Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 januari 2011, 20:25   #261
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik zou dat als Franstalige met beide handen aangegrepen hebben. In ieder geval was er dan vandaag een werkbare regering geweest.
Als je echt eerlijk wil zijn:
90% van wat goed is voor Vlaanderen is net zo goed goed voor Wallonië. En vergeet niet dat veel van wat er in die nota staat door Franstaligen gevraagd is (justitie = PS-vraag, ethiek in de politiek = ECOLO-vraag, alles rond Brussel = CdH-vraag).
Voor alles wat goed is voor Vlaanderen alleen, staan er minstens drie toegevingen in voor Wallonië.
80% van de Vlaamse kiezers koos voor partijen die voorstander zijn van een confederalistische herorganizatie van België, en dan stellen ze zich tevreden met een flauwe nota die volledig in de federalistische logica van het niet-werkende België past. Wie doet er dan toegevingen?
Dat is geen analyse zoals ik voorstelde, dit is vrijblijvende propaganda.
concrete zaken graag uit de nota, die voor wallonie echt een verbetering zijn, en niet alleen omdat u het zegt, maar omdat het met cijfers in de hand ook zo is.
spherelike is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:26   #262
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
concrete zaken graag uit de nota, die voor wallonie echt een verbetering zijn
een flinke gezonde rammeling eigenlijk he?

serieus nu:
splitsing van BHV. Fantastisch voor de gewone Waal.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 29 januari 2011 om 20:27.
Steben is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:30   #263
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
concrete zaken graag uit de nota, die voor wallonie echt een verbetering zijn, en niet alleen omdat u het zegt, maar omdat het met cijfers in de hand ook zo is.
Er zijn genoeg studies die aantonen dat de Vlaamse en Waalse economie zouden groeien.
En ik weet niet hé maar als je een bedrijf moest besturen op de manier dat men België bestuurd dan kan je concluderen dat vlaanderen en wallonie momenteel veel onder hun mogelijkheden presteren.
alfa16vjtd is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:31   #264
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Hoe kan je nu het VB als voorbeeld nemen? Die partij was makkelijk in een hoekje te drummen omwille van hun racistische invalshoek.

Heb je geen beter voorbeeld als partij? Neen dus. OK, dan gaat je stelling onderuit.
Is dat de laatste les in de nationalistenforumschool? Gedeeltelijk quoten, en dan zeggen dat er geen argumenten zijn?
ervelend hoor, eerder spam als echte discussie.

Het VB is steed maagdelijk gebleven, wou nooiit meedoen. ze zijn ooit door leterme uitgenodigd, en kwamen met zes breekpunten, te nemen of te laten. Dus kompleet zichzelf buiten spel zetten.
En inderdaad op het rascisme na zie ik nu hetzlfde scenario. Wij moeten heel veel van ons programma realiseren, of we doen niet mee.
Volgens mij zullen ze zo blijven tot ze van armoe terug verdwijnen, omdat de kiezer ook hen beu zal worden als roepers aan de kant , dan winnen, en dan compleet onhaalbare voorstellen doen, om het op de anderen te kunnen schuiven, dat die zogezegd niet meewillen.
spherelike is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:31   #265
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik ook gemerkt, van die doos die alsmaar groter wordt. Maar ze is nog steeds leeg
Maar niet lang meer. Vooral niet als Elioke voortdurend in zijn eigen voeten blijft schieten.
fonne is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:32   #266
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De kinderbijslagkas wordt door de werkgever gekozen. En die zijn heel erg efficiënt in het uitvoeren van de betalingen. In tegenstelling tot de vakbonden die fortuinen vragen voor ieder dossiertje, en voor elke uitbetaling.
Cijfer graag, ipv te reproduceren wat u is voorgezegd. Wat krijgt wie voor wat te doen?
spherelike is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:33   #267
Steben

Standaard

Citaat:
Cijfer graag, ipv te reproduceren wat u is voorgezegd. Wat krijgt wie voor wat te doen?
De Wever krijgt ongeveer evenveel als Gennez om het tegengestelde te doen.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 29 januari 2011 om 20:34.
Steben is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:34   #268
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neem een voorbeeld aan elk bedrijf. Dan weet je dat hiervoor geen cijfers nodig zijn.
alfa16vjtd is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:37   #269
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als een of andere bekrompen reactionair-Belgicist die nog nooit van onder zijn kerktoren gekomen is, mij en mijn Vlaamse landgenoten gratuit uitscheldt voor racist, fascist en ander fraais, mag ik me dan aangevallen voelen? Blijkbaar niet, iedereen moet het inhoudsloos gescheld van het linkse zootje ongeregeld zomaar aanvaarden.

