![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
bovendien moesten de joden net zo min als de zigeuners ergens heen als u daar een eigen staat ten koste van een ander volk mee bedoelt.
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik vind het ook jammer wat er met de Palestijnse bevolking is gebeurd, maar dit is nu eenmaal een resultaat geweest van Britse machtsspelletjes. |
|
![]() |
![]() |
#283 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nu vertel eens of er een verschil was tussen de Joden toen en de Arabieren in Gaza nu.Zoek het verschil.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
#284 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
bovendien is hier al gezegd dat partijen blijkbaar uitgesloten worden van de verkiezingen omwille van "sympathie" met. Ik heb nog nooit een officiele persconferentie in israel weten beginnen met een arabische verwelkoming. Hier bij ons doet men dat wel eens in alle officiële landstalen. Dat ze als gelijke staatsburgers zouden behandeld worden, durf ik betwijfelen. |
|
![]() |
![]() |
#285 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is een mythe die ondermeer door de joods-Israëlische prof. Shlomo Sand (historicus Universiteit van Tel Aviv), doorprikt werd. Er heeft nooit een diaspora plaatsgevonden en wat we vandaag als joden kennen, is het resultaat van bekeringen van de plaatselijke bevolking, zowel in Oost-Europa als Noord-Afrika. Die mensen hebben dus geen enkele band met Israël.
Citaat:
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen dat er raakpunten zijn in de manier waarop de Joden behandeld werden door de Duitsers en de manier waarop de Gaza-Palestijnen nu worden behandeld door de Israeli's. Indien een neutrale organisatie zoals het Rode Kruis affirmeert dat Israel de mensenrechten schendt in Gaza, dan moet het al heel erg zijn. Want normaal waakt het Rode Kruis er angstvallig op om zich heel neutraal op te stellen. Laatst gewijzigd door system : 14 januari 2009 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
#287 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor zover ik weet hebben Franstaligen nooit gewapenderhand grond bezet, huizen platgebuldozzerd, de oorspronkelijke bevolking op de vlucht gejaagd, terreur gehanteerd, duizenden kinderen vermoord en verwond, enz.
Ik vrees dus dat de vergelijking niet helemaal opgaat.
![]() |
#288 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#290 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik had het over de Franstaligen, maar me dunkt dat Belgen inderdaad vredelievend zijn. Dat hebben ze geleerd uit hun geschiedenis denk ik.
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond er ondermeer dit : >> Bijbels Christen Zionisme Bijbels Christen Zionisme is een beweging - hoofdzakelijk onder de christenen vanuit de heidenen - die de rechten van het joodse volk op terugkeer naar het Beloofde Land ondersteunen. Zij ondersteunen de profetische visie van het herstel van Israël en de terugkeer van de Joden naar hun Bijbelse thuisland. Het leidt tot een toewijding om Israël te troosten, bidden voor haar vrede en een deel te zijn van wat God in het land doet. ... << Bedoelen zij dan dat God ergens méé in zo'n vliegtuig Gaza aan het bombarderen is? Of misschien was het wel God die de bulldozer waarmee Rachel Corrie werd doodgereden aan het besturen was? Of was het God die het King David Hotel probeerde op te blazen? >> Landelijke Gebedsdag voor Israël Op zaterdag 22 september 2007 zal er weer een landelijke Israël gebedsdag zijn in het NEM centrum te Voorthuizen (Voorthuizerweg 5, Nijkerk / N303: weg Voorthuizen-Putten) Door het gehele land komen allerlei kleine gebedsgroepen regelmatig bij elkaar om voor Israël en het joodse volk te bidden. Op deze landelijke gebedsdag ontvangen de deelnemers nieuwe inspiratie en bemoediging om door te gaan. Juist in een tijd dat Israël in politiek opzicht meer en meer geïsoleerd wordt. Vooral de status van Jeruzalem lijkt een onoverkomelijk probleem. Voor wie de profetenboeken van de Bijbel kent, is dit geen verassing [sic]. Ons gebed richtte zich dan ook met name naar Jeruzalem, omdat dat ook het centrum van alle profetieën is en ook de onlusten zich toespitsen rond Jeruzalem. Israël heeft