Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 14 januari 2009, 15:40   #281
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Joden moesten toch ergens heen (in die tijd van antisemitisme, onze voorouders zijn veroorzaker van die immigratie).)
en dan moeten de Palestijnen daar maar voor opdraaien he.
bovendien moesten de joden net zo min als de zigeuners ergens heen als u daar een eigen staat ten koste van een ander volk mee bedoelt.
.
roodhaar is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:43   #282
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
en dan moeten de Palestijnen daar maar voor opdraaien he.
bovendien moesten de joden net zo min als de zigeuners ergens heen als u daar een eigen staat ten koste van een ander volk mee bedoelt.
De levensstijl van de zigeuners past bij dat van de rondreizer. De integreren nergens en hoeven dat (meestal) ook niet. De Joden zijn gedwongen verdreven, en werden sindsdien altijd vervolgd.

Maar goed, ik vind het ook jammer wat er met de Palestijnse bevolking is gebeurd, maar dit is nu eenmaal een resultaat geweest van Britse machtsspelletjes.
liberalist_NL is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:46   #283
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet doen. Dapper blijven uitkomen voor uw stelling. Zelfs met de moed der wanhoop.

Israel met Nazi-Duitsland vergelijken vind ik natuurlijk erg grof. But, there is always a but...

De manier waarop de Joden (Israeli's) de Palestijnen behandelen roept toch vergelijkingen op. Dat zijn gewoon de feiten. Hebt u al gezien hoe men Palestijnen behandelt bij de Israelische check -points? Zoals 'untermenschen'. Hebt u al opgemerkt hoe Gaza omgeven is door een muur met wachttorens? Zoals de concentratiekampen. Hebt u gezien hoe men Gaza bombardeert zonder consideratie voor de burgers. Heel die oorlog nu roept in mij herinneringen op van foto's van de bombardementen van de nazi's op het getto van Warschau: zwarte wolken, brandende huizen, lijken, bevolking op de vlucht, groot lijden.
Ok laten we je spel meespelen.
Nu vertel eens of er een verschil was tussen de Joden toen en de Arabieren in Gaza nu.Zoek het verschil.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:47   #284
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Israël bestaat godsdienstvrijheid voor de 20% Palestijnse bevolking, ze kunnen democratisch verkozen worden, Arabisch is naast Hebreeuws een officiële taal, toch pakweg meer rechten dan een normale minderheid zou krijgen.
Dat was niet de vraag, ik vroeg naar onrecht tov palestijen, en jij praat over rechten van palestijnen binnen de staat israel.
bovendien is hier al gezegd dat partijen blijkbaar uitgesloten worden van de verkiezingen omwille van "sympathie" met.
Ik heb nog nooit een officiele persconferentie in israel weten beginnen met een arabische verwelkoming. Hier bij ons doet men dat wel eens in alle officiële landstalen.
Dat ze als gelijke staatsburgers zouden behandeld worden, durf ik betwijfelen.
spherelike is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:52   #285
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Joden zijn gedwongen verdreven
Dat is een mythe die ondermeer door de joods-Israëlische prof. Shlomo Sand (historicus Universiteit van Tel Aviv), doorprikt werd. Er heeft nooit een diaspora plaatsgevonden en wat we vandaag als joden kennen, is het resultaat van bekeringen van de plaatselijke bevolking, zowel in Oost-Europa als Noord-Afrika. Die mensen hebben dus geen enkele band met Israël.

Citaat:
Maar goed, ik vind het ook jammer wat er met de Palestijnse bevolking is gebeurd, maar dit is nu eenmaal een resultaat geweest van Britse machtsspelletjes.
Daarin hebt u gelijk, al gaan de zionisten van toen natuurlijk niet vrijuit en hun politieke erfgenamen vandaag evenmin. Ze zetten de praktijken gewoon verder.

ministe van agitatie is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:54   #286
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ok laten we je spel meespelen.
Nu vertel eens of er een verschil was tussen de Joden toen en de Arabieren in Gaza nu.Zoek het verschil.
Natuurlijk is er een verschil.

Ik zeg alleen dat er raakpunten zijn in de manier waarop de Joden behandeld werden door de Duitsers en de manier waarop de Gaza-Palestijnen nu worden behandeld door de Israeli's.

Indien een neutrale organisatie zoals het Rode Kruis affirmeert dat Israel de mensenrechten schendt in Gaza, dan moet het al heel erg zijn. Want normaal waakt het Rode Kruis er angstvallig op om zich heel neutraal op te stellen.

Laatst gewijzigd door system : 14 januari 2009 om 15:59.
system is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:55   #287
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Dat is zoals in Brussel en de rand?
Voor zover ik weet hebben Franstaligen nooit gewapenderhand grond bezet, huizen platgebuldozzerd, de oorspronkelijke bevolking op de vlucht gejaagd, terreur gehanteerd, duizenden kinderen vermoord en verwond, enz.

Ik vrees dus dat de vergelijking niet helemaal opgaat.

Oud 14 januari 2009, 16:05   #288
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Voor zover ik weet hebben Franstaligen nooit gewapenderhand grond bezet, huizen platgebuldozzerd, de oorspronkelijke bevolking op de vlucht gejaagd, terreur gehanteerd, duizenden kinderen vermoord en verwond, enz.

Klinkt Amerikaans in de oren.
Oud 14 januari 2009, 16:17   #289
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

De Vlamingen zijn inderdaad een vredelievend volk (volgens sommigen een tam laf volk)...
de mensen is offline  
Oud 14 januari 2009, 16:19   #290
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
De Vlamingen zijn inderdaad een vredelievend volk (volgens sommigen een tam laf volk)...
Ik had het over de Franstaligen, maar me dunkt dat Belgen inderdaad vredelievend zijn. Dat hebben ze geleerd uit hun geschiedenis denk ik.

Oud 14 januari 2009, 17:17   #291
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat was niet de vraag, ik vroeg naar onrecht tov palestijen, en jij praat over rechten van palestijnen binnen de staat israel.
bovendien is hier al gezegd dat partijen blijkbaar uitgesloten worden van de verkiezingen omwille van "sympathie" met.
Ik heb nog nooit een officiele persconferentie in israel weten beginnen met een arabische verwelkoming. Hier bij ons doet men dat wel eens in alle officiële landstalen.
Dat ze als gelijke staatsburgers zouden behandeld worden, durf ik betwijfelen.
Helaas loopt het Midden-Oosten, maar dan ook het hele Midden-Oosten, nogal achter op het Westen. Maar Israël komt nog wel het meest in de buurt van een Westers land.
liberalist_NL is offline  
Oud 14 januari 2009, 17:22   #292
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dit is geen zelfverdediging:

Toch wel.

http://www.icej.nl/nieuws/kindsoldaat.htm

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 14 januari 2009, 17:24   #293
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2000 jaar geleden.
Dan ook.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 14 januari 2009, 18:38   #294
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zéér boeiende web-site, Paulus. Hartelijk dank voor deze link!

Ik vond er ondermeer dit :

>>

Bijbels Christen Zionisme

Bijbels Christen Zionisme is een beweging - hoofdzakelijk onder de christenen vanuit de heidenen - die de rechten van het joodse volk op terugkeer naar het Beloofde Land ondersteunen. Zij ondersteunen de profetische visie van het herstel van Israël en de terugkeer van de Joden naar hun Bijbelse thuisland. Het leidt tot een toewijding om Israël te troosten, bidden voor haar vrede en een deel te zijn van wat God in het land doet.

...

<<

Bedoelen zij dan dat God ergens méé in zo'n vliegtuig Gaza aan het bombarderen is? Of misschien was het wel God die de bulldozer waarmee Rachel Corrie werd doodgereden aan het besturen was? Of was het God die het King David Hotel probeerde op te blazen?