Het is niet omdat uw grote idool Stalin meer doden op zijn geweten heeft dan welke andere onmens ook, dat jij je verheven moet voelen omdat aan jou handen het meeste bloed kleeft, of?
Van iets gensnoep waar je beter van af zou blijven?

IK heb je nergens voor racist uitgescholen, jij hebt dat in mijn mond gelegd.
Ik daag je uit dit terug te vinden, en ik verdwijn van dit forum.
De lezer kan nu wel duidelijk zien wie hier wie uitscheld, ook al ken je me langs geen kanten.
Zoek een lijn van mij waar je kunt uit besluiten dat ik stalinist zou zijn, en ik verdwijn van dit forum.
Al uw geestesgenoten mogen helpen zoeken.

Jullie doen echt flauw met dat schelden op mensen met een andere mening, ipv de discussie aan te gaan.
spherelike is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:43   #270
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is een totaal onzinnige voorstelling van zaken alsof er "zomaar" voorstellen gedaan werden.

In dat geval kan je stellen dat elk voorstel om iets te veranderen aan het status-quo in België tot het einde van de gesprekken leidt, er is altijd wel één partij die over iets eigenlijk niet wil praten omdat ze voordeel heeft bij het status-quo. En in feite is dat precies wat de laatste tien jaar gebeurd is. Het enige verschil is dat de Vlaamse partijen vandaag (voorlopig?) niet meer aanvaarden dat elk voorstel dat ze doen opnieuw in de frigo wordt gezet.
Desnoods moet de democratische macht van het getal maar gebruikt worden om de beslissingen te nemen.

Dat klinkt mooi, maar wat doe je als de grenzen zo zijn getrokken dat er geen overlapping is tussen de verzamelingen van aanvaardbare oplossingen van beide partijen? Ja, dan moet je stilaan de grenzen beginnen te verleggen, niet?

In elke onderhandeling tussen twee partijen waar er een oplossing moet gevonden worden, is de winnaar de meest onredelijke. En dat zijn tot hiertoe altijd de Franstaligen geweest. De enige manier om dat te doorbreken is duidelijk maken dat een oplossing tussen beide partijen niet noodzakelijk is. De angst dat de Vlamingen uiteindelijk wel eens voor een oplossing zonder de andere partij zouden kunnen kiezen is wat de Franstaligen tot een minimum aan redelijkheid kan dwingen.
Tenzij u duidelijk zegt dat u voor een revolutie gaat, moet u aanvaarden dat het niet anders gaat dan door onderhandelen, stap voor stap. Tot een akkoord. Dat is de enige weg, en iedere politieker weet dat.
U zult net als ik vaststellen dat dit er niet is, en niet meteen zit aan te komen.

Het is dus absoluut niet productiefg om een voorstel met 80% NVA signatuur in te dienen, en dan nog te doen alsof je enige moeite gedaan hebt om tot een oplossing te komen. Zo werkt het niet, en uiteindelijk zal iedere vlaming dat kunnen vaststellen, er zijn besluit uit trekken.
spherelike is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:43   #271
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, jij bent zo een materialist die alleen harde Euros wil zien?

372 miljoen Euro per jaar extra voor Brussel, bovenop de al bestaande 1 miljard Euro over-financiering.
Behoud van 12,7 miljard transfers, waarvan ~6 miljard in de SZ.
4 miljard Euro gestolen van Vlaanderen om de federale overheid financiële ademruimte te geven (voorzichtige schatting van Kris Peeters).
Tientallen miljoenen besparing op proceskosten voor de PS, als justitie volledig in handen van Onkelinckx en haar ventje valt

En wat krijgen de Vlamingen daar voor terug? Een lege doos, waarbij ze geld mogen verdelen waarover ze voor de rest niets te zeggen zullen hebben.

Laatst gewijzigd door fonne : 29 januari 2011 om 20:44.
fonne is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:46   #272
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat is niet zo.

Voor u is het akkoord blijkbaar belangrijker dan de inhoud van het akkoord.

De kunst is om het juiste voorstel in te dienen, dat de problemen ten gronde oplost.
Groter autonomie, laat staan onafhankelijkheid komt er niet zonder akkoord van de franstaligen. Dus iedere akkoord dat in de goede richting gaat is dus beter dan de totale blokkering van nu.
De huidige strategie van de vlaamse onderhandelaars is de beste garantie voor het status quo, te veel willen, en niets krijgen
spherelike is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:47   #273
Steben

Standaard

Citaat:
Oh, jij bent zo een materialist die alleen harde Euros wil zien?
Alles en iedereen die net België verdedigt is daaraan verbonden.
Pelgrim ziet dat anders.
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:50   #274
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft in 1830, tegen wil en dank, de allergrootste toegeving gedaan die het kon doen. Die toegeving is 180 jaar uitgebuit langs alle kanten.