juist in deze dagen ons gebed zo nodig en zo'n dag draagt ook bij aan de eenheid van ons gebed voor Israël. Op een Israël gebedsdag ervaren we steeds weer, wat God aan Abraham beloofde: "Wie u zegent, zal zelf gezegend worden" (Genesis 12). Door te bidden voor Israël, laat God ons niet met lege handen weer naar huis gaan, maar ontvangen we ook zelf een zegen en een bemoediging van God. << Ik sta paf. Wat is die 'nieuwe inspiratie en aanmoediging om door te gaan? Nieuwe inspiratie in het bedenken van leugens en methodes om de Palestijnen op de knieën te krijgen? Aanmoediging om door te gaan met het stelen van grond, het naast zich neer leggen van de vraag vanwege de internationale gemeenschap tot een onmiddellijk staakt-het-vuren? >> Wat is de ICEJ? De International Christian Embassy Jerusalem (ICEJ) is geen ambassade in die zin det het een land vertegenwoordigd. Het is echter wel een ambassade omdat het een 'natie' van gelijkgezinde christenen vertegenwoordigd [sic] die de Bijbelse betekenis begrijpen van het herstel van Israël. Zij vertegenwoordigd [sic] de visie van miljoenen Bijbel getrouwe christenen wereldwijd die Gods liefde en bezorgdheid voor Israël en haar volk delen. In meer dan 100 landen probeert de International Christian Embassy Christenen attent te maken op hun Bijbelse verantwoordelijkheid het Joodse volk te vertroosten. (Jesaja 40:1) De ICEJ daagt Israël uit met betrekking tot haar Bijbelse en profetische lot. Tevens vertroost zij het volk op vele praktische manieren door uitdrukking te geven van de christelijke liefde jegens haar. De Bijbel zegt duidelijk dat de Heer een speciale rol voor Israël heeft. Hij brengt de Joden terug naar het Land (Aliyah) om een nieuw verbond met hun te sluiten, om hen geestelijk te herstellen: "Ik zal Mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn." Jeremia 31:33 Vandaag de dag heeft de Ambassade vertegenwoordigers in meer dan 100 landen en haar staf in Jeruzalem telt ongeveer 60 stafleden (vrijwilligers) die zo’n 15 talen spreken. Op deze website vindt u uitgebreide informatie over de verschillende activiteiten van de ICEJ, zoals: » Hulpverlening » Aliyah - terugkeer van de Joden naar Israël » Christelijke viering tijdens het Loofhuttenfeest » Musical 'Het Verbond' (The Covenant) << "De Bijbel zegt duidelijk dat de Heer een speciale rol voor Israël heeft." Wat bedoelen die Christen-Zionisten daar nu mee? Wordt 'de Heer' de ultieme excuus-truus voor de heer Netanyahu en zijn acolieten? Is dat het evangelie volgens Ehud Olmert? >> De Bijbelse roeping van de ICEJ God heeft ons door Zijn Woord geroepen tot: Inzameling Om deel uit te maken van Gods grote plan de joden terug te brengen naar Israël. "Zie, Ik zal mijn hand opheffen tot de volken en mijn banier omhoog heffen voor de natiën; in hun armen zullen zij uw zonen brengen, en uw dochters zullen op de schouder gedragen worden." (Jesaja 49:22) » Aliyah » Beit HaTikva Hulp Om practische sociale hulp te bieden via bestaande hulpverleningsorganisaties. ".. want indien de heidenen aan hun geestelijke goederen deel hebben gekregen, behoren zij ook met hun stoffelijke goederen hen te dienen." (Romeinen 15:27) » Sociaal Hulpverlenings Programma (SAP) » Jeruzalem Support Centrum (JSC) Verzoening Om bruggen te slaan tot verzoening tussen Jood en Arabier. "Gezegend zij mijn volk, Egypte en het werk mijner handen, Assur, en mijn erfdeel Israël." (Jesaja 19:25) » Verzoening Troost Om uiting te geven aan onze zorg om het joodse volk en de herboren staat Israël. "Troost, troost mijn volk, zegt uw God." (Jesaja 40:1) » Hulp aan slachtoffers geweld » Thuiszorg programma Gebed Om christenen aan te sporen te bidden voor de vrede van Jeruzalem, het land Israël en het joodse volk. "Gij die de Here indachtig maakt, gunt u geen rust. En laat Hem geen rust, totdat Hij Jeruzalem grondvest en het stelt tot een lof op aarde." (Jesaja 62: 6-7) » Voorbede voor Israël » Israël gebedsbrief Voorlichting Om up-to-date informatie te verschaffen aan christenen over het Land en het Volk zowel in Israël als in de diaspora. ".. want uit Sion zal de wet uitgaan en des Heren woord uit Jeruzalem." (Jesaja 2:3) » Nieuws en achtergronden » ICEJ nieuwsbrief << Ik vind het een beetje vreemd dat die Christen-Zionisten