>>

Landelijke Gebedsdag voor Israël

Op zaterdag 22 september 2007 zal er weer een landelijke Israël gebedsdag zijn in het NEM centrum te Voorthuizen (Voorthuizerweg 5, Nijkerk / N303: weg Voorthuizen-Putten)

Door het gehele land komen allerlei kleine gebedsgroepen regelmatig bij elkaar om voor Israël en het joodse volk te bidden. Op deze landelijke gebedsdag ontvangen de deelnemers nieuwe inspiratie en bemoediging om door te gaan. Juist in een tijd dat Israël in politiek opzicht meer en meer geïsoleerd wordt.

Vooral de status van Jeruzalem lijkt een onoverkomelijk probleem. Voor wie de profetenboeken van de Bijbel kent, is dit geen verassing [sic]. Ons gebed richtte zich dan ook met name naar Jeruzalem, omdat dat ook het centrum van alle profetieën is en ook de onlusten zich toespitsen rond Jeruzalem. Israël heeft juist in deze dagen ons gebed zo nodig en zo'n dag draagt ook bij aan de eenheid van ons gebed voor Israël.

Op een Israël gebedsdag ervaren we steeds weer, wat God aan Abraham beloofde: "Wie u zegent, zal zelf gezegend worden" (Genesis 12). Door te bidden voor Israël, laat God ons niet met lege handen weer naar huis gaan, maar ontvangen we ook zelf een zegen en een bemoediging van God.

<<

Ik sta paf. Wat is die 'nieuwe inspiratie en aanmoediging om door te gaan? Nieuwe inspiratie in het bedenken van leugens en methodes om de Palestijnen op de knieën te krijgen? Aanmoediging om door te gaan met het stelen van grond, het naast zich neer leggen van de vraag vanwege de internationale gemeenschap tot een onmiddellijk staakt-het-vuren?

>>

Wat is de ICEJ?

De International Christian Embassy Jerusalem (ICEJ) is geen ambassade in die zin det het een land vertegenwoordigd. Het is echter wel een ambassade omdat het een 'natie' van gelijkgezinde christenen vertegenwoordigd [sic] die de Bijbelse betekenis begrijpen van het herstel van Israël.

Zij vertegenwoordigd [sic] de visie van miljoenen Bijbel getrouwe christenen wereldwijd die Gods liefde en bezorgdheid voor Israël en haar volk delen. In meer dan 100 landen probeert de International Christian Embassy Christenen attent te maken op hun Bijbelse verantwoordelijkheid het Joodse volk te vertroosten. (Jesaja 40:1)

De ICEJ daagt Israël uit met betrekking tot haar Bijbelse en profetische lot. Tevens vertroost zij het volk op vele praktische manieren door uitdrukking te geven van de christelijke liefde jegens haar. De Bijbel zegt duidelijk dat de Heer een speciale rol voor Israël heeft. Hij brengt de Joden terug naar het Land (Aliyah) om een nieuw verbond met hun te sluiten, om hen geestelijk te herstellen:

"Ik zal Mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven,
Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn."
Jeremia 31:33

Vandaag de dag heeft de Ambassade vertegenwoordigers in meer dan 100 landen en haar staf in Jeruzalem telt ongeveer 60 stafleden (vrijwilligers) die zo’n 15 talen spreken. Op deze website vindt u uitgebreide informatie over de verschillende activiteiten van de ICEJ, zoals:

» Hulpverlening
» Aliyah - terugkeer van de Joden naar Israël
» Christelijke viering tijdens het Loofhuttenfeest
» Musical 'Het Verbond' (The Covenant)

<<

"De Bijbel zegt duidelijk dat de Heer een speciale rol voor Israël heeft."

Wat bedoelen die Christen-Zionisten daar nu mee? Wordt 'de Heer' de ultieme excuus-truus voor de heer Netanyahu en zijn acolieten? Is dat het evangelie volgens Ehud Olmert?

>>

De Bijbelse roeping van de ICEJ

God heeft ons door Zijn Woord geroepen tot:

Inzameling

Om deel uit te maken van Gods grote plan de joden terug te brengen naar Israël.
"Zie, Ik zal mijn hand opheffen tot de volken en mijn banier omhoog heffen voor de natiën; in hun armen zullen zij uw zonen brengen, en uw dochters zullen op de schouder gedragen worden." (Jesaja 49:22)
» Aliyah
» Beit HaTikva
Hulp

Om practische sociale hulp te bieden via bestaande hulpverleningsorganisaties.
".. want indien de heidenen aan hun geestelijke goederen deel hebben gekregen, behoren zij ook met hun stoffelijke goederen hen te dienen." (Romeinen 15:27)
» Sociaal Hulpverlenings Programma (SAP)
» Jeruzalem Support Centrum (JSC)
Verzoening

Om bruggen te slaan tot verzoening tussen Jood en Arabier.
"Gezegend zij mijn volk, Egypte en het werk mijner handen, Assur, en mijn erfdeel Israël." (Jesaja 19:25)
» Verzoening
Troost

Om uiting te geven aan onze zorg om het joodse volk en de herboren staat Israël.
"Troost, troost mijn volk, zegt uw God." (Jesaja 40:1)
» Hulp aan slachtoffers geweld
» Thuiszorg programma
Gebed

Om christenen aan te sporen te bidden voor de vrede van Jeruzalem, het land Israël en het joodse volk.
"Gij die de Here indachtig maakt, gunt u geen rust. En laat Hem geen rust, totdat Hij Jeruzalem grondvest en het stelt tot een lof op aarde." (Jesaja 62: 6-7)
» Voorbede voor Israël
» Israël gebedsbrief
Voorlichting

Om up-to-date informatie te verschaffen aan christenen over het Land en het Volk zowel in Israël als in de diaspora.
".. want uit Sion zal de wet uitgaan en des Heren woord uit Jeruzalem." (Jesaja 2:3)
» Nieuws en achtergronden
» ICEJ nieuwsbrief

<<

Ik vind het een beetje vreemd dat die Christen-Zionisten maar weinig woorden van Jezus Christus zèlf citeren. Erkennen zij 'de Messias' niet?

En bestaat 'verzoening' met 'de heidenen' uit het vernietigen van 417 dorpen en stadjes, het inpikken van landbouwgrond, het neerknallen van weerloze kinderen, het pesten van zwangere vrouwen aan 'checkpoints'? Is dat 'Gods grote plan'?

>>

De Bijbelse Basis

Door onze roeping weten we ons afhankelijk van de basis: Gods Woord.
Een belangrijke taak van de ICAJ is dan ook het voorzien in Bijbels onderwijs aangaande de Bijbelse betekenis van Israël. Zowel via onze nieuwsbrieven alsook via het web zijn een groot aantal artikelen beschikbaar die ingaan op de plaats van Israël in de Bijbel.

» Bijbels Zionisme
» Voorbede en gebed voor Israël
» Landelijke Israël gebedsdag
» Maandelijkse gebedsbrief
» Kerken voor Israël programma
» Preekschetsen
Gods Profetische Feesten

De oudtestamentische feesten hebben nog steeds een belangrijke betekenis voor de nieuwtestamentische kerk. Die conclusie loopt als een rode draad door dit interessante boek geschreven door Jacob Keegstra.

» Meer over het boek 'Gods Profetische Feesten'

<<

Moet ik nu de Here op m'n blote knieën danken voor het feit dat dhr. Jacob Keegstra het licht heeft gezien?

De Here straft degenen die Hij ten gronde wil richten door hun geesten te vullen met blinde hoogmoed, niet?

De Here is alleszins goed bezig
!

