Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 23:12   #261
david1968
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Lijden is een essentieel deel van het leven, daar kan een boek over geschreven worden... ik verwijs u door naar: 'De kunst van het geluk' door de Dalai Lama. (echt eens lezen, de moeite)
De Dalai Lama is tegen seksuele omgang tussen mensen van hetzelfde geslacht. Zijn seksuele moraal lijkt dicht bij die van de christelijke aan te sluiten. Vindt u het nu nog de moeite?
david1968 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:15   #262
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door david1968 Bekijk bericht
De Dalai Lama is tegen seksuele omgang tussen mensen van hetzelfde geslacht. Zijn seksuele moraal lijkt dicht bij die van de christelijke aan te sluiten. Vindt u het nu nog de moeite?
Wat? Den dalai is een nazi?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:28   #263
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Dat legde ik toch uit: in onze maatschappij worden gezondheidsproblemen verholpen, resultaat is dat onze genenpoel devalueert. De slechtste exemplaren , degenen die normaal gezien door de natuurlijke selectie zouden uitgefilterd zijn, blijven gewoon verder leven. Deze zwakke exemplaren, inplaats van een vrouwelijke partner te zoeken, en zich , met al hun zwakheden en tekortkomingen, voort te planten, worden nu homo. En zijn na 1 (uiteraard steriele) generatie verdwenen. Vroeger was de gezondheidszorg minder goed, meer defecte genen-dragers stierven, er waren dus eveneens minder homo's.
Nu, zo een genenpoel van slechte kwaliteit met zich meedragen, betekent niet dat men automatisch homo word, maar het komt wel veel voor. Men ziet dat ook niet op het eerste gezicht aan die mensen, maar ze zijn wel meer vatbaar voor ziektes, wat dan de Aids-epidemie weer verklaart. En het feit dat ook veel junkies Aids hebben, die zijn ook in slechte gezondheid, verzwakt.
Ik wil niet chlichématig spreken, maar homo's zijn geen zwakke exemplaren... Ze zijn doorgaans lichamelijk mooier gebouwd, knapper, emotioneel en empathisch sterk ontwikkeld. Ik zie de zwakte totaal niet...
Oud 14 november 2007, 23:29   #264
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil niet chlichématig spreken, maar homo's zijn geen zwakke exemplaren... Ze zijn doorgaans lichamelijk mooier gebouwd, knapper, emotioneel en empathisch sterk ontwikkeld. Ik zie de zwakte totaal niet...
Ik begin te denken dat u een beetje bevooroordeeld bent.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:32   #265
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De dalai lama heeft niks tegen homoseksualiteit... En boeddhisme pur sang heeft niks tegen seksualiteit in het algemeen...
Homoseksualiteit wordt door de lama verklaard vanuit het Karma, een stelling waar ik persoonlijk niet mee akkoord ga.
Maar Boeddhisten zouden nooit discrimineren op welke basis dan ook
Dat is lijnrecht tegen de hele boeddhistische denkwijze.
En ik ben Theravada-boeddhistisch opgevoed (akkoord niet tibetaans), maar ik heb wel het meeste van zijn werk gelezen.
Oud 14 november 2007, 23:33   #266
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik verwees naar zijn theorie over lijden (die fantastisch is!) als u het de moeite vind om te lezen...
Oud 14 november 2007, 23:36   #267
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik begin te denken dat u een beetje bevooroordeeld bent.
Het spijt me, ik probeer enkel de zwakte te zien... En dat lukt me vanuit de verste verte niet

Ik heb zoveel homovrienden, en in mijn familie ook... ik ben ermee opgegroeid.

Ze zijn juist zo sterk, op alle vlakken, niks haalt ze naar beneden, en daarom kan ik ze onmogelijk beschouwen als afvalmateriaal...
dusja, ik ben mss bevooroordeeld.
Oud 15 november 2007, 00:39   #268
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spijt me, ik probeer enkel de zwakte te zien... En dat lukt me vanuit de verste verte niet

Ik heb zoveel homovrienden, en in mijn familie ook... ik ben ermee opgegroeid.

Ze zijn juist zo sterk, op alle vlakken, niks haalt ze naar beneden, en daarom kan ik ze onmogelijk beschouwen als afvalmateriaal...
dusja, ik ben mss bevooroordeeld.

Misschien? U lijkt de voorvechter van de homo's wel. Teveel van het goede lijkt me niet echt uitgebanceerd.

Maar ja, als u gelukkig bent is het voor mij ook goed.

