Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2006, 19:50   #2841
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De vraag is of homosexualiteit die zich kenmerkt door sexuele acties tussen mensen van hetzelfde geslacht, de juiste invulling is voor het sexuele systeem waarmee de mens is uitgerust ter wille van de instandhouding van de soort. Het antwoord daarop is een duidelijke neen.

Paulus.
Paulus,

Het is van ondergeschikt belang wat je juist als argument gebruikt, belangrijker hier is waartoe je je argument gebruikt. Met de bovenstaande uitspraak wordt het glashelder dat je het argument van de "mogelijkheid tot voortplanting" wil gebruiken om de stelling te staven dat homoseksualiteit een foute invulling van de seksuele identiteit : Een puur waardeoordeel dus, dat niets te maken met wetenschap te maken heeft.

Woorden als "normaal" en "afwijkend" kan je in hun strikte zin gebruiken zonder enige waardeoordeel te vellen, dus puur wetenschappelijk, maar als je begint over wat de "juiste" invulling is voor het "seksuele systeem" zoals je het noemt, dan ben je duidelijk aan het oordelen.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:51   #2842
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Ga je nu de hetero-vrouwen ook al discrimineren?
Die versta ik niet. Hoe discrimineer ik hetero-vrouwen door te stellen dat Keanu's kontje mij niet kan bekoren?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:51   #2843
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ja maar ik wil de leuke avatars blijven zien, zoals de uwe.

Er zou een optie moeten komen "enigszins homo-erotische avatars verbergen"
mietje

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:52   #2844
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Paulus,

Het is van ondergeschikt belang wat je juist als argument gebruikt, belangrijker hier is waartoe je je argument gebruikt. Met de bovenstaande uitspraak wordt het glashelder dat je het argument van de "mogelijkheid tot voortplanting" wil gebruiken om de stelling te staven dat homoseksualiteit een foute invulling van de seksuele identiteit : Een puur waardeoordeel dus, dat niets te maken met wetenschap te maken heeft.

Woorden als "normaal" en "afwijkend" kan je in hun strikte zin gebruiken zonder enige waardeoordeel te vellen, dus puur wetenschappelijk, maar als je begint over wat de "juiste" invulling is voor het "seksuele systeem" zoals je het noemt, dan ben je duidelijk aan het oordelen.
Hem zul je met wetenschappelijk bewijs nooit kunnen overtuigen. Hij accepteert de evolutieleer niet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:53   #2845
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
mietje
iets tegen mietjes?
Oud 22 december 2006, 19:54   #2846
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iets tegen mietjes?
Over welke avatar gaat het eig?

Oud 22 december 2006, 19:55   #2847
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar ik wil de leuke avatars blijven zien, zoals de uwe.

Er zou een optie moeten komen "enigszins homo-erotische avatars verbergen"
Frank Zappa was nochtans een zeer "libertijns" iemand, die zeker geen problemen had met de homo-wereld. Als je zijn oeuvre zo een beetje kent, zul je weten dat hij menigmaal "heilige huisjes" door de mangel haalde.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:56   #2848
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Over welke avatar gaat het eig?
die stuitende, voze, bad-taste avatar met de achterkant van Keanu Reeves.
Oud 22 december 2006, 19:57   #2849
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die stuitende, voze, bad-taste avatar met de achterkant van Keanu Reeves.
van welke gebruiker is da?

Oud 22 december 2006, 19:58   #2850
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die versta ik niet. Hoe discrimineer ik hetero-vrouwen door te stellen dat Keanu's kontje mij niet kan bekoren?
Ja dat vraag ik mij nu ook af!
Oud 22 december 2006, 20:06   #2851
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je er in komen dat heteromannen niet altijd zin hebben om in de bilspleet van Keanu Reeves te kijken?
Dan heb jij verduiveld scherpe ogen, als je d�*t op die avatar kan !
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:08   #2852
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dan heb jij verduiveld scherpe ogen, als je d�*t op die avatar kan !
ROFL!
Oud 22 december 2006, 20:08   #2853
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Het "bloot gat" in kwestie is het bijzonder appetijtelijke kontje van Keanu Reeves, die - voor zover mij bekend - toch behoorlijk hetero is. Ik vind dit een mooie foto, erotisch, sexy, en allesbehalve vies of smerig, van een acteur die ik persoonlijk als de meest aantrekkelijke man van Hollywood beschouw.
Krijg je dan zin om daar in te bijten, of begrijp ik het verkeerd ?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:10   #2854
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hem zul je met wetenschappelijk bewijs nooit kunnen overtuigen. Hij accepteert de evolutieleer niet.
Ik wil hem eigenlijk ook niet overtuigen, maar zou het beter voor de discussie vinden als hij er voor uit zou komen dat hij homoseksualiteit als minderwaardig beschouwt in plaats van heel omstandig uit te leggen waarom de natuur het allemaal niet zo bedoeld heeft. Het lijkt me niet de natuur die een probleem heeft met homoseksualiteit, maar Paulus.
Oud 22 december 2006, 20:16   #2855
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paulus,

Het is van ondergeschikt belang wat je juist als argument gebruikt, belangrijker hier is waartoe je je argument gebruikt. Met de bovenstaande uitspraak wordt het glashelder dat je het argument van de "mogelijkheid tot voortplanting" wil gebruiken om de stelling te staven dat homoseksualiteit een foute invulling van de seksuele identiteit : Een puur waardeoordeel dus, dat niets te maken met wetenschap te maken heeft

Moest homosexualiteit de enige manier zijn waarop sexualiteit wordt beleefd, dan is het binnen de kortste keren gedaan met alle leven. Dat gegeven alleen al, kan mij doen denken dat er iets fout is met homosexualiteit. En dat is weldegelijk een sterk argument.