>>

Christelijke organisaties : 20 links

Christenen voor Israël
NEM
AMI-Bijbelcentrum
Israel en de Bijbel
Comitee gemeentehulp Israël
Pillar of Fire
Stichting Shoresh
www.nederzettingen.nl
Kerk en Israël
Profetisch Perspectief
Beth-Shalom
Tesjoeva - Radio en TV
Katholieke Raad voor Israël
Stichting Leren en Vernieuwen
Appel Kerk en Israël
Jewish Aid Connection
Korban
Petach Tikvah
Israël Platform
Het Licht de Levens

+

Joodse organisaties : 17 links
Joods.nl
NIW
Israel.nl
CIDI
IJAR
NIK
LJG
CIA
Davidka
Joods Historisch Museum
Lechem Chai
www.hoor-israel.org
Beth Hamidrash
Centraal Joods Overleg
AMCHA
Stichting Chai
Ned.-Isr. Hoofdsynagoge

<<

Ik heb een paar van die links in het rood aangeduid, sommigen omwille van de 'inhoud' ervan, andere omwille van de 'symbolische' betekenis van de gekozen naam.
Ik heb geen zin, geen tijd en geen gebrek aan zelfrespect genoeg om de rest van die obscurantistische waanzin verder te doorploegen.

Wie zich geroepen voelt, zal dat wel in mijn plaats doen, veronderstel ik
.

Mij wordt het te zwart voor de ogen, sorry.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 14 januari 2009 om 18:41.
djimi is offline  
Oud 14 januari 2009, 18:42   #295
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dus concludeer jij dat ondanks de bijhorende duidelijke foto's kinderen geen militaire opleiding krijgen in Gaza? Dat er geen haat tegen Israël wordt ingepompt? Omdat ze door Bijbelse christenen gepubliceerd werden?

Heb ik dat goed? Een ander argument om aan het waarheidsgehalte van de foto's te twijfelen kan ik niet vinden in jouw betoog.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 14 januari 2009 om 18:44.
Paulus is offline  
Oud 14 januari 2009, 18:47   #296
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zéér boeiende web-site, Paulus. Hartelijk dank voor deze link!

Ik vond er ondermeer dit :

>>

Bijbels Christen Zionisme

Bijbels Christen Zionisme is een beweging - hoofdzakelijk onder de christenen vanuit de heidenen - die de rechten van het joodse volk op terugkeer naar het Beloofde Land ondersteunen. Zij ondersteunen de profetische visie van het herstel van Israël en de terugkeer van de Joden naar hun Bijbelse thuisland. Het leidt tot een toewijding om Israël te troosten, bidden voor haar vrede en een deel te zijn van wat God in het land doet.

...

<<

Bedoelen zij dan dat God ergens méé in zo'n vliegtuig Gaza aan het bombarderen is? Of misschien was het wel God die de bulldozer waarmee Rachel Corrie werd doodgereden aan het besturen was? Of was het God die het King David Hotel probeerde op te blazen?

>>

Landelijke Gebedsdag voor Israël

Op zaterdag 22 september 2007 zal er weer een landelijke Israël gebedsdag zijn in het NEM centrum te Voorthuizen (Voorthuizerweg 5, Nijkerk / N303: weg Voorthuizen-Putten)

Door het gehele land komen allerlei kleine gebedsgroepen regelmatig bij elkaar om voor Israël en het joodse volk te bidden. Op deze landelijke gebedsdag ontvangen de deelnemers nieuwe inspiratie en bemoediging om door te gaan. Juist in een tijd dat Israël in politiek opzicht meer en meer geïsoleerd wordt.

Vooral de status van Jeruzalem lijkt een onoverkomelijk probleem. Voor wie de profetenboeken van de Bijbel kent, is dit geen verassing [sic]. Ons gebed richtte zich dan ook met name naar Jeruzalem, omdat dat ook het centrum van alle profetieën is en ook de onlusten zich toespitsen rond Jeruzalem. Israël heeft juist in deze dagen ons gebed zo nodig en zo'n dag draagt ook bij aan de eenheid van ons gebed voor Israël.

Op een Israël gebedsdag ervaren we steeds weer, wat God aan Abraham beloofde: "Wie u zegent, zal zelf gezegend worden" (Genesis 12). Door te bidden voor Israël, laat God ons niet met lege handen weer naar huis gaan, maar ontvangen we ook zelf een zegen en een bemoediging van God.