Ons toegevingsvermogen is opgebruikt, er komen geen Vlaamse toegevingen meer. Het is nu tijd voor eenzijdige toegevingen van de Franstalige kant, en het zal de komende drie, vier decennia niet anders zijn, tot we die 180 jaar ingelopen hebben.
Hoeveel hadden er in 1830 een idee van wat vlaanderen was? Concience moest zijn "leeuw" nog schrijven.
Stop toch eens met die geschiedenisromantiek. Hierdoor worden we net uitgelachen, vlaanderen is niet achtergesteld meer, niemand geloofd die zever, behalve de vlamingen zelf blijkbaar.
spherelike is offline  
Oud 29 januari 2011, 20:56   #275
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daarom dat de Franstalige partijen unisono al een halve eeuw de inkrimping van Vlaanderen ten bate van de uitbreiding van Brussel voorstellen, waarschijnlijk.

Drie dagen geleden de MR nog met haar "voorstel" om Brussel uit te breiden tot heel Brabant.
Ik zal het nog een keer proberen.
Die weten al wat ik nog probeer te verkopen op dit forum: doe compleet onaanvaardbare voorstellen, de beste manier om de onderhandelingen op te blazen. Zij vragen niets, dus voor hen de beste strategie.

Vlaanderen daarentegen wil wel vooruit, maar ze laten zich telkens provoceren, en kunnen het niet laten om met gelijke munt te betalen.
Vandaar mijn stelling: de huidige nationalisten zijn compleet ongeinteresseerd in verdere onafhankelijkheid, want hun daden spreken hun woorden compleet tegen. Volgens mij willen ze groot worden binnen vlaanderen, en dan scoor je goed met walen jennen. Hun eerste programmapunt komt daarmee steeds verder weg, maar dat kan hun blijkbaar niet schelen.
spherelike is offline  
Oud 29 januari 2011, 21:04   #276
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tenzij u duidelijk zegt dat u voor een revolutie gaat,
Inderdaad, het is mijn stelling dat we er alleen via een revolutionair proces ooit in zulen slagen de Vlamingen te geven waar ze recht op hebben.
Gelukkig sta ik daarmee niet meer alleen.

klaproosrevolutie.

Citaat:
moet u aanvaarden dat het niet anders gaat dan door onderhandelen, stap voor stap. Tot een akkoord. Dat is de enige weg, en iedere politieker weet dat.
Dat kan natuurlijk alleen maar door een proces van voorstellen en tegenvoorstellen doen. Maar als elk voorstel via lekken in de pers al vanaf het begin verdacht en onbespreekbaar wordt gemaakt dan wil je natuurlijk geen akkoord. De CdH wil dus geen akkoord.

Citaat:
U zult net als ik vaststellen dat dit er niet is, en niet meteen zit aan te komen.
Het establishment heeft geen nood aan een akkoord, omdat het huidige profitariaat hen goed uitkomt. Het doet dan ook alles om niet tot een akkoord te moeten komen met de N-VA waarbij ze het risico loopt een deel van haar privileges te verliezen. Ze gaan er nog altijd vanuit dat ze het scenario Leterme nog een tweede keer kunnen realizeren, en ze zo volop van de Belgische ruif kunnen blijven eten. Dat is het echte probleem van België: er zijn er teveel die er belang bij hebben dat het blijft bestaan, tegen het belang van de bevolking in weliswaar.

Citaat:
Het is dus absoluut niet productiefg om een voorstel met 80% NVA signatuur in te dienen,
Dat is een door jou geproduceerde stropop, vermits er nooit een voorstel met 80% N-VA signatuur gemaakt is. Zelfs de nota van Bart de Wever was een homeopatisch afkooksel van het N-VA partijprogramma, en dat terwijl De Wever zelf 27% van de Vlaamse stemmen vertegenwoordigt, en er nog 16% kiezers met extremere standpunten zijn. Telt 43% van de kiezers niet meer mee in een democratie.?

Citaat:
en dan nog te doen alsof je enige moeite gedaan hebt om tot een oplossing te komen.
En wie is de enige die steeds maar voorstellen doet? Inderdaad de N-VA. Want alle andere partijen wijzen elke verantwoordelijkheid af en zeggen: dat de N-VA en de PS het maar oplossen, wij zullen wel wachten tot de ministerpostjes rijp aan de bomen hangen. En de PS voert de complete verrottingsstrategie, in de waanidee dat ze de truuk Leterme nog eens kunnen overdoen.
Citaat:
Zo werkt het niet, en uiteindelijk zal iedere vlaming dat kunnen vaststellen, er zijn besluit uit trekken.
België werkt niet, en uiteindelijk zal iedere Vlaming dat hebben vastgesteld, en er zijn besluit uit trekken. Dat we het beter alleen kunnen doen dus.

