![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2781 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2782 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2783 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2784 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is niet of men niet kan nadenken over dergelijke gevallen, dan wel of ze aangehaald moeten worden om een algemene filosofische en morele discussie te leiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2785 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heel uitzonderlijke geval aldus jou Citaat:
Citaat:
Ga je nu zwart op wit beweren dat men er beter uitkomt ? Zoek eens op wiki misschien.... je vindt onmiddellijk een hele waslijst... gaande van kleine kwaaltjes tot vrij ernstige zaken al dan niet blijvend of verergerd na de zwangerschap Citaat:
Citaat:
In een ijdele poging om wat te weerleggen gooi je er nog wat bovenop ? Jan... het gaat over ongewenste zwangerschap, remember Dus in feite wat jij hier nu duidelijk komt te stellen is niet alleen dat men maar ven door die , die je dan net als een fluitje van een cent voorstelt, zwangerschap zou moeten en de kwaaltjes en het risico maar dat ge ook even heel je verdere loop van je leven zou moeten laten dirigeren ... en dat alleen omwille van een embryo ? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2786 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed... je doet maar... bedenk evenwel dat er in al die posts van jou ook al wel wat ongelukkigs is ingekropen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2787 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2788 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2789 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2790 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2791 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gelukkig voor jullie zou ik zeggen....zoals ik al zei... jullie zullen gezegend zijn. Of hoe een succesverhaal even nar voor geschoven wordt als argument dat er geen problemen zouden zijn op vlak van gezondheid... steeds weer grappiger |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2792 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2793 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het steeds over de volledige waaier gehad... Jij bent hier echter een vertoon aan 't geven alsof er geen enkel risico geen enkel probleem zou zijn... tijdelijk of permanent.... buiten in zeer uitzonderlijke gevallen. En dat is pas één : een ronduit foutieve voorstelling en twee : dat maakt zelfs niet eens uit ... zelfs als er een zeker risico bestaat dan is dat voldoende om de beslissing op dat risico aan de vrouw over te laten. En het is uiteraard net die twee die het 'm doet.... daar jij steeds uitgaat van een scenario waar het wel gewild zou zijn of nog steeds kan.... maar dat is niet zo. Jij stelt dat dan ook zo voor alsof het allemaal zou gaan om mensen die het aangepraat zou zijn of die het aanwenden zonder het goed te overwegen of dat als een vorm van anti-conceptie zouden gaan beschouwen of weet ik veel. En uiteraard in een gewild scenario neem je die euveltjes, desnoods de mindere gezondheid en het risico er net gretig bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2794 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb je die redenen gegeven als uitleg en wens op wat mijn visie is. Die ging uit van een alsmaar toenemende benadering naar een wezen dat tenslotte op elk vlak _ hier delen we dus een mening _ perfect gelijk kan gesteld worden met een wezen dat wel geboren is en dan plots het statuut toebedeeld zou krijgen van mens/persoon.... waar we toch wel een ontzettend grote waarde aan hechten ... anders zou dat statuut er niet zijn. Dus ik acht de 'waarde' van een foetus na bepaalde tijd hoog of voldoende hoog in dat ik het overweeg in een algemene beschouwing. Net zoals een het verlies van een primaat, een orca, een regenwoud... maakt niet uit ... voor mij een beperkende factor kan zijn in het doen en laten van het handelen van mensen ook al hebben die geen persoons-statuut. Ik denk dat dit stukje tot nu toe wel duidelijk is. Voor de rest heb ik gesproken dat ik de zaak benader van de heersende optiek en afspraken. Die zijn vrij duidelijk in die zin dat de wethouder me min of meer in bovenstaande redenering bijtreedt en zelfs ruimte laat voor een uitzondering als het gaat over een acute levensbedreiging van die vrouw. Dat in acht genomen en onderliggende gedachte dat dit ook voor iedereen duidelijk is zie ik het blijven houden van de foetus na een bepaalde tijd ook als een stilzwijgende goedkeuring dat je het dus eens bent met het moederschap.... je hebt daar dus dan voor gekozen. Net in dezelfde zin dat ge stilzwijgend een hoop rechten ( en plichten ) krijgt als je uiteindelijk dat kind ter wereld laat komen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2795 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over vereenzelvigen... het gaat over de impact die elke ingreep op het lichaam van de vrouw automatisch zou betekenen voor de foetus. In een hypothetische veronderstelling dat het de vrouw perfect niet zou deren of ze nu gaat bevallen of niet en dat ze een ingreep op een pukkeltje zou willen laten uitvoeren maar die ingreep zou nefaste gevolgen kunnen hebben voor die foetus zou men met een heel andere benadering inzake zelfbeschikking zitten dan indien je niet zwanger zou zijn. Citaat:
Het gaat niet over het recht op leven... moest er al zoiets bestaan... het gaat dan louter om te doen en laten met je eigen lichaam wat je zelf wilt. Vóór de bevalling stelt er zich volgens jullie een zeer groot probleem ná de geboorte plots weer niet. Terwijl het principe te doen en te laten met je eigen lichaam wat je maar wilt in wezen niet verandert. Dus ik kan de bal net zo goed terugwerpen... waarom zou er vóór de geboorte niet aan de orde zijn wat er ná de geboorte, en in elk ander denkbaar geval, en voor elke andere persoon, wel is ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2796 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij had even goed kunnen schrijven dat men veilig kan aannemen dat een stuk asfalt geen sinaasappel is. btw Best wel grappig dat de zinsnede ( in het antwoord op Paulus ) waar je zo druk kon om maken nu even makkelijk verandert wordt door een andere uitspraak van hem die absoluut niet hetzelfde betekent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2797 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2798 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2799 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2800 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (ps. als ge zo verder gaat beginnen trollen ... dan stp ik er gelijk mee ) Het gaat over jouw visie, mijn beste. En daarop zeg ik al heel de tijd dat zelfs indien men dat mens vs. mens zou bekijken je nog steeds met het voldongen feit zou zitten dat het net die foetus is die een 'aanslag' pleegt en dat het die andere persoon is die enkel zou gebruik maken van haar rechten. |
|
![]() |
![]() |