<<

Ik sta paf. Wat is die 'nieuwe inspiratie en aanmoediging om door te gaan? Nieuwe inspiratie in het bedenken van leugens en methodes om de Palestijnen op de knieën te krijgen? Aanmoediging om door te gaan met het stelen van grond, het naast zich neer leggen van de vraag vanwege de internationale gemeenschap tot een onmiddellijk staakt-het-vuren?

>>

Wat is de ICEJ?

De International Christian Embassy Jerusalem (ICEJ) is geen ambassade in die zin det het een land vertegenwoordigd. Het is echter wel een ambassade omdat het een 'natie' van gelijkgezinde christenen vertegenwoordigd [sic] die de Bijbelse betekenis begrijpen van het herstel van Israël.

Zij vertegenwoordigd [sic] de visie van miljoenen Bijbel getrouwe christenen wereldwijd die Gods liefde en bezorgdheid voor Israël en haar volk delen. In meer dan 100 landen probeert de International Christian Embassy Christenen attent te maken op hun Bijbelse verantwoordelijkheid het Joodse volk te vertroosten. (Jesaja 40:1)

De ICEJ daagt Israël uit met betrekking tot haar Bijbelse en profetische lot. Tevens vertroost zij het volk op vele praktische manieren door uitdrukking te geven van de christelijke liefde jegens haar. De Bijbel zegt duidelijk dat de Heer een speciale rol voor Israël heeft. Hij brengt de Joden terug naar het Land (Aliyah) om een nieuw verbond met hun te sluiten, om hen geestelijk te herstellen:

"Ik zal Mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven,
Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn."
Jeremia 31:33

Vandaag de dag heeft de Ambassade vertegenwoordigers in meer dan 100 landen en haar staf in Jeruzalem telt ongeveer 60 stafleden (vrijwilligers) die zo’n 15 talen spreken. Op deze website vindt u uitgebreide informatie over de verschillende activiteiten van de ICEJ, zoals:

» Hulpverlening
» Aliyah - terugkeer van de Joden naar Israël
» Christelijke viering tijdens het Loofhuttenfeest
» Musical 'Het Verbond' (The Covenant)

<<

"De Bijbel zegt duidelijk dat de Heer een speciale rol voor Israël heeft."

Wat bedoelen die Christen-Zionisten daar nu mee? Wordt 'de Heer' de ultieme excuus-truus voor de heer Netanyahu en zijn acolieten? Is dat het evangelie volgens Ehud Olmert?

>>

De Bijbelse roeping van de ICEJ

God heeft ons door Zijn Woord geroepen tot:

Inzameling

Om deel uit te maken van Gods grote plan de joden terug te brengen naar Israël.
"Zie, Ik zal mijn hand opheffen tot de volken en mijn banier omhoog heffen voor de natiën; in hun armen zullen zij uw zonen brengen, en uw dochters zullen op de schouder gedragen worden." (Jesaja 49:22)
» Aliyah
» Beit HaTikva
Hulp

Om practische sociale hulp te bieden via bestaande hulpverleningsorganisaties.
".. want indien de heidenen aan hun geestelijke goederen deel hebben gekregen, behoren zij ook met hun stoffelijke goederen hen te dienen." (Romeinen 15:27)
» Sociaal Hulpverlenings Programma (SAP)
» Jeruzalem Support Centrum (JSC)
Verzoening

Om bruggen te slaan tot verzoening tussen Jood en Arabier.
"Gezegend zij mijn volk, Egypte en het werk mijner handen, Assur, en mijn erfdeel Israël." (Jesaja 19:25)
» Verzoening
Troost

Om uiting te geven aan onze zorg om het joodse volk en de herboren staat Israël.
"Troost, troost mijn volk, zegt uw God." (Jesaja 40:1)
» Hulp aan slachtoffers geweld
» Thuiszorg programma
Gebed

