Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2007, 12:34   #261
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Oef, een licht in de duisternis! WO lll wordt uitgevochten met smilies!
Nou, die kunnen anders hard aankomen, vooral als degene die ze gooit te lui is om te printen...
Oud 4 juli 2007, 13:35   #262
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En op welke vraag is dat een antwoord?

Nog een keer, jij beweerd dat je verplicht word om amerikaanse producten te consumeren, awel geef mij een vb in de praktijk hoe jij word verplicht om amerikaanse producten te consumeren? Toch een duidelijke vraag of niet?
De pc waaraan ik nu zit en zijn software bijvoorbeeld. Nu tevreden?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 13:37   #263
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Je bent hier toch nog é.
Je zou mij missen als ik gebannen was!
Oud 4 juli 2007, 13:38   #264
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Neen, ik ken het tijdschrift niet, en op de cover afgaande lijkt dat niet echt op een gat in mijn cultuur. Evenmin ben ik vertrouwd met obscure extremistische groeperingen.

Zou het kunnen dat je verdraaide wereldvisie net te wijten is aan het feit dat je jezelf via dergelijke kanalen informeert?
Ik informeer mij via zo veel mogelijk diverse kanalen! Jij alleen via de officiële, zeker?
Oud 4 juli 2007, 13:39   #265
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die psychiatrische-patienten-vereniging uit Dendermonde?
Je bent een filosoof, geen humorist.
Oud 4 juli 2007, 13:44   #266
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het staat u toch vrij om de pc niet te gebruiken? Wordt u verplicht?
Oud 4 juli 2007, 13:47   #267
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft jou gedwongen die pc te kopen en die software?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 13:48   #268
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou mij missen als ik gebannen was!
Idd, ik mag er niet aan denken

Laatst gewijzigd door illwill : 4 juli 2007 om 13:48.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 13:49   #269
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer dan de helft van de onderdelen uit uw computer wordt geproduceerd in lage-loon-landen.
Daarenboven is er niemand die u of anderen verhindert om computers op de markt te brengen. Gezien Belgen vies zijn van geld, zal dat niet snel gebeuren. Dus zal u zich voorlopig tevreden moeten stellen met uw Amerikaanse computer en software. Of u kan uiteraard uw computer ook buitensmijten. Geen dwang, whatsoever.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 13:50   #270
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Laat ons hopen. En laat ons ook hopen dat het gevolg is dat de VS voor de eerste keer in haar bestaan een zware nederlaag krijgt toegediend. Europa moet helpen met Rusland en de Arabische wereld.
En dat heeft dan als AVATAR ...Cyriel Verschaeve!
Hij gaat deze keer zelf uit zijn graf opstaan om bepaalde gasten onder hun donder te geven !
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 13:58   #271
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is voor mij al lang geen "enige echte nationalistische partij" meer in Vlaanderen, hoogstens nog enkelingen binnen het VB die de moeite lonen om voor te stemmen. Wat moet ik denken van een Vanhecke die in Frankrijk voor Sarkozy zou stemmen, voor een Dewinter die Dedecker en Wilders vereert? Of van de idiote webmeester(s) van het VB? Enz.
Uit een andere topic, waar men stelde dat het Vlaams Belang de slaaf was van het grootkapitaal omdat ze op bezoek gingen bij de Amerikaanse 'neoconservatieve' ultrakapitalisten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Iemand als Patrick Buchanan, een paleoconservatief, iemand die zich verzet tegen immigratie, globalisering en iemand die oproept tot een onafhankelijke Palestijnse staat (waardoor hij door de neocons een antisemiet genoemd wordt), is volgens mij niet echt een handlanger van het grootkapitaal, en het is volgens mij niet iemand die een onafhankelijk Vlaanderen zal willen 'domineren'.

