het fout gaat en om oplossingen aan te geven gaan ze veel liever hysterisch tekeer zonder tegenargumenten of feitelijk materiaal te geven die hun onwil om Nederlands te leren tegenspreekt. Ze erkennen het probleem niet eens integendeel ze geven het toe en eisen zelfs dat de taalgrens wordt opgeschoven! Hoelang gaat die annexatie van Vlaanderen nog blijven duren? Hier tegen moet paal en perk gesteld worden. Yves Leterme heeft de aanzet gegeven voor een offensief om het Vlaamse grondgebied te beschermen, nu is het zaak om vol te houden en niet meer met ons te laten sollen. Hopelijk krijgt hij navolging van nog politici.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie van de Franstaligen nog steeds wil belijden dat hij zich wel (wil) integreert/integreren en er niet in slaagt wordt door Leterme als onkundige gebrandmerkt. Die Franstaligen die zich wel integreren worden niks verweten en dat weten die zelf ook wel. |
|
![]() |
![]() |