![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Vreemdeling
|
![]() De Dalai Lama is tegen seksuele omgang tussen mensen van hetzelfde geslacht. Zijn seksuele moraal lijkt dicht bij die van de christelijke aan te sluiten. Vindt u het nu nog de moeite?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat? Den dalai is een nazi?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Homoseksualiteit wordt door de lama verklaard vanuit het Karma, een stelling waar ik persoonlijk niet mee akkoord ga. Maar Boeddhisten zouden nooit discrimineren op welke basis dan ook ![]() Dat is lijnrecht tegen de hele boeddhistische denkwijze. En ik ben Theravada-boeddhistisch opgevoed (akkoord niet tibetaans), maar ik heb wel het meeste van zijn werk gelezen.
![]() |
![]() |
#266 |
Burgemeester
|
![]() Ik verwees naar zijn theorie over lijden (die fantastisch is!) als u het de moeite vind om te lezen...
![]() |
#267 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb zoveel homovrienden, en in mijn familie ook... ik ben ermee opgegroeid. Ze zijn juist zo sterk, op alle vlakken, niks haalt ze naar beneden, en daarom kan ik ze onmogelijk beschouwen als afvalmateriaal... dusja, ik ben mss bevooroordeeld.
![]() |
![]() |
#268 | |
|
![]() Citaat:
Misschien? U lijkt de voorvechter van de homo's wel. Teveel van het goede lijkt me niet echt uitgebanceerd. Maar ja, als u gelukkig bent is het voor mij ook goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Burgemeester
|
![]() Ik ben gelukkig, en als pure heteroseksueel kan je perfect omgaan met homo's volgens mij. After all, meer keuze vrouwen voor jezelf
![]() ![]()
![]() |
#270 |
|
![]() Jaja, ik strijd dat zeker niet af, ik geloof u. Persoonlijk ken ik dan wel geen homo's maar ik veronderstel dat het ook mensen zijn zoals iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
"Although he has affirmed the dignity and rights of gays and lesbians, he has condemned homosexual acts as contrary to Buddhist ethics." "When the Dalai Lama has been asked whether homosexuality is a sin, for instance, he has explained that according to the holy writings, it is. He doesn't go for revisionism. But then he is likely to add that we all have sins, and in the eyes of Buddhism, all sins are equal". "Tibetan Buddhism is not a values-free system oriented around smiles and a warm heart. It is a religion with tough ethical underpinnings that sometimes get lost in translation. For example, he condemns homosexuality, and all oral and anal sex. His stand is close to that of Pope John Paul II, something his Western followers prefer to ignore. His US publisher even asked him to remove the injunctions against homosexuality from his book, Ethics for the New Millennium, for fear they would offend US readers, and the Dalai Lama acquiesced." Ik wil daar graag aan toevoegen dat homoseksuele neigingen als onvolmaakt beschouwen niets zegt over de kwaliteiten van homoseksuelen, want onvolmaaktheid is een typisch menselijk gegeven. "Vergissen is menselijk" is daar een mooi spreekwoord voor. Erkennen dat mensen onvolmaakte neigingen kunnen hebben is evenmin aanzetten tot discriminatie als zeggen dat mensen zich kunnen vergissen. De neiging tot onvolmaakt gedrag zit ingebakken in iedere mens en de natuur zelf bewijst dat ze onvolmaakt is door het bestaan van het lijden dat in tegenstelling staat met ons diep verlangen naar geluk. Ik wil gerust wel eens lezen in dat boek van de Dalai Lama. Heb er voorlopig alleen wat besprekingen en korte overzichten van gevonden en ik kan alvast een aantal zaken appreciëren, omdat de innerlijke rust voor mij ook een van de belangrijkste dingen is. Zelf meen ik al een realistische en menswaardige visie op het lijden vanuit het christendom te hebben, wat ik in ieder geval veel nuttiger acht voor de mensheid dan een moraal gebaseerd op het overleven van een (lage dier)soort die toch niet hoeft te bestaan en geen enkele betekenis heeft in de totaliteit van het universum, in de totaliteit van het bestaan, want dat is in feite de basis van uw theorie (en het atheïsme in het algemeen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Vreemdeling
|
![]() Avatars met erotische omhelzing van naakte mannenlichamen zijn mijns inziens een teken van een ziekelijke obsessie om zich te pas en te onpas te willen outen. Die obsessie getuigt juist van een onopgelost intern conflict. Het doet zeker geen goed aan de acceptatie van holebi's. Dat zou men toch moeten weten met alle kritiek die er al op extravagante parades is geweest, ook vanwege holebi's zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
'Rules out of Tibetan Buddhism:
In fact, Tibetan Buddhist ethics have been described as utilitarian, in that they are concerned less with "good" and "evil" and more with whether an action is "skilful", ie conducive to a good end in relation to the criteria mentioned above and whether it is motivated by good intentions (based upon generosity, love and understanding) [SIZE=-1]2[/SIZE]. The sayings of the Buddha, as recorded in the Pali Canon, do not I believe include any explicit reference to homosexuality or to homosexual acts. This has been taken to mean that the Buddha did not consider that one's sexual orientation was relevant to his message, which was how to escape from suffering and achieve enlightenment. If it was not important enough to mention, homosexuality could not have been considered a barrier to one's moral and spiritual development. ' Ik zie homoseksualiteit niet als een hazenlip, mentale achterstand of een verschrompeld hand. Dit zijn inderdaad kenmerken die evolutionair geen belang hebben en kunnen beschouwd worden als 'vergissen is menselijk'. Valt het je ook niet op dat procentueel (10%) een wel heel hoog vergissingspeil zou zijn?
กรุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลก ภพนพรัตน์ ราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์ มหาสถาน อมรพิมาน อวตารสถิต สักกะทัตติยะ วิษณุกรรมประสิทธิ์ Laatst gewijzigd door Pies Descalzos : 15 november 2007 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Lokaal Raadslid
|
![]() OMG is dit het enige antwoord dat je kan verzinnen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Verklaar me dan eens waarom transsexualiteit bij de natuur voorkomt ? Verstop je niet achter iets waar je de ballen van kent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Burgemeester
|
![]() Hij past dezelfde theorie op dieren toe... Maar heeft hier geen enkel (beproefd, wetenschappelijk) bewijs voor.
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waarom mag alleen de Chef op de dames? Omdat hij het sterkste exemplaar is= de waardevolste genen. Is dat nu écht zo moeilijk? Bij de mensen drijft de natuur de zwakste, en minst waardevolle exemplaren , in elkaars armen, en hun onderbewustzijn suggereert hen dat ze dat uit eigen vrije wil doen. Deze ilussie maakt het leven draaglijker voor hen, dat is een soort veiligheidsklep, opgebouwd door hun psyché. Volgt u nog, el duvel ? Of spreek ik Chinees voor u? ![]() Transsexuelen is weer wat anders: gewoon hormonale ontregeling. Uiteraard komt dit zowel bij mensen als bij andere dieren voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() [quote=Pies Descalzos;3074063]Hij past dezelfde theorie op dieren toe... Maar heeft hier geen enkel (beproefd, wetenschappelijk) bewijs voor.[/quote]
U kan mij evenmin het tegendeel bewijzen,beste ![]() Waarom zou mijn theorie minder waard zijn als uw beweringen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Europees Commissaris