Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2006, 17:59   #261
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dus handelde hij uit puur racisme. (Ik trek maar de redenering door die Drosophila misbruikt in de uitzonderlijke gevallen dat er eens een allochtoon slachtoffer van een gewelddaad valt).
Dit is een plausiebele theorie. De getuigen hebben geen enkele daad van racisme gezien... Maar de dader heeft wel over racistische provocatie gesproken. Het is duidelijk dat hij WEL aan racisme dacht of in alles racisme zag. Men mag er dus van uitgaan dat zijn daden ingegeven werden door een racistische intentie. Hier de referentie: Reiziger sloeg MIVB-instructeur in elkaar, http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...VB/index.shtml
"...Aan het parket van Brussel heeft hij verklaard dat zijn gedrag een reactie was op een racistische opmerking."

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 augustus 2006 om 18:00.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 17:59   #262
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mis die ook in het geval van de 'skinheads'.
Omdat u er opzettelijk naast leest??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Tja, we zijn allemaal veroordeeld tot wat de media ons bericht. Daar moeten we het mee doen. Bezwarende elementen zijn:

-skinheads
-die eerder al de graven van nazislachtoffers hebben geschonden
-en een moskee gevandaliseerd hebben
-met stickers van het VB, een voor racisme veroordeelde partij
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 18:01   #263
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Dit is een plausiebele theorie. De getuigen hebben geen enkele daad van racisme gezien... Maar de dader heeft wel over racistische provocatie gesproken. Het is duidelijk dat hij WEL aan racisme dacht of in alles racisme zag. Men mag er dus van uitgaan dat zijn daden ingegeven werden door een racistische intentie. Hier de referentie: Reiziger sloeg MIVB-instructeur in elkaar, http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...VB/index.shtml
"...Aan het parket van Brussel heeft hij verklaard dat zijn gedrag een reactie was op een racistische opmerking."
U hebt kennelijk niet veel kaas gegeten van logica
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 18:03   #264
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herhaal: wat is dan uw alternatief?
Tot mijn grote spijt heeft uw soort de objectieve berichtgeving volledig naar de haantjes geholpen. Ik reken nog tijdelijk op de De Tijd, tijdelijk want zelfs daar doet de progressieve lobby alles om elke vorm van objectiviteit te verbloemen zo niet te vergiftigen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 18:03   #265
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In het artikel van VRT-nieuws staat ook niet dat die zwarte een 'zwarte skinhead' is. Nochthans knokt hij zelfs wat beter dan de anderen...
Oud 29 augustus 2006, 18:04   #266
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, omdat dat geen bezwarende aanwijzingen zijn.
Oud 29 augustus 2006, 18:05   #267
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U hebt kennelijk niet veel kaas gegeten van logica
Probeer dit aan te tonen. Als die vent overal racisme ziet, waar er geen is, dan moet ik aannemen dat hij zijn daad stelde met een racistische intentie. ...
Oud 29 augustus 2006, 18:05   #268
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, omdat dat geen bezwarende aanwijzingen zijn.
Dat zijn vooroordelen. Niet meer dant dat. Niets waard dus.
Oud 29 augustus 2006, 18:07   #269
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard Wat probeerd men te bereiken?