maar weinig woorden van Jezus Christus zèlf citeren. Erkennen zij 'de Messias' niet? En bestaat 'verzoening' met 'de heidenen' uit het vernietigen van 417 dorpen en stadjes, het inpikken van landbouwgrond, het neerknallen van weerloze kinderen, het pesten van zwangere vrouwen aan 'checkpoints'? Is dat 'Gods grote plan'? >> De Bijbelse Basis Door onze roeping weten we ons afhankelijk van de basis: Gods Woord. Een belangrijke taak van de ICAJ is dan ook het voorzien in Bijbels onderwijs aangaande de Bijbelse betekenis van Israël. Zowel via onze nieuwsbrieven alsook via het web zijn een groot aantal artikelen beschikbaar die ingaan op de plaats van Israël in de Bijbel. » Bijbels Zionisme » Voorbede en gebed voor Israël » Landelijke Israël gebedsdag » Maandelijkse gebedsbrief » Kerken voor Israël programma » Preekschetsen Gods Profetische Feesten De oudtestamentische feesten hebben nog steeds een belangrijke betekenis voor de nieuwtestamentische kerk. Die conclusie loopt als een rode draad door dit interessante boek geschreven door Jacob Keegstra. » Meer over het boek 'Gods Profetische Feesten' << Moet ik nu de Here op m'n blote knieën danken voor het feit dat dhr. Jacob Keegstra het licht heeft gezien? De Here straft degenen die Hij ten gronde wil richten door hun geesten te vullen met blinde hoogmoed, niet? De Here is alleszins goed bezig! >> Christelijke organisaties : 20 links Christenen voor Israël NEM AMI-Bijbelcentrum Israel en de Bijbel Comitee gemeentehulp Israël Pillar of Fire Stichting Shoresh www.nederzettingen.nl Kerk en Israël Profetisch Perspectief Beth-Shalom Tesjoeva - Radio en TV Katholieke Raad voor Israël Stichting Leren en Vernieuwen Appel Kerk en Israël Jewish Aid Connection Korban Petach Tikvah Israël Platform Het Licht de Levens + Joodse organisaties : 17 links Joods.nl NIW Israel.nl CIDI IJAR NIK LJG CIA Davidka Joods Historisch Museum Lechem Chai www.hoor-israel.org Beth Hamidrash Centraal Joods Overleg AMCHA Stichting Chai Ned.-Isr. Hoofdsynagoge << Ik heb een paar van die links in het rood aangeduid, sommigen omwille van de 'inhoud' ervan, andere omwille van de 'symbolische' betekenis van de gekozen naam. Ik heb geen zin, geen tijd en geen gebrek aan zelfrespect genoeg om de rest van die obscurantistische waanzin verder te doorploegen. Wie zich geroepen voelt, zal dat wel in mijn plaats doen, veronderstel ik. Mij wordt het te zwart voor de ogen, sorry.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 14 januari 2009 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dus concludeer jij dat ondanks de bijhorende duidelijke foto's kinderen geen militaire opleiding krijgen in Gaza? Dat er geen haat tegen Israël wordt ingepompt? Omdat ze door Bijbelse christenen gepubliceerd werden?
Heb ik dat goed? Een ander argument om aan het waarheidsgehalte van de foto's te twijfelen kan ik niet vinden in jouw betoog. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 januari 2009 om 18:44. |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom, deze bijbelse gelovigen kan men niet beschouwen als zijnde objectief. Zij benaderen Israel en de Joden als een land en volk, uitverkoren door God. Zij geven er geen moer om als er Palestijnse slachtoffers vallen, zelfs niet als het kinderen zijn die gedood worden. Dan geldt hun zogenaamde christelijk naastenliefde niet meer. Zolang als er maar geen Israeli's ( of zullen we in hun ogen zeggen 'Israelieten'?) gedood worden, zijn ze dik tevreden. Laatst gewijzigd door system : 14 januari 2009 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie is hier niet objectief? http://www.pmw.org.il/tv%20part3.HTML Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 januari 2009 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
#298 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is nu wat ik bedoelde met niet objectief zijn. Als u nu naast die foto's ook foto's toonde van de vele honderde Palestijnse kinderen die gedood werden, ja dan zou ik u krediet verlenen. Maar nu geef ik 0.00% krediet geloofwaardigheid. U bent gewoon een fanatieke gelovige die alles wat de Joden uitrichten in Palestina boven elke verdenking stelt. Laatst gewijzigd door system : 14 januari 2009 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |