Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 april 2011, 23:53   #281
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom moeten Nederlandstalige artiesten uit Vlaanderen komen? Moet een Franstalige artiest soms uit Wallonie komen? Ik zie ze dus wel. Sterker nog, autochtone artiesten worden schaars in de top.
Je begrijpt me niet.
In Nederland hebben allochtone Nederlandstalige artiesten de markt veroverd. Je ziet ze ook op tv en hoort ze op de radio.

Allochtone Vlaamse/Brusselse Nederlandstalige artiesten hoor of zie ik bijna niet.

Het zou een gigantische voorbeeldfunctie hebben als het wél zou gebeuren.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 6 april 2011, 00:04   #282
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Goed punt. Buiten enkelingen als Brahim zie ik de Vlaamse allochtonen niet veel presteren op muzikaal gebied.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 6 april 2011, 00:04   #283
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je begrijpt me niet.
In Nederland hebben allochtone Nederlandstalige artiesten de markt veroverd. Je ziet ze ook op tv en hoort ze op de radio.
Absoluut.
Maar deze artiesten zijn ook de helden van veel 'zwarte' scholieren in Vlaanderen dankzij het internet. De gesprekken gaan daar ophet schoolplein over Hef, Keizer en Appa, maar echt niet over de door de Vlaamse media ad nauseam gepromote Engelstalige Vlaamse witte rockers van het platteland.

Citaat:
Allochtone Vlaamse/Brusselse Nederlandstalige artiesten hoor of zie ik bijna niet.
Die zijn er ook maar weinig. En zo wat?
Sterker, dat hoeft ook helemaal niet, want de Brusselse Franstalige jeugd zal het een zorg zijn of hun favo artiest uit Marseille, Quebec of Parijs komt.
De Franstalige media zien hun taalgebied ook als één en dezelfde cultuurzone. Dag en nacht. Van noord tot zuid, van continent tot continent. En terecht. Een meerderheid van de Franstalige topartiesten is overigens net als de Nederlandstalige industrie 'allochtoon'.

Wat het cultuurbeleid van de Nederlandstalige gemeenschap in Belgie, in bijzonder in BHV nodig zou hebben is dit:

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 april 2011 om 00:16.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 6 april 2011, 05:14   #284
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Op de lange termijn ook een stuk lonender en effectiever dan de zoveelste voorspelbare Vlaamse betoging in de Rand of het weren van een Franstalig verkeersbordje langs de verkeerde kant van de grens ergens in West-Vlaanderen.
SDG is offline  
Oud 6 april 2011, 06:32   #285
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Hoog tijd dat de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaamse Gewest terug gescheiden worden. Dan kan de Vlaamse Gemeenschap een andere naam krijgen : Gemeenschap van Nederlandstaligen in België.

Zoals het Gewest territorium gebonden is, is de Gemeenschap persoonsgebonden. Gemeenschap van Nederlandstaligen in België bevat alle Nederlandstaligen in het Vlaamse Gewest, het Waalse Gewest, het Hoofdstedelijk Gewest Brussel. Alle personen die zich bekennen tot de Nederlandstalige kultuur, dus : Vlamingen in Vlaanderen, Vlamingen in Brussel, Vlamingen in Wallonië, vreemdelingen die het Nederlands gebruiken, Nederlandse staatsburgers in België.

Voor al deze mensen stelt deze instelling kultuur, onderwijs, etc, ter beschikking waar ook in België.

Ik ben benieuwd hoe erg de Franstaligen geprovoceerd zullen zijn, al hoe wel dit alles niet voor hen bestemd is.
Ik ben benieuwd hoeveel 'Franstaligen' bij de scheiding plots tot de Nederlandstalige Gemeenschap willen behoren.
Ik vind dat een zeer goed voorstel, en ben net zo benieuwd naar het 'effect' ervan.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 6 april 2011, 06:52   #286
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Op de lange termijn ook een stuk lonender en effectiever dan de zoveelste voorspelbare Vlaamse betoging in de Rand of het weren van een Franstalig verkeersbordje langs de verkeerde kant van de grens ergens in West-Vlaanderen.
Dit is overigens niet denigrerend bedoeld ten overstaan van de betrokkenen, maar eerder om aan te geven dat de Vlaamse Beweging ondanks alles nog steeds te veel blijft hangen in symptoombestrijding en 'brandjes blussen'. In plaats van dat men anticiperend te werk gaat, blijft men in wezen steeds maar weer achter de feiten aan lopen.

Laatst gewijzigd door SDG : 6 april 2011 om 06:54.
SDG is offline  
Oud 6 april 2011, 06:57   #287
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd.....

Met zijn allen toch ook weer in deze draad kunnen lezen dat alleen Franstaligen en immigranten huizen in Brussel & de Rand kunnen betalen. Vlamingen schijnen weg te vluchten wegens te duur...

Wie heeft hier nu geen geld?
U verwart de staat met de burgers.
Vito is offline  
Oud 6 april 2011, 07:18   #288
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd.....

