Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2010, 10:41   #281
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zoek eens op wat bescherming van de privacy inhoudt, ventje. Ik hoef jouw opzoekingswerk niet te doen. En kom nog eens terug wanneer je weet waar je over spreekt, in plaats van hier wat uit je nek te komen lullen.
Ik had hoop, maar blijkbaar lukt het niet. Het blijft bij persoonlijk worden ipv on-topic te reageren...dat is dan jouw keuze...ik blijf wachten op iemand die wel concreet een vb kan geven van welk misbruik er kunnen voorkomen...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 10:55   #282
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik had hoop, maar blijkbaar lukt het niet. Het blijft bij persoonlijk worden ipv on-topic te reageren...dat is dan jouw keuze...ik blijf wachten op iemand die wel concreet een vb kan geven van welk misbruik er kunnen voorkomen...
http://www.notbored.org/camera-abuses.html
Citaat:
The implicit justification for the video surveillance system is security. But it is far from clear how the proliferation of video cameras through public spaces in D.C. would have any real impact on crime. In fact in England, where there are so many public cameras that they have stopped keeping count, incidents of violent crime have risen since the network was installed. Furthermore, in Oakland, CA, officials considered video surveillance for three years and rejected it. Police Chief Joseph Samuels, Jr., stated that his department had hoped to be ""?among the pioneers in the field of taped video camera surveillance"" but ultimately found that ""there is no conclusive way to establish that the presence of video surveillance resulted in the prevention or reduction of crime.""

Instead, tourists, opposition politicians, racial and ethnic minorities, peaceful dissidents and other people could have their every move catalogued and tracked. This system of cameras could be used to monitor peaceful protests and the movement of innocent people throughout the city. This information could then be mishandled and used to blackmail, intimidate or bully people who are exercising their freedom of speech, freedom to peaceful assembly, or just going about their daily lives.
http://www.aclu.org/oppose-video-sur...ations-capital
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 11:01   #283
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat hier niet over camera`s die geplaatst worden door pedofielen in kleedkamers van kleuters ed e.
Wel graag on-topic blijven ok.
Camera`s geplaatst door politie hebben geen verband met camera`s geplaatst door viespeuken.
Oud 28 juni 2010, 11:02   #284
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet over camera`s die geplaatst worden door pedofielen in kleedkamers van kleuters ed e.
Camera`s geplaatst door politie hebben geen verband met camera`s geplaatst door viespeuken.
Het citaat gaat nochtans over de "viespeuken" van de overheid die alles wat je doet willen registreren zonder enig openbaar nut te kunnen aantonen.

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 juni 2010 om 11:04.
Oud 28 juni 2010, 11:15   #285
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek eens op wat bescherming van de privacy inhoudt, ventje. Ik hoef jouw opzoekingswerk niet te doen. En kom nog eens terug wanneer je weet waar je over spreekt, in plaats van hier wat uit je nek te komen lullen.
Raf maak u in elk geval geen illusies wat uw Privacy betreft, als ze nu willen weten waar je bent, en wanneer, wanneer je met wie gebeld hebt en hoelang, de mailtjes die je naar waar, van waar en naar wie stuurt en wat je daar allelmaal in verteld, waar je je aankopen doet, hoeveel je daar betaald tot zelf wat je koopt, kunnen ze allemaal perfect traceren...

Begin met uw GSM buiten te gooien, uw laptop/PC die klantenkaart van Delhaize of Carefour, ... uw bank/krediet kaart, koppel die boordcomputer van uw auto ook maar af, ... (oei dju da is nogal lastig. )

Betaal enkel nog met cash, gebruik geen klantenkaarten, zorg dat je overal uit beeld van de camera`s blijft, gebruik geen telefoon meer, geen email,

kortom ga ergens in nen bos wonen of nog beter onder de grond, want overal om u heen loert grote broer wel op de een of andere manier achter het hoekje...

Natuurlijk weet u ook wel dat dat niet kan, en wil ik ook niet beweren, dat we dit "normaal" moeten vinden, het is enkel de realiteit van alle dag...

Zelf van iemand die online bijna zo goed als niet actief was, en van iemand die heel erg op zijn privacy gesteld is, ... vind ik toch nog online sporen terug en ik gebruik daarvoor gewoon google, niks speciaals dus of illigaal... Ge kunt u dus voorstellen wat pipo`s met iets meer middelen kunnen terugvinden als ze echt goed op zoek gaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 11:21   #286
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorkauwen, tot papje mixen , ...
Slikken maar
Citaat:
Surveillance networks are ineffective
Camera supporters in the DC police department have largely stopped claiming that that their system would prevent terrorism. The real reason cameras are deployed is to reduce much pettier crimes, such as auto break-ins. But it has not been proven they accomplish even that. Studies of cameras' effect on crime in Britain, where they have been extensively deployed, have found no evidence that they reduce crime. It would be far more effective to spend the millions of dollars dedicated to this system on community policing rather than intrusive, ineffective, high-tech super-systems.

