Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 oktober 2010, 10:57   #281
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
De tekst BDW is niet van BDW als N-VA'er, ik denk dat velen zich zullen verslikken als BDW als N-VA leider meer eist dan in zijn nota als "verduidelijker" staat.
Bart vraagt duidelijk NIKS meer. Heb jij de laatste interviews gemist misschien? Hij blijft tussen de twee stoelen zitten. Hij ZEGT dat hij meer gaat vragen, maar als ze dan vragen WAT dan wel, dan komt er alleen maar dat de balletjes niet weg mogen... MAW: hij blijft bij zijn tekst plakken.

BTW, hier is toch NIEMAND die gelooft dat dat werkstuk van BDW PERSOONLIJK is he??
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 27 oktober 2010, 11:00   #282
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daarom dat de N-VA best de boeken toedoet nu, in het voorstel Dewever werd Brussel opgegeven.
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...ledig-op.dhtml
Citaat:
Volgens waarnemers blijft BHV het heetste hangijzer. 'Sinds vorige week is plotseling de financieringswet het hoofdthema geworden en dat biedt onverwacht voordelen. Als je over de financieringswet een goede oplossing kunt maken die reële fiscale en financiële autonomie biedt en aanzet tot een beleid van responsabilisering kan je misschien een BHV-compromis met wat meer toegevingen daaronder schuiven', zei een kenner gisteren.
http://destandaard.be/artikel/detail...kelid=4G31DKHT

Ik krijg al schrik...
VDL is dus voorzichtig begonnen met zijn rode balpen in de nota BDW.
sjarel is offline  
Oud 27 oktober 2010, 11:01   #283
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Toch wel.
Het mechanisme werkt volgens mij niet bij te weinig regio's. Werken met gemiddeldes is niet goed als de set te weinig elementen bevat. Misschien een eigenaardige vergelijking maar op de rapporten van leerlingen in school staat ook het gemiddelde niet meer vermeld : daar werkt men ondertussen met de mediaan. Ook dat werkt natuurlijk niet in een klas met 2 leerlingen...

In een klas met 2 leerlingen kan de ene 2/20 scoren en de andere 10/20. Het gemiddelde is natuurlijk zwaar gebuisd... Het heeft geen zin dat de leerling met 10/20 zijn tijd en energie steekt in uitleg geven aan de leerling met 2/20 want dan gaan beide volgende keer gebuisd zijn met 6/20. Als de beste leerling 18/20 haalt en door zijn tijd in de zwakke leerling moet steken en beide halen daardoor 10/20 de volgende keer, vraag je toch wel heel veel van de sterke leerling.
Bon, ik weet dat de vergelijk heel scheef is...

Essentie is dat het aantal wel belangrijk is volgens mij. Zeker omdat het mechanisme gebaseerd is op gemiddeldes.
Het vetorecht is een ander probleem.

Je kunt natuurlijk over gemiddelde iets zeggen:
meestal is de distributie van inkomen een 'weibull' kurve = tepelvorm voor de mensen die het gemakkelijker willen onthouden.
Nu het gemiddelde van een GAUScurve is klop in het midden, het gemiddelde van een weibull curve is natuurlijk niet in het midden. Je onderschat zelfs het inkomen.

ALs je CORRECT wil rekenen moet je het MEDIAAN inkomen hebben.
brother paul is offline  
Oud 27 oktober 2010, 11:11   #284
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Bart vraagt duidelijk NIKS meer. Heb jij de laatste interviews gemist misschien? Hij blijft tussen de twee stoelen zitten. Hij ZEGT dat hij meer gaat vragen, maar als ze dan vragen WAT dan wel, dan komt er alleen maar dat de balletjes niet weg mogen... MAW: hij blijft bij zijn tekst plakken.

BTW, hier is toch NIEMAND die gelooft dat dat werkstuk van BDW PERSOONLIJK is he??
Ik vermoed dat niemand gelooft dat BDW dit persoonlijk geschreven heeft, wel dat deze tekst niet van hem als N-VA leider is. Daarom dat hij al duidelijk vermelde dat dit zijn minimum is, maw hij wenst meer maar het mag absoluut niets minder zijn.
Gwyndion is offline  
Oud 27 oktober 2010, 11:28   #285
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik vermoed dat niemand gelooft dat BDW dit persoonlijk geschreven heeft, wel dat deze tekst niet van hem als N-VA leider is. Daarom dat hij al duidelijk vermelde dat dit zijn minimum is, maw hij wenst meer maar het mag absoluut niets minder zijn.
Nog een foutje dat ik ben vergeten te vermelden in mijn vorige post, is de reactie van NVA bij monde van jan Jambon: "wij vinden dit verdedigbaar voor ons congres" WAT EEN BOK!!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 27 oktober 2010, 11:31   #286
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt? Als Brussel een aparte regio wordt, is het twee tegen één.
Het is in Duitsland niet "een regio, een stem" he. Het is "elke Duitser een stem". Dat maakt dus niks uit.