Verschaeve
Oud 15 november 2007, 00:47   #269
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Ik ben gelukkig, en als pure heteroseksueel kan je perfect omgaan met homo's volgens mij. After all, meer keuze vrouwen voor jezelf
Oud 15 november 2007, 01:16   #270
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben gelukkig, en als pure heteroseksueel kan je perfect omgaan met homo's volgens mij. After all, meer keuze vrouwen voor jezelf
Jaja, ik strijd dat zeker niet af, ik geloof u. Persoonlijk ken ik dan wel geen homo's maar ik veronderstel dat het ook mensen zijn zoals iedereen.

Verschaeve
Oud 15 november 2007, 10:16   #271
david1968
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
homovrienden
Ze zijn juist zo sterk, op alle vlakken, niks haalt ze naar beneden, en daarom kan ik ze onmogelijk beschouwen als afvalmateriaal... Verhoogde creativiteit en gevoeligheid worden niet aanzien als defect neem ik aan... Eerder een pluspunt.

De dalai lama heeft niks tegen homoseksualiteit
Het is altijd verkeerd mensen als afvalmateriaal of zoiets te beschouwen. En mensen compenseren vaak voor bepaalde gebreken door andere kwaliteiten sterker te ontwikkelen. Zoals u vermeldt: creativiteit, gevoeligheid en bij mijn weten misschien ook humor? Bij blinden is het ook zo dat zij hun andere zintuigen sterker ontwikkelen en mentaal gehandicapten getuigen van een onschuldige, eerlijk liefde, waardoor ze een voorbeeld voor iedereen kunnen stellen (helaas worden ze nu systematisch geaborteerd). Ik ken een praktisch volledige verlamde vrouw die van zo'n ongelooflijke levensvreugde getuigt dat ze zelfs een steun is voor anderen. Je mag nooit wit-zwart denken. Mensen kunnen gebreken en kwaliteiten combineren. Dat is denk ik zo voor iedere mens. Belangrijker is te kunnen rechtvaardigen waarom een natuur gebreken produceert. En het aborteren van mentaal gehandicapten is een signaal dat onze samenleving het met aanvaarden van gebreken moeilijk heeft.

"Although he has affirmed the dignity and rights of gays and lesbians, he has condemned homosexual acts as contrary to Buddhist ethics." "When the Dalai Lama has been asked whether homosexuality is a sin, for instance, he has explained that according to the holy writings, it is. He doesn't go for revisionism. But then he is likely to add that we all have sins, and in the eyes of Buddhism, all sins are equal". "Tibetan Buddhism is not a values-free system oriented around smiles and a warm heart. It is a religion with tough ethical underpinnings that sometimes get lost in translation. For example, he condemns homosexuality, and all oral and anal sex. His stand is close to that of Pope John Paul II, something his Western followers prefer to ignore. His US publisher even asked him to remove the injunctions against homosexuality from his book, Ethics for the New Millennium, for fear they would offend US readers, and the Dalai Lama acquiesced."

Ik wil daar graag aan toevoegen dat homoseksuele neigingen als onvolmaakt beschouwen niets zegt over de kwaliteiten van homoseksuelen, want onvolmaaktheid is een typisch menselijk gegeven. "Vergissen is menselijk" is daar een mooi spreekwoord voor. Erkennen dat mensen onvolmaakte neigingen kunnen hebben is evenmin aanzetten tot discriminatie als zeggen dat mensen zich kunnen vergissen. De neiging tot onvolmaakt gedrag zit ingebakken in iedere mens en de natuur zelf bewijst dat ze onvolmaakt is door het bestaan van het lijden dat in tegenstelling staat met ons diep verlangen naar geluk.