Video surveillance is susceptible to abuse.
Fully operational, Washington's centralized network of cameras would become an incredibly powerful surveillance tool - that will inevitably be abused. In the UK, cameras are disproportionately trained on people of color and used for video voyeurism by the bored male camera operators who focus on women. In 1997 a top-ranking police official in Washington, DC was caught using police databases to gather information on patrons of a gay club. By looking up the license plate numbers of cars parked at the club and researching the backgrounds of the vehicles' owners, he tried to blackmail patrons who were married. Imagine what someone could do with a citywide spy-camera system.

If this system is implemented in the nation's capital, everyone loses.
This is not just a local issue. Washington is our nation's capital and contains many of our most symbolic and historic public spaces. This system would make D.C. the first city in the nation to have comprehensive video surveillance and unless it is stopped, other cities and communities will inevitably follow its example. We must not allow Main Street USA to become Surveillance Central.
Abuse CAN and WILL happen ...
Oud 28 juni 2010, 11:30   #287
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg het je nog één allerlaatste keer: zoek eerst op wat de betekenis is van de "bescherming van het recht op privacy". Een tip: het heeft NIETS te maken met het gezien worden in de openbare ruimte.

Jouw vraag naar concrete voorbeelden is volstrekt irrelevant. De bescherming van het recht op privacy houdt in dat niemand zonder jouw medeweten en zonder jouw toestemming gegevens over jou mag verzamelen, opslaan en verwerken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 11:30   #288
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Raf maak u in elk geval geen illusies wat uw Privacy betreft, als ze nu willen weten waar je bent, en wanneer, wanneer je met wie gebeld hebt en hoelang, de mailtjes die je naar waar, van waar en naar wie stuurt en wat je daar allelmaal in verteld, waar je je aankopen doet, hoeveel je daar betaald tot zelf wat je koopt, kunnen ze allemaal perfect traceren...

Begin met uw GSM buiten te gooien, uw laptop/PC die klantenkaart van Delhaize of Carefour, ... uw bank/krediet kaart, koppel die boordcomputer van uw auto ook maar af, ... (oei dju da is nogal lastig. )

Betaal enkel nog met cash, gebruik geen klantenkaarten, zorg dat je overal uit beeld van de camera`s blijft, gebruik geen telefoon meer, geen email,

kortom ga ergens in nen bos wonen of nog beter onder de grond, want overal om u heen loert grote broer wel op de een of andere manier achter het hoekje...

Natuurlijk weet u ook wel dat dat niet kan, en wil ik ook niet beweren, dat we dit "normaal" moeten vinden, het is enkel de realiteit van alle dag...

Zelf van iemand die online bijna zo goed als niet actief was, en van iemand die heel erg op zijn privacy gesteld is, ... vind ik toch nog online sporen terug en ik gebruik daarvoor gewoon google, niks speciaals dus of illigaal... Ge kunt u dus voorstellen wat pipo`s met iets meer middelen kunnen terugvinden als ze echt goed op zoek gaan.
En je vindt dat oké?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 11:32   #289
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En je vindt dat oké?
Nee, ik vind dat niet noodzakkelijk ok... (dat zeg ik ook niet... ) ik zeg gewoon dat dat de dagelijkse realiteit is...
Oud 28 juni 2010, 11:42   #290
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik vind dat niet noodzakkelijk ok... (dat zeg ik ook niet... ) ik zeg gewoon dat dat de dagelijkse realiteit is...
Camera's werken niet, dat staat ondertussen vast.
Citaat:
""there is no conclusive way to establish that the presence of video surveillance resulted in the prevention or reduction of crime.""
De terechte vraag is dus waarom er plaatsen en miljoenen verspillen ipv dat geld te gebruiken om de misdaad op een andere manier aan te pakken/voorkomen?
Citaat:
It would be far more effective to spend the millions of dollars dedicated to this system on community policing rather than intrusive, ineffective, high-tech super-systems.
Wedden dat er ook hier weer zwaar gelobbied wordt door de industrie, in the name of safety?

Internet kies je voor en kan je , mits wat handigheid, voorkomen.
Het hoeft dus geen "dagelijkse realiteit" te worden.

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 juni 2010 om 11:42.
Oud 28 juni 2010, 12:10   #291
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Het citaat gaat nochtans over de "viespeuken" van de overheid die alles wat je doet willen registreren zonder enig openbaar nut te kunnen aantonen.
Camera`s geplaatst door politie hebben geen verband met camera`s geplaatst door viespeuken in kleedkamers en toiletten!
Oud 28 juni 2010, 12:16   #292
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorkauwen, tot papje mixen , ...
Slikken maar
Abuse CAN and WILL happen ...
Schaf dan alles af ok. Je kan gerust een systeem maken welke enkel toegankelijk is voor bepaalde mensen in enkel nodige gevallen...wanneer er dus een overval of iets dergelijks is gebruikt. Ik zeg nergens dat er een systeem moet zijn waar de eerste de beste agent ofzo toegang tot kan krijgen.

