Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2009, 23:37   #281
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht

Nederlanders worden buitengewoon gerespecteerd en gewaardeerd in de wereld, is mijn ervaring.
Ook de mijne.
Oud 15 augustus 2009, 23:39   #282
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Daar kan ik me als Vlaming

als een typisch ollandertje blijf je liegen he.... hoeveel strafpuntjes heb je al onder deze nick ?
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 15 augustus 2009 om 23:39.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 23:40   #283
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Helaas veel teveel ollandertjes die zich voordoen als Vlamingen op fora, maar ze vallen uiteindelijk wel door de mand.
Roodhaar, je hebt ook al eens gesuggereerd dat ik eigenlijk iemand anders was, dubbelnick of zo. Hoe zit het met jouw mand?
Oud 15 augustus 2009, 23:47   #284
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Mensen uit Noord-Holland en dan vooral het noordelijk deel boven Alkmaar, zeg maar West-Friesland zijn idd niet de gemakkelijkste mensen.
Waarschijnlijk het gevolg dat het eigenlijk Friezen zijn.

Zullen we nu ook nog op de Friezen gaan schelden?
Oud 15 augustus 2009, 23:52   #285
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Zeebrugge zit prima op schema en ontvangt reeds 's werelds grootste containerschepen. Maar wie Zeebrugge (en ook Rotterdam) zegt, zegt ook : 100 km extra wegtransport dat je niet hebt vanuit Antwerpen.

De Antwerpse havenschepen loopt vandaag trouwens al met het idee om tolgeld te heffen op de Hollandse vrachtwagens die de Antwerpse ring thans overbelasten.

Ik kan hem geen ongelijk geven. Wij betalen ook tol op de Zeelandse bruggen en tunnels.
Die tol is eigenlijk normaal, gewoon omdat die wegen geld kosten. Veel vrachtverkeer maakt een omweg door België om goedkoop in Luxemburg te tanken. Slecht voor het milieu en voor de E411. Maar als represaille voor vermeende kwade bedoelingen met dat uitbaggeren? Sjonge, wat zijn wij toch grootmoedig!
Oud 15 augustus 2009, 23:58   #286
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
zeg, kees, ik weet niet of het je is opgevallen maar het gaat hier niet over wie al dan niet goed bier heeft hoor, het gaat hier over al dan niet van zijn woord zijn en het na leven van afspraken.

Misschien zijn ze in Holland van het drinken van zo een waterpint die naar slechte limonade smaakt al zo erbarmelijk strontzat dat ze niet meer weten wat ze eigenlijk voordien afgesproken hebben.
Hé Frits, zo kan ie wel weer hé. Zoals al eerder vermeld, is het wel heel frappant dat dat qua reputatie vrij wederzijds is.
Oud 16 augustus 2009, 00:00   #287
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zelfs de wind die van Holland komt deugt niet.
Waar ik woon West (Noord) Brabant, hebben we nu ook niet bepaald de beste lucht uit België, maar hoor je mij daar over zaniken?
Oud 16 augustus 2009, 00:03   #288
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik schaam me gewoon dat mijn landgenoten doen alsof Jan Modaal in NL daar iets aan kan doen. Doe de heer en mevrouw Modaal toch maar mijn vriendelijke groeten; dat zijn aardige mensen, en vooral boven de Moerdijk.
Dank u, denk ik..., ik zal het doen wanneer ik weer boven de Moerdijk kom...
Oud 16 augustus 2009, 00:06   #289
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Waar ik woon West (Noord) Brabant, hebben we nu ook niet bepaald de beste lucht uit België, maar hoor je mij daar over zaniken?
Je zou met recht en reden zaniken: waar heeft België zijn kerncentrales gebouwd? Zoals Frankrijk: aan de Noordergrens.
Oud 16 augustus 2009, 07:26   #290
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad en zo krijgt België terug reden tot bestaan, de reden waarom het oorspronkelijk ontstaan is, om als buffer te dienen tussen Frankrijk en de andere kant
België is ontstaan omdat het niet door Frankrijk mocht ingelijfd worden.
Het Verenigd Koninkrijk, dat was de buffer tegen Frankrijk.
Oud 16 augustus 2009, 07:43   #291
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vooruit, Belgicisten en Vlaams-nationalisten zijn weer eens verenigd in hun strijd tegen den gehaten ollander. Je zou je op de duur eigenlijk beginnen afvragen waarom sommigen België überhaupt nog willen splitsen, toch?
Nu met deze Schelde oorlog ,is Belgie weer een
Bljkbaar hoeft er maar iets te gebeuren en in belgie gaat een beerput met Hollanderhaat open.
De oorlog om de Schelde is al eeuwen oud.
Eerst al de 80 jarige oorlog tegen de Spanjaarden .Toen in 1830 de oorlog tegen Belgie ,die na 1830 mentaal voortduurde tot 1945.