Ik wil gerust wel eens lezen in dat boek van de Dalai Lama. Heb er voorlopig alleen wat besprekingen en korte overzichten van gevonden en ik kan alvast een aantal zaken appreciëren, omdat de innerlijke rust voor mij ook een van de belangrijkste dingen is. Zelf meen ik al een realistische en menswaardige visie op het lijden vanuit het christendom te hebben, wat ik in ieder geval veel nuttiger acht voor de mensheid dan een moraal gebaseerd op het overleven van een (lage dier)soort die toch niet hoeft te bestaan en geen enkele betekenis heeft in de totaliteit van het universum, in de totaliteit van het bestaan, want dat is in feite de basis van uw theorie (en het atheïsme in het algemeen).
Oud 15 november 2007, 10:26   #272
david1968
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
ik stoor mij zeker aan 2 blote en/of kussende mannen, zoals in die avatar.
Avatars met erotische omhelzing van naakte mannenlichamen zijn mijns inziens een teken van een ziekelijke obsessie om zich te pas en te onpas te willen outen. Die obsessie getuigt juist van een onopgelost intern conflict. Het doet zeker geen goed aan de acceptatie van holebi's. Dat zou men toch moeten weten met alle kritiek die er al op extravagante parades is geweest, ook vanwege holebi's zelf.
Oud 15 november 2007, 13:41   #273
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het is altijd verkeerd mensen als afvalmateriaal of zoiets te beschouwen. En mensen compenseren vaak voor bepaalde gebreken door andere kwaliteiten sterker te ontwikkelen. Zoals u vermeldt: creativiteit, gevoeligheid en bij mijn weten misschien ook humor? Bij blinden is het ook zo dat zij hun andere zintuigen sterker ontwikkelen en mentaal gehandicapten getuigen van een onschuldige, eerlijk liefde, waardoor ze een voorbeeld voor iedereen kunnen stellen (helaas worden ze nu systematisch geaborteerd). Ik ken een praktisch volledige verlamde vrouw die van zo'n ongelooflijke levensvreugde getuigt dat ze zelfs een steun is voor anderen. Je mag nooit wit-zwart denken. Mensen kunnen gebreken en kwaliteiten combineren. Dat is denk ik zo voor iedere mens. Belangrijker is te kunnen rechtvaardigen waarom een natuur gebreken produceert. En het aborteren van mentaal gehandicapten is een signaal dat onze samenleving het met aanvaarden van gebreken moeilijk heeft.

"Although he has affirmed the dignity and rights of gays and lesbians, he has condemned homosexual acts as contrary to Buddhist ethics." "When the Dalai Lama has been asked whether homosexuality is a sin, for instance, he has explained that according to the holy writings, it is. He doesn't go for revisionism. But then he is likely to add that we all have sins, and in the eyes of Buddhism, all sins are equal". "Tibetan Buddhism is not a values-free system oriented around smiles and a warm heart. It is a religion with tough ethical underpinnings that sometimes get lost in translation. For example, he condemns homosexuality, and all oral and anal sex. His stand is close to that of Pope John Paul II, something his Western followers prefer to ignore. His US publisher even asked him to remove the injunctions against homosexuality from his book, Ethics for the New Millennium, for fear they would offend US readers, and the Dalai Lama acquiesced."

Ik wil daar graag aan toevoegen dat homoseksuele neigingen als onvolmaakt beschouwen niets zegt over de kwaliteiten van homoseksuelen, want onvolmaaktheid is een typisch menselijk gegeven. "Vergissen is menselijk" is daar een mooi spreekwoord voor. Erkennen dat mensen onvolmaakte neigingen kunnen hebben is evenmin aanzetten tot discriminatie als zeggen dat mensen zich kunnen vergissen. De neiging tot onvolmaakt gedrag zit ingebakken in iedere mens en de natuur zelf bewijst dat ze onvolmaakt is door het bestaan van het lijden dat in tegenstelling staat met ons diep verlangen naar geluk.

Ik wil gerust wel eens lezen in dat boek van de Dalai Lama. Heb er voorlopig alleen wat besprekingen en korte overzichten van gevonden en ik kan alvast een aantal zaken appreciëren, omdat de innerlijke rust voor mij ook een van de belangrijkste dingen is. Zelf meen ik al een realistische en menswaardige visie op het lijden vanuit het christendom te hebben, wat ik in ieder geval veel nuttiger acht voor de mensheid dan een moraal gebaseerd op het overleven van een (lage dier)soort die toch niet hoeft te bestaan en geen enkele betekenis heeft in de totaliteit van het universum, in de totaliteit van het bestaan, want dat is in feite de basis van uw theorie (en het atheïsme in het algemeen).
Nogmaals, om welke gebreken gaat het hier? De seksuele geaardheid heeft een functie, wetenschappelijk bewezen...

