![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2801 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Waarom heb ik niet de keuzevrijheid om te roken in een restaurant " ? "Waarom heb ik niet de keuzevrijheid om te bouwen, op mijn grond, gelijk ik wil ?" "Waarom heb ik niet de keuzevrijheid om een boom, die mij niet aanstaat, te vellen ?" ... Uiteindelijk wordt ik beknot in mijn vrijheid (en nog geen klein beetje), en ne cannabisgebruiker gaat op zijn achterste poten staan, omdat hij beknot wordt in zijn vrijheid. Trouwens in het eerste geval wordt mij juist evenveel geld ontzegt, dan dat ik mensen geld zou ontzeggen. En verder zie ik niet in hoe ik mensen in gevaar zou brengen als ik, als het verkeer het toelaat, meer dan 120km/h op een autostrade rij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus waarom moet een cannabisgebruiker de keuzevrijheid hebben, als ik ze, op vele punten ook niet heb ? Het is daar waar het over ging. Het argument dat een cannabisgebruiker de vrijheid moet hebben, gaat niet op, aangezien absolute vrijheid in werkelijkheid, voor niemand bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2803 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2804 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Start er een draad over op, ik zal graag mee discussiëren. Absolute keuzevrijheid voor alles kan niet. Start per onderwerp een draad, en laat het me weten. Maar jij hebt dus geen echte argumenten, zoals je ridderlijk toegeeft (waarvoor dank), om de vrijheid van keuze voor cannabis te beperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2805 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentation_theory Eerst bijscholen, dan praten. Jij weet kennelijk niet welke drogredenen jij blijft maken. Die 120 per uur ben ik het met je eens. Veel te traag en fileveroorzakend. In de overige gevallen: je maakt inbreuk op andere mensen hun vrijheid (over die belasting zwijgen we even, anders krijgen we weer een links-rechtsdiscussie). Door een joint te roken belemmer je niemands vrijheid, behalve dat van een stel kleinburgers die het o zo immoreel vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch blijf ik erbij dat de wetgeving vol staat met wetten, die wel mijn vrijheid beperken (vellen van een boom die mijn eigendom is...), doch die in principe iemands anders vrijheid niet belemmeren. Hij kan er alleen door gestoord zijn (en bij cannabis heb ik sterk den indruk, dat het hem, globaal gezien, nog geld kost ook). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2807 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2808 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch klote dat het niet mag he
![]() De lente staat voor de deur en ons gedoogbeleid staat op punt om ingetrokken te worden ![]()
![]() |
#2809 |
Banneling
|
![]() Er zijn genoeg kwekers. Enneuh, niks aantrekken van de wet. Ze hadden aan mij noch aan jou iets gevraagd toen ze de wet schreven, dus moeten wij er geen rekening mee houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2810 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Amai zijt daar maar zeker van.... zijn er echt wel meer dan duizenden hier in BE alleen al...
Maar ik trek mij dat dus wel aan he ![]() Ik had vorig jaar ene plant buiten staan (zie avatar) en geen last gehad. Maar zo eentje is niet genoeg zenne ![]() Maar nu dak zo'n "gesprekske" heb gehad, krijg ik toch koud zweet nog maar iets te zetten.
![]() |
#2811 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat niet in op de pro's voor legalisering. "Waarom zouden alle cannabisgebruikers moeten overschakelen naar een legale drug die schadelijker en meer verslavend is? En als ze moedwillig niet willen overschakelen? Waarom hebben cannabisgebruikers niet de keuzevrijheid?" En je geeft toe dat je geen echte argumenten hebt om de keuzevrijheid in te perken. http://forum.politics.be/showthread....73#post3990773 P.S. Het is niet de overlast die gedoogd moet worden, cannabis moet gelegaliseerd worden. Dan verdwijnt de overlast; de oorzaak van de overlast ligt immers aan het illegaal zijn van cannabis, niet aan de cannabis op zich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2812 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Blijkt dat tegenstanders dat echt niet kunnen vatten.
![]() |
![]() |
#2813 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2814 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit. Het zijn de drugstoeristen die zorgen voor de overlast, en die creëer je pas als je cannabis legaliseert. De overlast heeft niets te maken met het illegaal zijn van cannabis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2815 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2816 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
dan neem ik dit terug : Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....04#post3986004 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2817 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2818 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2819 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2820 | |
|
![]() Citaat:
Meningen waarbij zelfs geen moeite word gedaan om ze te staven, zijn trouwens zowiezo moeilijker onderuit te halen. Zo kan ik het ook... ![]() Laatst gewijzigd door Bhairav : 22 februari 2009 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |