Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 januari 2011, 22:17   #281
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Hoeveel hadden er in 1830 een idee van wat vlaanderen was? Concience moest zijn "leeuw" nog schrijven.
De Nederlandstaligen (en de Luikse bourgeoisie) droomden toen nog van hereniging met het Vaderland. Het Orangisme dus, dat een democratische meerderheid achter zich had maar aan een zware repressie onderworpen werd. In die zin was de Vlaamse identiteit misschien nog niet echt prominent. Wat niet wegneemt dat er wel degelijk een besef was van de Nederlandstalige component van de katholieke Zuidelijke Nederlanden. Vanaf 1840 waren er in het Belgisch Parlement al de eerste protesten tegen de achterstelling van het Nederlands.
In zekere zin kan je de Leeuw van Vlaanderen zelfs een poging tot recuperatie van de Vlamingen voor het Belgisch regime noemen. Dat men daardoor meehielp aan de expliciete expressie van de Vlaamse identiteit was niet eens de bedoeling, wel een ongewild neveneffect.

Citaat:
Stop toch eens met die geschiedenisromantiek. Hierdoor worden we net uitgelachen, vlaanderen is niet achtergesteld meer, niemand geloofd die zever, behalve de vlamingen zelf blijkbaar.
Vlaanderen is nog altijd achtergesteld. Je begrijpt de dynamiek gewoon niet die Vlaanderen heeft doorgemaakt: eerst het opkomen voor respect voor taal en kultuur, als gevolg daarvan de opbouw van een Vlaamse elite die zichzelf economisch uit het moeras getild heeft, en vandaag de wens om de demografische meerderheid en economische welvaart ook finaal in politieke macht om te zetten.
Net dat laatste is waar de Franstaligen eigenlijk al sinds 1880 doodsbang voor waren, en waartegen ze zorgvuldig hun fort Wallonië hebben uitgebouwd, geconsacreerd in de bestaande grendelgrondwet die de eeuwigdurende apartheid van de Vlamingen regelt.

Laatst gewijzigd door fonne : 29 januari 2011 om 22:32.
fonne is offline  
Oud 29 januari 2011, 22:23   #282
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Fonne, verspil je je tijd niet een beetje aan Spherelike?

Je hebt al pagina's en pagina's vol gepost maar die man wil het gewoon niet begrijpen me dunkt.
poekieJ is offline  
Oud 29 januari 2011, 22:25   #283
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Vlaanderen is nog altijd achtergesteld.

Kom uit uw hol.
hollande is offline  
Oud 29 januari 2011, 22:26   #284
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groter autonomie, laat staan onafhankelijkheid komt er niet zonder akkoord van de franstaligen. Dus iedere akkoord dat in de goede richting gaat is dus beter dan de totale blokkering van nu.
De huidige strategie van de vlaamse onderhandelaars is de beste garantie voor het status quo, te veel willen, en niets krijgen
Tot hiertoe zijn alle akkoorden de slechte richting uitgegaan: ze hebben voorrechten gecreëerd voor de Franstaligen en zware financiële offers gevraagd van de Vlamingen. Ze hebben een onwerkbaar kluwen gemaakt van inhomogene bevoegdheidsverdelingen, overlappingen en ingebouwde belangenconflicten. En zelfs perverse mechanismen ingebouwd die het voor bepaalde gewesten interessant maakt om de werkloosheid te verhogen in plaats van te verlagen!
Dus, laat ons de zaak maar rustig blokkeren tot de Franstaligen eindellijk akkoord gaan met iets dat de goede richting uitgaat. Gewoon eens een keertje nog onredelijker zijn dan de Franstaligen volstaat.

Laatst gewijzigd door fonne : 29 januari 2011 om 22:26.
fonne is offline  
Oud 29 januari 2011, 22:30   #285
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht

Kom uit uw hol.
Vertel dan eens hoe het komt dat er in Wallonië totaal overbodige investeringen gedaan worden in de spoorwegen, terwijl broodnodige investeringen om de mobiliteitsproblemen in Vlaanderen op te lossen blijven liggen? Omdat de 60/40 verdeelsleutel voor de Infrabel-investeringen totaal niet in evenredigheid is met de economische activiteitsgraad.
Vlaanderen niet achtergesteld?
Zie het aantal werknemers bij de NMBS, de post, het leger, ... Overal krijgen de Franstaligen veel meer dan logisch gezien nodig.

Laatst gewijzigd door fonne : 29 januari 2011 om 22:54.
fonne is offline  
Oud 29 januari 2011, 22:31   #286
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Fonne, verspil je je tijd niet een beetje aan Spherelike?

Je hebt al pagina's en pagina's vol gepost maar die man wil het gewoon niet begrijpen me dunkt.
Ach je weet nooit. Als hij volwassen wordt zal hij er misschien toch eens aan terugdenken en zeggen: eigenlijk hadden ze toch wel gelijk
fonne is offline  
Oud 29 januari 2011, 22:39   #287
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, ik vraag al jaren op dit forum of er iemand ooit een kosten baten gemaakt heeft, wat het de overheid zou kosten om met evenveel service, en met evenveel "winkels" de werklozen en de zieken te bedienen.
Als de kinderbijslagfondsen het voor 7€ per betaling kunnen, waarom hebben de vakbonden er 14€ voor nodig? De bankkosten bedragen rond 0,13€, daar zal het wel niet aan liggen (alhoewel het niet uit te sluiten is dat vooral het ACV haar eigen financiële instellingen een beetje kruis-subsidieert).

Citaat:
Of waar blijft de offerte die de anti vakbondstreklking gevraagd heeft aan de privé om deze service over te nemen.
Waar is het bestek? Ik wil er gerust op inschrijven. Maar zouden de vakbonden wel bereid zijn om gedetailleerd te verduidelijken waar het geld aan besteed wordt? Voor de kinderbijslagfondsen ligt dat tot het laatste detail vast in koninklijke besluiten! Ik zoek vergeefs naar hetzelfde soort detail voor de behandeling van de werkloosheidsvergoedingen, zodat ik de rekening kan maken.

Citaat:
Dat zijn voorbeelden uit het bedrijfsleven. Daar zeveren ze niet met veronderstellingen, maar zogen ze dat ze over cijfers beschikken, die hun toelaten de juiste beslissing te nemen.

So be my guest, en kom met een onderbouwd dossier.
Van zodra er transparantie komt in de reële kostenstructuur kan je dat doen. Transparantie is het laatste dat de vakbonden willen.
fonne is offline  
Oud 29 januari 2011, 22:50   #288
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gelukkig hebt u het niet voor het zeggen in ons land.
Waarom? Omdat ik objectief kan omgaan met cijfers? Omdat ik iedere bewoner zijn stem evenveel kracht zou geven? Omdat ik Brussel durf te aanzien als wat ze is; een stad en geen "gewest"?

Weeral een zeer inhoudelijk antwoord in feite. Kan je niet de bal spelen ipv de man? Ik denk dat je argumenten op zijn.
pixelpower is offline  
Oud 29 januari 2011, 22:52   #289
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van iets gensnoep waar je beter van af zou blijven?

IK heb je nergens voor racist uitgescholen, jij hebt dat in mijn mond gelegd.
Ik daag je uit dit terug te vinden, en ik verdwijn van dit forum.
De lezer kan nu wel duidelijk zien wie hier wie uitscheld, ook al ken je me langs geen kanten.
Zoek een lijn van mij waar je kunt uit besluiten dat ik stalinist zou zijn, en ik verdwijn van dit forum.
Al uw geestesgenoten mogen helpen zoeken.

Jullie doen echt flauw met dat schelden op mensen met een andere mening, ipv de discussie aan te gaan.
Zie #410.
Allez, en scheer je nu maar weg. Mij en al de mede-Vlamingen voor racist en fascist uitschelden wordt hier niet meer gedoogd.
fonne is offline  
Oud 29 januari 2011, 22:55   #290
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De argumenbtatie stond er bij, maar die heb je niet mee overgenomen.

zwakte?
Ik vroeg niet naar de argumentatie over je stelling. Ik vroeg je wat het alternatief is van "voorstellen doen".
pixelpower is offline  
Oud 29 januari 2011, 22:57   #291
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat allemaal duidelijk en bewezen zou zijn (wat ik betwijfel), dan moet je die cijfers op vlaamse kosten gaan verspreiden onder de waalse burgers, zodat ze hun politiekers er kunnen op aanspreken, dat ze hun vooruitgang in de weg staan.
Aernoudt heeft dat ooit geprobeerd. Hij is door de MR in de val gelokt en vakkundig geëlimineerd. Maar hier en daar gaan de ogen toch wel open hoor, ondanks de verlammende greep die de PS nog steeds heeft op Wallonië.
fonne is offline  
Oud 29 januari 2011, 22:59   #292
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Is dat de laatste les in de nationalistenforumschool? Gedeeltelijk quoten, en dan zeggen dat er geen argumenten zijn?
ervelend hoor, eerder spam als echte discussie.
De rest van je betoog bouwde verder op je eerste zin, waar je het VB als voorbeeld nam. Ik haalde je eerste zin onderuit.

Meer moet dat niet zijn, in een discussie. Ik heb geen zin je méér forum space te geven als ik nodig vind.
pixelpower is offline  
Oud 30 januari 2011, 00:11   #293
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van iets gensnoep waar je beter van af zou blijven?

IK heb je nergens voor racist uitgescholen, jij hebt dat in mijn mond gelegd.
Ik daag je uit dit terug te vinden, en ik verdwijn van dit forum.
De lezer kan nu wel duidelijk zien wie hier wie uitscheld, ook al ken je me langs geen kanten.
Zoek een lijn van mij waar je kunt uit besluiten dat ik stalinist zou zijn, en ik verdwijn van dit forum.
Al uw geestesgenoten mogen helpen zoeken.

Jullie doen echt flauw met dat schelden op mensen met een andere mening, ipv de discussie aan te gaan.
Steekt het zo erg om geconfronteerd te worden met wat je hier op dit forum zelf continu met anderen doet?
Zwartengeel is offline  
Oud 30 januari 2011, 09:12   #294
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torah4all Bekijk bericht
mijn punt is dat de oogkleppen er eindelijk mogen afgezet worden, de financieele toestand van dit land moet absolute voorrang krijgen.

Geen tijd meer voor spelletjes!
En waar dacht jij dat wij mee bezig waren?
Je hebt er blijkbaar niets van begrepen.
Oud 30 januari 2011, 09:23   #295
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torah4all Bekijk bericht
Het over en weer beschuldigen lost totaal niks op in deze huidige politieke toestand. Dat soort spelletjes horen thuis op de koeren van de lagere scholen.
Er is een partij die financiële responsabilisering wil.
Dat is geen spelletje spelen.
Dat is niet over en weer beschuldigen.
Dat is iets wat dringend dient te gebeuren willen we niet in een fianciële afgrond belanden.

Een klein voorbeeldje (jij hebt dit blijkbaar nodig om het te verstaan).

We besluiten om met drie vrienden te gaan samenwonen.
Ons inkomen deponeren we in een centrale pot.
Degene die iets nodig heeft neemt dit uit die pot.
Op het eind van de maand moet de huishuur betaald worden.
Blijkt dat er niet voldoende geld in de pot steekt.
We kunnen dan het volgende doen:

1
We gaan samen een lening.
Onze levenswandel blijft hetzelfde
Met ons inkomen en het geleende geld betalen we:
- De lening (met intresten) af
- De huishuur, de verzekering, de verwarming, ....
- ....
Op een gegeven moment is het geld van de lening op en we lenen bij enz...

2
We spreken af dat we alledrie een bepaald bedrag in de pot steken voor de vaste kosten (huishuur, verwarming, verzekeringen, ....)
Het restbedrag dat elk van ons heeft, mag ie besteden naar eigen goedwil.

Welk van deze twee opties verkies jij?
Oud 30 januari 2011, 09:24   #296
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Anders zou je gewoon onmiddelijk "neen, ik ben geen lid van een vakbond" gezegd hebben.
Doet het ter zake of ik al dan niet lid ben van een vakbondsorganisatie?
Doet het al dan niet lid zijn iets aan mijn standpunt ivm de vakbonden?
Oud 30 januari 2011, 09:31   #297
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, ik vraag al jaren op dit forum of er iemand ooit een kosten baten gemaakt heeft, wat het de overheid zou kosten om met evenveel service, en met evenveel "winkels" de werklozen en de zieken te bedienen.
Of waar blijft de offerte die de anti vakbondstreklking gevraagd heeft aan de privé om deze service over te nemen.

Dat zijn voorbeelden uit het bedrijfsleven. Daar zeveren ze niet met veronderstellingen, maar zogen ze dat ze over cijfers beschikken, die hun toelaten de juiste beslissing te nemen.

So be my guest, en kom met een onderbouwd dossier.
Zelfs als de twee opties even duur zijn, is de optie van de privépartner toch beterkoop.
Oud 30 januari 2011, 10:30   #298
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cijfers eisen die aantonen dat een staatshervorming Wallonië erop vooruit zal doen gaan, dat is pas flauw. Een staat is geen verzekeringsbedrijf.
Oud 30 januari 2011, 10:34   #299
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Groter autonomie, laat staan onafhankelijkheid komt er niet zonder akkoord van de franstaligen.
Zolang de Vlamingen binnen het Belgisch kader blijven denken wel, ja.

Op dit eigenste moment is een hele generatie Vlaamse politici aan het opgroeien aan wie dat kader kan gestolen worden. Als de Franstaligen Vlaamse politici die nog wel binnen dat kader denken, zoals De Wever en Beke, blijven saboteren, zullen ze na de volgende verkiezingen tegenover heel andere mensen zitten. Hetzelfde zegden we hier al in 2007, toen ze Leterme aan het kapotmaken waren, en zo geschiedde. Je moet me niet geloven, maar de gevolgen zal je wel zelf dragen.
Oud 30 januari 2011, 10:35   #300
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel hadden er in 1830 een idee van wat vlaanderen was? Concience moest zijn "leeuw" nog schrijven.
Stop toch eens met die geschiedenisromantiek. Hierdoor worden we net uitgelachen, vlaanderen is niet achtergesteld meer, niemand geloofd die zever, behalve de vlamingen zelf blijkbaar.
Dat wij het zelf geloven is het enige wat telt hé, het zijn wij die hier moeten stemmen en niet de Franstaligen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be