Het geval GDM, is door hem zelf uitgelokt want hij was er ééntje aan 't mishandelen en zijn vriendjes kwamen hem te hulp met de nodige slagen tot gevolg. Leefde nog toen de zes de bus verlieten en schreeuwde hen nog na, zal wel racistische praat zijn geweest waaraan hij is overleden, dus die zes hebben er niets mee te maken. Een instructeur op de bus wordt bijeen geslagen omdat hij commentaar heeft op een zwarte en deze loopt al terug vrij rond want de instruceur was racistisch aangelegd, dit toch volgens het zwarte slachtoffer, ik zeg het toch wel goed hé "zwart slachtoffer" dus deze inpecteur heeft het ook zelf uitgelokt. Wat betreft de redster in het zwemcomplex in mechelen ook zeker een raciste, heeft de slagen hoogst waarschijnlijk zelf uitgelokt. Wat betreft de moord voor dat mp3 spellerke dat mp3 spellerke had zeker ook iets racistisch, dus laat ons stellen zoals in de voorgaande zelf uitgelokt waarom zou men als onverbeterbare pc 'er hier een uitzondering voor maken. Kunnen de pc'ers nu eens zeggen hoe het komt dat deze feiten hun koud laten, maar dat de zaak Van temche hun wel iets doet, dat het geval met die slovaak hun ook iets doet, zou het kunnen dat deze alleen maar zijn gëinteresserd in allochtonen en een doorsnee Vlaming/Belg hun koud laat zoals ik voel me meer verwand met of is dit iets om op te vallen van kijk eens hoe tegendraads ik wel kan zijn. Als je een poging wil ondernemen om menselijk uit de hoek te komen, veroordeel dan alle criminele zaken en hou anders je mond erover, geweld tegen allochtonen betitelen als racistisch en dit veroordelen, geweld tegen autochtonen minimaliseren en spreken van ze hebben het zelf uitgelokt men kan stellen men gaat oogsten wat men gezaaid heeft, proficiat.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 18:08   #270
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer dit aan te tonen. Als die vent overal racisme ziet, waar er geen is, dan moet ik aannemen dat hij zijn daad stelde met een racistische intentie. ...
Misschien haalde hij zijn racistische inspiratie bij vuurtje-stokers als Drosophila die nogal utbundig te koop lopen met hun politico-racistische en andere vooroordelen.
Oud 29 augustus 2006, 18:09   #271
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Tja... daar gaat de ganse discussie over...
Oud 29 augustus 2006, 18:09   #272
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Volgens de berichtgeving zouden getuigen de racistische opmerkingen van de begeleider ontkennen. In dat geval zou die dader geen enkel excuus hebben om die begeleider in elkaar te slagen.
Citaat:
Dus handelde hij uit puur racisme. (Ik trek maar de redenering door die Drosophila misbruikt in de uitzonderlijke gevallen dat er eens een allochtoon slachtoffer van een gewelddaad valt).
O? Die dus suggereert dat er een logisch verband, ja zelfs een beenharde conclusie te trekken is tussen mijn post en de beweringskes van Online.

De chemie kent zoiets als 'het behoud van lading'. Indien stof A voor de reactie een lading draagt, en na de reactie niet meer, dan is de lading op een andere reactant overgegaan. Kunnen we hier een aanzet zien tot ziets als 'behoud van racise'? ik behoud liever de begeerte
Het roept op z'n minst zeer veel vragen op.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 18:14   #273
driewerf

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zegde...ik schrijf wat ik wil en wat gepast is voor deze topic. Ik heb u hierover geen toelating te vragen of een motivering te geven. zie: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=244

Dit bewijst nogmaals dat ge geen Nederlands kunt lezen!
driewerf dien ik u tegen te spreken:
  • nergens heb ik gesugereerd dat u om wat dan ook te posten mijn toestemming vereist is. Deze dwaze suggestie is dan ook geheel voor uw rekening.
  • Niets dat des Menschen is is volmaakt, doch mijn kennis van het Nederlands overstijgt echt wel het minimale.
  • Misschien naïef mijnentwege, maar ik aanzie u nog steeds als een mens begiftigd met verstand, en in staat zijn handelingen te verklaren (en anders dringt colloquatie zich op, iets dat ik u alsnog niet toewens).
dus herhaal ik mijn vraag: met welk doel voor ogen postte u de befaamde lijst in post nr 89?
Oud 29 augustus 2006, 18:14   #274
Banneling

Standaard

Citaat:
O? Die dus suggereert dat er een logisch verband, ja zelfs een beenharde conclusie te trekken is tussen mijn post en de beweringskes van Online.

De chemie kent zoiets als 'het behoud van lading'. Indien stof A voor de reactie een lading draagt, en na de reactie niet meer, dan is de lading op een andere reactant overgegaan. Kunnen we hier een aanzet zien tot ziets als 'behoud van racise'? ik behoud liever de begeerte
Nogmaals, ik doe niet meer dan Drosophila's redenering toe te passen. Natuurlijk valt die redenering een beetje genant voor de progressieven uit als blijkt dat de dader een tintje heeft. Dan past ze wonderwel ineens niet meer. Consequent zijn mag dus niet van zodra er een kleurtje bijkomt.
Oud 29 augustus 2006, 18:18   #275
driewerf

Standaard

Citaat:
Dat is mij alleszins niet duidelijk. Wat doet u vermoeden dat hij aan racisme dacht op het moment van zijn misdaad? Misschien -en geen van de tot nu toe bekende feiten sluit dit uit- kwam hij op dit idee pas n�* zijn aanhouding, om zich er alsnog uit te praten.
Oud 29 augustus 2006, 18:19   #276
driewerf

Standaard

Citaat:
Nogmaals, ik doe niet meer dan Drosophila's redenering toe te passen. Natuurlijk valt die redenering een beetje genant voor de progressieven uit als blijkt dat de dader een tintje heeft. Dan past ze wonderwel ineens niet meer. Consequent zijn mag dus niet van zodra er een kleurtje bijkomt.
verklaar je nader. aub.
Oud 29 augustus 2006, 18:19   #277
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier hebt al één antwoord op uw vragen en dit is "actie is gelijk aan reactie", niet moeilijk moet u eens over nadenken. Zou men in brussel beter mee beginnen inplaats van met de arrogantie rond te lopen van in dit klein landje iets te willen starten dat nog nergens op de wereld kans van slagen heeft gehad en ook nooit zal hebben, men zou kunnen stellen dromen kosten niets maar deze kost veel en gaat nog heel veel meer kosten.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 18:22   #278
Banneling

Standaard

Citaat:
verklaar je nader. aub.
Nee. Je hebt perfect begrepen wat er staat. Je doet alleen alsof je het niet begrijpt. Flauw hoor.
Oud 29 augustus 2006, 18:27   #279
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
driewerf dien ik u tegen te spreken:
  • nergens heb ik gesugereerd dat u om wat dan ook te posten mijn toestemming vereist is. Deze dwaze suggestie is dan ook geheel voor uw rekening.
  • Niets dat des Menschen is is volmaakt, doch mijn kennis van het Nederlands overstijgt echt wel het minimale.
  • Misschien naïef mijnentwege, maar ik aanzie u nog steeds als een mens begiftigd met verstand, en in staat zijn handelingen te verklaren (en anders dringt colloquatie zich op, iets dat ik u alsnog niet toewens).
dus herhaal ik mijn vraag: met welk doel voor ogen postte u de befaamde lijst in post nr 89?
Zoals ik reeds zegde...ik schrijf wat ik wil en wat gepast is voor deze topic. Ik heb u hierover geen toelating te vragen of een motivering te geven. zie: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=244
Oud 29 augustus 2006, 18:29   #280
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Hier hebt al één antwoord op uw vragen en dit is "actie is gelijk aan reactie", niet moeilijk moet u eens over nadenken. Zou men in brussel beter mee beginnen inplaats van met de arrogantie rond te lopen van in dit klein landje iets te willen starten dat nog nergens op de wereld kans van slagen heeft gehad en ook nooit zal hebben, men zou kunnen stellen dromen kosten niets maar deze kost veel en gaat nog heel veel meer kosten.
Hmmm, actie=reactie.
Na de moord op Theo Van Gogh werden er verschillende moskeeën en islamitische scholen in brand gestoken. Mogen de Slovaken nu als reactie VB-secretariaten in de fik steken?
Of een skinhead neersteken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be