Met zijn allen toch ook weer in deze draad kunnen lezen dat alleen Franstaligen en immigranten huizen in Brussel & de Rand kunnen betalen. Vlamingen schijnen weg te vluchten wegens te duur...

er zijn nog nauwelijks Brusselaars die naar de rand verhuizen hoor, het zijn wel Euro-parlementariërs en andere niet-Belgen.
Oud 6 april 2011, 07:23   #289
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vuye vindt ook dat de Vlamingen nog véél te laks reageren:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=M038ELDG

Citaat:
In een ander land zou men dit een staatsgreep noemen.
Citaat:
Voor enige samenwerking tussen Brussel en Vlaanderen is er in dit model geen plaats.
Citaat:
Het is wel kenmerkend voor de visie die de Franstalige Brusselaars hebben op de werking van de democratie. Zijn de Franstaligen in de minderheid, dan prediken ze de minderhedenbescherming. Zijn de Franstaligen in de meerderheid, dan is democratie 50 procent plus 1.
Oud 6 april 2011, 07:57   #290
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo! Jij bent ook behoorlijk cynisch geworden...
Dag Hertog!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Ze mogen van mij die vieze vuile onveilige stad hebben.
SDG is offline  
Oud 6 april 2011, 08:01   #291
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

ik vraag me af wanneer de Nederlandstalige Belgen met een coherente strategie komen. Vooralsnog zie ik dit niet, en dat stemt me droef.

Jullie hebben alle troeven in handen (behalve Brussel) maar jullie staan er bij en kijken ernaar terwijl jullie links en rechts voor de kloten krijgen door deze kukels.
Hollander is offline  
Oud 6 april 2011, 08:02   #292
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
ik vraag me af wanneer de Nederlandstalige Belgen met een coherente strategie komen. Vooralsnog zie ik dit niet, en dat stemt me droef.

Jullie hebben alle troeven in handen (behalve Brussel) maar jullie staan er bij en kijken ernaar terwijl jullie links en rechts voor de kloten krijgen door deze kukels.
een correcte analyse.

het Franstalig front staat sterk, het Nederlandstalig front heeft nooit bestaan.
Oud 6 april 2011, 08:13   #293
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Ook één van de redenen waarom ik vrees voor de leefbaarheid van een Vlaamse staat indien deze zou ontstaan niet door een Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring maar doordat het de Franstaligen zullen zijn die België zullen opblazen. Vlaanderen zal totaal onvoorbereid in het diepe gegooid worden zonder dat het over een doeltreffende strategie beschikt om zelf op zijn eigen benen te staan en een onafhankelijke politiek te voeren. Het zal misschien wel financieel leefbaar zijn, maar het zal zijn - zoals ik al eerder schreef - als een verwend rijkeluiskindje dat plots in de echte wereld terechtkomt en niet of nauwelijks geleerd heeft om voor zichzelf op te komen.
SDG is offline  
Oud 6 april 2011, 08:16   #294
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:

Zijn op zich evidente zaken die hij aanhaalt, ik stel me enkel vragen bij

Citaat:
Brussel is toch een volwaardig gewest sinds 1989? Dit is inderdaad zo, maar daar is het de Franstaligen niet om te doen.
Corrigeer me als ik fout ben maar Brussel ontbreekt toch controle over bepaalde domeinen die Vlaanderen en Wallonië wel bezitten door het verschil tussen decreten en ordonanties dacht ik?
Gwyndion is offline  
Oud 6 april 2011, 08:17   #295
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Zijn op zich evidente zaken die hij aanhaalt, ik stel me enkel vragen bij

Corrigeer me als ik fout ben maar Brussel ontbreekt toch controle over bepaalde domeinen die Vlaanderen en Wallonië wel bezitten door het verschil tussen decreten en ordonanties dacht ik?
volgens mij is het grootste verschil dat Brussel geen gemeenschapsbevoegdheden heeft.
Oud 6 april 2011, 08:30   #296
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij is het grootste verschil dat Brussel geen gemeenschapsbevoegdheden heeft.
Er zijn nog enkele kleine verschillen. Ze bestaan inderdaad en zijn ook echt gelegen in de gewestsbevoegdheden.
Hollander is offline  
Oud 6 april 2011, 13:32   #297
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een correcte analyse.

het Franstalig front staat sterk, het Nederlandstalig front heeft nooit bestaan.
Dat komt omdat Franstaligen een duidelijke doestelling hebben en de Vlaamse partijen bestaan uit seperatistische revolutonairen, seperatistsiche reformisten, "confederalisten" in een dozijn verschillende smaken en kleuren, federalisten etc......
solidarnosc is offline  
Oud 6 april 2011, 13:33   #298
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nja maar geen enkel gewest heeft toch gemeenschapsbevoegdheden? Het is een beetje een semantische discussie.
solidarnosc is offline  
Oud 6 april 2011, 14:52   #299
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom noemen we de meeste Vlamingen ook onzekere provincialen.
Wie is "we"?
Vito is offline  
Oud 6 april 2011, 15:35   #300
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd.....

Vermoedelijk zijn er zowat evenveel gegoede Vlamingen die zich vestigen in de buurt van Brussel, maar net over de taalgrens.
Die Vlamingen stellen echter geen taaleisen of faciliteiten aan hun gemeentebesturen; die Vlamingen respecteren hun gastgebied.
(en zo'n fenomeen zie je ook elders langs de taalgrens maar veel verder van Brussel, vb. omdat de bouwgrond daar veel goedkoper is dan in Vlaanderen)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be