Linkse nationalisten moeten eens verder kijken dan hun neus lang is en hun vooroordelen laten vallen. Het Vlaams Belang is óók geen voorstander van de oorlog in Irak. Het Vlaams Belang wil óók een Europees antwoord op de almacht van Amerika en de NAVO. Het Vlaams Belang zal zich óók niet laten beïnvloeden door het grootkapitaal. Het Vlaams Belang is óók geen voorstander van globalisering, en wil dit tegengaan door verankering. Het Vlaams Belang pleit óók tegen de overdaad aan Engels op de werkvloer. Ik ga dit blijven herhalen totdat de linkse nationalisten eindelijk die ondoordachte en foute vooroordelen gaan laten vallen.
Het feit dat Dewinter of Vanhecke hun sympathie uitspreken voor de immigratie- en veiligheidsstandpunten van bepaalde niet-nationalistische figuren, is dat dan werkelijk zo'n ramp voor de nationalistische zaak? Vroeger, voor 2007, was er inderdaad een te grote invloed van liberalen in het VB. Nu echter is het Vlaams Belang weer de goede weg op gegaan. Ik heb het al eens eerder gehad over het feit dat Dewinter zich in meerdere interviews afzet tegen het ultrakapitalisme van Dedecker en pleit voor een Europees antwoord op de Amerikaanse almacht.

Ik kan begrijpen dat u het niet helemaal eens bent met de politiek van het Vlaams Belang. Maar moet u dan iedereen die zich niet aansluit bij uw haast communistische toekomstvisie, dan uitmaken als 'geen nationalisten'? Dat lijkt me van weinig respect getuigen voor de duizenden parlementsleden, gemeenteraadsleden, militanten en sympathisanten die zich dagelijks inzetten voor een écht onafhankelijk Vlaanderen!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 15:39   #272
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uit een andere topic, waar men stelde dat het Vlaams Belang de slaaf was van het grootkapitaal omdat ze op bezoek gingen bij de Amerikaanse 'neoconservatieve' ultrakapitalisten:

Het feit dat Dewinter of Vanhecke hun sympathie uitspreken voor de immigratie- en veiligheidsstandpunten van bepaalde niet-nationalistische figuren, is dat dan werkelijk zo'n ramp voor de nationalistische zaak? Vroeger, voor 2007, was er inderdaad een te grote invloed van liberalen in het VB. Nu echter is het Vlaams Belang weer de goede weg op gegaan. Ik heb het al eens eerder gehad over het feit dat Dewinter zich in meerdere interviews afzet tegen het ultrakapitalisme van Dedecker en pleit voor een Europees antwoord op de Amerikaanse almacht.

Ik kan begrijpen dat u het niet helemaal eens bent met de politiek van het Vlaams Belang. Maar moet u dan iedereen die zich niet aansluit bij uw haast communistische toekomstvisie, dan uitmaken als 'geen nationalisten'? Dat lijkt me van weinig respect getuigen voor de duizenden parlementsleden, gemeenteraadsleden, militanten en sympathisanten die zich dagelijks inzetten voor een écht onafhankelijk Vlaanderen!
Het VB heeft noch het verstand noch de moed om de grootste vijanden van Europa aan te klagen: het neoliberalisme, het atlantisme en het zionisme. Het VB pakt steevast de kleine "schurken" aan, nooit de grote.

Het VB heeft geen ander politiek programma dan anti-belgicisme en anti-islamisme (en vroeger: anticommunisme). Dat wist ik een jaar of vijf geleden nog niet, maar ondertussen wel.

Als u mij citaten kunt voorleggen - graag! - dan ben ik bereid mijn mening te herzien. Ik ken het VB echt wel beter dan wat men erover in de kranten kan lezen hoor.
Oud 4 juli 2007, 16:00   #273
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB heeft noch het verstand noch de moed om de grootste vijanden van Europa aan te klagen: het neoliberalisme, het atlantisme en het zionisme. Het VB pakt steevast de kleine "schurken" aan, nooit de grote.
Mijn vraag-heel oprecht en zonder bijbedoeling - is waarom mensen als jij en Bruut Geweld werkelijk zo tegen het zionisme zijn.
En ik weet niet of dat echt de grootste vijand van Europa is. Vraag aan de man in de straat wat hij bedreigend vindt, en hij zal misschien over de (moslim)allochtonen, vergrijzing, werkloosheid,... spreken, maar niet over het zionisme. Of je dat nu goed vindt of niet.
Oud 4 juli 2007, 16:07   #274
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u mij citaten kunt voorleggen - graag! - dan ben ik bereid mijn mening te herzien. Ik ken het VB echt wel beter dan wat men erover in de kranten kan lezen hoor.
Eén voorbeeldje: http://www.kies2007.be/video.php?videofile=dag6#

Vooral het gedeelte over de oorlog in Irak zal u interesseren, enkele citaten:

"Ik vind niet dat onze soldaten de politiek van de Verenigde Staten moeten ondersteunen"