Nederlanders komen de laatste decennia massaal naar de Vlaamse steden voor korte vakantie en leren de Vlamingen beter kennen.
De Vlamingen komen nauwelijks boven de moerdijk en kennen het Noorden niet. Ze gaan alleen een aantal kilometers de grens over om te winkelen.

De Belgische politici ,doen vaak minachtend over hun Nederlandse collega's.
Dus de verhoudingen Nederland -Belgie zijn eeuwen slecht en het zal nog een paar generaties duren voordat het anders zal zijn.

Toch ben ik van mening, dat het verdrag nageleefd dient te worden en dat Nederland zo snel mogelijk de Schelde moet uitbaggeren.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 16 augustus 2009 om 07:56.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 07:47   #292
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gek, dat vind ik nou ook van jullie Vlamingen. Denk toch eens na. Nederland is een handelsland. Wij kunnen het ons niet eens veroorloven om onbetrouwbaar te zijn. Je kan iemand een keer bedriegen, maar dan doet men de volgende keer geen zaken meer met je. Nou ben ik natuurlijk niet overal geweest op deze aarde. Maar tot nu toe zijn jullie Vlamingen de enigen die ons onbetrouwbaarheid verwijten.
Nogal wiedes.
Engelsen, Duitsers en Fransen schrijven hier niet mee.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 07:48   #293
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
België is ontstaan omdat het niet door Frankrijk mocht ingelijfd worden.
Het Verenigd Koninkrijk, dat was de buffer tegen Frankrijk.
Nederland heeft dat Belgie en de grote buren nooit vergeven totaan 1945.
Daarom heeft Nederland zich neutraal gehouden tot 1945.
Deze neutraliteit werd door Duitsland en Engeland gerespecteerd ,alleen omdat beide landen belang hadden bij een neutraal gebied, met een haven, om hun handel te laten doorgaan en veilig te stellen.
Oud 16 augustus 2009, 07:50   #294
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil is wel dat iedereen die tol betaald. Jullie wilden alleen de buitenlanders laten betalen met jullie vignet. Een idee dat terecht niet toegestaan is van Europa.
Daar is een mouw aan te passen toch ?
Oud 16 augustus 2009, 07:51   #295
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dank u, denk ik..., ik zal het doen wanneer ik weer boven de Moerdijk kom...
Laten de Vlamingen zelf eens naar het Noorden gaan.Ze weten niets van Nederland en kijken niet verder dan de kerktoren.
Oud 16 augustus 2009, 07:53   #296
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is een uiting van kinderachtig gedrag.

Je moet niet bier met pils vergelijken. Heineken is ongetwijfeld minder smaakvol dan een Westmalle. Maar Heineken is dan ook pils, en geen bier. Is Heineken ook slechter dan Maes of Jupiler? Dat lijkt me niet. Al zal het vast zo zijn dat sommigen een voorkeur hebben. Het is dan ook buitengewoon kinderachtig dat Belgen altijd zo tekeer gaan tegen Heineken. Je zou bijna gaan denken dat ze jaloers zijn.
Uw Heineken Pils vervalt in het niets naast een Juliper Pils, en dat is dan nog Waals bier.
Uw Heineken vervalt ook in het niets naast een Cristal of een Stella.
Oud 16 augustus 2009, 07:56   #297
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Tsjechië, Duitsland en Oostenrijk, dáár kunnen ze pas pils brouwen...
Eén van de grootste bierverbruikers van Europa zijn inderdaad de Duitsers.
Maar, hun bieren zijn niet top, integendeel.....
Als U in Duitsland bent bestel dan maar een "export", die is beter te drinken.
Oud 16 augustus 2009, 07:59   #298
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vooruit, Belgicisten en Vlaams-nationalisten zijn weer eens verenigd in hun strijd tegen den gehaten ollander. Je zou je op de duur eigenlijk beginnen afvragen waarom sommigen België überhaupt nog willen splitsen, toch?
We zijn het dan toch nog eens over belangrijke zaken.
Oud 16 augustus 2009, 08:00   #299
born2bewild
Banneling

Standaard

hendrik, met vrienden als jij heeft Vlaanderen geen vijanden nodig, dus ook niet Nederland

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 augustus 2009 om 08:01.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 08:41   #300
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eén van de grootste bierverbruikers van Europa zijn inderdaad de Duitsers.
Maar, hun bieren zijn niet top, integendeel.....
Als U in Duitsland bent bestel dan maar een "export", die is beter te drinken.
Smaken verschillen. In België wordt steeds meer suiker aan het bier toegevoegd; je kunt dat lekker vinden - misschien eens Coca-cola proberen? Maar goed: mocht blijken dat ons bier het beste is, moet de Westerschelde natuurlijk terstond een meter dieper, want van al dat drinken moeten we ook meer naar het toilet, en zonder die uitdieping blijft de urine te lang door Vlaanderen stromen. Je had het verband wel even mogen verduidelijken, vind ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be