![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Waarom moeilijker maken dan het is? Ik ben het echt beu om constant het Belgisch probleem tot in detail uit te leggen. Uitleggen hoe een dubbeldemocratie werkt, uitleggen waarom franstaligen 3 veto's hebben en vlaamstaligen geen, uitleggen waarom onze premier geen nederlands spreekt, uitleggen waarom we een minderheidskabinet hebben, uitleggen waarom 35% (N-VA) en 37% (PS) samen geen grondwettelijke meerderheid vormt en zo meer. De eerste paar keer was het leuk, maar ik krijg de vraag "hebben jullie al een regering" vrijwel dagelijks. Ik ben het gewoon kotsbeu om onze problemen uit te leggen, vooral omdat ik keer op keer met de neus op de feiten word gedrukt namelijk: België federaal sucks. Er is werkelijk niets meer goed aan onze politiek, en de enige partij die er iets aan wil veranderen, wordt buitenspel gezet. Waarom staat de krant vol met Putin, wanneer Di Rupo nauwelijks democratischer is... |
|
|
|
|
|
|
#282 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
@Effect
Stel je voor dat je van Griekenland zou komen. Dan zou je het niet alleen beu zijn om altijd vragen te moeten beantwoorden over 's lands politiek maar ook gefrustreerd zijn omdat je als een PIIG wordt bekeken.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
Banneling
|
Een echte Belg is mi iemand die krampachtig elke vorm van verandering afwijst, het graag heeft over de kleine dingen in het leven, zich graag nestelt in de schoot van een of andere grootmacht (nu is dit de EU), graag grapjes maakt over het koningshuis maar woest wordt als dit dreigt afgenomen te worden en een blindelings geloof heeft dat als je een hoop ingredienten bij elkaar smijt er vanzelf een cake wordt gemaakt.
|
|
|
|
|
|
#285 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Belgen zijn mensen die, vanwege historische en andere willekeurige gebeurtenissen, onder dezelfde staatsdwang zitten zijn als ikzelf.
Maw, wat Belgen onderscheidt van niet-Belgen, is dat ze onderdrukt worden door hetzelfde staatsbedrijf als ikzelf, of door een ander staatsbedrijf.
|
|
|
#286 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel. Het is juist dat ik voor een deel mijn Belgisch juk heb kunnen afgooien door te ontsnappen, he, maar daarvoor draag ik nu deels een ander juk. Niettemin ben ik administratief nog altijd een Belg, en kan ik wel voor het bestuurscomite van het Belgische maar niet van het Franse staatsbedrijf stemmen. Ik ben dus nu nog maar deels "Belg" omdat Europa mij toelaat mijn biezen te pakken. Maar voor enkele essentiele stukjes papier die mij toelaten van mijn biezen te pakken hang ik wel nog af van het Belgische consulaat he. Ik zou kunnen beslissen van de Franse nationaliteit aan te nemen, op 1 detail na: ik word eigenaardig genoeg meer betaald omdat ik GEEN Fransman ben (ik krijg een "buitenlanders premie"). Het is wat mij ervan weerhoudt om de Franse nationaliteit aan te vragen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 maart 2012 om 07:37. |
|
|
|
|
|
#288 |
|
Banneling
|
De premie weegt zwaarder door dan de onderdrukking.
U bent precies wel een idealist... |
|
|
|
|
|
#289 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#290 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
1. Ikzelf 2. Mijn vriendin 3. Mijn zus 4. Mijn grootmoeder 5. De rest van mijn gezin 6. Mijn naaste vrienden (een vijftal mensen) en zo kan ik nog even doorgaan. Nergens zal u een puntje "Vlaming" of "Belg" vinden. Ik hoop dat ik nummer 1 ooit van de troon kan stoten en er mijn zoon of dochter neerpennen. Een nationaliteit is een construct zonder inherente waarde, en ik vind dat ik er ook geen waarde aan hoef te geven gezien hoe makkelijk het is zowat alle aspecten van nationaliteit te omzeilen. Dit is een beetje zoals het huwelijk, het heeft geen enkele inherente waarde tenzij de persoon zelf waarde voor je heeft. Anders is het gewoon een financiële constructie. |
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
Minister-President
|
Stel je voor dat je van Duitsland zou komen, zou je het dan beu worden dat iedereen stikjaloers is op een goedlopende economie en een functionerend staatsbestel? Ik niet alleszins.
|
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2
|
|
|
|
#294 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Idealisten zijn in het beste geval naïeve onnozelaars, en in het ergste geval gevaarlijke zotten.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 maart 2012 om 09:54. |
|
|
|
|
|
|
#295 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 maart 2012 om 10:13. |
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik Duitser was dan was ik naar alle waarschijnlijkheid tegen de euro als munt.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#297 |
|
Minister-President
|
Toen ik twee weken geleden in Rijsel was heb ik daar toch niks van gemerkt. De Vlamingen daar voelen zich... verfranst.
|
|
|
#298 |
|
Minister-President
|
Allez, leuk.
|
|
|
#299 |
|
Vreemdeling
|
I agree to Elections 2010 Elections and government formation ... Here at home to hear the discussions that have to do with list building, positions, candidates, campaigns, results of the elections 2010 and forming a government after the elections.
reach certification reach registration Sitmae REACH Services is established to serve Non-European formulators and manufacturers of chemicals as their ‘Only Representative’ under REACH. Sitmae also provides Reach Consultancy and Reach Services to EU importers, manufacturers and industrial users of chemicals. We ensure Reach Solutions: Reach Compliance, Reach Certification, Reach Declaration and Reach Consulting. Please feel free to contact us via our webform, email or telephone. |
|
|
|
|
|
#300 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|