Waar het hem om gaat is dat een systeem met "nationaal" besliste solidariteitsmechanismen tussen regio's eventueel wel kan, als dat als 1 natie, op nationaal vlak, met meerderheid wordt beslist, en als in elk geval de paar regio's voor wie de hulp bedoeld is, daarover maar als kleine minderheid iets kunnen over zeggen, maw, als de totale bevolking is opgesplitst in veel regio's en als die regio's enkel maar vormen van administratief bestuur zijn en niet echt overeenkomen met "sub volkeren die een eigenheid ervaren en dus onderling veel solidairder zijn dan met "de anderen" ".

Bijvoorbeeld, indien in het unitaire Belgie, het zou gaan over, zeg maar, provincies. Er zijn dan 9 provincies, we gaan eventueel 2 provincies helpen met zo een mechanisme, en de nationale vertegenwoordiging spreekt zich daarover uit. Die twee provincies die de hulp zouden krijgen, wegen enkel maar hun demografisch minderheidsgewicht mee in het debat, hebben geen speciale vergrendelingen om daar iets aan tegen te houden of door te duwen. Limburg op zijn eigen kan niet beslissen dat dat er komt, of dat dat gewijzigd wordt, of dat dat niet verandert.

Maar met tweeen, waar de hulp is voor de minderheid die speciale vergrendelingen heeft gekregen, en in het geval van 2 "volkeren", werkt dat natuurlijk niet.

Zoals ik al zegde, het is alsof ik met een bedelaar zou moeten onderhandelen over hoeveel hij van mijn inkomen mag hebben, en hij heeft speciale rechten.

Een beetje zoals in de economie, als je 1 monopolist en 1 klant hebt. Een pat stelling.
patrickve is offline  
Oud 27 oktober 2010, 11:32   #287
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook VdB had zich bij zijn eerste berekeningen "vergist". Ik gebruik aanhalingstekens, omdat gebleken is dat het niet zozeer om vergissingen gaat maar om resultaatverschillen die te maken hebben met de vraag "wat wordt er allemaal in de berekening opgenomen en op welke wijze wordt het verrekend?" Naargelang dat verschil in parameters krijgen we andere resultaten. Om berekeningen aanvaardbaar te maken en latere discussie te vermijden, is het dus belangrijk dat men overeenkomt wat de aangewende paramters horen te zijn en wat er allemaal in de berekening moet worden opgenomen. In Terzake heeft men enkele van die elementen opgesomd die de berekeningen kunnen beïnvloeden.
Geestig. Op dag één hebben alle andere partijen zich vergist in hun berekeningen, de volgende dag zijn ze tegen een objectieve becijfering door de Nationale Bank en het Planbureau omdat die toch bevolkt worden door rode belgicisten, nog een dag later zitten de academici die het narekenden ernaast of verspreiden ze moedwillig verkeerde cijfers om de N-VA aan te vallen, even later blijkt het aan de parameters te liggen om vervolgens tot de conclusie te komen dat de cijfers eigenlijk helemaal niet belangrijk zijn. Voor wie nemen ze ons eigenlijk?

Laatst gewijzigd door Geert C : 27 oktober 2010 om 11:33.
Geert C is offline  
Oud 27 oktober 2010, 11:34   #288
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Geestig. Op dag één hebben alle andere partijen zich vergist in hun berekeningen, de volgende dag zijn ze tegen een objectieve becijfering door de Nationale Bank en het Planbureau omdat die toch bevolkt worden door rode belgicisten, nog een dag later zitten de academici die het narekenden ernaast of verspreiden ze moedwillig verkeerde cijfers om de N-VA aan te vallen, even later blijkt het aan de parameters te liggen om vervolgens tot de conclusie te komen dat de cijfers eigenlijk helemaal niet belangrijk zijn. Voor wie nemen ze ons eigenlijk?
Inderdaad, terwijl dat allemaal geen belang heeft.

Ofwel zijn de solidariteitsbijdragen groot en "noodzakelijk" en dan mag Vlaanderen zich terecht afvragen waarom ze zo een groot bedrag zouden moeten betalen.

Ofwel zijn de bijdragen eigenlijk niet zo groot, en dan zijn ze ook niet nodig, he.

In de twee gevallen: afschaffen die boel ! In het eerste geval: noodhulp vragen aan de VN.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2010 om 11:35.
patrickve is offline  
Oud 27 oktober 2010, 11:40   #289
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is in Duitsland niet "een regio, een stem" he. Het is "elke Duitser een stem". Dat maakt dus niks uit.

Waar het hem om gaat is dat een systeem met "nationaal" besliste solidariteitsmechanismen tussen regio's eventueel wel kan, als dat als 1 natie, op nationaal vlak, met meerderheid wordt beslist, en als in elk geval de paar regio's voor wie de hulp bedoeld is, daarover maar als kleine minderheid iets kunnen over zeggen, maw, als de totale bevolking is opgesplitst in veel regio's en als die regio's enkel maar vormen van administratief bestuur zijn en niet echt overeenkomen met "sub volkeren die een eigenheid ervaren en dus onderling veel solidairder zijn dan met "de anderen" ".

