Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2009, 14:31   #2801
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Weer zo'n achterlijke drogreden.

Ik hoop dat je het beseft. In het eerste geval ontzeg je mensen geld. In de overige twee gevallen breng je mensen in gevaar.

Wat niet het geval is bij het gewoon roken van wiet.
Allé, dan nog een paar om het af te leren :
"Waarom heb ik niet de keuzevrijheid om te roken in een restaurant " ?
"Waarom heb ik niet de keuzevrijheid om te bouwen, op mijn grond, gelijk ik wil ?"
"Waarom heb ik niet de keuzevrijheid om een boom, die mij niet aanstaat, te vellen ?"
...
Uiteindelijk wordt ik beknot in mijn vrijheid (en nog geen klein beetje), en ne cannabisgebruiker gaat op zijn achterste poten staan, omdat hij beknot wordt in zijn vrijheid.
Trouwens in het eerste geval wordt mij juist evenveel geld ontzegt, dan dat ik mensen geld zou ontzeggen. En verder zie ik niet in hoe ik mensen in gevaar zou brengen als ik, als het verkeer het toelaat, meer dan 120km/h op een autostrade rij...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 14:40   #2802
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom kom jij nu af met dingen die er compleet niets mee te maken hebben?
Waarom maak jij vergelijkingen die helemaal niet opgaan.

Heb jij geen argumenten die wel terzake zijn?
De vragen blijven dus onbeantwoord.

Waarom zouden alle cannabisgebruikers moeten overschakelen naar een legale drug die schadelijker en meer verslavend is?
En als ze moedwillig niet willen overschakelen?
Waarom hebben cannabisgebruikers niet de keuzevrijheid?
Uiteraard heb ik geen echte argumenten, zoals gij ook geen echte argumenten hebt waarom ik bvb belastingen/rsz dien te betalen (of toch zeker niet in die mate waarin ik ze moet betalen).
Dus waarom moet een cannabisgebruiker de keuzevrijheid hebben, als ik ze, op vele punten ook niet heb ? Het is daar waar het over ging.
Het argument dat een cannabisgebruiker de vrijheid moet hebben, gaat niet op, aangezien absolute vrijheid in werkelijkheid, voor niemand bestaat.
Oud 21 februari 2009, 14:40   #2803
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
War on drugs =

Kijk naar China, een van de grootste producenten van heroine, zijn we nu in oorlog met China?
Natuurlijk niet, daar heeft zijne heerlijkheid Kroonprins Filip toch voor gezorgd met zijn diplomatieke gaven, toen hij op handelsmissie was?
Oud 21 februari 2009, 14:53   #2804
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Uiteraard heb ik geen echte argumenten, zoals gij ook geen echte argumenten hebt waarom ik bvb belastingen/rsz dien te betalen (of toch zeker niet in die mate waarin ik ze moet betalen).
Dus waarom moet een cannabisgebruiker de keuzevrijheid hebben, als ik ze, op vele punten ook niet heb ? Het is daar waar het over ging.
Het argument dat een cannabisgebruiker de vrijheid moet hebben, gaat niet op, aangezien absolute vrijheid in werkelijkheid, voor niemand bestaat.
Natuurlijk heb ik veel en echte argumenten waarom jij belastingen/rsz dient te betalen.
Start er een draad over op, ik zal graag mee discussiëren.
Absolute keuzevrijheid voor alles kan niet. Start per onderwerp een draad, en laat het me weten.

Maar jij hebt dus geen echte argumenten, zoals je ridderlijk toegeeft (waarvoor dank), om de vrijheid van keuze voor cannabis te beperken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 14:56   #2805
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Allé, dan nog een paar om het af te leren :
"Waarom heb ik niet de keuzevrijheid om te roken in een restaurant " ?
"Waarom heb ik niet de keuzevrijheid om te bouwen, op mijn grond, gelijk ik wil ?"
"Waarom heb ik niet de keuzevrijheid om een boom, die mij niet aanstaat, te vellen ?"
...
Uiteindelijk wordt ik beknot in mijn vrijheid (en nog geen klein beetje), en ne cannabisgebruiker gaat op zijn achterste poten staan, omdat hij beknot wordt in zijn vrijheid.
Trouwens in het eerste geval wordt mij juist evenveel geld ontzegt, dan dat ik mensen geld zou ontzeggen. En verder zie ik niet in hoe ik mensen in gevaar zou brengen als ik, als het verkeer het toelaat, meer dan 120km/h op een autostrade rij...

http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentation_theory

Eerst bijscholen, dan praten. Jij weet kennelijk niet welke drogredenen jij blijft maken.

Die 120 per uur ben ik het met je eens. Veel te traag en fileveroorzakend.

In de overige gevallen: je maakt inbreuk op andere mensen hun vrijheid (over die belasting zwijgen we even, anders krijgen we weer een links-rechtsdiscussie). Door een joint te roken belemmer je niemands vrijheid, behalve dat van een stel kleinburgers die het o zo immoreel vinden.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 15:19   #2806
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentation_theory

Eerst bijscholen, dan praten. Jij weet kennelijk niet welke drogredenen jij blijft maken.

Die 120 per uur ben ik het met je eens. Veel te traag en fileveroorzakend.

In de overige gevallen: je maakt inbreuk op andere mensen hun vrijheid (over die belasting zwijgen we even, anders krijgen we weer een links-rechtsdiscussie). Door een joint te roken belemmer je niemands vrijheid, behalve dat van een stel kleinburgers die het o zo immoreel vinden.
Dit argument geld dan wel voor alle drugs (tenminste als ge ze zodanig gebruikt dat ge er niemand mee hindert).
Maar toch blijf ik erbij dat de wetgeving vol staat met wetten, die wel mijn vrijheid beperken (vellen van een boom die mijn eigendom is...), doch die in principe iemands anders vrijheid niet belemmeren. Hij kan er alleen door gestoord zijn (en bij cannabis heb ik sterk den indruk, dat het hem, globaal gezien, nog geld kost ook).
Oud 21 februari 2009, 15:39   #2807
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit argument geld dan wel voor alle drugs (tenminste als ge ze zodanig gebruikt dat ge er niemand mee hindert).
Maar toch blijf ik erbij dat de wetgeving vol staat met wetten, die wel mijn vrijheid beperken (vellen van een boom die mijn eigendom is...), doch die in principe iemands anders vrijheid niet belemmeren. Hij kan er alleen door gestoord zijn (en bij cannabis heb ik sterk den indruk, dat het hem, globaal gezien, nog geld kost ook).
Uiteraard, bomen vellen en dergelijke moet ook kunnen.
Oud 21 februari 2009, 17:57   #2808
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Toch klote dat het niet mag he
De lente staat voor de deur en ons gedoogbeleid staat op punt om ingetrokken te worden
Oud 21 februari 2009, 18:20   #2809
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Toch klote dat het niet mag he
De lente staat voor de deur en ons gedoogbeleid staat op punt om ingetrokken te worden
Er zijn genoeg kwekers. Enneuh, niks aantrekken van de wet. Ze hadden aan mij noch aan jou iets gevraagd toen ze de wet schreven, dus moeten wij er geen rekening mee houden.
Oud 21 februari 2009, 18:22   #2810
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Amai zijt daar maar zeker van.... zijn er echt wel meer dan duizenden hier in BE alleen al...
Maar ik trek mij dat dus wel aan he
Ik had vorig jaar ene plant buiten staan (zie avatar) en geen last gehad. Maar zo eentje is niet genoeg zenne

Maar nu dak zo'n "gesprekske" heb gehad, krijg ik toch koud zweet nog maar iets te zetten.
Oud 22 februari 2009, 12:08   #2811
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een ander alternatief is natuurlijk dat iedereen het gebruik van cannabis laat (en desnoods overschakeld op legale drugs). En is dit dan moedwilligheid (om dit niet te doen) of verslaafdheid ? En als het verslaafdheid is, dan geeft het een overlast, willen of niet. En dan zie ik eigenlijk niet in, waarom ik pro zou moeten zijn. Of geeft een gelegaliseerde overlast, minder overlast, dan een gedoogde overlast. Ik betwijfel het. Vroeger toen tabak niet ontmoedigd werd, dan werd er wel meer gerookt.
Maar eigenlijk zitten onze standpunten niet zover uiteen.
Kan je misschien uitleggen waarom je voorgestelde alternatief beter zou zijn.

Je gaat niet in op de pro's voor legalisering.

"Waarom zouden alle cannabisgebruikers moeten overschakelen naar een legale drug die schadelijker en meer verslavend is?
En als ze moedwillig niet willen overschakelen?
Waarom hebben cannabisgebruikers niet de keuzevrijheid?"
En je geeft toe dat je geen echte argumenten hebt om de keuzevrijheid in te perken.
http://forum.politics.be/showthread....73#post3990773

P.S. Het is niet de overlast die gedoogd moet worden, cannabis moet gelegaliseerd worden. Dan verdwijnt de overlast; de oorzaak van de overlast ligt immers aan het illegaal zijn van cannabis, niet aan de cannabis op zich.
Oud 22 februari 2009, 16:11   #2812
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
P.S. Het is niet de overlast die gedoogd moet worden, cannabis moet gelegaliseerd worden. Dan verdwijnt de overlast; de oorzaak van de overlast ligt immers aan het illegaal zijn van cannabis, niet aan de cannabis op zich.

Blijkt dat tegenstanders dat echt niet kunnen vatten.
Oud 22 februari 2009, 16:21   #2813
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Blijkt dat tegenstanders dat echt niet kunnen vatten.
Ze hebben dan ook niet echt argumenten. Gaan er gewoon van uit dat wiet absoluut kwaad is en dat argumenten overbodig zijn.
Oud 22 februari 2009, 16:23   #2814
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit. Het zijn de drugstoeristen die zorgen voor de overlast, en die creëer je pas als je cannabis legaliseert. De overlast heeft niets te maken met het illegaal zijn van cannabis.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 16:27   #2815
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bullshit. Het zijn de drugstoeristen die zorgen voor de overlast, en die creëer je pas als je cannabis legaliseert. De overlast heeft niets te maken met het illegaal zijn van cannabis.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 16:29   #2816
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je wil toch nog discussiëren met mij?
dan neem ik dit terug :

Citaat:
Citaat:
Kijk, ik heb geen goesting om nog met jou verder te discussiëren zoals ik eerder al zei. Het leidt nergens naartoe.
Als je geen goesting hebt om te discussiëren, moet je hier ook niet voortdurend one-liners neerzetten.
Dit is een discussieforum.
In andere draden heb je wel goesting om te discussiëren. Ik kan me dus niet van de indruk ontdoen dat je hier geen argumenten meer hebt.

Waarom?
Omdat jij geen reden kan bedenken waarom jij dagelijks of wekelijks alcohol mag drinken en een ander niet met dezelfde regelmaat een joint mag roken?

Omdat je moet toegeven dat je stelling dat cannabis de kans verhoogd op gebruik van heroïne op niets gebaseerd is?

Omdat je liever negeert dat jongeren er toch zelf zullen achterkomen wat cannabis is en doet?

Omdat je moet toegeven dat er helemaal niets misdadig is aan het gebruik van cannabis? Idem voor kweek en handel.
Jij, zoals alle anderen, komt niet verder dan "ja maar het is verboden".

Omdat jij je eigen standpunt niet kan uitleggen?
Wie mag er wanneer hoe dikwijls een joint roken?
En als er al eens een joint mag gerookt worden, mag die cannabis dan gekocht en gekweekt worden? Of moet het van de Heilige Geest komen?
Van zodra je hierop antwoordt.
http://forum.politics.be/showthread....04#post3986004
Oud 22 februari 2009, 16:32   #2817
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je wil toch nog discussiëren met mij?
dan neem ik dit terug :
Neen, nu ik erover nadenk heb ik daar eigenlijk helemaal geen goesting in. Er lopen hier veel interessantere personages rond om mee te discussiëren.
Oud 22 februari 2009, 16:34   #2818
Bhairav

Standaard

Citaat:
Neen, nu ik erover nadenk heb ik daar eigenlijk helemaal geen goesting in. Er lopen hier veel interessantere personages rond om mee te discussiëren.
Mee discussiëren? Samen lekker tegen cannabis zijn, dat is geen discussie.
Oud 22 februari 2009, 16:53   #2819
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Mee discussiëren? Samen lekker tegen cannabis zijn, dat is geen discussie.
Ik heb u hier nog geen enkel argument zien posten of een argument onderuit zien halen. Buiten wat one-liners en veel van dees "" kerels heb jij nog niets substantieels gepost.
Oud 22 februari 2009, 16:57   #2820
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik heb u hier nog geen enkel argument zien posten of een argument onderuit zien halen. Buiten wat one-liners en veel van dees "" kerels heb jij nog niets substantieels gepost.
Ik niet misschien, anderen wel. Ik heb zo geen zin om hier veel energie in te steken, ik vul hooguit aan.
Meningen waarbij zelfs geen moeite word gedaan om ze te staven, zijn trouwens zowiezo moeilijker onderuit te halen. Zo kan ik het ook...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 22 februari 2009 om 16:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be