Om christenen aan te sporen te bidden voor de vrede van Jeruzalem, het land Israël en het joodse volk.
"Gij die de Here indachtig maakt, gunt u geen rust. En laat Hem geen rust, totdat Hij Jeruzalem grondvest en het stelt tot een lof op aarde." (Jesaja 62: 6-7)
» Voorbede voor Israël
» Israël gebedsbrief
Voorlichting

Om up-to-date informatie te verschaffen aan christenen over het Land en het Volk zowel in Israël als in de diaspora.
".. want uit Sion zal de wet uitgaan en des Heren woord uit Jeruzalem." (Jesaja 2:3)
» Nieuws en achtergronden
» ICEJ nieuwsbrief

<<

Ik vind het een beetje vreemd dat die Christen-Zionisten maar weinig woorden van Jezus Christus zèlf citeren. Erkennen zij 'de Messias' niet?

En bestaat 'verzoening' met 'de heidenen' uit het vernietigen van 417 dorpen en stadjes, het inpikken van landbouwgrond, het neerknallen van weerloze kinderen, het pesten van zwangere vrouwen aan 'checkpoints'? Is dat 'Gods grote plan'?

>>

De Bijbelse Basis

Door onze roeping weten we ons afhankelijk van de basis: Gods Woord.
Een belangrijke taak van de ICAJ is dan ook het voorzien in Bijbels onderwijs aangaande de Bijbelse betekenis van Israël. Zowel via onze nieuwsbrieven alsook via het web zijn een groot aantal artikelen beschikbaar die ingaan op de plaats van Israël in de Bijbel.

» Bijbels Zionisme
» Voorbede en gebed voor Israël
» Landelijke Israël gebedsdag
» Maandelijkse gebedsbrief
» Kerken voor Israël programma
» Preekschetsen
Gods Profetische Feesten

De oudtestamentische feesten hebben nog steeds een belangrijke betekenis voor de nieuwtestamentische kerk. Die conclusie loopt als een rode draad door dit interessante boek geschreven door Jacob Keegstra.

» Meer over het boek 'Gods Profetische Feesten'

<<

Moet ik nu de Here op m'n blote knieën danken voor het feit dat dhr. Jacob Keegstra het licht heeft gezien?

De Here straft degenen die Hij ten gronde wil richten door hun geesten te vullen met blinde hoogmoed, niet?

De Here is alleszins goed bezig
!

>>

Christelijke organisaties : 20 links

Christenen voor Israël
NEM
AMI-Bijbelcentrum
Israel en de Bijbel
Comitee gemeentehulp Israël
Pillar of Fire
Stichting Shoresh
www.nederzettingen.nl
Kerk en Israël
Profetisch Perspectief
Beth-Shalom
Tesjoeva - Radio en TV
Katholieke Raad voor Israël
Stichting Leren en Vernieuwen
Appel Kerk en Israël
Jewish Aid Connection
Korban
Petach Tikvah
Israël Platform
Het Licht de Levens

+

Joodse organisaties : 17 links
Joods.nl
NIW
Israel.nl
CIDI
IJAR
NIK
LJG
CIA
Davidka
Joods Historisch Museum
Lechem Chai
www.hoor-israel.org
Beth Hamidrash
Centraal Joods Overleg
AMCHA
Stichting Chai
Ned.-Isr. Hoofdsynagoge

<<

Ik heb een paar van die links in het rood aangeduid, sommigen omwille van de 'inhoud' ervan, andere omwille van de 'symbolische' betekenis van de gekozen naam.
Ik heb geen zin, geen tijd en geen gebrek aan zelfrespect genoeg om de rest van die obscurantistische waanzin verder te doorploegen.

Wie zich geroepen voelt, zal dat wel in mijn plaats doen, veronderstel ik
.

Mij wordt het te zwart voor de ogen, sorry.

Daarom, deze bijbelse gelovigen kan men niet beschouwen als zijnde objectief. Zij benaderen Israel en de Joden als een land en volk, uitverkoren door God. Zij geven er geen moer om als er Palestijnse slachtoffers vallen, zelfs niet als het kinderen zijn die gedood worden. Dan geldt hun zogenaamde christelijk naastenliefde niet meer. Zolang als er maar geen Israeli's ( of zullen we in hun ogen zeggen 'Israelieten'?) gedood worden, zijn ze dik tevreden.