Dit betekent in geen geval dat ik de homosexuele mens niet kan accepteren. Ik heb ook foutjes en wordt ook graag geaccepteerd. Ik heb zelfs nog nooit een perfect volmaakte mens ontmoet.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 22 december 2006 om 20:25.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:20   #2856
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik heb nooit gezegd dat ik de evolutietheorie wel of niet accepteer. Ik heb dat bewust gedaan om niet te vervallen in een dicussie over schepping of evolutie.

Ik heb wel geluisterd toen je zei dat de evolutieleer bewees dat homosexualiteit wel een functie moest hebben. Maar dat heb je nooit kunnen hard maken. Geen enkele wetenschapper onderschrijft wat je zegt en bovendien hebben we die functie nog steeds niet kunnen ont-dekken.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 22 december 2006 om 20:22.
Oud 22 december 2006, 20:24   #2857
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Krijg je dan zin om daar in te bijten, of begrijp ik het verkeerd ?
Blij dat je heelhuids terug uit Libanon bent djimi of heb ik dat verkeerd?

Paulus.
Oud 22 december 2006, 20:26   #2858
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Moest homosexualiteit de enige manier zijn waarop sexualiteit wordt beleefd, dan is het binnen de kortste keren gedaan met alle leven.
Dat gegeven alleen al, kan mij doen denken dat er iets fout is met homosexualiteit. En dat is weldegelijk een sterk argument.

Dit betekent in geen geval dat ik de homosexuele mens niet kan accepteren. Ik heb ook foutjes en wordt ook graag geaccepteerd. Ik heb zelfs nog nooit een perfect volmaakte mens ontmoet.

Paulus.
Ik twijfel niet aan je goede intenties Paulus, maar ik denk dat je een grote fout maakt door wetenschap en moraal op een onduidelijke manier met elkaar te vermengen.
Dat homoseksualiteit niet de algemene norm is is duidelijk (dat heb ik hoger in deze thread ook al aangegeven), maar "fout" is een term die een waardeoordeel inhoudt. Zeggen dat iets "fout" is is compleet iets anders dan zeggen dat het niet strookt met de norm. De reden waarom je hier zoveel kritiek oogst is juist omdat je dat onderscheid niet maakt, en een negatief waardeoordeel verbindt aan een wetenschappelijke realiteit. Dat verband bestaat niet.
Om dezelfde reden kreeg G. Bodifée de homofobieprijs, ook hij voelde zich geroepen om met wetenschappelijke argumenten "aan te tonen" dat homofobie een "slechte levenskeuze" is.

Laat het duidelijk zijn, en met alle respect : De homogemeenschap pikt dit waardeoordeel niet!
Oud 22 december 2006, 20:31   #2859
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik twijfel niet aan je goede intenties Paulus, maar ik denk dat je een grote fout maakt door wetenschap en moraal op een onduidelijke manier met elkaar te vermengen.
Dat homoseksualiteit niet de algemene norm is is duidelijk (dat heb ik hoger in deze thread ook al aangegeven), maar "fout" is een term die een waardeoordeel inhoudt. Zeggen dat iets "fout" is is compleet iets anders dan zeggen dat het niet strookt met de norm. De reden waarom je hier zoveel kritiek oogst is juist omdat je dat onderscheid niet maakt, en een negatief waardeoordeel verbindt aan een wetenschappelijke realiteit. Dat verband bestaat niet.
Om dezelfde reden kreeg G. Bodifée de homofobieprijs, ook hij voelde zich geroepen om met wetenschappelijke argumenten "aan te tonen" dat homofobie een "slechte levenskeuze" is.

Laat het duidelijk zijn, en met alle respect : De homogemeenschap pikt dit waardeoordeel niet!
Een concrete vraag doki.

Vindt u homosexualiteit een normale sexuele geaardheid? Ja of neen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 22 december 2006 om 20:31.
Oud 22 december 2006, 20:33   #2860
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb wel geluisterd toen je zei dat de evolutieleer bewees dat homosexualiteit wel een functie moest hebben. Maar dat heb je nooit kunnen hard maken. Geen enkele wetenschapper onderschrijft wat je zegt en bovendien hebben we die functie nog steeds niet kunnen ont-dekken.
vandaag in de krant gelezen : vrouwtjesvaraan bevrucht zichzelf in de zoo van Antwerpen.

In de natuur kunnen sommige soorten een tekort aan echte venten blijkbaar oplossen

In de natuur is er ook een oplossing voor een teveel aan echte venten , namelijk bijvoorbeeld mannekes apen die andere mannekes gaan neuken ipv vrouwen om overbevolking tegen te gaan.

Kan het zijn dat homofilie een genezing is voor de ziekte van de overbevolking ? een soort bijsturing voor een overschot ? niet iedereen is mans genoeg om dapper - zoals onze leider de paus - aan zelfonthouding te doen ?
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be