![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman. |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2007 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even trouwens opmerken dat het toenmalig Frans ridderleger in heel Europa bekend stond als HET feodaal leger en doorging als onoverwinnelijk. Dat de Vlamingen - waarvan de troepen bestonden uit stadsmilities (vrijwilligers dus), vrije boeren (vaak slecht uitgerust) en lagere adel (die uit solidariteit met het volk deze keer niet te paard stegen) - dit leger op de knieën wisten te brengen, was een enorme schok voor het toenmalig feodaal Europa. Daarom ook dat deze veldslag ruim doorklonk over heel Europa. Niet verwonderlijk dat het dan ook staat opgetekend in Engelse, Duitse, Scandinavische... tot zelfs Hongaarse kronieken. Ook was het een roepstem voor meerdere Noord-Franse steden die, aangestoken door het Vlaamse voorbeeld, in opstand kwamen en fier uitriepen dat ze "ook Vlamingen" waren (niet in de etnische betekenis, maar wel door de moed en volharding aldus handelden als de Vlamingen).
|
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha... Die Vlaamse poorters woonden waarschijnlijk in de ruimte, spraken een buitenaardse taal en woonden in plastic huizen...
|
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jan bevindt zich in een Germaanse extase.
|
![]() |
![]() |
#266 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jan komt af met een massa feiten en argumenten die zijn stelling ondersteunen: die hoor je te weerleggen in plaats van hem uit te schelden. Laatst gewijzigd door baarle : 6 maart 2007 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() VDB komt met geen enkel argument af. Het gevecht tegen de Franse koning heeft niets, maar dan ook niets te maken met het Vlaanderen zoals het nu geconstrueerd is. En als hij dan afkomt met 'plastieke huizen' dan gedraagt hij zich als overjaarse vendelzwaaiende puber.
Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2007 om 08:58. |
![]() |
![]() |
#268 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zwakjes...
|
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() Gezien uw politieke antecedenten had ik ook geen enkel ander antwoord van u verwacht. Maar het is u gegund.
Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2007 om 08:52. |
![]() |
![]() |
#270 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jammer... |
|
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw magere en povere opwerping dat 1302 niets te maken heeft met het huidige Vlaanderen is daarentegen totaal misplaatst. Dat is hetzelfde stellen als dat de geschiedenis van de Hohenstaufen niets te maken heeft met het huidige Duitsland. Vraag is (onbeantwoord en niet ingevuld door u) wat dan wel "iets te maken heeft" wel moet betekenen? Welke gebeurtenissen hebben "iets te maken" met het huidige Vlaanderen? Hoe ziet u de relevantie in van dat "iets te maken hebben" met nu? Geschiedenis is iets organisch: het is een boom die groeit en waarbij de verschillende gebeurtenissen ringen vormen rond een stam. Alhoewel de ene ring soms niet rechtstreeks in verband met een andere ring, vormen ze wel een geheel dat een zekere eenheid vertoond. Ook de ene tak bovenaan heeft niet noodzakelijk een onmiddellijk verband met die andere tak bovenaan op een andere stam, toch is een middelijk verband. Dat is ook zo met symboolgebeurtenissen als 1302. |
|
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook stel ik vast dat u geenszins ingaat op de symboolwaarde van een gebeurtenis, die het loutere onmiddellijke verband met hetden zwaar en in grote mate overstijgt. Ik heb het voorbeeld al gegeven van 25 maart voor de Grieken. |
|
![]() |
![]() |
#273 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is ook een relatie met het heden vermits de Gulden Sporenslag verkeerdelijk als symbool wordt gekozen. Ik zeg alleen dat deze veldslag niets heeft te maken met het kunstmatig geconcipieerd Vlaanderen van nu. U begint dan over symboolwaarde. Mij goed, maar dan moet u wel het correcte historische symbool kiezen. Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2007 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2007 om 10:52. |
![]() |
![]() |
#277 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar u laat op schitterende wijze na die stelling te beargumenteren!
|
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En indien de kunstmatige staat Begië de huidige kunstmatige staat Vlaanderen heeft geschapen, dan bevestigt dit alleen wat ik hier reeds de hele tijd zeg. Maar in deze kunstmatige staten was Limburg een achtergesteld gebied (wij woonden nog in de bossen tot over kort, weet u nog?). Limburg telde niet mee en wij werden als tweederangs burgers beschouwd, ook door de andere Nederlandstalige provincies. Dat is ook één van de redenen van ons Limburgs 'wij-gevoel'. Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2007 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw stelling is weer eens uit de lucht komen vallen en is geenszins geduid. Daarom: a/ Om welke reden is 1302 een verkeerd symbool of als symbool verkeerdelijk gekozen? b/ Wat houdt het nu precies in als u voortdurend stelt dat een gebeurtenis "niets" te maken heeft met een bepaalde samenlevingsvorm in onze tijd? c/ Wat zijn "correcte" historische symbolen en kunt u ervan een juist voorbeeld geven? |
|
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een correct historisch symbool moet u zelf maar uitzoeken. Ik heb daar geen behoefte aan evenmin als aan een Belgisch symbool. En voor wat het Limburgs symbool betreft: het bronsgroene eikenhout volstaat voor mij. Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2007 om 11:54. |
|
![]() |