Laatst gewijzigd door system : 14 januari 2009 om 18:49.
system is offline  
Oud 14 januari 2009, 18:49   #297
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom, deze bijbelse gelovigen kan men niet beschouwen als zijnde objectief. Zij benaderen Israel en de Joden als een land en volk, uitverkoren door God. Zij geven er geen moer als er Palestijnse slachtoffers zijn, zelfs niet als het kinderen zijn. Dan geldt hun zogenaamde christelijk naastenliefde niet meer. Zolang als er maar geen Israeli's ( of zullen we in hun ogen zeggen 'Israelieten'?) gedood worden, zijn ze dik tevreden.
En de bijhorende foto's zijn waarschijnlijk kinderen van die bijbelse christenen die zich verkleed hebben in Palestijnen zeker?

Wie is hier niet objectief?

http://www.pmw.org.il/tv%20part3.HTML

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 14 januari 2009 om 18:51.
Paulus is offline  
Oud 14 januari 2009, 18:51   #298
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
obscurantistische
Citaat:
De profeet Jesaja kreeg een visioen, dat toonde hoe de heidense volken in grote duisternis terechtkwamen. Israël werd echter gebracht tot het licht en de heerlijkheid van God (Jesaja 60: 1-2). Tenslotte vormt haar trouwe God zelf Israëls verdediging en zullen de volken zien dat Zijn hand haar ondanks alles redt. Hij heeft het zelf beloofd (Jesaja 59: 16-20). Hoewel de volken dit uiteindelijk zullen ontkennen en tegen Israël zullen optrekken, waarborgt de God van de Hemel haar toekomst en vrede (Zacharia 12: 1-3). De grote Judeo-Christelijke beschaving, die uit haar is voortgekomen, zal overwinnen en de duisternis zal voor altijd worden verbannen uit het menselijke bewustzijn (Jesaja 60: 3 en 66: 1-13).
Citaat:
Droom verder jongen. Israël heeft zelfs kernwapens genoeg om gans het Midden-Oosten in één dag plat te leggen.

Paulus.
Oud 14 januari 2009, 18:58   #299
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En de bijhorende foto's zijn waarschijnlijk kinderen van die bijbelse christenen die zich verkleed hebben in Palestijnen zeker?

Wie is hier niet objectief?

http://www.pmw.org.il/tv%20part3.HTML

Paulus.
Ik kan u evenzeer foto's tonen van Joodse kolonisten waarop getoond wordt hoe deze kolonisten hun kinderen leren schieten met het geweer, zodat ze later Palestijnen kunnen afknallen.

En dat is nu wat ik bedoelde met niet objectief zijn. Als u nu naast die foto's ook foto's toonde van de vele honderde Palestijnse kinderen die gedood werden, ja dan zou ik u krediet verlenen.

Maar nu geef ik 0.00% krediet geloofwaardigheid. U bent gewoon een fanatieke gelovige die alles wat de Joden uitrichten in Palestina boven elke verdenking stelt.

Laatst gewijzigd door system : 14 januari 2009 om 18:59.
system is offline  
Oud 14 januari 2009, 19:00   #300
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan u evenzeer foto's tonen van Joodse kolonisten die hun kinderen leren schieten met het geweer, zodat ze later Palestijnen kunnen afknallen.

En dat is nu wat ik bedoelde met niet objectief zijn. Als u nu naast die foto's ook foto's toonde van de vele honderde Palestijnse kinderen die gedood werden, ja dan zou ik u krediet verlenen.

Maar nu geef ik 0.00% krediet geloofwaardigheid. U bent gewoon een fanatiek gelovige die alles wat de Joden uitrichten in Palestina boven elke verdenking stelt.
Ik geef u 100% krediet geloofwaardigheid als je me inderdaad foto's kan tonen van kinderen in het Israëlische leger.

Paulus.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be