Laatst gewijzigd door fonne : 29 januari 2011 om 21:05.
fonne is offline  
Oud 29 januari 2011, 21:06   #277
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Er zijn genoeg studies die aantonen dat de Vlaamse en Waalse economie zouden groeien.
En ik weet niet hé maar als je een bedrijf moest besturen op de manier dat men België bestuurd dan kan je concluderen dat vlaanderen en wallonie momenteel veel onder hun mogelijkheden presteren.
Als dat allemaal duidelijk en bewezen zou zijn (wat ik betwijfel), dan moet je die cijfers op vlaamse kosten gaan verspreiden onder de waalse burgers, zodat ze hun politiekers er kunnen op aanspreken, dat ze hun vooruitgang in de weg staan.
spherelike is offline  
Oud 29 januari 2011, 21:14   #278
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Neem een voorbeeld aan elk bedrijf. Dan weet je dat hiervoor geen cijfers nodig zijn.
Allez, ik vraag al jaren op dit forum of er iemand ooit een kosten baten gemaakt heeft, wat het de overheid zou kosten om met evenveel service, en met evenveel "winkels" de werklozen en de zieken te bedienen.
Of waar blijft de offerte die de anti vakbondstreklking gevraagd heeft aan de privé om deze service over te nemen.

Dat zijn voorbeelden uit het bedrijfsleven. Daar zeveren ze niet met veronderstellingen, maar zogen ze dat ze over cijfers beschikken, die hun toelaten de juiste beslissing te nemen.

So be my guest, en kom met een onderbouwd dossier.
spherelike is offline  
Oud 29 januari 2011, 22:03   #279
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groter autonomie, laat staan onafhankelijkheid komt er niet zonder akkoord van de franstaligen. Dus iedere akkoord dat in de goede richting gaat is dus beter dan de totale blokkering van nu.
De huidige strategie van de vlaamse onderhandelaars is de beste garantie voor het status quo, te veel willen, en niets krijgen
Daar DENK ik dat je mis bent (maar dat is slechts mijn opinie he). Ik denk dat het een INVESTERING is om nu geen nep akkoordje te bekomen, en de gemoederen zodanig te verhitten, dat men op den duur een groot deel van de bevolking kan overhalen van gans het boeltje om te gooien. Dat kan jaren duren, maar ik denk dat het uiteindelijk zal lonen.

Als je gedurende, zeg maar, 10-15 jaar geen regering hebt op federaal vlak (we zijn nu al ongeveer 4 jaar bezig, he) die naam waardig, als er al 3 of 4 verkiezingen zijn geweest die alleen maar hardere en hardere tegenstellingen in het zadel zetten, dan denk ik dat men op den duur genoeg mensen zal kunnen vinden aan beide kanten van de taalgrens om het spel af te breken.

Belgie heeft altijd gefunctioneerd op de Vlaamse goeie wil. Het volstaat van die kraan dicht te draaien, en Belgie droogt uit. De goeie wil is op of zo goed als op in Vlaanderen. En hoe meer het spel vast zit, hoe meer het "op" is.

De Franstaligen willen ons "gevangen" houden in een Belgie van hun makelij ? Wel, wij gaan dat Belgie onleefbaar en onbestuurbaar maken. Niks te verliezen.
Oud 29 januari 2011, 22:03   #280
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De financiering van de kinderbijslagfondsen is strikt gereglementeerd op basis van objectief meetbare parameters en vastgelegde kosten.
Zie CO 1321 van 21 oktober 1999.
In de praktijk komt dat tegenwoordig neer op gemiddeld rond de 7€ per uitgevoerde betaling.

De vakbonden worden betaald per ingediend dossier, en per uitgevoerde uitbetaling. In 2008 kregen ze 14,35 Euro per uitbetaling, het dubbele dus van de kinderbijslagfondsen! Het extra geld wordt door de vakbonden misbruikt om personeel tewerk te stellen dat niets met de werkloosheidsuitkeringen te maken heeft, zoals het Vlaams Belang in 2008 aan het licht bracht.
Bron: Vlaams Belang onthult vakbondsgesjoemel. In totaal krijgen de vakbonden zo een 150 miljoen Euro (6 miljard oude Frankskes!) om wat administratie uit te voeren.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be