Misbruik kan altijd ja...schaf dan de GSM af, internet, openbaar vervoer, jobs, speeltuinen, openbare zwembaden, festivals, pc-games, tv,... alles wat bestaat kan misbruikt worden. Wil je dus alles gaan afschaffen?
Oud 28 juni 2010, 12:20   #293
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg het je nog één allerlaatste keer: zoek eerst op wat de betekenis is van de "bescherming van het recht op privacy". Een tip: het heeft NIETS te maken met het gezien worden in de openbare ruimte.

Jouw vraag naar concrete voorbeelden is volstrekt irrelevant. De bescherming van het recht op privacy houdt in dat niemand zonder jouw medeweten en zonder jouw toestemming gegevens over jou mag verzamelen, opslaan en verwerken.
Dat jij mijn vraag irrelevant vind doet niet terzake. Ik vind de vraag wel relevant en daarom dat ik ze stel. Mijn vraag is niet wat jij vind van mijn vraag en als je niet wil antwoorden op de vraag moet je dat ook simpelweg niet doen.
Jij hebt ervoor gekozen om niet op mijn vraag te antwoorden maar wel te reageren, jou mening erover uit te spreken, persoonlijk te worden en vandaar zijn we geen stap verder. Als iemand een voor mij irrelevante vraag stelt dan laat ik deze links liggen zoals alle normale mensen. Jij daarentegen wilde gewoon wat persoonlijk te doen en zo aan wat irrelevant topic vulsel te doen.

Laatst gewijzigd door illwill : 28 juni 2010 om 12:20.
Oud 28 juni 2010, 12:32   #294
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Camera's werken niet, dat staat ondertussen vast.

De terechte vraag is dus waarom er plaatsen en miljoenen verspillen ipv dat geld te gebruiken om de misdaad op een andere manier aan te pakken/voorkomen?
Wedden dat er ook hier weer zwaar gelobbied wordt door de industrie, in the name of safety?

Internet kies je voor en kan je , mits wat handigheid, voorkomen.
Het hoeft dus geen "dagelijkse realiteit" te worden.

Je ziet wie er wat gedaan heeft, daarvoor hang je die camera`s ook om ervoor te zorgen dat uw guards geen halve marathon moeten lopen `s nachts... wij hebben er een 30 tal hangen schat ik zo. Die gasten kunnen zo alles zien vanop hun post. Stockrooms en archieven worden zo ook bewaakt,... Ge kunt dus niet zomaar met ne switch van een paar duizend euro naar buiten wandelen en zeggen dat gij hem niet gepiekt hebt. dat soort dingen.
Oud 28 juni 2010, 13:20   #295
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Je ziet wie er wat gedaan heeft, daarvoor hang je die camera`s ook om ervoor te zorgen dat uw guards geen halve marathon moeten lopen `s nachts... wij hebben er een 30 tal hangen schat ik zo. Die gasten kunnen zo alles zien vanop hun post. Stockrooms en archieven worden zo ook bewaakt,... Ge kunt dus niet zomaar met ne switch van een paar duizend euro naar buiten wandelen en zeggen dat gij hem niet gepiekt hebt. dat soort dingen.
Begindegij nu ook al? Het gaat over camera's buiten!!

IT DOESN'T WORK dus WEGGESMETEN GELD!!!
Lees de F*** links.

Binnen is privaat, buiten is schending van de privacy.

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 juni 2010 om 13:24.
Oud 28 juni 2010, 13:23   #296
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Camera`s geplaatst door politie hebben geen verband met camera`s geplaatst door viespeuken in kleedkamers en toiletten!
De 2de link toont duidelijk: 1/ Dat de overheid toegeeft dat ze niet werken
2/Geeft een voorbeeld van misbruik van de overheid door nr bij een gaybar te registreren.

QED : Het kost hopen poen, heeft geen effect,op de misdaad, kan misbruikt worden.
Oud 28 juni 2010, 13:44   #297
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Hoeveel camera's zouden er reeds geplaatst zijn in België...honderden ? duizenden ? ...dit debat zijn vijgen na pasen...

- Jullie privacyfreeks moeten dan ook afstand doen van de duizenden bewakingscamera's in publiek toegankelijke privé-zaken
- Jullie privacyfreeks moeten dan ook de vrijspraak eisen van iedere crimineel van wie de beelden ook geopenbaard zijn door privé personen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 13:57   #298
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat je biezonder ijdel bent.

Niet dat ik een ster wil zijn ofzo hoor.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 14:00   #299
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht

Niet dat ik een ster wil zijn ofzo hoor.
Ik adviseer je deze ' persoonlijke aanval ' te rapporteren...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 14:01   #300
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Begindegij nu ook al? Het gaat over camera's buiten!!

IT DOESN'T WORK dus WEGGESMETEN GELD!!!
Lees de F*** links.

Binnen is privaat, buiten is schending van de privacy.
Joe van Holsbeek?
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be