"We moeten ons niet laten afhangen van de UNO, die uiteindelijk een vazal dreigt te zijn van de Verenigde Staten"
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 21:45   #275
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
De Fransen, Duitsers en Italianen zullen het misschien niet snel toegeven, maar ze houden van de VS. Wat ze wel volmondig toegeven, is dat ze een afkeer hebben van regimes zoals die in Iran, Rusland, Wit-Rusland, Bolivië en Venezuela. De landen die je opnoemt hebben u meteen geklasseerd. Kip zonder kop.
I don't think so ... Wanneer je de 'US-minded mentality' in Europa vergelijkt met pakweg 20 jaar geleden dan is er veel van wat jij schrijft verdwenen. Europa is veel minder de VS als grote voorbeeld aan het beschouwen en ook de burgers zijn van mening dat ze een heel groot aantal zaken beter kunnen dan de Amerikaan.
Oud 8 juli 2007, 06:07   #276
bosstraat5
Banneling

Standaard

hoe wij verplicht worden om amerikaanse producten te consumeren?

Ik ben er zeker van dat iedereen op dit forum aspartaam eet zonder het zelf te willen. Iedereen met gezond verstand zou de plant Stevia gebruiken als zoetstof maar daar kunnen de grote bedrijven geen patent op kopen dus worden we verplicht aspartaam te vreten.

http://www.aspartaam.nl
http://www.aspartaam.nl/stevia/Stevia2.html

http://bio.kuleuven.be/biofys/ESC/English/ESC.htm
bosstraat5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 10:10   #277
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Niet gehoord alleszins.... maar een moderne reactor zoals Doel is ingekapseld in een bunker 8 m beton. Dan hebben we het nog niet over de dikte van de buitenste bunker. Ter vergelijking.... de V2 bunker in Eperleques had al een dak van 5m dikte en was bomvrij voor bommen van 1 ton. (Ze hebben hun complex uiteindelijk gesloten omdat een speciale trilbom gebruikt werd en de kans op interne ontploffingen bij de aanmaak van de vloeibare zuurstof te groot werd ... maar de bunker staat er alleszins nog altijd...)
'T zou me dus niet verbazen mochten die bunkerbusters wel eens onvoldoende blijken te zijn.
maar maken ze tegenwoordig geen gebruik van die speciale "devices" die bij uitgestrekte bunkercomplexen gewoon alle zuurstof wegzuigen? Er is dan geen schade, maar iedereen die zich binnen bevindt komt om.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 8 juli 2007 om 10:30.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 11:11   #278
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eén voorbeeldje: http://www.kies2007.be/video.php?videofile=dag6#

Vooral het gedeelte over de oorlog in Irak zal u interesseren, enkele citaten:

"Ik vind niet dat onze soldaten de politiek van de Verenigde Staten moeten ondersteunen"

"We moeten ons niet laten afhangen van de UNO, die uiteindelijk een vazal dreigt te zijn van de Verenigde Staten"
Ik kan het niet bekijken wegens problemen met de MediaPlayer.

Ik reken Dewinter niet af op één feit of één uitspraak. Dus nu ook niet. Hij heeft in zijn lange loopbaan bij mijn weten NOOIT coherente kritiek gegeven op het USraelische bondgenootschap. Zijn hele discours over massa-immigratie zou dan trouwens wel anders klinken.

De VN is trouwens maar een praatbarak, zeker haar Algemene Vergadering. De belangrijkste instellingen van de globalisering zijn de Wereldbank en het IMF. Dewinter heeft er weinig kaas van gegeten.
Oud 10 juli 2007, 00:11   #279
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Toch zou ik amper durven stellen dat de Amerikaanse economie een oorlog nodig heeft, dat is haast absurd. Ze hebben een economie die op consumer confidence gebaseerd is en een oorlog zal de uitgaven van de man inde straat alleen maar beperken. Trouwens, wat zouden Walmart, K-Mart, Nike of Levis aan een oorlog hebben?
Weapen and oil industry need wars!

Laatst gewijzigd door Gun : 10 juli 2007 om 00:11.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 00:16   #280
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
I don't think so ... Wanneer je de 'US-minded mentality' in Europa vergelijkt met pakweg 20 jaar geleden dan is er veel van wat jij schrijft verdwenen. Europa is veel minder de VS als grote voorbeeld aan het beschouwen en ook de burgers zijn van mening dat ze een heel groot aantal zaken beter kunnen dan de Amerikaan.
Ze ZEGGEN dat maar ze DOEN nog altijd de VS exact achter!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be