![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Elke overtuiging wordt zo van binnenuit ondermijnd, waardoor de keuze tussen overtuigingen nep is, omdat het consequent zijn in een overtuiging volgens het liberalisme altijd "extremisme" is.
![]() |
![]() |
#282 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liberalisme 'totalitair' noemen, is niet kunnen verdragen dat mensen andere meningen als u hebben. Liberalisme - en dan heb ik het niet over vld apologeten of eoconservatisme - is de filosofie van 'ieder het zijne'. De enige manier dat je dat totalitair kan noemen, is door semantische spelletjes te spelen. Daar doe ik niet aan mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is naief en een beetje dommig om dat te geloven, om de eenvoudige reden dat de overheid slechts een van de vele machtsgroepen zijn in een samenleving, waarmee de mensen sociale contracten tekenen. De mafia, de kerkgemeenschap en het groepje roddelende schoolmeisjes in't middelbaar zijn allemaal machtsgroepen, waarmee een sociaal contract dient worden afgesloten. De liberale mantra van "maar de mens mag toch zelf vrij kiezen of hij ergens meedoet of niet" faalt. Immers: op een middelbare school kunnen de reeds vernoemde huppelkutten een nogal despotisch bewind leiden, en loopt men niet in hun uniform, en confomeert men zich niet aan hun wetgeving wordt men onderworpen aan geweld. Liberalisme heeft niks te maken met vrijheid, maar slechts met het afbouwen van een enkele machtsstructuur ten voordele van -alle- andere structuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste is het niet zomaar 'een' machtsstructuur; maar de structuur van geweld. De overheid is geen sociaal contract: de overheid is een coercief orgaan, dat in sommige landen 'leuk' is - w-europa - en in andere landen compleet totalitair of zelfs failed is. De overheid is ook geen vrijwillige instantie, omdat zij een verhouding is van mensen ten opzichte van andere mensen gebaseerd op deels ideologie, maar ook, deels op macht. Ge hebt geen keuze of dat ge u aansluit of niet. De hele nadruk op 'machten' in een samenleving vind ik altijd wat raar. Ik heb macht over mijn vriendin en zij over mij - maar dit is geen probleem. Het leven met andere mensen is geen plek waar we allen vrij van elkaar zullen en kunnen leven; mensen interageren met anderen en daar zullen er altijd mensen bij zijn met grotere overtuigingskracht en andere factoren die andere mensen kunnen beïnvloeden. Want dat is waar het uiteindelijk om draait: beïnvloeding. Dat is de 'macht' waar je het over hebt. Maar is daar een fundamenteel probleem mee? Dat is een gegeven van menselijke samen-leven. Als ge met anderen in contact komt, word je daardoor beïnvloed. Maar dat kan je niet op 1 lijn zetten met het samen-leven op basis van de hegemonische relatie, zoals mafia-slachtoffer, verkrachter-slachtoffer, gijzelaar-gegijzelfde en staat-burger.
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Op je stelling ga ik niet op in. Ik zeg eenvoudigweg: trek een patattenzak aan, verf je haar chemisch groen en ga zo naar een discobar en probeer een leuk meisje te leren kennen. Mijn stelling zal glashelder worden. Citaat:
Voorbeelden halen we terug uit het klaslokaal. Een leerkracht mag dan wel streng zijn, maar als hij de klas zou verlaten voor een uur, zou de dikke jongen met bril en beugel slaag krijgen van de coole jongens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is in essentie dezelfde keuze als die van het al dan niet willen bijhoren van een vriendengroep. Jij zal wellicht aanhalen dat bepaalde overheden migratie niet toelaten. Ik zal counteren met de blood in-blood outcontracten van sommige criminele organisaties, en het verplichten van betalen van belastingen aan dezelfde organisaties. Net zoals men niet in Terra Libertaria kan wonen op Aarde, kan men ook niet wonen zonder invloed van machtsgroepen. En zaken als subculturen en mainstreamculturen zijn behoorlijk coercief. Ik heb al mensen slaag zien krijgen op school vroeger omdat hun trui niet van een correct merk was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk dat je mijn punt snapt: men moet zich conformeren, anders riskeert men geweld. Zowel bij een overheid als bij een andere machtsgroep. Dronken johnies gaan iemand met groen haar en patattenzak op zijn bakkes meppen. Zijt maar zeker. Citaat:
Er bestaat niet zoiets als mogen en niet mogen. Er bestaan dingen, en ze gebeuren. Je klinkt als een net van het kerkelijke juk ontsnapte iconoclast. Macht is een locaal fenomeen. Wat mag en niet mag, hangt af van wiens knuppel momenteel binnen bereik is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Vreemdeling
|
![]() Die eerste zin is toch net een mogelijke wijze van de tweede. Mensen die iets afdwingen en verdelen kunnen dat op een manier doen gebaseerd op eigendom en recht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat uiteraard over persoonlijke overtuigingen. Men is overtuigd dat deze concepten bestaan, dus bestaan ze. Net zoals geld, zondag of orde. Dus het komt op het volgende neer: mensen hebben overtuigingen, en er wordt gehandeld volgens de overtuiging die de meeste knuppels kan leveren. Waar deze knuppels niet reiken, vullen andere knuppels het vacuum in. Enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Schepen
|
![]() Wat is de "essentie" van Rabelais voor jou? Baie dankie.
![]() |
#297 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Flanelcondoom heeft een ban en gaat je niet kunnen antwoorden.
![]() |
![]() |
#298 |
Schepen
|
![]() Ja, ik wist ervan. Is dan ook deels even voor mijn eigen administratie dat ik het plaats...
![]()
![]() |
#299 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Zeg eens vlakaf waar het op staat? Citaat:
De meeste mensen hebben in mijn ogen geen "eigen" mening, wel een voorgekauwde. Politiek gaat over wie die mening voorkauwt. Ik vind dat individualisme allemaal zwaar overroepen. De natuurlijke ongelijkheid vertaalt zich ook in de bekwaamheid om een (eigen) mening te formuleren. Citaat:
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 19 april 2009 om 15:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn ideologie is redelijk concreet geworteld, hoor: mensen mogen met hun eigen eigendom doen wat zij willen. Niet zo moeilijk. Daaruit volgt dat ze niet systematisch bestolen mogen worden door een bepaalde instelling, dat ze niet verplicht kunnen worden te werken - of geld af te staan voor - doelen waar zij niet achter staan. En meer van die zaken. Allemaal heel concreet, hoor. En ge hebt natuurlijk niet gereageerd op de essentie: dat gij liberalisme alleen maar totalitair kunt noemen door een semantisch spelletje te spelen. Tenzij gij mij kunt uitleggen wat er 'totalitair' is aan het feit 'doe met uw leven wat gij wilt'. Ge kunt natuurlijk zeuren, maar op't einde van de dag is't allemaal nog simpel, hoor. Worden mensen gedwongen te werken, gedwongen middelen af te staan door middel van geweld of niet?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 20 april 2009 om 02:12. |
||||||
![]() |
![]() |