![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() Het gaat om het verhinderen dat een islamitische theocratie geruisloos wortel kan schieten. Gezien de demografische evolutie zou het zeker daarom moeten gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen enkele kopvod in het publiek te zien. Zou je je beter niet afvragen hoe dat komt? Laatst gewijzigd door Cut de krap : 14 februari 2010 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede gaat het in deze arena, zoals het hoort, om de prestatie die geleverd wordt, en niet om hoe iemand zijn hoofd warmhoudt. Ten derde zie ik iemand nog niet op een rapconcert verzoeken aan het publiek om de hoofddeksels af te zetten. Erg onverstandig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wilt u nu beweren dat u niet begrijpt dat er verschil is in jezelf kleden naar persoonlijke smaak, wat je uiteraard onderscheidt van wat je buurvrouw of collega die dag draagt en iets dragen waarmee je je levensovertuiging uitdraagt en je opvattingen waar die levensovertuiging voor staat?? Natuurlijk gaat het er nier over dat mensen een persoonlijke smaak hebben, de een een jeans draagt en de ander een rok, natuurlijk gaat het er niet over dat je daar bezwaar bij zou hebben, en dat weet u denk ik heel goed! Waar het dan wel over gaat is eenvoudig; de hoofddoek wordt niet gedragen omdat een sjaal die dag een verstandige keuze is zoals een rok of broek, maar omdat het staat voor een bepaalde opvatting binnen een ideologie. Je bent daardoor niet neutraal wanneer je een hoofddoek draagt, of je daarvoor zelf kiest, het moet van je man, broers of vader is niet het discussiepunt, wel of je neutraal bent met de guillotine van vrouwenrechten op het hoofd! Uiteraard niet! Maar ga uw gang, trek de straat op en vraag het eens; wat u niet zult horen is' goh, ik dacht vandaag waait het nogal, laten we eens een sjaaltje aandoen!' ![]() Wat u vooral moet doen is ook aan mannen vragen waarom hun vrouwen en zusters dat dragen, hup, ga het eens vragen en kom dan nog eens terug! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dit is eigenlijk geweldig
pagina's lang gedebatteer omtrent een hoofddoek. Hetzelfde gebeurt in de politiek door extreem rechts. ![]() Tuurlijk kom je dan niet aan regeren toe... ![]() Laat het echte werk maar aan de pro's over zou ik zo zeggen, laat extreem rechts maar lekker voortzeuren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over mensen als jou wist Anne Clark al te zeggen: http://www.youtube.com/watch?v=sJmiNdnPjlA
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 februari 2010 om 12:56. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wie sprak over patrick janssens?
Mogelijk heeft men reactie in deze draad u op een verkeerd spoor gebracht. Discussies omtrent een sluier worden zelfs gevoerd in de moslim-gemeenschap, het is niet "enkel besteed" aan extreem rechts. Maar hun ellenlange nutteloze discussies hieromtrent maakt hen totaal inefficiënt en populatie politiek kan effectief zijn, maar dit schaart enkel mensen aan de top bij de andere groep, waardoor het op lange termijn toch verliest. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 14 februari 2010 om 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je serieus dat iemand die zich gothic kleed; dit puur doet om de persoonlijke smaak? Denk je dat iemand die zich schminkt, nylons; een deux-piece en (naald)hakken draagt; dit puur doet om de persoonlijke smaak? Dat ze die ene deuw-piece draagt, en niet een andere, dat is omwille van de persoonlijke smaak. Ik begon inderdaad over jeans en nylons om uit te leggen dat vele vrouwen zich via hun kledij onderscheiden. Jij begon je vorige post met "Wie een hoofddoek draagt onderscheidt zich van anderen, degenen die geen hoofddoek dragen." En ik leg uit dat veel vrouwen zich onderscheiden "Velen onderscheiden zich door de manier waarop ze zich kleden. Een vrouw die zich schminkt, nylons; een deux-piece en (naald)hakken draagt onderscheidt zich van de vrouw die jeans en baskets draagt; van de gothics,...." Dat is toch correct, hé; dat velen zich onderscheiden van anderen via hun kleding. Heb je er iets op tegen dat mensen zich onderscheiden? Mij valt het niet op waarom iemand een hoofddoek draagt. Dat zie je niet; dat kom je enkel te weten als je het vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De geijkte manier om mensen monddood te maken? Sorry maar ik voel me totaal niet aangesproken, dus wat bedoel je nu eigenlijk met deze uitlatingen? Laatst gewijzigd door alice : 14 februari 2010 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat dus over respect naar anders denkenden, respect voor de moslima die niet vindt dat dit moet, respect voor vrouwen die helemaal niets te maken hebben met de opvattingen binnen islam over rolpatronen van mannen en vrouwen, respect voor de opvatting dat vrouwen seksueel gelijkwaardig zijn aan mannen en niet Allah maar de wet het uitgangspunt hiervoor is. Het is onzin te beweren dat dit kleinburgelijk is of anderen vrijheden ontzegt, waar staat dat ik vrouwen het recht op een hoofddoek wil afnemen? Je mag van mij dat gerust dragen in je priveleven maar niet steeds en overal, dat recht hebben vrouwen niet omdat hun gedachtengoed ongelijkwaardig is aan wettelijke rechten van vrouwen en die strijd ook recht heeft op respect! Duidelijk zo, ouwe jongen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het onderscheid wat de hoofddoeken veroorzaakt heeft te maken met ideologische standpunten over vrouwen en hun plichten en rechten, zeg niet dat dit je ontgaan is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Aangezien u reageert, voelt u zich duidelijk wel aangesproken. Wat ik bedoel is, dat deze debatten een heel erg ongezond klimaat creëren om effectief aan politiek voeren te doen. Als de hoofddoek daadwerkelijk zo'n grote catastrofe is, dan zal die uit zichzelf wel verdwijnen. Als dit een "noodzaak" is voor die mensen, dan zal het blijven voortbestaan. Of jij dit nu wil begrijpen of niet. Het is uw onwil om te begrijpen waarom moslima's zo halsstarrig aan die hoofddoek blijven vasthouden (in een West-Europees land dan wel! Waar ze vaak gewoon erg bewust hiervoor kiezen), dat ervoor zorgt dat u leeft in een wereld waarbinnen u zich steeds vreemder gaat voelen. Enkel met een harde hand en eindeloos veel discriminatie kan u die moslima's welke hem niet willen opgeven, wegsturen naar een land waar hun stem mogelijk nog minder geldt als hier. Dan pas kan u trots zijn en zeggen = wij hebben een voorbeeld gesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
België zal ook wel volgen, net als de rest van Europa. N.a.v. de massamigratie en oprukkende islamisering behoort het nu eenmaal tot de Westerse vrijheden om paal en perk te stellen aan ongewenste religieus-culturele elementen die hier aanbeland zijn te samen met de migranten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hoofddoek....
Citaat:
In dezelfde lijn. Citaat:
Terwijl het land tegelijkertijd leeggestolen wordt door de boven ons gestelden. Kijk, dat vind ik nu humor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo zijn er ook vrouwen die verplicht worden; en/of zich verplicht voelen om zich te schminken en nylons; een deux-piece en (naald)hakken te dragen. Er is hier zelfs een forummer die meent dat men in overheidsdienst en op het werk in het algemeen net moet gekleed gaan; en net is "Net is voor mannen een pak met stropdas. Voor vrouwen een blazer en een rok" Dat is dezelfde forummer die schrijft "Fijn om te zien dat een paar feministen toch nog hun verstand bewaard hebben." Maar we zouden wel een rok moeten dragen op het werk! |
|
![]() |
![]() |