'Rules out of Tibetan Buddhism:
  • we should consider the consequences of our actions, their effects on ourselves and others
  • we should consider how we would feel if others did the same thing to us
  • we should consider whether the behaviour is instrumental to our goal of Nirvana.
Using these criteria, Tibetan Buddhist commentators have usually construed sexual misconduct to include rape, sexual harassment, molestation of children, and unfaithfulness to one's spouse. Clearly, these manifestations of sexual misconduct can apply equally to homosexual and heterosexual behaviour. The third precept is not a blanket prohibition, nor a simplistic depiction of some behaviours as wrong and other behaviours as right.
In fact, Tibetan Buddhist ethics have been described as utilitarian, in that they are concerned less with "good" and "evil" and more with whether an action is "skilful", ie conducive to a good end in relation to the criteria mentioned above and whether it is motivated by good intentions (based upon generosity, love and understanding) [SIZE=-1]2[/SIZE].
The sayings of the Buddha, as recorded in the Pali Canon, do not I believe include any explicit reference to homosexuality or to homosexual acts. This has been taken to mean that the Buddha did not consider that one's sexual orientation was relevant to his message, which was how to escape from suffering and achieve enlightenment. If it was not important enough to mention, homosexuality could not have been considered a barrier to one's moral and spiritual development. '
Ik zie homoseksualiteit niet als een hazenlip, mentale achterstand of een verschrompeld hand. Dit zijn inderdaad kenmerken die evolutionair geen belang hebben en kunnen beschouwd worden als 'vergissen is menselijk'.
Valt het je ook niet op dat procentueel (10%) een wel heel hoog vergissingspeil zou zijn?

Laatst gewijzigd door Pies Descalzos : 15 november 2007 om 13:42.
Pies Descalzos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 13:59   #274
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
OMG jij bent echt idioot!
OMG is dit het enige antwoord dat je kan verzinnen
Citaat:
ik ben racist en daar ben ik fier op.
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 14:00   #275
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hoe zou het ook anders? Als we op de homos moeten rekenen om de soort voort te planten, zijn we rap uitgestorven, nee?
Wanneer twee hetero's een "defect" kind op de wereld zetten, dan word dat homo, en dan is die bloedlijn afgesloten. Probleem uitgefilterd, door de Natuur zélf. Jullie zeggen dat toch zelf ook steeds, dat homoseksualiteit natturlijk is ? Wel, na enig nadenken, kom ik tot het besluit dat u mischien gelijk hebt: de natuur ontdoet zichzelf van zijn onvolmaakte exemplaren door dit middel. Wat denkt u ervan?
Verklaar me dan eens hoe het komt dat het bij dieren ook voorkomt ?
Verklaar me dan eens waarom transsexualiteit bij de natuur voorkomt ?

Verstop je niet achter iets waar je de ballen van kent...
Citaat:
ik ben racist en daar ben ik fier op.
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 14:14   #276
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht

Hij past dezelfde theorie op dieren toe... Maar heeft hier geen enkel (beproefd, wetenschappelijk) bewijs voor.
Oud 15 november 2007, 15:53   #277
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

Kijk bij chimpanzés: enkel de dominerende aap mag de dames-chimp's volpoeppen, de anderen mogen juist toezien En wat doen die ? Achter de Chef-aap zijn rug proberen de dames te versieren, en soms lukt dat nog ook, en anders, in hun groepje onderdanige apen de zwaksten daaronder seksueel onderwerpen = homoseksueel gedrag.
Waarom mag alleen de Chef op de dames? Omdat hij het sterkste exemplaar is= de waardevolste genen.
Is dat nu écht zo moeilijk?
Bij de mensen drijft de natuur de zwakste, en minst waardevolle exemplaren , in elkaars armen, en hun onderbewustzijn suggereert hen dat ze dat uit eigen vrije wil doen. Deze ilussie maakt het leven draaglijker voor hen, dat is een soort veiligheidsklep, opgebouwd door hun psyché.
Volgt u nog, el duvel ? Of spreek ik Chinees voor u?
Transsexuelen is weer wat anders: gewoon hormonale ontregeling. Uiteraard komt dit zowel bij mensen als bij andere dieren voor.
Oud 15 november 2007, 15:55   #278
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=Pies Descalzos;3074063]Hij past dezelfde theorie op dieren toe... Maar heeft hier geen enkel (beproefd, wetenschappelijk) bewijs voor.[/quote]
U kan mij evenmin het tegendeel bewijzen,beste
Waarom zou mijn theorie minder waard zijn als uw beweringen?
Oud 15 november 2007, 16:57   #279
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
OMG is dit het enige antwoord dat je kan verzinnen
Duh, ik kan toch ook niet tegen een kleurenblinde blijven zagen dat die smiley geel is!
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 17:03   #280
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*hoest* *reutel*
Even bijkomen van het lachen. En nu terug serieus ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be