Bijvoorbeeld, indien in het unitaire Belgie, het zou gaan over, zeg maar, provincies. Er zijn dan 9 provincies, we gaan eventueel 2 provincies helpen met zo een mechanisme, en de nationale vertegenwoordiging spreekt zich daarover uit. Die twee provincies die de hulp zouden krijgen, wegen enkel maar hun demografisch minderheidsgewicht mee in het debat, hebben geen speciale vergrendelingen om daar iets aan tegen te houden of door te duwen. Limburg op zijn eigen kan niet beslissen dat dat er komt, of dat dat gewijzigd wordt, of dat dat niet verandert.

Maar met tweeen, waar de hulp is voor de minderheid die speciale vergrendelingen heeft gekregen, en in het geval van 2 "volkeren", werkt dat natuurlijk niet.

Zoals ik al zegde, het is alsof ik met een bedelaar zou moeten onderhandelen over hoeveel hij van mijn inkomen mag hebben, en hij heeft speciale rechten.

Een beetje zoals in de economie, als je 1 monopolist en 1 klant hebt. Een pat stelling.
Zelfs met een aanpassing zoals in Duitsland, is onze staatsinrichting nog niet zoals in Duitsland he. Alleen gedeeltelijk. Het scenario kan perfect toegepast worden op de twee regios.
EddyBal is offline  
Oud 27 oktober 2010, 11:44   #290
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het scenario kan perfect toegepast worden op de twee regios.
Ik vind dat het veel te gul is.
patrickve is offline  
Oud 27 oktober 2010, 11:52   #291
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Nog een foutje dat ik ben vergeten te vermelden in mijn vorige post, is de reactie van NVA bij monde van jan Jambon: "wij vinden dit verdedigbaar voor ons congres" WAT EEN BOK!!
Daar ben ik het wel mee eens, BDW heeft benadrukt dat de tekst niet van hem als N-VA leider was amar Jan Jambon had nooit die uitspraak mogen doen.
Gwyndion is offline  
Oud 27 oktober 2010, 11:59   #292
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Een meerderheid? nva maakt 17% uit van belgie, zou het niet kunnen dat 83% er een andere mening over heeft?
Wat de walen en franstatalige brusselaars betreft, dat zijn geen vlamingen (naar eigen zeggen ivm Brussel) en ze hebben dus niks te zeggen over de toekomst van Vlaanderen. Een Ethiopier, Braziliaan of Bhutanees ook niet.

En de V-partijen vertegenwoordigen bijna de helft van de Vlaamse stemmen. Volgende keer zal het wel over de helft zijn.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 27 oktober 2010 om 11:59.
Salvadorii is offline  
Oud 27 oktober 2010, 12:18   #293
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een meerderheid? nva maakt 17% uit van belgie, zou het niet kunnen dat 83% er een andere mening over heeft?
Neen, want dan zou er al lang een meerderheid gevonden worden en een regering geïnstalleerd zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 oktober 2010, 12:20   #294
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat ze de responsabilisering ook moeten doorvoeren voor vlaanderen,
limburg, west-vlaanderen, het kan toch niet dat we ze geld toestoppen en er niets voor terugkrijgen.
Ik wens je veel succes bij het oprichten van een partij die zulks belooft aan de kiezer te zullen realiseren.
Oprichten, want voorlopig is er geen enkele partij die jouw voorstel genegen is. Hoe zou dat komen ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 oktober 2010, 12:22   #295
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een daling van de werkloosheid?
Hoe ga je dat tewerkstelligen?
werkloosheid beperken in tijd ? dus dit zorgt voor werkgelegenheid?
Ik wil er op wijzen dat in geen enkel land dit enig effect heeft gehad.
In de VS is er geen uitkering , maar is de werkloosheid even hoog als europa.
De frankofonen zullen dat bewerkstelligen op hun manier.
En de Vlamingen op onze manier.
Zonder mekaar te hinderen.

De schoofzak is offline  
Oud 27 oktober 2010, 12:34   #296
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat het veel te gul is.
In het zuiden vinden ze dat te weinig...
EddyBal is offline  
Oud 27 oktober 2010, 12:35   #297
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dé essentie van de Vlaamse verzuchtingen
EddyBal is offline  
Oud 27 oktober 2010, 14:52   #298
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dé essentie van de Vlaamse verzuchtingen
Inderdaad - en de gemmidelde Vlaming snapt wel waarom de Franstaligen hun transferts willen behouden, maar ze snappen niet da ZIJ willen bepalen wat WIJ in EIGEN-streek met ONS geld doen. En dat zullen ze nooit begrijpen, en minder en minder toloreren. Einde Belgie, als ze zo voort doen, 100% zeker.
Salvadorii is offline  
Oud 1 november 2010, 23:13   #299
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
wishful thinking. maar droom maar verder.
stropke1000 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be